Έξι λόγοι για να τρέξεις στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας

Η ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Στίβου παραθέτει τους έξι λόγους για τους οποίους οι δρομείς πρέπει να πάρουν μέρος στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας που γίνεται την ερχόμενη Κυριακή 20 Μαρτίου!

Το πνευματικό σπίτι του τρεξίματος

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το τρέξιμο σε δρόμο έχει τις ρίζες του στην ελληνική πρωτεύουσα. Ο θρύλος λέει ότι ο Φειδιππίδης έτρεξε λίγο περισσότερο από 42 χιλιόμετρα, από τον Μαραθώνα στην Αθήνα, το 490 π.Χ., για να παραδώσει το μήνυμα ότι οι Έλληνες είχαν θριαμβεύσει επί των Περσών στη Μάχη του Μαραθώνα.

Στην ίδια αυτή διαδρομή έτρεξαν οι αθλητές στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα το 1896, το 1997 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στίβου και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το τρέξιμο συνεχίζει να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές με τον μαραθώνιο να αποτελεί το αποκορύφωμα για τους περισσότερους δρομείς.

Κατάλληλη πόλη

Η προοπτική της συμμετοχής στη διαδρομή του Αυθεντικού Μαραθωνίου είναι για πολλούς δρομείς στη λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνουν, αλλά η διαδρομή είναι μία από τις πιο δύσκολες στον κόσμο με μια δύσκολη ανηφόρα από το 10ο έως το 31ο χιλιόμετρο. Επιπλέον η διαδρομή δεν φημίζεται για τα σημεία ενδιαφέροντος που διαθέτει.

Αντίθετα, ο Ημιμαραθώνιος της Αθήνας ξεκινά και τελειώνει στο κέντρο της πόλης στην πλατεία Συντάγματος. Οι δρομείς περνούν επίσης από το Παναθηναϊκό Στάδιο, που φιλοξένησε το 1896 τους Ολυμπιακούς Αγώνες και αποτελεί το σημείο τερματισμού του μεγάλου Μαραθωνίου της πόλης.

Κάντε μαζί τις διακοπές σας

Η εγγραφή στο προχωρημένο επίπεδο του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας παρέχει πολλά προνόμια. Eπιτρέπει την ελεύθερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς μαζί με έκπτωση στο εισιτήριο του Μουσείου Ακρόπολης.

Ο χειμώνας στην Αθήνα είναι σίγουρα πιο μαλακός σε σχέση με τη Βόρεια Ευρώπη και η διοργάνωση γίνεται την τρίτη Κυριακή του Μαρτίου για να συμπέσει με την αρχή της Άνοιξης. Με μέση θερμοκρασία στους 16 C αυτή την εποχή, όλα μοιάζουν ιδανικά για τρέξιμο αλλά και για περιήγηση στα αξιοθέατα.

Γίνε μέρος μίας νέας τάσης

Από το ταπεινό ξεκίνημα πριν από τέσσερα χρόνια, όταν περίπου 3.500 δρομείς έλαβαν μέρος, φτάσαμε στους περίπου 20.000 δρομείς που αναμένεται να βγουν στους δρόμους της ελληνικής πρωτεύουσας, στις 20 Μαρτίου.

Και σε συνάρτηση με τις οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών, το τρέξιμο έχει αποδειχθεί μία ιδιαίτερα δημοφιλής άσκηση στην Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός είναι μειωμένος, ο περσινός Μαραθώνιος της Αθήνας είχε να επιδείξει με υπερηφάνεια ρεκόρ συμμετοχής, με 16.000 δρομείς να τρέχουν στην κανονική απόσταση τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ 43.000 πήραν μέρος σε όλες τις εκδηλώσεις.

Καλή ζωή

Η σωστή διατροφή είναι θέμα υψίστης σημασίας για τους δρομείς και η ελληνική κουζίνα έχει επαινεθεί ως μία από τις πιο υγιεινές στον κόσμο. Με φρέσκα λαχανικά και όσπρια στον πυρήνα πολλών ελληνικών πιάτων, οι δρομείς δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να καταναλώσουν πέντε πιάτα την ημέρα, αν και το σαγανάκι – ένα τηγανητό σκληρό τυρί – ίσως να είναι καλύτερα να κρατηθεί ως απόλαυση μετά τον αγώνα.

Τρέξε για έναν λόγο

Τρέξιμο και συγκέντρωση χρημάτων είναι σχεδόν συνώνυμα και ακολουθώντας τα βήματα του Μαραθωνίου, ο Ημιμαραθώνιος της Αθήνα ξεκίνησε πέρυσι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα φιλανθρωπικής δράσης και κοινωνικής ευθύνης, με τους δρομείς να προσθέτουν νόημα στα χιλιόμετρα τους, τρέχοντας για τα φιλανθρωπικά ιδρύματα του αγώνα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend