Australian Open: Ανατροπή και θρίαμβος του Τσιτσιπά με Ναδάλ!

Η μεγαλύτερη νίκη… μέχρι την επόμενη! Από 0-2, ο Τσιτσιπάς έκανε την απόλυτη ανατροπή και με 3-2 σετ έριξε στο καναβάτσο τον υπεραθλητή Ναδάλ! Επόμενος αντίπαλος ο Ντανίλ Μεντβέντεφ.

Παίζοντας εκπληκτικό τένις μετά την απώλεια των δύο πρώτων σετ, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας επικράτησε με 3-6, 2-6, 7-6(4), 6-4, 7-5 σε 4 ώρες και 6 λεπτά, για να προκριθεί στα ημιτελικά του Australian Open για δεύτερη φορά στην καριέρα του. Είναι, μάλιστα, μόλις ο τρίτος τενίστας στην ιστορία που καταφέρνει να νικήσει τον Ναδάλ μετά από 0-2!

Πραγματικός νικητής ο Στεφ, δεν πτοήθηκε όταν είδε αυτόν τον γίγαντα να τον ισοπεδώνει για δύο σετ, διατήρησε την αυτοκυριαρχία του και όταν βρήκε τον ρυθμό του ήταν ασυναγώνιστος! Όντας πολύ κοντά στον… γκρεμό, έκανε την εμφάνιση της ζωής του και πέτυχε τη μεγαλύτερη νίκη στην καριέρα του.

Κόντρα σε έναν τενίστα που δεν είχε χάσει σετ μέχρι σήμερα και έδειχνε έτοιμος να γράψει ιστορία φτάνοντας στον 21ο Grand Slam τίτλο του!

Και το έδειξε και στα δύο πρώτα σετ όταν σαν… μηχανή, εκμεταλλεύτηκε όλες τις ευκαιρίες που του δόθηκαν και με 3/3 μπρέικ πόιντ βρέθηκε να προηγείται με 3-6, 2-6. Ο Στεφ… βρισκόταν σε άλλο γήπεδο, ίσως επηρεασμένος και από το διάλειμμα των τεσσάρων ημερών λόγω του walkover και δεν μπορούσε σε κανένα σημείο να απειλήσει το σερβίς του μεγάλου αντιπάλου του.

Σαν να μην έφτανε αυτό, έρχονταν βροχή και τα αβίαστα λάθη και είναι χαρακτηριστικό ότι στο 0-2 είχε τα διπλάσια σε σχέση με τον Ράφα (20-10).

Παρότι έμεινε πίσω στο σκορ, κατά έναν περίεργο τρόπο άρχισε να έχει μεγαλύτερη σιγουριά τόσο στο forehand όσο και στο σερβίς του. Και ο Ναδάλ, όμως, ήταν άπαιχτος στο δικό του σερβίς στο τρίτο (έχασε μόνο έναν πόντο μέχρι το τάι μπρέικ), οπότε οι διαφορές λύθηκαν στο τάι μπρέικ.

Εκεί ο σχεδόν άψογος μέχρι εκείνη της στιγμή Ναδάλ έκανε τέσσερα αβίαστα λάθη (δύο χαμένα smash!) και ο Στεφ δεν άφησε την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη… Μείωσε σε 1-2, αλλά και πάλι είχε μπροστά του ένα βουνό!

Δεν καταλαβαίνει ο Στέφανος, όμως, ούτε από βουνά! Μπορεί να μην πήρε κάτι από τα τρία πρώτα μπρέικ πόιντ που του παρουσιάστηκαν, ωστόσο έδινε την αίσθηση ότι κάποια στιγμή θα το πετύχαινε. Ο Ράφα, από την άλλη, πλέον αστοχούσε και δεν είχε αποτελεσματικές επιστροφές.

Το μπρέικ, λοιπόν, ήρθε στο 4-4 και στη συνέχεια ο Στεφ σέρβιρε με επιτυχία για το 2-2! Όχι μόνο είχε ζωντανέψει, αλλά πλέον είχε στη δική του πλευρά το μομέντουμ…

Στο πέμπτο σετ είχαμε θρίλερ, αλλά τουλάχιστον ο αγώνας δεν κρίθηκε στα σούπερ τάι μπρέικ για να μας… αποτελειώσει ψυχολογικά! Οι δύο παίκτες κράτησαν το σερβίς τους σχετικά άνετα μέχρι το 5-5 και τότε «χτύπησε» ο Τσιτσιπάς.

Σημείωσε το πολυπόθητο μπρέικ και πήρε τις μπάλες στα χέρια του για να τελειώνει με την πρόκριση! Ο Ναδάλ, ωστόσο, δεν θα άφηνε έτσι τη μάχη: έσβησε δύο ματς πόιντ και είχε και μία ευκαιρία να επιστρέψει στον αγώνα… Ο Στεφ, όμως, έμεινε όρθιος και έκλεισε τελικά τον αγώνα. Κρίμα που δεν υπήρχε κόσμος στη Rod Laver Arena να απολαύσει αυτή την αναμέτρηση και τον θρίαμβο του Έλληνα «θεού»!

Ο Τσιτσιπάς θα παίξει τώρα με τον Ντανίλ Μεντβέντεφ για την πρόκριση στον μεγάλο τελικό της διοργάνωσης. Ο 25χρονος Ρώσος, πάντως, έχει 19 διαδοχικές νίκες και τρέχει σερί 11-0 κόντρα σε τενίστες του Top 10.

Ο Τσιτσιπάς θα παίξει τώρα με τον Ντανίλ Μεντβέντεφ για την πρόκριση στον μεγάλο τελικό της διοργάνωσης. Ο 25χρονος Ρώσος, πάντως, έχει 19 διαδοχικές νίκες και τρέχει σερί 11-0 κόντρα σε τενίστες του Top 10.

Tα πάει και περίφημο απέναντι στον Στεφ, καθώς έχει πέντε νίκες σε έξι αγώνες. Και τι με αυτό, όμως; Ο Ράφα δεν είχε ρεκόρ 6-1 με τον 22χρονο τενίστα;

Ο ημιτελικός θα γίνει το πρωί της Παρασκευής (19/2).

Previous ArticleNext Article

Πώς το νερό σας βοηθάει να χάσετε βάρος χωρίς δίαιτα και άσκηση

Γιατί η γυμναστική το Σαββατοκύριακο σώζει ζωές;

Μόλις ένα με τρία επιπλέον ποτήρια νερό τη μέρα αρκούν για να μειώσετε την ποσότητα των θερμίδων σας, των λιπαρών και της ζάχαρης που καταναλώνετε.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις και τα αποτελέσματα που δημοσίευσαν φαίνεται πως υποστηρίζουν τη μελέτη τους.

Το νερό

Οι 18.000 Αμερικανοί ενήλικες που συμμετείχαν στη μελέτη, μείωσαν συνολικά την ημερήσια θερμιδική τους πρόσληψη κατά 68 θερμίδες όταν έπιναν ένα ποτήρι νερό επιπλέον τη μέρα ενώ οι θερμίδες έφτασαν στις 205 με τα τρία ποτήρια.

Με ένα ποτήρι επιπλέον νερό τη μέρα, η πρόσληψη λίπους τους μειώθηκε κατά 1,7 γραμμάρια (5 γραμμ. με τα τρία ποτήρια) και η ζάχαρη κατά 6 γραμμάρια με το ένα ποτήρι (17,8 με τα τρία). Η αύξηση στην κατανάλωση του νερού προκάλεσε επίσης μείωση στο νάτριο και στη χοληστερόλη.

Και μπορεί οι 200 περίπου θερμίδες να σας φαίνονται λίγες, ωστόσο, δεν είναι. Αρκεί να σκεφτείτε ότι για να κάψει κάποιος τρέχοντας αυτές τις θερμίδες πρέπει να κάνει περίπου 2,5 χιλιόμετρα τρέξιμο σε 15-20 λεπτά. Όσο να πεις, είναι πιο ξεκούραστη η μέθοδος του νερού.

Διαβάστε ακόμα: 10 κολπα για να μην ξεχνάς να πίνεις νερό

Αφυδάτωση: Εκτός από αθλητική απόδοση επηρεάζει και το μυαλό μας

Γράφει η Σοφιά Νικολαϊδου*

Το νερό αποτελεί τη πιο σημαντική φυσική «πηγή» για τη διατήρηση της ζωής στη γη. Τα 2/3 της επιφάνειας της γης καλύπτονται από το υγρό στοιχείο ενώ το περίπου το 75% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό.

Το νερό έχει πολύ σημαντικό ρόλο στον ανθρώπινο οργανισμό καθώς βοηθά σε πολλές μεταβολικές διεργασίες όπως τη μεταφορά, τη διάλυση και την απορρόφηση πολλών θρεπτικών συστατικών. Πιο συγκεκριμένα το νερό:

  • Λειτουργεί σαν «λιπαντικό» για την σωστή  λειτουργία  των αρθρώσεων μας.
  • Ενυδατώνει τους ιστούς του σώματος μας.
  • Διαλύει όλα τα θρεπτικά συστατικά και αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό μας.
  • Μεταφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στο αίμα μας.

Τα υγρά, ιδιαίτερα το νερό, είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά για τους αθλητές. Η αθλητική απόδοση μπορεί να επηρεαστεί από το τι, πόσο και πότε καταναλώνει υγρά ο αθλητής. Τα υγρά βοηθούν στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και τείνουν να αντικαθιστούν τις απώλειες του ιδρώτα κατά τη διάρκεια της άσκησης. Η θερμοκρασία και η υγρασία του περιβάλλοντος, είναι δυο σημαντικοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το ποσοστό εφίδρωσης του αθλητή καθώς και τη ποσότητα πρόσληψης υγρών που απαιτείται.

Τι μπορεί να προκαλέσει όμως η απώλεια υγρών στους αθλητές;

Οι μεγάλες απώλειες υγρών, κυρίως μέσω του ιδρώτα, σε αθλητές, μπορεί να είναι πολύ σημαντικές λόγω της αυξημένης έντασης, της εξωτερικής θερμοκρασίας, του σωματικού βάρους, ακόμα και λόγω του αθλητικού εξοπλισμού που υποβάλλονται οι αθλητές.

Οι επιβλαβείς επιδράσεις της αφυδάτωσης (απώλεια υγρών) στην αθλητική απόδοση είναι ένα αρκετά σημαντικό κεφάλαιο, καθώς σύμφωνα με μελέτες η αφυδάτωση συνδέεται άμεσα με τη μειωμένη απόδοση αερόβιας και αναερόβιας άσκησης, αλλά και τη μείωση της μυϊκής δύναμης και αντοχής. Πιο συγκεκριμένα, οι μελέτες εντόπισαν προβλήματα μειωμένης κινητικότητας σε αθλήματα όπως το μπάσκετ/ποδόσφαιρο, το γκόλφ, και το surfing. Επιπλέον, εντοπίστηκε μείωση μνήμης, πνευματικής διαύγειας αλλά και διακυμάνσεις στη κατάσταση διάθεσης του αθλητή.

Τι γίνεται όμως με την υπερ ενυδάτωση;

Γεγονός είναι ότι το φαινόμενο αυτό είναι σπάνιο, όμως δεν παύει να αποτελεί κίνδυνο, κυρίως για τους αθλητές που ασχολούνται με αγωνίσματα άντοχής, όπως ο μαραθώνιος, το τρίαθλο, το σπάρταθλο κ.ά.

Επιπλέον, θα ήταν καλό να αναφερθεί πως η κατανάλωση μεγάλων όγκων υγρών είναι πιθανό να προκαλέσει γαστρεντερικές διαταραχές (ναυτία και έμετο), παρεμποδίζοντας με αυτό τον τρόπο την επίδοση του αθλητή.  Αυτό συμβαίνει σε περιπτώσεις που ο χρόνος που διατίθεται για την κατανάλωση υγρών είναι περιορισμένος ή τα υγρά πρόσληψης είναι υψηλής θερμιδικής αξίας, όπως για παράδειγμα το γάλα, καθώς χρειάζεται περισσότερος χρόνος για γαστρεντερική εκκένωση και την απορρόφησή του από το έντερο.

Ποιες είναι οι συστάσεις κατανάλωσης υγρών σε αθλητές;

Βάση της Αμερικάνικης Ακαδημίας Αθλητικής Ιατρικής (ACSM) για την Αντικατάσταση Άσκησης και Υγρών έχουμε τις εξής συστάσεις:

  • 400-600ml υγρών, 1,5-2 ώρες πριν την άσκηση.
  • 150-300ml υγρών, ανά 15-20 λεπτά (κατά τη διάρκεια)
  • και 1.5L υγρών για κάθε απώλεια σωματικού κιλού μετά την άσκηση.

Ποια κριτήρια πρέπει να έχει ένα ρόφημα για τους αθλητές κατά την άσκηση;

Η πρόσληψη υγρών κατά τη διάρκεια της άσκησης θα ήταν καλό να πληροί τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Καλή γεύση
  • Κρύο ρόφημα (Τα κρύα υγρά τείνουν να αποβάλλονται γρηγορότερα από το στομάχι σε σύγκριση με τα υγρά σε θερμοκρασία σώματος)
  • Χαμηλής θερμιδική αξίας
  • Να προσφέρει τόνωση και απόδοση

*Η Σοφία Νικολαίδου είναι Κλινικός Διαιτολόγος & Διατροφολόγος και Pilates Instructor. Μπορείτε να διαβάσετε άρθρα της στο www.meddiet.gr ή να επικοινωνήσετε μαζί της στο [email protected]


ΠΗΓΕΣ

BEJDER., J., HOFFMANN., M., F., ASHENDEN., M., NORDSBORG., N., B., KARSTOFT., K., MORKEBERG., 2016. Acute hyperhydration reduces athlete biological passport OFF-hr score., Scand J Med Sci Sports., vol., 3., pp., 338-47.

DANIELLE., M., C., DESBROW., B., & IRWIN., C., 2017., The Effect of Fluid Intake Following Dehydration on Subsequent Athletic and Cognitive Performance: a Systematic Review and Meta-analysis. Sports Med Open., vol.,  3., pp., 13.

LAURA K PURCEL., 2013., Sport nutrition for young athletes. Paediatr Child Health. Vol., 4., pp., 200–202.

NUCCIO., R., P., BARNES., K., A., CARTER., J., M., BARKER., L., B., 2017., Fluid Balance in Team Sport Athletes and the Effect of Hypohydration on Cognitive, Technical, and Physical Performance. Sports Med. Vol., 17., pp., 738

x
Send this to a friend