Ενεργειακά τζελ: Δεν είναι όλα ίδια, τι πρέπει να προσέχετε

Τα ενεργειακά τζελ στοχεύουν συνήθως στο να δώσουν στον οργανισμό τους υδατάνθρακες που χρειάζεται σε σύντομο χρόνο και να γεμίσουν το σώμα σας με ενέργεια, ωστόσο δεν είναι όλα τα σκευάσματα το ίδιο. Η ποιότητα των υδατανθράκων, αλλά και το πόσο τονώνει η κάθε γέλη αυτόν που την χρησιμοποιεί, ποικίλει ανά περίπτωση.

Τα SiS GO ισοτονικά τζελ ενέργειας περιέχουν έναν πολύ συγκριμένο τύπο  μαλτοδεξτρίνης. Η μαλτοδεξτρίνη είναι ένα σύμπλεγμα υδατανθράκων, που αποτελείται από πολυμερή γλυκόζης (απλή ζάχαρη) που προκύπτουν από την υδρόλυση του αμύλου. Αυτό είναι ένα είδος ενζυματικής μετατροπής η οποία είναι δυνατή με διάφορους τύπους αμύλου, όπως ο αραβόσιτος, το ρύζι ή το άμυλο της πατάτας. Παρά το γεγονός ότι είναι πολυμερές, αυτή η ένωση έχει δομή χημικού δεσμού, η οποία μπορεί να σπάσει αρκετά εύκολα.

Η μαλτοδεξτρίνη χωνεύεται εύκολα και γρήγορα, απορροφάται και μεταβολίζεται, έτσι ώστε να έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Η απότομη αύξηση της ινσουλίνης που αυτή η ένωση προκαλεί και η ενέργεια που παρέχει, προάγει την πρωτεϊνοσύνθεση και την αυξημένη μυική μάζα.

Το τζελ προσλαμβάνεται από το στόμα και η ισοτονική φόρμουλα επιτρέπει στην γέλη να απορροφηθεί γρήγορα από το στομάχι καθώς δεν δημιουργείται καμία οσμωτική πίεση.

Με τα υπέρτονα τζελ (όπως αυτό της φρουκτόζης), δημιουργείται συχνά αίσθημα φουσκώματος και το χρονικό διάστημα που χωνεύονται από το στομάχι είναι κατά πολύ μεγαλύτερο. Αυτό μειώνει την διαθεσιμότητα της ενέργειας στην γέλη. Η μαλτοδεξτρίνη διασπάται σε γλυκόζη και απορροφάται από το λεπτό έντερο.

Η φρουκτόζη είναι μια απλή ζάχαρη με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Θα πρέπει να επεξεργαστεί απ΄το συκώτι πριν γίνει διαθέσιμη για χρήση από τους μύες.

Θυμηθείτε να διαβάσετε την ετικέτα!

Ελέγξτε την ποσότητα των υδατανθράκων, αλλά και εκείνη της ζάχαρης που θα πρέπει να είναι η μικρότερη δυνατή. Οσο περισσότερη η ζάχαρη, τόσο μεγαλύτερη η τονικότητα. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να καταναλώσετε περισσότερο νερό και είναι πιθανό να αντιμετωπίσετε ενοχλήσεις στο στομάχι.

Previous ArticleNext Article

8 τρόφιμα που μοιάζουν με ανθρώπινα όργανα και μας κάνουν καλό!

Υπάρχουν τροφές που το σχήμα τους και η σύστασή τους παραπέμπουν σε ανθρώπινα όργανα. Μάλιστα τα συστατικά τους σε πολλές περιπτώσεις κάνουν καλό στα συγκεκριμένα όργανα και φυσικά στην υγεία μας.

«Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού. Την αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός. Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη» έλεγε ο Ιπποκράτης.

Αυτή η ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί αν δεν αποκλείουμε τροφές από την καθημερινότητά μας, ακόμα και αν δεν είναι οι… αγαπημένες μας.

Ας δούμε, όμως, τα οφέλη των τροφών στα ζωτικά μας όργανα:

Κόκκινα Φασόλια

Μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Καρύδια

Μοιάζει με μικρό εγκέφαλο, με αριστερό και δεξί ημισφαίριο, τον άνω και κάτω εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα. Τα καρύδια βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την εγκεφαλική λειτουργία.

Καρότο

Η διατομή του μοιάζει με του ανθρώπινου μάτιου. Τα καρότα ενισχύουν τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών.

Επτά τροφές-φάρμακα με πολυδιάστατη δράση

Σέλινο

Μοιάζει με τα οστά και στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

Αβοκάντο

Στοχεύει στην υγιή και καλή λειτουργία της μήτρας και του τραχήλου της μήτρας της γυναίκας. Το Αβοκάντο βοηθάει τις γυναικείες ορμόνες να έλθουν σε ισορροπία, να ρίξει ανεπιθύμητο βάρος μετά τη γέννα, και την αποτροπή του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Σύκα

Υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών(+) σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων με αποτέλεσμα να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Μανιτάρια

Βοηθούν τη βελτίωση της ακοής και είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί (σ.σ. και μοιάζουν με μανιτάρι) τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο. Υπάρχει μάλιστα μανιτάρι (σ.σ. Το αυτί του Ιούδα) που έχει το σχήμα του αυτιού.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και επιφέρουν ισορροπία στο γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Διαβάστε επίσης: «Μαγικές» τροφές που είναι ιδανικές για όσους αθλούνται

Αυστηρή δίαιτα: Το μεγαλύτερο λάθος όταν θελεις να χάσεις βάρος

Αυστηρή δίαιτα: Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις!

Το χειρότερο με τους ανθρώπους που ακολουθούν κάποια αυστηρή δίαιτα ή χημική ή express που κατά καιρούς έχουν διαβάσει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, δεν είναι ότι δεν θα χάσουν κιλά.

Αυτό είναι πολύ πιθανό να το καταφέρουν. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αυτό που θα καταφέρουν είναι να ρίξουν το μεταβολισμό σου σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο οργανισμός θα αναγκαστεί να ελαττώσει τις «καύσεις» ώστε να «εξοικονομήσει» ενέργεια για τις βασικές λειτουργίες.

Την ίδια στιγμή, είναι δεδομένο ότι θα χάσουν κιλά γρήγορα και άλλο τόσο σίγουρο ότι θα τα πάρουν πίσω σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Και αυτό επειδή ο οργανισμός μας φαίνεται ότι προσαρμόζεται καλύτερα με μικρές και σταδιακές αλλαγές! Και φυσικά, ακολουθώντας τέτοιου είδους δίαιτες δεν σε βοηθάει να αλλάξεις τη «φιλοσοφία» σου γύρω από το φαγητό και την άσκηση και άρα να αλλάξεις το σώμα σου.

Τρώμε λιγότερο και να κινούμαστε περισσότερο!

Η βασική αρχή για τη μείωση του βάρους είναι ότι, πρέπει να εξασφαλίζουμε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Με απλά λόγια πρέπει, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από εκείνες που δαπανούμε για τις μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Αυτό μπορεί να γίνει, είτε μειώνοντας τις θερμίδες που παίρνουμε, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καίμε, ή με συνδυασμό και των δύο. Όμως, οι μελέτες δείχνουν ότι, τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα έχουμε όταν κάνουμε αλλαγές και στις δύο πλευρές της ζυγαριάς!

Αφήστε λοιπόν τις στερητικές δίαιτες, φάτε σωστά και με μέτρο και ασκηθείτε. Αλλάξτε τρόπο ζωής.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα μειώσετε την τροφή σας χωρίς να αυξηθεί η πείνα σας!

x
Send this to a friend