Γιατί η προπόνηση μπορεί να σας κάνει να βγάζετε… σπυράκια;

Γιατί η προπόνηση μπορεί να σας κάνει να βγάζετε... σπυράκια;

Σύμφωνα με έρευνα του Βρετανικού Δερματολογικού Ιδρύματος ένα 28% όλων των ανθρώπων υποφέρει από ακμή σε κάποιο στάδιο της ζωής του. Για πολλούς ενεργούς δρομείς, των οποίων το δέρμα έχει ταλαιπωρηθεί από ακμή, ένα ερώτημα τριγυρίζει στο κεφάλι τους: μπορεί το τρέξιμο να προκαλέσει ακμή εξαιτίας του ιδρώτα; Με μια λέξη: ναι.

Ο ιδρώτας είναι συνήθως ο κύριος ένοχος για τα προβλήματα του δέρματος ενός δρομέα και σε συνήθως, σε συνδασμό με τους φραγμένους πόρους, δημιουργείται ακμή: όταν ο ιδρώτας αναμιγνύεται με τα νεκρά κύτταρα του δέρματος και τα βακτηρίδια, αφήνοντας τους πόρους σας αποκλεισμένους, το πρόσωπό σου γεμίζει σπυράκια.

Ο δερματολόγος Δρ. Ντάνιελ Γκλας από την Δερματολογική Κλινική του Λονδίνου έδωσε πρόσφατα ορισμένες επιπλέον πληροφορίες για τους λόγους που δημιουργείται η ακμή:

Δεν φοράτε τα σωστά ρούχα

Το σφιχτά ρούχα πιέζουν τους πόρους και εμποδίζουν τη διαφυγή του ιδρώτα μπορούν επίσης να συμβάλουν σε προβλήματα στο δέρμα. Από αυτά τα προβλήματα, η ακμή είναι η πιο διαδεδομένη και προκύπτει στις περιοχές του δέρματος που εμποδίζονται από τη σύσφιξη των ενδυμάτων, όπως οι ιμάντες, οι ζώνες μέσης, τα ρολόγια και τα όργανα μέτρησης καρδιακού ρυθμού.

Τα αντικείμενα αυτά λοιπόν πρέπει να αφαιρούνται άμεσα μετά τη λήξη της προπόνησής και φυσικά όποτε είναι δυνατόν, να αποφεύγετε να φοράτε ρούχα που τρίβονται στο δέρμα σας ενώ τρέχετε. Επίσης, να κάνετε μπάνιο αμέσως μετά την άσκηση και να αλλάζετε ρούχα χωρίς να χάνετε χρόνο.

Το τρέξιμο την ημέρα είναι όμορφο αλλά όχι για το δέρμα σας

Η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα στο δέρμα, για να μην αναφέρουμε και τις πιο σοβαρές επιπτώσεις όπως ο καρκίνος του δέρματος. Εάν τρέχετε σε εξωτερικούς χώρους με ζεστό καιρό, βεβαιωθείτε ότι φοράτε κρέμα ηλίου που σας προστατεύει ενώ επιλέξτε και ένα αντηλιακό για το πρόσωπο και το λαιμό. Το ιδανικό είναι να φορέσετε τις εν λόγω κρέμες τουλάχιστον μισή ώρα πριν βγείτε ξεκινήσετε την προπόνηση και να τις ξαναφορέσετε περίπου 2 ή 3 μετά την προπόνηση.

Ο εξοπλισμός του γυμναστηρίου

Στο γυμναστήριο, ο εξοπλισμός έρχεται σε επαφή με πλήθος δυσάρεστων βακτηρίων και μολυσματικών μικροβίων. Στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τον ίδιο εξοπλισμό σε τακτική βάση και δεν δίνουν αρκετή προσοχή στην απολύμανση ή το σκούπισμα μετά τη χρήση, αυτά τα μικρόβια και τα βακτηρίδια απλώνονται εύκολα.

Αυτές οι μολύνσεις που αναμιγνύονται με τους φραγμένους πόρους και την υπερβολική εφίδρωση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην ακμή του αθλητή και σε μια σειρά άλλων δυσάρεστων λοιμώξεων του δέρματος. Για να διασφαλίσετε ότι αυτά τα μικρόβια δεν θα εξαπλωθούν σε περιοχές που είναι επιρρεπείς στην ακμή, προσπαθήστε να αποφύγετε να αγγίζετε το πρόσωπό σας με τα χέρια σας όταν γυμνάζεστε και να καθαρίζετε το σώμα σας με απολυμαντικό μετά την ολοκλήρωση της προπόνησής σας.

Δεν αφαιρείτε το μακιγιάζ σας

Αφορά φυσικά τις γυναίκες. Πριν πάτε για τρέξιμο, φροντίστε να έχετε αφαιρέσει το μακιγιάζ σας. Καθώς ασκείστε και η θερμοκρασία του σώματος και ο καρδιακός σας ρυθμός αυξάνονται προκαλώντας τους πόρους και τους ιδρωτοποιούς αδένες σας να ανοίξουν, το μακιγιάζ αποτελεί εμπόδιο ως προς αυτή τη διαδικασία καθώς αποτρέπει τους πόρους αυτούς από το να απελευθερώσουν τον ιδρώτα. Κάπως έτσι βγάζετε σπυράκια και το δέρμα σας ερεθίζεται.

Διαβάστε ακόμα: Και όμως υπάρχουν άνθρωποι που είναι αλλεργικοί στη γυμναστική!

Previous ArticleNext Article

Καραϊσκος και Ασημακοπούλου πρωταθλητές στον ημιμαραθώνιο δρόμο

Ο Παναγιώτης Καραϊσκός (ΠΓΣ) αναδείχθηκε πρωταθλητής στον Ημιμαραθώνιο δρόμο, στο Σχινιά,  με 1.09.28 και ακολούθησαν ο Γιάννης Ζερβάκης (ΑΟ Τρίτων Χαλκίδας) με 1.10.50 και ο Χριστόφορος Μερούσης (ΦΟ Βροντάδων) με 1.10.57.

Η Κατερίνα Ασημακοπούλου (ΑΟ Μυκόνου) επέστρεψε στην κορυφή μιας πανελλήνιας διοργάνωσης, τερματίζοντας πρώτη στον Ημιμαραθώνιο σε 1ώρα 19.20. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Μοσχούλα Μανούσου Παρασκευοπούλου (ΓΣ Κηφισιάς) με 1.20.18 και στην τρίτη η Παναγιώτα Βλαχάκη (ΓΑΣ Ιλισσός) με 1.24.42.

Δείτε όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

Τρέξιμο σε ανηφόρα ή κατηφόρα; Τελικά τι είναι πιο επίπονο;

Τρέξιμο σε ανηφόρα ή κατηφόρα; Τελικά τι είναι πιο επίπονο;

Ανηφόρα ή κατηφόρα; Έχετε αναρωτηθεί όμως ποια από τις δύο πορείες καταπονεί περισσότερο τον οργανισμό μας; Πιθανότατα το μεγαλύτερο ποσοστό να απαντούσατε η ανάβαση διότι πολύ απλά νιώθετε περισσότερο κουρασμένοι απ’ ότι στην κατάβαση.

Τι λένε οι έρευνες:

  • Κατά την ανάβαση, το σώμα σας καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, διότι οι μύες σας εργάζονται πολύ πιο σκληρά για να σηκώσουν το βάρος, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και μια ”ασπίδα προστασίας” γύρω από την άρθρωση, η οποία όμως, λόγω της μικρής γωνίας που κάνει, μειώνει τα επίπεδα έντασης στους μύες του τετρακέφαλου.
  • Αντίθετα στην κατάβαση, οι γωνίες είναι μεγαλύτερες και η επιβάρυνση στον τετρακέφαλο υψηλότερη. Επίσης, η βαρύτητα έλκει το βάρος σας προς τα κάτω, με αποτέλεσμα η επιγονατίδα να δέχεται αυξανόμενες δυνάμεις τριβής, λόγω του συνεχούς φρεναρίσματος.

Συμπέρασμα: Η ανάβαση είναι πιο απαιτητική, όσον αναφορά στο έργο που παράγει ο οργανισμός, αλλά η κατάβαση είναι πιο επίπονη για τους μύες και τις αρθρώσεις και οι πιθανότητες τραυματισμού είναι περισσότερες.

Διαβάστε ακόμα: Προπόνηση στο κρύο ή στη ζέστη; Εξαρτάται από τον στόχο…

x
Send this to a friend