Διαλειμματική εντός σταδίου για να αλλάξεις επίπεδο στο τρέξιμο

Επιμέλεια: Δημοσθένης Χριστόπουλος

Ο καθημερινά ίδιος ρυθμός τρεξίματος στην προπόνηση δεν θα σε βοηθήσει να σπάσεις το προηγούμενο ρεκόρ σου, οποιαδήποτε απόσταση σου αρέσει να τρέχεις, οπότε και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να εξασκηθείς.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεσαι διαλειμματική προπόνηση ταχύτητας και ο στίβος είναι το καλύτερο μέρος για να πραγματοποιήσεις αυτές τις ειδικές προπονήσεις αυξημένης έντασης και ταχύτητας.

Όπως θα σου πουν δρομείς με μεγάλη εμπειρία, ο καλύτερος και ο μοναδικός τρόπος να μάθεις πώς να τρέχεις ταχύτερα είναι να συνηθίσεις να τρέχεις γρήγορα μέσα από την προπόνηση.

Τα συνολικά οφέλη της προπόνησης ταχύτητας

Πολλοί δρομείς προσθέτουν στο εβδομαδιαίο τους πρόγραμμα μια προπόνηση εντός σταδίου στην οποία έχουν στόχο την ταχύτητα. Παρ’ όλο που δεν αρέσει σε όλους από άποψη τοποθεσίας και περιεχομένου προπόνησης, είναι το ιδανικό περιβάλλον στο οποίο μπορείτε να πραγματοποιήσετε υψηλής έντασης διαλειμματικές που θα βελτιώσουν σίγουρα την ταχύτητα, την φυσική κατάσταση και την δρομική οικονομία σας.

Η επιστήμη πίσω από τα οφέλη των προπονήσεων ταχύτητας περιλαμβάνει την βελτίωση της αερόβιας ικανότητας και της ικανότητας διανομής αίματος πλούσιου σε οξυγόνο σε όλο το σώμα. Η αφομοίωση των βιομηχανικών απαιτήσεων του τρεξίματος ταχύτητας θα επιτρέψει στο σώμα σου να προσαρμοστεί και να βελτιωθεί πάνω στην δρομική οικονομία και στον δυναμικό διασκελισμό, ιδιαίτερα στις μικρότερες αποστάσεις, συν το γεγονός ότι θα κάνει τα αργά τρεξίματα μεγάλης διάρκειας να φαίνονται εύκολα με την πάροδο του χρόνου. Με λίγα λόγια, καθώς θα βελτιώνεις την ταχύτητά σου, αυτή θα έρχεται με φυσικό τρόπο και σε προπονήσεις μεγαλύτερης διάρκειας.

Διαλειμματικές μικρών αποστάσεων

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δουλέψεις την ταχύτητά σου. Μπορείς να διαλέξεις ώστε η διαλειμματική σου να είναι είτε μικρή, είτε μεσαία, ειτε μεγάλη σε απόσταση, αναφορικά πάντα με τον αγώνα που έχεις στόχο και την παρούσα ικανότητά σου. Η απόσταση και η διάρκεια αυτού του είδους προπόνησης εξαρτάται απολύτως από την φυσική σου κατάσταση και από τις ανάγκες σου, οπότε καλό θα ήταν να συμβουλευτείς κάποιον πριν διαλέξεις το κατάλληλο πρόγραμμα για σένα.

Και κυρίως μην ξεχάσεις να κάνεις καλό ζέσταμα , ειδικά πριν από τις προπονήσεις σπριντ ώστε να αποφύγεις κάποιον τραυματισμό. Τυπικά οι διαλειμματικές μικρών αποστάσεων περιέχουν σπριντ των 100μ, 200μ ή 400μ με το κατάλληλο χρόνο αποκατάστασης μεταξύ τους. Η ιδέα είναι να ενισχύσεις την δύναμη και την οικονομία σου μέσα από την έκρηξη των σπριντ, κάτι που θα σε βοηθήσει τελικά στην διατήρηση του ρυθμού για περισσότερη ώρα στο μαραθώνιο ή σε έναν αγώνα μεγάλης διάρκειας.

Διαλειμματική προπόνηση για αύξηση αντοχής και καύση λίπους

Με τον καιρό μπορείς να αυξήσεις τα μέτρα και τις επαναλήψεις και έτσι θα βελτιώσεις την ταχύτητά σου στα 5 χιλιόμετρα. Το κλειδί της επιτυχίας είναι ο χρόνος αποκατάστασης που θα αφήσεις μεταξύ των κομματιών καθώς όλα θα πρέπει να εκτελούνται στην ίδια ταχύτητα και ένταση. Εάν δεν αφήσεις τον απαραίτητο χρόνο αποκατάστασης, θα πέσει η ταχύτητά σου και θα μειωθεί η ανάπτυξη δύναμης στην οποία στοχεύεις. Μπορείς είτε να περπατήσεις είτε να κάνεις χαλαρό τζόκινγκ καθώς θα ετοιμάζεσαι για το επόμενο κομμάτι, η επιλογή είναι δική σου.

Διαλειμματικές μεσαίων αποστάσεων

Οι προπονήσεις αυτές γενικά αποτελούνται από επαναλήψεις μεταξύ 400μ και 1200μ και ο ρυθμός τους πρέπει να πλησιάζει τον ρυθμό με τον οποίο τρέχεις αγωνιστικά τα 5 χιλιόμετρα. Τέτοιου είδους προπονήσεις στοχεύουν στην βελτίωση της ικανότητα του οργανισμού σου να ανακυκλώνει το γαλακτικό οξύ που βρίσκεται στο αίμα και της ικανότητάς σου να αντιστέκεσαι στην κούραση.

Οι μύες που έχουν κουραστεί απλά δεν αποδίδουν αποτελεσματικά, οπότε όσο περισσότερο καταφέρεις να αντέξεις έναν συγκεκριμένο ρυθμό, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχεις να κάνεις ένα ρεκόρ. Μεταξύ των επαναλήψεων άφησε να περάσουν τουλάχιστον 3 λεπτά μέχρι να ξεκινήσεις το επόμενο κομμάτι ώστε να επιτρέψεις στο σώμα σου να ξεκουραστεί αρκετά και να εκτελεί όλα τα κομμάτια με την ίδια ένταση και στον ίδιο χρόνο. Και εδώ όπως και πριν η διάρκεια της διαλειμματικής και το διάστημα ξεκούρασης θα καθοριστούν από το επίπεδό σου.

Διαλειμματικές μεγάλων αποστάσεων

Οι διαλειμματικες αυτές αποτελούνται από αποστάσεις των 1600μ και πάνω και πρέπει να εκτελούνται κοντά στον ρυθμό με τον οποίο τρέχεις έναν αγώνα 10 χιλιομέτρων. Αυτή κατά κύριο λόγο είναι μια προπόνηση πάνω στο γαλακτικό κατώφλι (γνωστό ως αναερόβιο κατώφλι), που σημαίνει ότι τρέχεις σε έναν ρυθμό απαιτητικό όπου το γαλακτικό ξεκινά να συσσωρεύεται στο αίμα. Πρόκειται για έναν συνεχόμενο ρυθμό που τον νιώθεις δύσκολο και κάνει την ομιλία δύσκολη.

Εάν μπορέσεις να αντέξεις αυτόν τον ρυθμό για ένα μεγάλο διάστημα, τότε αυξάνεται η ικανότητα του σώματος να ανακυκλώνει το γαλακτικό οξύ. Σταδιακά αυτό θα σου επιτρέψει να τρέχεις γρηγορότερα και για περισσότερη ώρα. Όμως όπως και στις άλλες διαλειμματικές προπονήσεις, είναι σημαντικό να αφήνεις ένα ικανοποιητικό διάστημα για ξεκούραση πριν ξεκινήσεις το επόμενο κομμάτι.

Διαβάστε επίσης: Η διαλειμματική προπόνηση σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Previous ArticleNext Article

Στις 17/07 το Κρόνιον Πέρασμα και οι Δρόμοι Πάρνωνα

Για τις 17/07/2021 αν το επιτρέψουν οι συνθήκες προγραμματίζονται οι ιστορικοί αγώνες Κρόνιον Πέρασμα και Δρόμοι Πάρνωνα (Ημικρόνιο Πέρασμα). Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να ξέρετε.

ΚΡΟΝΙΟΝ ΠΕΡΑΣΜΑ-ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΕΡΑΠΟΣΤΑΣΗΣ 70 ΧΛΜ.

Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας

Με την αρωγή φορέων της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Πέτρου

Και με την ευγενική συμμετοχή των Σπαρτιατών Δρομέων ως Τ              εχνικών Συμβούλων του αγώνα,

ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΥΠΕΡΑΠΟΣΤΑΣΗΣ 70 ΧΛΜ. ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

ΚΡΟΝΙΟΝ ΠΕΡΑΣΜΑ

΄΄ΤΡΕΞΙΜΟ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΒΟΥΝΟ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ – ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ΄΄

Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 17/07/2021

Αφετηρία – τερματισμός: Αγ.Πέτρος Αρκαδίας

Απόσταση:70 χλμ.

Ώρα εκκίνησης: 16.00

Πληροφορίες διαδρομής: Ο αγώνας διεξάγεται όλος σε άσφαλτο. Πρόκειται για κυκλική διαδρομή, με αφετηρία και τερματισμό τον Αγ.Πέτρο Αρκαδίας. Ο αγώνας αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για ένα τελευταίο προπονητικό τεστ, για τους δρομείς που θα τρέξουν στο ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ τον προσεχή Σεπτέμβρη και όχι μόνο, καθώς απευθύνεται σε όλους τους δρομείς που θέλουν να λάβουν μέρος σε έναν αγώνα υπεραπόστασης 70χλμ. Ο αγώνας πραγματοποιείται όλος σε μία περιοχή απείρου κάλλους, περνώντας κάτω από έλατα, πλατάνια και άλλα δέντρα, με συνέπεια οι δρομείς να τρέξουν κατά το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής υπό σκιά.

Ο αγώνας ξεκινάει από τον Αγ.Πέτρο Κυνουρίας του Νομού Αρκαδίας και κατευθύνεται προς το καταφύγιο Πάρνωνα, περνάει μέσα από τα χωριά Βαμβακού – Βαρβίτσα – Καρυές – Βούρβουρα και τερματίζει πάλι στον Αγ.Πέτρο, πραγματοποιώντας μία κυκλική διαδρομή μήκους 70χλμ.

Όριο αγώνα: 10 ώρες.

Για οποιαδήποτε πρώτη πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στέλνοντας μας email στο lakoniaultrarunning@gmail.com ή στa τηλ.6955985506/ 6936853165(ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ)

Για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνθείτε στο www.kronionperasma.com

ΦΥΣΙΚΑ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Σύντομα τις επόμενες εβδομάδες, AN KAI EΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Η ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, θα ακολουθήσει αναλυτικότερη προκήρυξη του αγώνα.

ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΡΝΩΝΑ (ΗΜΙΚΡΟΝΙΟ ΠΕΡΑΣΜΑ)-ΑΓΩΝΑΣ 37 ΧΛΜ.

Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας

Με την αρωγή φορέων της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Πέτρου

Και με την ευγενική συμμετοχή των Σπαρτιατών Δρομέων ως Τ              εχνικών Συμβούλων του αγώνα,

ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ 37,5 ΧΛΜ. ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΡΝΩΝΑ

Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 17/07/2021

Αφετηρία – τερματισμός: Αγ.Πέτρος Αρκαδίας

Απόσταση:37 χλμ.

Ώρα εκκίνησης: 16.00

Πληροφορίες διαδρομής: Ο αγώνας διεξάγεται όλος σε άσφαλτο. Ο αγώνας ξεκινάει από τον Αγ.Πέτρο Κυνουρίας του Νομού Αρκαδίας και διεξάγεται παράλληλα με το ΚΡΟΝΙΟΝ ΠΕΡΑΣΜΑ!Οι αθλητές θα ξεκινήσουν όλοι μαζί!Αυτοί που θα συμμετάσχουν στους Δρόμους Πάρνωνα, φτάνουν μέχρι το σημείο της Στραβόρραχης(18,5χλμ.) όπου κάνουν αναστροφή, και από τον ίδιο δρόμο τερματίζουν στο σημείο εκκίνησης τους!

Όριο αγώνα: 6 ώρες.

Για οποιαδήποτε πρώτη πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε στέλνοντας μας email στο lakoniaultrarunning@gmail.com ή στa τηλ.6955985506/ 6936853165(ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ)

Για περαιτέρω πληροφορίες απευθυνθείτε στο www.kronionperasma.com

ΦΥΣΙΚΑ Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Σύντομα τις επόμενες εβδομάδες, AN KAI EΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Η ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, θα ακολουθήσει αναλυτικότερη προκήρυξη του αγώνα

Greece Race for the Cure® 2021: 1 – 2 & 3 Οκτωβρίου

Παρά τις ιδιαιτερότητες της εποχής και τα δεδομένα που καθημερινά αλλάζουν, είμαστε σίγουρες για ένα πράγμα: πως ο αγώνας μας ενάντια στον καρκίνο του μαστού συνεχίζεται.

Το Greece Race for the Cure®, αγώνας δρόμου και συμβολικός περίπατος που διοργανώνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού “Άλμα Ζωής”, ήδη προετοιμάζεται για τη νέα χρονιά και θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 1 έως 3 Οκτωβρίου 2021.

Ας μην ξεχνάμε πως μέσα από το Greece Race for the Cure® χρηματοδοτούνται προγράμματα του Πανελληνίου Συλλόγου “Άλμα Ζωής” για την υποστήριξη ασθενών και την ενημέρωση για τον καρκίνο του μαστού όλο τον χρόνο.

Η φετινή διοργάνωση θα περιλαμβάνει συνδυασμό διαδικτυακών δράσεων, παρουσία στο Ζάππειο και παράλληλες δράσεις σε όλη την Ελλάδα, ώστε το μήνυμά μας ενάντια στον καρκίνο του μαστού να φτάσει παντού.

Περισσότερες πληροφορίες και νέα για τη διοργάνωση: greecerace.gr

x
Send this to a friend