Έξι λόγοι για να τρέξεις στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας

Η ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Στίβου παραθέτει τους έξι λόγους για τους οποίους οι δρομείς πρέπει να πάρουν μέρος στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας που γίνεται την ερχόμενη Κυριακή 20 Μαρτίου!

Το πνευματικό σπίτι του τρεξίματος

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το τρέξιμο σε δρόμο έχει τις ρίζες του στην ελληνική πρωτεύουσα. Ο θρύλος λέει ότι ο Φειδιππίδης έτρεξε λίγο περισσότερο από 42 χιλιόμετρα, από τον Μαραθώνα στην Αθήνα, το 490 π.Χ., για να παραδώσει το μήνυμα ότι οι Έλληνες είχαν θριαμβεύσει επί των Περσών στη Μάχη του Μαραθώνα.

Στην ίδια αυτή διαδρομή έτρεξαν οι αθλητές στους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα το 1896, το 1997 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στίβου και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το τρέξιμο συνεχίζει να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές με τον μαραθώνιο να αποτελεί το αποκορύφωμα για τους περισσότερους δρομείς.

Κατάλληλη πόλη

Η προοπτική της συμμετοχής στη διαδρομή του Αυθεντικού Μαραθωνίου είναι για πολλούς δρομείς στη λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνουν, αλλά η διαδρομή είναι μία από τις πιο δύσκολες στον κόσμο με μια δύσκολη ανηφόρα από το 10ο έως το 31ο χιλιόμετρο. Επιπλέον η διαδρομή δεν φημίζεται για τα σημεία ενδιαφέροντος που διαθέτει.

Αντίθετα, ο Ημιμαραθώνιος της Αθήνας ξεκινά και τελειώνει στο κέντρο της πόλης στην πλατεία Συντάγματος. Οι δρομείς περνούν επίσης από το Παναθηναϊκό Στάδιο, που φιλοξένησε το 1896 τους Ολυμπιακούς Αγώνες και αποτελεί το σημείο τερματισμού του μεγάλου Μαραθωνίου της πόλης.

Κάντε μαζί τις διακοπές σας

Η εγγραφή στο προχωρημένο επίπεδο του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας παρέχει πολλά προνόμια. Eπιτρέπει την ελεύθερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς μαζί με έκπτωση στο εισιτήριο του Μουσείου Ακρόπολης.

Ο χειμώνας στην Αθήνα είναι σίγουρα πιο μαλακός σε σχέση με τη Βόρεια Ευρώπη και η διοργάνωση γίνεται την τρίτη Κυριακή του Μαρτίου για να συμπέσει με την αρχή της Άνοιξης. Με μέση θερμοκρασία στους 16 C αυτή την εποχή, όλα μοιάζουν ιδανικά για τρέξιμο αλλά και για περιήγηση στα αξιοθέατα.

Γίνε μέρος μίας νέας τάσης

Από το ταπεινό ξεκίνημα πριν από τέσσερα χρόνια, όταν περίπου 3.500 δρομείς έλαβαν μέρος, φτάσαμε στους περίπου 20.000 δρομείς που αναμένεται να βγουν στους δρόμους της ελληνικής πρωτεύουσας, στις 20 Μαρτίου.

Και σε συνάρτηση με τις οικονομικές δυσκολίες των τελευταίων ετών, το τρέξιμο έχει αποδειχθεί μία ιδιαίτερα δημοφιλής άσκηση στην Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός είναι μειωμένος, ο περσινός Μαραθώνιος της Αθήνας είχε να επιδείξει με υπερηφάνεια ρεκόρ συμμετοχής, με 16.000 δρομείς να τρέχουν στην κανονική απόσταση τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ 43.000 πήραν μέρος σε όλες τις εκδηλώσεις.

Καλή ζωή

Η σωστή διατροφή είναι θέμα υψίστης σημασίας για τους δρομείς και η ελληνική κουζίνα έχει επαινεθεί ως μία από τις πιο υγιεινές στον κόσμο. Με φρέσκα λαχανικά και όσπρια στον πυρήνα πολλών ελληνικών πιάτων, οι δρομείς δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να καταναλώσουν πέντε πιάτα την ημέρα, αν και το σαγανάκι – ένα τηγανητό σκληρό τυρί – ίσως να είναι καλύτερα να κρατηθεί ως απόλαυση μετά τον αγώνα.

Τρέξε για έναν λόγο

Τρέξιμο και συγκέντρωση χρημάτων είναι σχεδόν συνώνυμα και ακολουθώντας τα βήματα του Μαραθωνίου, ο Ημιμαραθώνιος της Αθήνα ξεκίνησε πέρυσι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα φιλανθρωπικής δράσης και κοινωνικής ευθύνης, με τους δρομείς να προσθέτουν νόημα στα χιλιόμετρα τους, τρέχοντας για τα φιλανθρωπικά ιδρύματα του αγώνα.

Previous ArticleNext Article

Οι εγγραφές για το Kallithea Half Marathon και το Kallithea Night Run 2020 άνοιξαν!

Ο 2ος Ημιμαραθώνιος Καλλιθέας, που διοργανώνεται από τον Φιλαθλητικό Σύλλογο  Καλλιθέας με τη συνεργασία του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έρχεται για 2η συνεχή χρονιά την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020 με μία μοναδικής ομορφιάς διαδρομή δίπλα στη θάλασσα, που περνά από τον περιβάλλοντα χώρο του ΚΠΙΣΝ αλλά και την Πλατεία Νερού με την Εσπλανάδα της Καλλιθέας.

Εκτός από τα 21 km και τα 5 km φέτος προστίθεται και η διαδρομή των 10 km!!! Τη φετινή χρονιά εξαιτίας της πανδημίας δεν θα υπάρχει ο παιδικός αγώνας του 1 km.

Ο αγαπημένος μας νυχτερινός αγώνας, Kallithea Night Run, θα πραγματοποιηθεί για 5η συνεχή χρονιά το Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020!

Πρέσβειρα και του φετινού μας αγώνα θα είναι η σπουδαία Ελληνίδα Πρωταθλήτρια ξιφασκίας με αμαξίδιο, Κέλλυ Λουφάκη!

Η κεντρική λεωφόρος της Καλλιθέας, Ελ. Βενιζέλου (Θησέως), φωτίζεται από τους ειδικούς φακούς με τους οποίους τρέχουν οι δρομείς κατά μήκος της διαδρομής προσφέροντας, έτσι, ένα εντυπωσιακό θέαμα.

Σας περιμένουμε και φέτος στις αγωνιστικές διαδρομές των 2,5 km, 5 km και 10 km να τρέξουμε και να φωτίσουμε την Καλλιθέα!!!

Να τονίσουμε ότι ιδιαιτέρως σημαντικό κομμάτι όλων των δρομικών μας αγώνων είναι και ο φιλανθρωπικός τους χαρακτήρας, μιας και μέρος των εσόδων διατίθεται για την ενίσχυση κοινωνικών και φιλανθρωπικών σκοπών αλλά και η συνεργασία μας με το «Όραμα Ελπίδας».

Όλες οι διοργανώσεις τελούν υπό την Αιγίδα του Δήμου Καλλιθέας, της Περιφέρειας Αττικής, του ΣΕΓΑΣ, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και εντάσσονται στις δράσεις του BeActive Hellas.

Ο Φιλαθλητικός Σύλλογος διαβεβαιώνει τους δρομείς ότι οι αγώνες θα διεξαχθούν με απόλυτη ασφάλεια, τηρώντας φυσικά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που έχει ορίσει η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και ο ΣΕΓΑΣ εξαιτίας της πανδημίας.

Εγγραφές-πληροφορίες:

www.kallitheahalf.gr

www.kallitheanightrun.gr

Σας περιμένουμε να τρέξουμε παρέα με ασφάλεια στους αγαπημένους μας δρομικούς αγώνες!

Πόσο χρήσιμη είναι η προπόνηση με ελλειπτικό για τους δρομείς;

Να ξεκινήσουμε από μια αλήθεια. Οι περισσότεροι δρομείς, δεν το συμπαθούν ιδιαίτερα. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν απλά και λαϊκά ότι το ελλειπτικό είναι… γιαλαντζί τρέξιμο. Ως ένα βαθμό θα συμφωνήσουμε μαζί τους, ωστόσο, η σωστή χρήση του ελλειπτικού μηχανήματος μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική επιλογή προπόνησης.

Η συγκεκριμένη προπόνηση συγκεντρώνει καρδιαγγειακά οφέλη παρόμοια με αυτά που απολαμβάνουν όσοι τρέχουν, αλλά αποφεύγει τον αντίκτυπο στους μύες και τους αρθρώσεις.

Για τους δρομείς, η χρήση ενός ελλειπτικού εκπαιδευτή είναι μια επιλογή προπόνησης που στην ουσία συμπληρώνει το τρέξιμο, ενώ παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση ενός τραυματισμού.

Πόνοι και προπόνηση

Το ελλειπτικό κάνει τον αθλούμενο να χρησιμοποιεί πολλούς από τους ίδιους μύες με το τρέξιμο. Για τους έμπειρους δρομείς και ειδικά γι αυτούς των μεγάλων αποστάσεων, η χρήση ελλειπτικού μπορεί να χρησιμεύσει ως ανάπαυλα από τις μεγάλες επιπτώσεις που έχει στο σώμα και τις αρθρώσεις το τρέξιμο. Περιστασιακά η χρήση του ελλειπτικού μπορεί να σε κρατήσει εντός ρυθμού όταν πονάς και δεν μπορείς να τρέξεις πολλά χιλιόμετρα στο δρόμο, εξαιτίας κάποιου πόνου.

Τρέξιμο: Ποιο είναι το καταλληλότερο έδαφος για τις αρθρώσεις

Χαρακτηριστικά

Το ελλειπτικό έχει μεταβαλλόμενα επίπεδα αντίστασης, παρόμοια με τα σταθερά ποδήλατα. Ορισμένες μηχανές έχουν ρυθμιζόμενη ράμπα κλίσης, επιτρέποντας στον χρήστη να αυξήσει την κλίση, κάνοντας την κίνηση της άσκησης παρόμοια με την πεζοπορία ή το τρέξιμο σε ανηφόρα και παρέχοντας διαφορές στις προπονήσεις και τους μυς που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, οι ελλειπτικοί εκπαιδευτές μπορούν να μετακινούνται προς τα πίσω για να δουλεύουν διαφορετικό σύνολο μυών. Πολλές ελλειπτικές μηχανές έχουν επίσης λαβές που μετακινούνται εμπρός και πίσω. με το να πιάσει αυτές τις λαβές, ο χρήστης εμπλέκει τους ανώτερους μυς του σώματος, όπως στο σκι αντοχής. Άρα, όπως και η κολύμβηση, η προπόνηση με ελλειπτικό μπορεί να βοηθήσει έναν δρομέα.

Οφέλη

Χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια για να τρέξει κανείς στο ελλειπτικό σε σχέση με τον τρέξιμο στο δρόμο ή ακόμα και στον διάδρομο, επειδή ο χρήστης δεν κινεί το δικό του σωματικό βάρος προς τα εμπρός στο διάστημα ούτε υπομένει επαναλαμβανόμενη πρόσκρουση στο έδαφος.

Έτσι θα γυμνάσετε (και) τους κοιλιακούς σας πάνω στον διάδρομο

Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί μια ισοδύναμη με τα τρέχοντα χιλιόμετρα, γενικά προσθέστε περισσότερο χρόνο στην ελλειπτική προπόνηση. Για παράδειγμα, εάν ένας δρομέας συνήθως έχει 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο έξω, μπορεί να χρησιμοποιήσει 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο ως “ρυθμό” για το ελλειπτικό και πολλαπλασιάσει με τον αριθμό των χιλιομέτρων που θα ήθελε να “τρέξει”. 6 λεπτά x 5 χιλιόμετρα = 34 λεπτά. Στο δρόμο θα έκανε 25 λεπτά, άρα στο ελλειπτικό θα κάνει 9 λεπτά παραπάνω.

Το ελλειπτικό η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα παρεξηγημένο μηχάνημα ανάμεσα στους δρομείς, ωστόσο, πρέπει να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να μας δώσει αφενός ποικιλία στην προπόνηση και αφετέρου τη δυνατότητα να προπόνηθούμε τόσο όταν είμαστε τραυματίες ή όταν πονάμε λόγω της μεγάλης καταπόνησης.

Διαβάστε ακόμα: Circuit Training: Προπόνηση για δρομείς με πολλαπλά οφέλη

x
Send this to a friend