Diabeat: Η νέα ελληνική εφαρμογή για τη διαχείριση και αντιμετώπιση του Σακχαρώδη Διαβήτη

Στην ανάπτυξη του Diabeat, μιας νέας καινοτόμα ψηφιακής εφαρμογής, η οποία έχει ως στόχο να συμβάλλει στην έγκαιρη διάγνωση, παρακολούθηση και διαχείριση του σακχαρώδη διαβήτη, προχώρησε η ομάδα της ελληνικής νεοφυούς επιχείρησης ψηφιακής υγείας Docandu, με την υποστήριξη της φαρμακευτικής εταιρείας Boehringer Ingelheim.

Ο Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Docandu Δρ Πέτρος Πανδής και ο συνιδρυτής και Chief Medical Officer Δρ Γιάννης Γεωργόπουλος, παρουσίασαν τη νέα εφαρμογή στο πλαίσιο του Innovation Forum 2021, το οποίο διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και η Γερμανική Πρεσβεία, παρουσία επιχειρηματικού κόσμου από την Ελλάδα και τη Γερμανία.

Τα δύο στελέχη της Docandu, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Diabeat, μεταξύ άλλων, ανέπτυξαν τους τρόπους με τους οποίους οι ψηφιακές εφαρμογές υγείας μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη και στη βελτίωση της υγείας των χρηστών τους, για τις δυνατότητες σύμπραξης του Δημοσίου Συστήματος Υγείας με ιδιωτικές πρωτοβουλίες καθώς και για τα εμπόρια αλλά και τις προκλήσεις των εταιρειών στο να εφαρμόσουν ψηφιακή καινοτομία.

«Η ψηφιακή υγεία, είναι ένα ακόμη μέσo και ίσως το καλύτερο, ώστε ο χρήστης να εκπαιδευτεί αλλά και να δει στην πράξη αυτό που λέμε “πρόληψη”. Οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, καθοδηγούν τον χρήστη χωρίς τη μεσολάβηση γιατρού, έτσι ώστε να έχει πρόσβαση σε αξιόπιστη ιατρική πληροφορία, αποφεύγοντας να αναζητούν τύφλα στο διαδίκτυο και ως εκ τούτου να παίρνουν -συνήθως- λανθασμένες πληροφορίες» τόνισε ο Δρ Πέτρος Πανδής ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Docandu.

«Οι σύγχρονες τεχνολογίες έχουν φέρει στην ιατρική μια επανάσταση αλλάζοντας ριζικά όλες τις εκφάνσεις της ιατρικής σε λίγα χρόνια. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο καμπής στον κλάδο όπου η κλινική εμπειρία δεν είναι η μόνη προϋπόθεση για μια επιτυχημένη καριέρα. Οι γιατροί που εξοικειώνονται και ενσωματώνουν τη νέα τεχνολογία στις πρακτικές τους θα είναι πιθανότατα σε καλύτερη θέση για να παρέχουν τη βέλτιστη φροντίδα στους ασθενείς τους και θα είναι και αυτοί που θα αναζητούν οι ίδιοι οι ασθενείς» σημείωσε ο Δρ Γιάννης Γεωργόπουλος συνιδρυτής της Docandu.

Πώς λειτουργεί το Diabeat και σε ποιους απευθύνεται

Η εφαρμογή, απευθύνεται τόσο στους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη, όσο και σε όλους όσοι επιθυμούν να μάθουν εάν έχουν αυξημένο κίνδυνο να προσβληθούν από τη νόσο.

Κύριος στόχος του Diabeat είναι η πρόληψη και η κινητοποίηση του χρήστη-ασθενή να πάρει την υγεία στα χέρια του και να διαχειριστεί με τον βέλτιστο τρόπο την πάθησή του, παρέχοντάς του μια σειρά από έξυπνα εργαλεία, ειδοποιήσεις, υπενθυμίσεις και συστάσεις βάσει των προσωπικών του ιατρικών δεδομένων που έχει καταχωρήσει.

Δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη, εφόσον δεν γνωρίζει αν πάσχει από διαβήτη, μέσα από το Diabeat να κάνει έναν έλεγχο και να διαπιστώσει εάν έχει αυξημένη πιθανότητα να νοσεί ή να νοσήσει από διαβήτη, ενώ παράλληλα μπορεί μέσα από την εφαρμογή να κάνει έναν έλεγχο των συμπτωμάτων που τον απασχολούν και μέσα από μια σειρά ερωτήσεων να οδηγηθεί σε χρήσιμες ιατρικές πληροφορίες με την βοήθεια τεχνολογίας Τεχνητής Νοημοσύνης.

Στην περίπτωση που ο χρήστης έχει διαγνωστεί με σακχαρώδη διαβήτη, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα έξυπνα εργαλεία του Diabeat προκειμένου να αναζητήσει τον κίνδυνο να εμφανίσει καρδιαγγειακές επιπλοκές της νόσου και πώς θα τις αποφύγει. Μεταξύ άλλων δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του λογαριασμό καταχωρώντας το ιατρικό του ιστορικό, με τη δυνατότητα αυτόματης μετάφρασης στα Αγγλικά ή Ελληνικά.

Επιπλέον ο χρήστης θα μπορεί να προσθέσει τις καθημερινές του μετρήσεις που σχετίζονται με τον διαβήτη, όπως τη γλυκόζη στο αίμα, τα φάρμακα π.χ. μετφορμίνη, ινσουλίνη (ταχείας και βραδείας δράσης), τις διατροφικές του συνήθειες, το βάρος, τα δεδομένα άσκησης / δραστηριότητας, την καθημερινή του διάθεση, την αρτηριακή του πίεση, τα επίπεδα χοληστερίνης, την τιμή γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης ΗbA1C κ.α.

Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να προσθέσει οποιαδήποτε υπενθύμιση, όπως η μέτρηση διαβήτη, η άσκηση, για να τον βοηθήσει στην διαχείριση του διαβήτη και της υγείας του, ενώ μέσω της ενότητας self-care, δίνονται οδηγίες και συμβουλές υγείας που θα πρέπει ιδανικά ο χρήστης να εφαρμόζει στην καθημερινότητά του. Οι ενότητες αυτές θα περιλαμβάνουν, Συμβουλές διατροφής, Συμβουλές άσκησης, Συμβουλές λήψης φαρμάκων κ.α.

Τέλος, θα μπορεί μέσα από την λίστα αναζήτησης ιατρών και νοσοκομείων να βρει και να συνδεθεί με νοσοκομεία και εξειδικευμένους ιατρούς ανά την Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι το νέο αυτό project ανήκει στην οικογένεια των ψηφιακών εφαρμογών υγείας της Docandu (www.docandu.com) και αναπτύχθηκε από την Docandu σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Εφαρμογών Πληροφορικής Υγείας (ΕΕΜΕΠΥ), την Ιατρική Εταιρεία Αθηνών και την υποστήριξη της φαρμακευτικής εταιρείας Boehringer Ingelheim.

Οι διαδικασίες αυτές δεν υποκαθιστούν τους επιστήμονες υγείας, αλλά αποτελούν ένα εργαλείο μιας πρώιμης εκτίμησης και μιας πρώτης καθοδήγησης που συνδυάζονται με την δυνατότητα δωρεάν τηλεσυμβουλευτικής από την ιατρική ομάδα της Docandu.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Κοιμάστε καλά, αλλά νιώθετε κόπωση. Τι συμβαίνει;

H κόπωση είναι διαφορετικό πράγμα από την υπνηλία σύμφωνα με το  Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας. Η πρώτη συνδέεται με την έλλειψη ενέργειας και κινήτρων ενώ η δεύτερη έχει να κάνει συνήθως με το αίσθημα ανάγκης για ύπνο.

Η συνεχόμενη κούραση μπορεί να οφείλεται σε χρόνιες διαταραχές ύπνου, άγχος, ορμονικά θέματα αλλά και προβλήματα υγείας.

Ακολουθούν λόγοι που μπορεί να αισθάνεστε διαρκώς κουρασμένοι ενώ δεν έχετε θέμα ύπνου:

Πρόβλημα με τον θυρεοειδή

H κόπωση είναι συχνά σημάδι πως υπάρχει υπερθυρεοειδισμός. Δεδομένου ότι ο υπερθυρεοειδισμός αυξάνει το μεταβολισμό σας, πολλά άτομα έχουν αρχικά πολλή ενέργεια, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Κλινικής Ενδοκρινολογίας Ωστόσο, καθώς ο υπερθυρεοειδισμός συνεχίζεται, το σώμα τείνει να καταρρεύσει και η κόπωση κάνει την εμφάνισή της.

Δεν ασκείστε αρκετά

H έλλειψη άσκησης οδηγεί σε παχυσαρκία και αίσθημα κούρασης. Ερευνες έχουν δείξει πως η ελαφριά άσκηση μειώνει το αίσθημα της κόπωσης κατά 65% και παράλληλα αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας κατά 20%.

Καταναλώνετε λάθος τροφές

To σώμα μας χρειάζεται υγιεινές τροφές που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά ώστε να λειτουργήσει σωστά. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, η επεξεργασμένη ζάχαρη και οι σύνθετοι υδατάνθρακες οδηγούν σε αίσθημα κόπωσης και έχουν αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία σας.

Έλλειψη ενυδάτωσης

Τα χαμηλά επίπεδα ενυδάτωσης κάνουν πιο αργές όλες τις λειτουργίες του σώματος. Το αίσθημα της κούρασης και της υπνηλίας είναι πιο έντονο όσο δεν καταναλώνετε υγρά. Ο καλύτερος δείκτης της ενυδάτωσης σας είναι τα ούρα σας. Κάποιος που είναι καλά ενυδατωμένος θα παράγει ανοιχτόχρωμα ούρα.  Αντίθετα τα σκουρόχρωμα ούρα είναι ένα σημάδι της αφυδάτωσης.

Πάσχετε από κατάθλιψη

Η έλλειψη ενέργειας είναι σύνηθες σύμπτωμα της κατάθλιψης και δεν πρέπει να αγνοηθεί σε καμία περίπτωση. Ένα άλλο σύμπτωμα που μπορεί να σας βάλει σε υποψίες έχει να κάνει με την απώλεια όρεξης. Επίσης θα πρέπει να προσέξετε τις παρενέργειες των φαρμάκων που παίρνετε όσοι αντιμετωπίζετε κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα και συχνά επηρεάζουν τα επίπεδα ενέργειας.

Το σπίτι είναι ακατάστατο

Bάλτε σε τάξη την ντουλάπα που είχατε να καθαρίσετε καιρό, τακτοποιείστε την κουζίνα και το μπάνιο σας. Αλλαξτε την εικόνα του χώρου στον οποίο ζείτε προκειμένου να αφαιρέσετε ένα «βάρος» από πάνω σας.

Αρθρίτιδα

Η κόπωση έρχεται συχνά λόγω των ενοχλήσεων που σας προκαλεί η αρθρίτιδα. Σε μια τέτοια περίπτωση απελευθερώνονται στον οργανισμό οι φλεγμονώδεις κυτοκίνες (πρωτεΐνες στο αίμα) οι οποίες είναι ίδιες με εκείνες που απελευθερώνονται όταν έχετε κάποιο κρύωμα η γρίπη.

Η περίπτωση εγκυμοσύνης

Η κούραση σε συνδυασμό με  την συχνή ενούρηση είναι πολλές φορές σημάδι πρώιμης εγκυμοσύνης. Το σώμα εργάζεται πιο σκληρά ώστε να μεταφέρει θρεπτικές ουσίες στο έμβρυο  και αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη κόπωση.

Κατανάλωση αλκοόλ σε μεγάλο βαθμό

To σώμα εργάζεται πιο σκληρά για να αποθηκεύσει το αλκοόλ σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τα λίπη. Ετσι το αίσθημα κούρασης είναι πιο έντονο. Τα άτομα που έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ κοιμούνται πιο εύκολα ωστόσο ξυπνούν πιο κουρασμένα.

Πίνετε μεγάλες ποσότητες καφέ

Oσοι πίνουν 3-4 κούπες καφέ ημερησίως είναι αρκετά πιθανό να αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Ο πόνος στο στήθος και η αρρυθμία είναι τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα για όσους το παρακάνουν.

Εχετε δυσανεξία σε κάποιες τροφές

Eνδεχόμενη αλλεργία σε γαλακτοκομικά προϊόντα, σοκολάτα ή δημητριακά δημιουργεί ένα μικρό σοκ στο σώμα σας κάθε φορά που τα καταναλώνετε. Το ανοσοποιητικό εργάζεται σκληρά ώστε να τα βγάλει πέρα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αισθανθείτε αυξημένη κόπωση.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Μεταβολισμός: Μύθος ή αλήθεια ότι αλλάζει το καλοκαίρι;

Jakob Owens on Unsplash

Αν και οι περισσότεροι θεωρούμε ότι ο μεταβολισμός μας είναι απλά μια διαδικασία που ορίζει το πόσο γρήγορα καίμε θερμίδες μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, στην πραγματικότητα είναι «υπεύθυνος» για πολλά περισσότερα από αυτό.

Από την αναδόμηση και την ανάπτυξη κυττάρων (μεταξύ διάφορων άλλων διεργασιών), ο μεταβολισμός μας δουλεύει συνεχώς για να διατηρεί τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού μας.

Γιατί έχει… φρενάρει ο μεταβολισμός σας και δεν χάνετε κιλά;

Ένας ‘γρήγορος’ μεταβολισμός είναι αυτό που πολλοί ονειρευόμαστε, καθώς συνήθως πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα μας έκανε να τρώμε ό,τι και όσο θέλουμε, χωρίς να βάζουμε βάρος. Μάλιστα πολλές φορές φτάνουμε να πιστεύουμε πως υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, έτσι ώστε να του δώσουμε ένα μικρό ‘boost’, μια μικρή ώθηση.

Για παράδειγμα, σίγουρα έχουμε παρατηρήσει ότι, κατά τη χειμερινή περίοδο, η ζυγαριά «δείχνει» ως επί το πλείστον 1 με 2 κιλά παραπάνω. Κιλά τα οποία, όταν έρχονται οι καλοκαιρινές διακοπές, χάνονται δίχως να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια, ωθώντας μας να πιστεύουμε πως το καλοκαίρι ο μεταβολισμός μας ανεβάζει στροφές και ‘καίει’ θερμίδες πιο αποτελεσματικά και γρήγορα, εξ αιτίας της ανεβασμένης θερμοκρασίας. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.

Αλλαγή συνηθειών

Στην πραγματικότητα, αυτό που μας καθιστά εύκολο να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος, ή ακόμα και να χάσουμε 1 με 2 κιλά, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών είναι απλά και μόνον η αλλαγή των συνηθειών μας. Παιχνίδια στην παραλία, κολύμπι, περπάτημα το βράδυ και μια διατροφή που περιλαμβάνει θαλασσινά, λαχανικά και φρέσκα φρούτα, συμβάλλουν – χωρίς να το συνειδητοποιούμε – στη διατήρηση της διατροφικής ισορροπίας. Υπάρχουν μάλιστα μελέτες που δείχνουν το ακριβώς αντίθετο από την κοινή γνώμη, ότι δηλαδή ο μεταβολισμός είναι πιο γρήγορος το χειμώνα, συγκριτικά με το καλοκαίρι, λόγω της ανάγκης προσαρμογής στις χαμηλότερες θερμοκρασίες!

Γιατί ο μεταβολισμός μας γίνεται πιο αργός καθώς μεγαλώνουμε;

Αυτό που πραγματικά είναι καλό να έχουμε ως στόχο, ώστε να διατηρούμε το μεταβολισμό μας σε υψηλά επίπεδα, είναι η προστασία της μυϊκής μας μάζας. Η αποφυγή γευμάτων, οι στερητικές δίαιτες, οι αποτοξινώσεις και άλλες «μαγικές» λύσεις, οδηγούν στην απώλεια μυϊκού ιστού, κάτι που επηρεάζει άμεσα το βασικό μεταβολικό ρυθμό μας. Μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη, λαχανικά και φρούτα, σε συνδυασμό με σωματική δραστηριότητα – καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου-  είναι η μόνη  «μαγική» λύση!

Διαβάστε επίσης: Φταίει ο μεταβολισμός σου που δεν μπορείς να χάσεις βάρος;

Πηγή: www.eurodiet.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend