Αρκεί ένα λεπτό έντονη άσκηση την ημέρα για να… ελεγχθεί το “ζάχαρο”! 616

Ένα λεπτό άσκησης την ημέρα είναι αρκετό για  να ελέγχει το “ζάχαρο” του αίματος και να προλάβει την εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2. Αυτό αναφέρουν ειδικοί του Πανεπιστημίου του Μπαθ με δημοσίευσή τους στο περιοδικό Εuropean Journal of Applied Physiology.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η έντονη άσκηση για λίγα δευτερόλεπτα σε στατικό ποδήλατο τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να είναι αρκετή όχι μόνο για την πρόληψη, αλλά ίσως και για τη θεραπεία του διαβήτη τύπου 2.

Οι επιστήμονες ζήτησαν από εθελοντές να κάνουν δύο κύκλους σπριντ των 20 δευτερολέπτων ο καθένας στο στατικό ποδήλατο, τρεις φορές εβδομαδιαίως. Όπως είδαν, μετά από έξι εβδομάδες εμφανίστηκε βελτίωση της τάξεως του 28% στη λειτουργία της ινσουλίνης στον οργανισμό τους.

Ο διαβήτης τύπου 2 εμφανίζεται όταν το σάκχαρο του αίματος (λέγεται και “ζάχαρο”), δηλαδή η γλυκόζη που κυκλοφορεί στο αίμα ανεβαίνει σε υψηλά επίπεδα εξαιτίας προβλημάτων στη λειτουργία της ορμόνης ινσουλίνης. Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια κατάσταση που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην καθιστική ζωή. Οι επιπλοκές του διαβήτη τύπου 2 είναι πολλές και αφορούν διαφορετικά όργανα – προσβάλλονται η καρδιά, οι νεφροί, τα μάτια και τα κάτω άκρα με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ακόμη και η ζωή του ασθενούς.

Η έντονη άσκηση ελέγχει το “ζάχαρο”

Πολλές και διαφορετικές μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση μπορεί να κρατήσει σε φυσιολογικά επίπεδα το σάκχαρο του αίματος, ωστόσο ο σύγχρονος τρόπος ζωής αποδεικνύεται σημαντικός «εχθρός» της άσκησης. Σύμφωνα με στοιχεία, σχεδόν επτά στους δέκα ανθρώπους δεν υιοθετούν τη συνιστώμενη από τους ειδικούς ημίωρη ήπια άσκηση πέντε φορές την εβδομάδα. Αυτό βέβαια είναι σε μεγάλο βαθμό κατανοητό καθώς η σύγχρονη ζωή πολλές φορές δεν επιτρέπει τη διάθεση χρόνου για άσκηση.

Όπως εξήγησε ο επικεφαλής της νέας μελέτης Νιλς Βόλαρντ «οι ανθρώπινοι μύες διαθέτουν αποθήκες σακχάρου – το αποκαλούμενο γλυκογόνο το οποίο βρίσκεται στους μυς (αλλά και στο συκώτι)– για χρήση κατά τη διάρκεια της άσκησης. Για να επαναποθηκεύσουν αυτό το ‘καύσιμο’ μετά την άσκηση τα μυικά κύτταρα “τραβούν” σάκχαρο (γλυκόζη) από την κυκλοφορία του αίματος.

Στα άτομα που δεν είναι δραστήρια οι μύες δεν χρειάζεται να ‘τραβούν’ συχνά σάκχαρο από το αίμα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου και ο οργανισμός να δείχνει μειωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη. Αυτή η διαδικασία είναι ένα από τους λόγου που οδηγεί τελικά σε διαβήτη τύπου 2».

Ο Βόλαρντ προσέθεσε ότι οι ειδικοί γνώριζαν ότι τα σπριντ μπορούν να αυξήσουν την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη. «Θέλαμε όμως να δούμε εάν θα μπορούσε να υπάρξει αποτέλεσμα με πιο απλές και μικρότερες σε διάρκεια προπονήσεις».

Με δεδομένο ότι στο πλαίσιο της μελέτης ο χρόνος που διαρκούσε η άσκηση ήταν πολύ μικρός οι εθελοντές μπορούσαν να αυξήσουν γρήγορα την αντίσταση του στατικού ποδηλάτου και να κάνουν έτσι μια πολύ έντονη άσκηση, που υπό άλλες συνθήκες πιθανώς δεν θα άντεχαν. Μαζί με προθέρμανση και χαλάρωση η όλη διαδικασία δεν κρατούσε περισσότερο από 10 λεπτά τη φορά.

Ο επικεφαλής της μελέτης τόνισε ότι «αποδεικνύεται πως ο συγκεκριμένος είναι ο ταχύτερος και ευκολότερος τρόπος για να κάνουμε τους μυς να χρησιμοποιήσουν το γλυκογόνο. Τα σπριντ αυτά οδηγούν μέσα σε 20 δευτερόλεπτα σε διάσπαση του γλυκογόνου τέτοια που θα χρειαζόταν μια ώρα ήπιας άσκησης αντοχής για να εμφανιστούν αντίστοιχα αποτελέσματα».

Άσκηση στο χώρο εργασίας

Προσέθεσε ότι αυτή τη στιγμή το συγκεκριμένο πρόγραμμα άσκησης έχει δοκιμαστεί μόνο σε συνθήκες εργαστηρίου, αλλά όπως είπε, είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα ποδήλατο που θα προσφέρει αυτού του είδους την άσκηση στα γυμναστήρια. «Θα μπορεί κάποιος να γυμνάζεται ακόμη και στον χώρο εργασίας του γρήγορα και με τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για την υγεία» είπε ο Βόλαρντ.

Αυτού του είδους η άσκηση δεν είναι κατάλληλη για απώλεια βάρους καθώς τα σπριντ είναι τόσο σύντομα που δεν επιτρέπουν στον οργανισμό να «καίει» πολλές θερμίδες. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ερευνητή βοηθά σημαντικά στη γενικότερη φυσική κατάσταση του ατόμου.

Η ερευνητική ομάδα διευρύνει τώρα τη μελέτη της ώστε να περιλάβει περισσότερους εθελοντές με στόχο να ανακαλύψει εάν το πρόγραμμα της έντονης αντιδιαβητικής άσκησης μπορεί να γίνει ακόμη πιο σύντομο.

Διαβάστε επίσης: Υπάρχει πιθανότητα να έχω σακχαρώδη διαβήτη και να μην το ξέρω;

Previous ArticleNext Article

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς σωστά! 4323

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς!

Όλοι τον χρειαζόμαστε, αλλά δεν λαμβάνουμε αρκετό. Κοιμόμαστε τουλάχιστον μία ώρα λιγότερη από εκείνη που κοιμόμασταν πριν από 100 χρόνια και όσο το στρες αυξάνεται, διώχνει τον ύπνο μακριά.

Η έλλειψη καλού και ποιοτικού ύπνου μπορεί να μας προκαλέσει πλειάδα προβλημάτων, από αύξηση του σωματικού μας βάρους έως καρκίνο.Παράλληλα όταν δεν κοιμόμαστε σωστά, δεν έχουμε όρεξη για τίποτα και δεν μπορούμε να καθορίσουμε σωστά το πρόγραμμα της ημέρας.

Ωστόσο, υπάρχουν και συγκεκριμένες συνήθειες που μπορούν να… εμποδίσουν την έλευση του Μορφέα. Ποιες είναι αυτές και πώς θα τις αποφύγετε;

Να έχετε όλα τα φώτα αναμμένα

Τoυλάχιστον για μισή ώρα πριν από τον ύπνο αποφύγετε τα έντονα φώτα. Αποφύγετε, αν είναι δυνατόν, και τις συσκευές που εκπέμπουν φως, τα λάπτοπ, τα κινητά και τα τάμπλετ. Και κλείστε την τηλεόραση. Ακόμη και 5 λεπτά έκθεση στο λευκό φως μιας οθόνης μειώνουν τα επίπεδα της μελατονίνης κατά 50%, της λεγόμενης ορμόνης του ύπνου.

Να βλέπετε θρίλερ ή κάτι βίαιο στην τηλεόραση

Θα σας εμποδίσει να νυστάξετε αλλά και να κοιμηθείτε.

Άσκηση

Μην ασκείστε τουλάχιστον δύο ώρες πριν από την κατάκλιση, εκτός αν κάνετε γιόγκα. Ωστόσο, γενικά ο ύπνος ωφελεί τον ύπνο. Μελέτη του 2013 έδειξε πως οι άνθρωποι που γυμνάζονται κοιμούνται καλύτερα και αισθάνονται πιο ξεκούραστοι από εκείνους που δεν ασκούνται.

Kαφεΐνη

Μην πίνετε καφέ μετά τις 2 το μεσημέρι ή 8 ώρες πριν από τον ύπνο. Ερευνητές από το Νοσοκομείο Χένρι Φορντ του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκαν ότι η κατανάλωση καφέ έξι ώρες πριν από την κατάκλιση επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου.

Μην ξαγρυπνάτε

Υπάρχει ένα χρονικό σημείο -διαφορετικό για κάθε άνθρωπο- κατά το οποίο ο άνθρωπος αισθάνεται κουρασμένος και πρέπει να κοιμηθεί. Αν αυτό το χρονικό όριο ξεπεραστεί, ο οργανισμός εκκρίνει κορτιζόλη και ο οργανισμός προγραμματίζεται να μείνει ενεργός για τουλάχιστον ένα τρίωρο ακόμη. Αυτό για κάποιους ανθρώπους μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αποδοτικότητα και τη λειτουργικότητά τους. Πόσο πρέπει να κοιμάται κάποιος; Πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι το να κοιμάται κάποιος εννέα ώρες την ημέρα είναι εξίσου κακό με το να κοιμάται πέντε ή λιγότερες.

Από τι κινδυνεύουμε αν δεν κοιμόμαστε τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα;

Στρες

Ο πιο κοινός λόγος για τον οποίο κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να κοιμηθούν είναι επειδή δεν μπορούν να καθαρίσουν το μυαλό τους από όσα τους απασχολούν. Κάντε ασκήσεις αναπνοής, γιόγκα ή διαλογισμό. Θα κάνει θαύματα και θα βοηθήσει το μυαλό σας «να κατεβάσει ρολά», να ανασυνταχθεί και να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει την επόμενη ημέρα.

Το κινητό…

Αφήστε το κινητό στο σαλόνι. Πολλές φορές σας αποσπά την προσοχή ενώ θα μπείτε στον πειρασμό να κάνετε ένα τελευταίο σερφάρισμα στο facebook.

Διαβάστε ακόμα: Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

Μεσογειακοί Αγώνες: Η διοργάνωση του Οράν θα γίνει το 2022 11

Μεσογειακοί Αγώνες: Η διοργάνωση του Οράν θα γίνει το 2022

H Διεθνής Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων και η Κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Αλγερίας αποφάσισαν από κοινού να αναβάλουν για έναν χρόνο τους Μεσογειακούς Αγώνες του Οράν, οι οποίοι θα διεξαχθούν πλέον το έτος 2022, ύστερα από αίτημα της Διεθνούς Επιτροπής Μεσογειακών Αγώνων.

Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη από τα δύο μέρη, μετά από διαβουλεύσεις και λεπτομερή αξιολόγηση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί παγκοσμίως από την πρωτοφανή εξάπλωση της πανδημίας COVID-19, η οποία έχει προκαλέσει την αναβολή πολλών διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, κορυφαία των οποίων ειναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκυο,  οι οποίοι μετατέθηκαν το αργότερο για το καλοκαίρι του 2021.

Επίσης, η απόφαση  αναβολής των Μεσογειακών Αγώνων στο Οράν δρομολογήθηκε από την κοινή διάθεση προσαρμογής τους στο ευρύτερο ολυμπιακό πρόγραμμα, και προκειμένου να αναβαθμιστούν η ποιότητα και η δυναμική τους, καθώς και για να προστατευτεί η υγεία των αθλητών, αλλά παράλληλα να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή προετοιμασία τους για τους σπουδαίους αυτούς Αγώνες.

Κοινός στόχος είναι η Αλγερία και το Οράν να έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν στο Μεσογειακό αθλητικό κίνημα, εξαιρετικούς Μεσογειακούς Αγώνες, το καλοκαίρι του 2022.

Οι δύο πλευρές επαναλαμβάνουν ότι θα συνεχίσουν, στο πλαίσιο της αμοιβαίας δέσμευσής τους, τη συνεργασία και τον συντονισμό τους, προκειμένου να διασφαλιστούν οι ιδανικές συνθήκες, ώστε οι Μεσογειακοί Αγώνες του Οράν το 2022 να γνωρίσουν τεράστια επιτυχία.

Οι ακριβείς ημερομηνίες της διεξαγωγής των 19ων Μεσογειακών Αγώνων, το 2022, στο Οράν της Αλγερίας, θα γίνουν γνωστές σύντομα και κατόπιν διαβούλευσης μεταξύ των δύο πλευρών.

x
Send this to a friend