Ετοιμος για μετάλλιο ο Φιλιππίδης, στον τελικό με ρεκόρ ο Κυριαζής

Τη συμμετοχή του στον τρίτο τελικό της καριέρας του σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα εξασφάλισε σήμερα ο Κώστας Φιλιππίδης, στην πέμπτη του συμμετοχή στη διοργάνωση. Ο έμπειρος πρωταθλητής δεν χρειάστηκε να σπαταλήσει δυνάμεις και κάνοντας δύο έγκυρα άλματα στα 5,35 μ. και 5,50 μ., προκρίθηκε στον τελικό της Παρασκευής. Στον αγώνα συμμετείχαν 28 αθλητές σε δύο γκρουπ εκ των οποίων οι 16 θα επιστρέψουν στο Ολυμπιακό στάδιο του Αμστερνταμ για τον τελικό.

Ο Ρενό Λαβιλενί ήταν ο μόνος αθλητής που πέρασε τα 5,60 μ., ύψος στο οποίο είχε δηλώσει να ξεκινήσει τον αγώνα του, δέκα αθλητές προκρίθηκαν με 5,50 μ. και οι υπόλοιπες θέσεις – ύστερα από συνεννόηση κριτών και αθλητών προκειμένου να μην κανουν κι αλλα άλματα-  συμπληρώθηκαν από αθλητές που πέρασαν τα 5,35 μέτρα. Η εξέλιξη αυτή βέβαια αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα στον τελικό, αφού ο αγώνας θα γίνει με πολλούς αθλητές.

Στον προκριματικό του επί κοντώ συμμετείχε και ο Δημήτρης Πατσουκάκης, που έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας έχασε την ευκαιρία να προκριθεί στον τελικό. Ο πρωταθλητής μας ξεπέρασε τα 5,35 μ., με την δεύτερη όμως προσπάθεια.

Στον τελικό ο Κυριαζής

Δύο βολές ήταν αρκετές για τον Γιάννη Κυριαζή, προκειμένου να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στον αυριανό τελικό του ακοντισμού, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Αμστερνταμ.
Ο 20χρονος αθλητής ξεκίνησε τον αγώνα του στα 77,20 μ. και στη δεύτερη προσπάθεια πέτυχε 81,92 μ. για να πιάσει το όριο και να βελτιώσει το 81,87 μ., που ήταν το ρεκόρ του από φέτος. Ο Κυριαζής στη διάρκεια της σεζόν ακολούθησε συντηρητική προπόνηση και επέλεξε να κάνει λίγους αγώνες, προκειμένου να μην επιβαρύνει τον ώμου του. Ο αθλητής τραυματίστηκε σοβαρά τον χειμώνα μετά το ατύχημα με το ποδήλατο του και χρειάστηκε να κάνει χειρουργείο στον ώμο.

Ο Κυριαζής έχει την ευκαιρία να διεκδικήσει μια καλή παρουσία στον αυριανό τελικό, σε ένα αγώνισμα με μεγάλη παράδοση από Ελληνες αθλητές, αλλά καμία διάκριση σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Ο Κυριαζής, ο οποίος έστειλε το ακόντιο πάνω από τα 80 μ., για δεύτερη φορά στην καριέρα του, σημείωσε την τέταρτη επίδοση στο γκρουπ του.

Εκτός τελικού Αλεξούλη και Κολοκυθά στο μήκος

Την ευκαιρία να αγωνιστεί στον τελικό του μήκους έχασε η Χάιδω Αλεξούλη, που είχε καλύτερο άλμα στα 6,43 μ.(0,3) επίδοση που της έδωσε την 14η θέση στο σύνολο.
Η αθλήτρια του Γιώργου Πομάσκι ξεκίνησε τον αγώνα της στα 6,23 μ., συνέχισε στα 6,43 μ. και στην τρίτη της προσπάθεια ήταν άκυρη. Η 12άδα του τελικού ολοκληρώθηκε με άλμα στα 6,46 μ. επίδοση που ήταν μέσα στις δυνατότητες τόσο της Αλεξούλη, όσο και της Κολοκυθά. Η αθλήτρια του Μάκη Πάντου δεν βρέθηκε σε καλή μέρα καθώς είχε άκυρο το άλμα κι έπειτα προσπάθειες στα 5,91 μ. και 5,88 μέτρα. Μόλις τρεις αθλήτριες έπιασαν το όριο των 6,60 μ., με την Ιβάνα Σπάνοβιτς να είναι καλύτερη από όλες με 6,90 μ. (1,7).

Στον προκριματικό της σφαιροβολία αγωνίστηκε η Σταματία Σκαρβέλη, η οποία είχε καλύτερη βολή στα 15,50 μ., επίδοση που της έδωσε την 13η θέση στο γκρουπ της. Η νεαρή είχε μία άκυρη βολή, ενώ ξεκίνησε τον αγώνα της στα 14,49 μέτρα.

11η η Παππά

Τα 10.000 μ. των γυναικών ήταν ο πρώτος τελικός του 23ου Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στο Αμστερνταμ.

Η αθλήτρια με την κορυφαία επίδοση φέτος στην Ευρώπη Γιασεμίν Καν επιβεβαίωσε τον τίτλο του φαβορί με τον πλέον εμφατικό τρόπο. Η πολιτογραφημένη Τουρκάλα αθλήτρια από την Κένυα από την αρχή της κούρσας επέλεξε να αποσπαστεί από τις υπόλοιπες αθλήτριες και τερμάτισε τελικά σε 31.12.86 για να βελτιώσει το ρεκόρ Ευρώπης στην κατηγορία των Νέων Γυναικών. Δεύτερη με 31.19.03 ήταν Φέλιξ από την Πορτογαλία και τρίτη επίσης με ατομικό ρεκόρ η Καρολίν Γκρόβνταλ με 31.23.45. Η νικήτρια πριν από δύο χρόνια στη Ζυρίχη, 42χρονη, Τζο Παβέι ήταν 5η με 31.14.61 και φετινό ρεκόρ.

Στον τελικό των 10.000 μ. συμμετείχε και η Αλεξία Παππά, που τερμάτισε στην 11η θέση με 32.27.80. Η 26χρονη προσπάθησε να ακολουθήσει το γκρουπ των προπορευόμενων αθλητριών και να κυνηγήσει την καλύτερη δυνατή κατάσταση. Η αθλήτρια σηκώθηκε και προσπάθησε να καλύψει το χαμένο έδαφος, όμως, δεν μπόρεσε να κάνει κάτι καλύτερο από το να τερματίσει 11η. Η Παππά έχει μπροστά της και τον τελικό των 5.000 μ., αγώνισμα στο οποίο είναι σε καλύτερη κατάσταση. Η αθλήτρια θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει κάτι καλύτερο, αν στο έκτο χιλιόμετρο δεν έπεφτε – χτύπησε ελαφρά από τα καρφιά της, όταν δύο αθλήτριες μπροστά της συγκρούστηκαν.

Η πρώτη εξάδα
Καν (Τουρκία) 31.12.86
Φέλιξ (Πορτογαλία) 31.19.03
Γκρόβνταλ (Νορβηγία) 31.23.45
ΜακΚόρμακ (Ιρλανδία) 31.30.74
Πάβει (Μ. Βρετανία) 31.34.61
Ινγκλις (Ιταλία) 31.37.43

Πηγή: ΣΕΓΑΣ

Previous ArticleNext Article

Τι είδους προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;

Ποια προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;
Της Νικολέτας Μιχαηλίδου

Σε μια περίοδο που το άγχος και ο πολυάσχολος τρόπος ζωής κυριαρχούν στην καθημερινότητά των περισσότερων ανθρώπων και σε μια χρονική στιγμή που η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει όλο και περισσότερο κόσμο, πολλοί άνθρωποι λανθασμένα παραμελoύν την σωστή διατροφή, την άσκηση και την ευεξία τους, χωρίς να σκέφτονται τις επιπτώσεις που μπορει να εχει αυτό όχι μόνο στη γενικότερη υγεία τους, αλλά και σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την τακτική άσκηση βελτιώνει κανείς την υγεία του. Η άσκηση μειώνει τους κινδύνους ασθενειών, βοηθά στην απώλεια ή τη διατήρηση βάρους και ενισχύει την ενεργητικότητα και την αυτοπεποίθηση. Η σωστή άσκηση μπορεί άμεσα να αμβλύνει το όποιο πρόβλημα υπάρχει και να βελτιώσει τα ήδη καλοσχηματισμένα σημεία του κορμιού, ενώ ένα ακατάλληλο πρόγραμμα μπορεί να φέρει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μάθε το σωματότυπό σου και απόκτησε το σώμα που ονειρεύεσαι. Ιδού λοιπόν μερικά απλά tips για να αναγνωρίσει κανείς τον σωματότυπο του πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε άσκηση. Υπάρχουν τέσσερις τύποι σώματος ανάλογα με το σχήμα, το σκελετό και την κατανομή του βάρους: το Κουτάλι, η Κλεψύδρα, ο Κώνος και ο Χάρακας. Είναι όλοι σωματότυποι που έχουν από τη φυσική τους κατασκευή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Βρείτε το δικό σας τύπο και ακολουθείστε το σωστό πρόγραμμα με σκοπό την σωστή άσκηση και τα εμφανή αποτελέσματα:

Έχετε την τάση να παραμένετε λεπτοί;

  • στο άνω μέρος του σώματος
  • σε όλο το σώμα
  • στην περιοχή της μέσης
  • στο κάτω μέρος του σώματος

Πού συγκεντρώνεται συνήθως το έξτρα βάρος;

  • Στους γοφούς, στους μηρούς και τους γλουτούς;
  • Στο στομάχι και τους γλουτούς
  • Και στο άνω και στο κάτω μέρος του σώματος
  • Στην πλάτη, το στήθος, στα χέρια και στο στομάχι

Σε ποιο τμήμα του σώματος σας είναι πιο δύσκολο να αδυνατίσετε;

  • Στο κάτω μέρος
  • Στο άνω μέρος και το κάτω μέρος
  • Δεν είναι και τόσο δύσκολο
  • Στο άνω μέρος

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στο σώμα σας, τι θα ήταν;

  • Το κάτω μέρος: τους γλουτούς, το εσωτερικό των μηρών και τους γοφούς
  • Το στομάχι
  • Το άνω μέρος και το κάτω
  • και τα δύο θέλουν δουλειά

Περισσότερα α: κουτάλι, β: χάρακας, γ: κλεψύδρα, δ: κώνος

Κουτάλι

Χαρακτηριστικά: Ωραίος άνω κορμός – άνω κοιλιακοί και χέρια. Το πάνω μέρος του σώματος είναι πιο αδύνατο και στενό. Πιο κοντά πόδια και μακρύτερος κορμός. Το μεγαλύτερο μέρος του βάρους συγκεντρώνεται κάτω από τη μέση και όταν παίρνει βάρος παχαίνει κυρίως στους γοφούς, στους μηρούς και την περιοχή πίσω από τα γόνατα. Τα αντανακλαστικά του κουταλιού είναι πολύ καλά, οπότε αποδίδει ιδιαίτερα στη γυμναστική και στα σπορ που απαιτούν δύναμη στο κάτω μέρος του σώματος και συγχρονισμό. Το κλειδί είναι να διαλέξετε αερόβια άσκηση μέτριας έντασης και να τη συνδυάσετε με βάρη που θα δυναμώσουν το πάνω μέρος του κορμού.

Προτάσεις: Σχοινάκι με ταχύτητα, στατικό ποδήλατο με μικρή αντίσταση και υψηλή ταχύτητα, άρσεις ποδιών στο πλάι σε όρθια στάση.

Χάρακας

Χαρακτηριστικά: Συνήθως χρειάζεστε τη γυμναστική λιγότερο από κάθε άλλο τύπο σώματος. Είναι απαραίτητο να επικεντρώσετε την προσοχή στην ενδυνάμωση και τον σχηματισμό των μυών, αφού αυτό είναι το ευαίσθητο σημείο σας. Σπάνια έχετε μεγάλο στήθος, όμως χρειάζεται να δυναμώσετε πλάτη, κοιλιακούς και ώμους για να μην αποκτήσετε κακή στάση σώματος. Είστε καλοί στο κολύμπι, το τζόκινγκ και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων αφού η κατασκευή και η κατανομή του βάρος σας είναι τέτοια που δεν ασκούνται μεγάλες πιέσεις στις αρθρώσεις σας.

Προτάσεις: Διατατικές ασκήσεις, step, κοιλιακοί, ροκανίσματα (είδος εκγύμνασης κοιλιακών μυών) , push-ups, κολύμπι κλπ.

Kώνος

Χαρακτηριστικά: Μεγαλύτερος όγκος και βάρος στο άνω μέρος της πλάτης και το στήθος. Κορμός σχετικά κοντός αλλά πόδια μακριά. Το στομάχι προεξέχει μια φυσική κλίση από την κατασκευή σας που είναι ορατή. Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό χρειάζεται ενδυνάμωση στους κοιλιακούς μύες και αύξηση της αντοχής των επίμαχων μυών. Είστε καλοί σε αθλήματα που απαιτούν ταχύτητα και δύναμη στο άνω μέρος του κορμού, όπως οι ρακέτες και κάθε σπορ που απαιτεί γρήγορες, δυνατές και κοφτές κινήσεις.

Προτάσεις: Θα ωφεληθείτε αν κάνετε αεροβική άσκηση σε συνδυασμό με κοιλιακούς και ασκήσεις ενδυνάμωσης του άνω κορμού. Οι ασκήσεις με βάρη είναι κατάλληλες αν χρησιμοποιήσετε λίγα κιλά για το άνω μέρος και επικεντρώσετε την προσοχή σας στην ενδυνάμωση του κάτω μισού του σώματος σας.

Κλεψύδρα

Χαρακτηριστικά: Ο τύπος αυτός σώματος έχει γενικά δυνατά οστά και μύες, είναι λιγότερο ευάλωτος στην οστεοπόρωση από άλλους τύπους και σπάνια αντιμετωπίζει προβλήματα μέσης, αφού από την κατασκευή του έχει δυνατούς κοιλιακούς. Τα πόδια είναι αδύνατα και ίσια με καλοσχηματισμένους γαστροκνήμιους (γάμπες).

Προτάσεις: Σχοινάκι, στατικό ποδήλατο με χαμηλή ένταση και υψηλή ταχύτητα, γρήγορο περπάτημα, σκι.

Πηγή: “Ευεξία & Διατροφή” Τεύχος 48:16-18 Δημοσιεύτηκε στο mednutrition.gr

Τη λειτουργία του «διακόπτη λίπους» προσπαθούν να ελέγξουν οι επιστήμονες!

Επιστήμονες στην Αυστραλία, με επικεφαλής έναν Ελληνο-αυστραλό που εδώ και χρόνια μελετά τους μηχανισμούς της παχυσαρκίας, έκαναν μια ανακάλυψη, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σημαντική στη μάχη εναντίον των παραπανίσιων κιλών.

Οι ερευνητές εντόπισαν για πρώτη φορά στον εγκέφαλο ένα «διακόπτη λίπους», που ρυθμίζει πόσο λίπος καίει ένας άνθρωπος μετά το φαγητό και ο οποίος στους παχύσαρκους είναι «κολλημένος» και μένει συνεχώς ενεργοποιημένος.

Η χειραγώγηση του εν λόγω «διακόπτη» στο μέλλον θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο της παχυσαρκίας. Η ανακάλυψη φωτίζει ένα χρόνιο αίνιγμα που απασχολούσε τους επιστήμονες: πώς το σώμα αποφασίζει αν θα κάψει ή θα αποθηκεύσει το λίπος του και πώς επιλέγει να χρησιμοποιήσει την ενέργεια που παίρνει από τις τροφές.

Ο καθηγητής Αντώνης Τηγάνης (Τόνι Τιγκάνις) και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο Μονάς της Μελβούρνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας “Cell Metabolism”, μελέτησαν τους μηχανισμούς μετατροπής του λευκού λίπους (που αποθηκεύει ενέργεια) σε καφέ λίπος (που χρησιμοποιείται ως «καύσιμη ύλη» για την απελευθέρωση ενέργειας).

Ο διακόπτης…

Το λίπος αποθηκεύεται σε ειδικά κύτταρα του λιπώδους ιστού (τα αδιποκύτταρα) που μπορούν να μετατραπούν από τη μία μορφή λίπους στην άλλη, ανάλογα με τις εντολές του εγκεφάλου. Η πολύπλοκη διαδικασία -με τη μεσολάβηση της ορμόνης ινσουλίνης- ελέγχεται από ένα μηχανισμό σαν διακόπτη στον εγκέφαλο, που «ανάβει» και «σβήνει», πράγμα που οδηγεί εναλλακτικά είτε σε αποθήκευση είτε σε κάψιμο του λίπους.

Που δεν λειτουργεί

Στους παχύσαρκους ανθρώπους αυτός ο «διακόπτης» δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, καθώς παραμένει διαρκώς «αναμμένος», με συνέπεια, όταν τρώνε, το λίπος συνεχώς να συσσωρεύεται και να μη καίγεται. Στην περίπτωσή τους, το σώμα δεν παράγει αρκετό καφέ λίπος και δεν δαπανά αρκετή ενέργεια από το κάψιμό του. Έτσι, όταν κανείς τρώει, βάζει πρόσθετα κιλά.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα κατορθώσουν να ελέγξουν τη λειτουργία του «διακόπτη», έτσι ώστε οι άνθρωποι στο μέλλον να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τον τρόπο που το σώμα τους «χειρίζεται» το λίπος.

«Ίσως καταφέρουμε να διορθώσουμε αυτό το μηχανισμό, προκειμένου να διευκολύνουμε την κατανάλωση ενέργειας και την απώλεια βάρους στα παχύσαρκα άτομα. Όμως η όποια δυνητική θεραπεία απέχει ακόμη πολλά χρόνια» δήλωσε ο κ. Τηγάνης.

Διαβάστε ακόμα: Τρεις συμβουλές για να μην πεινάτε συνέχεια όταν γυμνάζεστε

x
Send this to a friend