Η ισχύς εν τη… συνεργασία

Η ισχύς εν τη... συνεργασία

O ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ 2019, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 17 Μαρτίου στο Σύνταγμα, είναι ένα μαζικό γεγονός, το οποίο ο ΣΕΓΑΣ οργανώνει με την πολύτιμη συνδρομή του Δήμου Αθηναίων και της Περιφέρειας Αττικής.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, τόνισε σχετικά με τον ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 2019: «Ο Ημιμαραθώνιος Αθήνας κάθε χρόνο προσελκύει δεκάδες χιλιάδες δρομείς από όλον τον κόσμο και θέτει την Αθήνα στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος, γεμίζοντάς μας με υπερηφάνεια και αισιοδοξία για το μέλλον.
Σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις, όπως αυτή, αποτελούν πάντοτε μία ευκαιρία για να προβάλουμε τα ιδανικά του ευ αγωνίζεσθαι και της ευγενούς άμιλλας. Κοινή μας αφετηρία και στόχος σε αυτήν την προσπάθεια είναι τα αθλητικά γεγονότα που διοργανώνουμε να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές τουρισμού και πολιτισμού για την πόλη μας, προωθώντας τα πλεονεκτήματα της και λειτουργώντας ως πόλος έλξης για την αύξηση της τουριστικής κίνησης και μια πρώτη γνωριμία με τη ζωντάνια της Αθήνας μας. Σας καλωσορίζουμε στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας!»

Εκπροσωπώντας την συνδιοργανώτρια του αγώνα Περιφέρεια Αττικής, ο περιφερειακός σύμβουλος εντεταλμένος για θέματα Αθλητισμού, Σπύρος Πάντζας, επεσήμανε από την πλευρά του: «Ο Ημιμαραθώνιος της Αθήνας τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται συνεχώς και αποτελεί πλέον, μαζί με τον Μαραθώνιο σημείο αναφοράς. Είναι ένας θεσμός που συμβάλλει στην προαγωγή του μαζικού αθλητισμού και του δρομικού κινήματος, στα πλαίσια του αθλητικού πνεύματος και της ευγενούς άμιλλας. Είναι μια γιορτή, η οποία σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει καθιερωθεί και καταξιωθεί τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, ως ένα μεγάλο μαζικό δρομικό γεγονός.
Η Περιφέρεια Αττικής αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του αθλητικού αυτού γεγονότος και τις αξίες που πρεσβεύει, στέκεται αρωγός για ακόμα μία φορά και ως συνδιοργανωτής αθροίζει τις δυνάμεις της με τον ΣΕΓΑΣ για την άρτια διεξαγωγή του.

Είμαι βέβαιος ότι και φέτος η συμμετοχή του κόσμου θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, και θα ενισχυθεί η τουριστική κίνηση στις αρχές της άνοιξης.

Εκ μέρους της Περιφερειάρχη Αττικής καθώς και όλων όσων εργάζονται για την εύρυθμη διεξαγωγή του 8ου Ημιμαραθωνίου της Αθήνας, ευχόμαστε ολόψυχα η διοργάνωση να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία και οι χιλιάδες δρομείς να απολαύσουν τον αγώνα και τη χαρά της συμμετοχής.»

Ο μεγαλύτερος δρομικός αγώνας της Άνοιξης, περιλαμβάνει τέσσερα αγωνίσματα με μεγάλο χορηγό την ERGO Ασφαλιστική: τον Ημιμαραθώνιο, τον Αγώνα δρόμου 5χλμ. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, τον Αγώνα Δρόμου 3χλμ. ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΥΛΙΔΗ και τον Αγώνα δρόμου 1.000 μ. παιδιών και ΑΜεΑ CHIQUITA, ενώ παράλληλα θα διεξαχθεί το 11ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ημιμαραθωνίου

Previous ArticleNext Article

ΓΓΑ για μαζικούς αγώνες: Όλα κρίνονται από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας

Τρεις τρόποι για να ξεκινήσεις το τρέξιμο σωστά

Στην υγειονομική επιτροπή της ΓΓΑ απηύθυνε ερώτημα για το μέλλον των αγώνων δρόμου και των multisport event το runnfun.gr μετά την έξαρση των κρουσμάτων του Covid-19 στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες.

Η απάντηση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ήταν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει απόφαση για αναβολή αθλητικών διοργανώσεων, ωστόσο, καθημερινά οι εξελίξεις κρίνονται από την από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής τους.

Το ερώτημα του runnfun.gr ήταν το εξής:

Υπάρχει κάποιο έκτακτο πλάνο ή σχετική οδηγία για  αναβολή των αγώνων μαζικού αθλητισμού ή μπορούν να πραγματοποιηθούν κανονικά με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο που ισχύει;

Η απάντηση της ΓΓΑ ανέφερε:

«Η πρόσφατη απόφαση αναστολής δημόσιων εκδηλώσεων με όρθιους συμμετέχοντες δεν αφορά σε αθλητικές εκδηλώσεις.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως για την υλοποίηση αθλητικών διοργανώσεων υποβάλλεται υγειονομικό αγωνιστικό πρωτόκολλο στην Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α. για παρατηρήσεις και έγκριση, που περιλαμβάνει τις προϋποθέσεις διεξαγωγής και τα μέτρα προστασίας.

Επιπλέον σε καμία αθλητική εκδήλωση δεν επιτρέπονται θεατές, απόφαση που έχει ληφθεί και ισχύει από την πρώτη φάση επανεκκίνησης του αθλητισμού ως σήμερα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε πως η διοργάνωση αντίστοιχων αγώνων θα κριθεί και από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής. Άλλωστε η αθλητική δραστηριότητα εξετάζεται βήμα-βήμα, αξιολογώντας τα δεδομένα σε κάθε φάση, επικαιροποιώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε συνεργασία πάντα με τους ειδικούς και λαμβάνοντας αποφάσεις που προτάσσουν πάνω από όλα τη δημόσια υγεία.  

Με εκτίμηση,

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α.»

Γιατί και πόσο ωφελεί τον εγκέφαλο η αερόβια άσκηση;

Οι αεροβικές ασκήσεις είναι καλύτερες σε σχέση με τις στατικές ασκήσεις για την υγεία του εγκεφάλου και τη λειτουργία του μυαλού, ιδίως σε άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Λόρα Μπέικερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ της Β.Καρολίνα, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής, πραγματοποίησαν μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη κλινική δοκιμή με 35 ενηλίκους.

Η έρευνα

Όλοι είχαν συμπτώματα ήπιας γνωσιακής (νοητικής) διαταραχής, η οποία συχνά θεωρείται πρώιμη ένδειξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: οι 16 με μέση ηλικία 63 ετών έκαναν αεροβικές ασκήσεις, όπως διάδρομο, στατικό ποδήλατο κ.α., τέσσερις φορές την εβδομάδα επί έξι μήνες. Η δεύτερη ομάδα 19 ατόμων με μέση ηλικία 67 ετών έκανε διατατικές ασκήσεις (στρέτσινγκ) με την ίδια συχνότητα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν με μαγνητική απεικόνιση τους εγκεφάλους των 35 συμμετεχόντων τόσο πριν όσο και μετά το εξάμηνο της άσκησης. Διαπιστώθηκε ότι και στις δύο ομάδες, τόσο η αερόβια όσο και η διατατική άσκηση, είχε αυξήσει τη φαιά ουσία του εγκεφάλου, μεταξύ άλλων σε περιοχές που σχετίζονται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Όμως στην αεροβική ομάδα υπήρχαν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ομάδα του στρέτσινγκ, τόσο στο συνολικό όγκο του εγκεφάλου όσο και ειδικότερα στον όγκο της φαιάς ουσίας. Επιπλέον στα άτομα που είχαν κάνει στρέτσινγκ, υπήρχαν ενδείξεις ατροφίας στη λευκή ουσία του εγκεφάλου τους.

Τα συμπεράσματα

Τα νοητικά τεστ που ακολούθησαν, επιβεβαίωσαν ότι η αεροβική ομάδα είχε εμφανίσει βελτίωση στις επιδόσεις της μετά από το εξάμηνο της άσκησης, ενώ δεν συνέβη το ίδιο με την ομάδα των ασκήσεων διάτασης.

«Ακόμη και μετά από μια σύντομη χρονική περίοδο, είδαμε ότι η αεροβική άσκηση οδήγησε σε αξιοσημείωτες αλλαγές στον εγκέφαλο», δήλωσε η Μπέικερ. Με άλλα λόγια, κάθε άσκηση είναι καλή, αλλά η αεροβική ακόμη καλύτερη.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι δεν χρειάζεται να φτάσεις στην τρίτη ηλικία προκειμένου να δώσεις… τροφή στον εγκέφαλό σου. Η ελαφριά άσκηση, όπως το περπάτημα, το τζόκινγκ και το τρέξιμο, μπορούν να σε βοηθήσουν από νωρίς.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο διαφορετικός είναι ο εγκέφαλος των δρομέων και γιατί;

x
Send this to a friend