Αυστηρή δίαιτα: Το μεγαλύτερο λάθος όταν θελεις να χάσεις βάρος

Αυστηρή δίαιτα: Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις!

Το χειρότερο με τους ανθρώπους που ακολουθούν κάποια αυστηρή δίαιτα ή χημική ή express που κατά καιρούς έχουν διαβάσει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, δεν είναι ότι δεν θα χάσουν κιλά.

Αυτό είναι πολύ πιθανό να το καταφέρουν. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αυτό που θα καταφέρουν είναι να ρίξουν το μεταβολισμό σου σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο οργανισμός θα αναγκαστεί να ελαττώσει τις «καύσεις» ώστε να «εξοικονομήσει» ενέργεια για τις βασικές λειτουργίες.

Την ίδια στιγμή, είναι δεδομένο ότι θα χάσουν κιλά γρήγορα και άλλο τόσο σίγουρο ότι θα τα πάρουν πίσω σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Και αυτό επειδή ο οργανισμός μας φαίνεται ότι προσαρμόζεται καλύτερα με μικρές και σταδιακές αλλαγές! Και φυσικά, ακολουθώντας τέτοιου είδους δίαιτες δεν σε βοηθάει να αλλάξεις τη «φιλοσοφία» σου γύρω από το φαγητό και την άσκηση και άρα να αλλάξεις το σώμα σου.

Τρώμε λιγότερο και να κινούμαστε περισσότερο!

Η βασική αρχή για τη μείωση του βάρους είναι ότι, πρέπει να εξασφαλίζουμε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Με απλά λόγια πρέπει, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από εκείνες που δαπανούμε για τις μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Αυτό μπορεί να γίνει, είτε μειώνοντας τις θερμίδες που παίρνουμε, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καίμε, ή με συνδυασμό και των δύο. Όμως, οι μελέτες δείχνουν ότι, τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα έχουμε όταν κάνουμε αλλαγές και στις δύο πλευρές της ζυγαριάς!

Αφήστε λοιπόν τις στερητικές δίαιτες, φάτε σωστά και με μέτρο και ασκηθείτε. Αλλάξτε τρόπο ζωής.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα μειώσετε την τροφή σας χωρίς να αυξηθεί η πείνα σας!

Previous ArticleNext Article

Πώς η σόγια μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση;

Η κατανάλωση προϊόντων σόγιας, (υποκατάστατα κρέατος, γάλακτος, τυριού, κακάο, βουτύρου, σάλτσες, αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κ.α.) όπως δείχνουν νέα δεδομένα, οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης των πνευματικών λειτουργιών, στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η δράση της στην επίτευξη και τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με νέες μελέτες και πιο συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο του Missouri στο St Louis των ΗΠΑ, η σόγια έχει μεγάλη επίδραση στη διάθεση μας , με αποτέλεσμα η συστηματική κατανάλωσή της να οδηγεί σε μείωση του άγχους της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, πέρα από την ελάττωση της ανησυχίας, της αμηχανίας και της νευρικότητας, παρατηρείται και αύξηση του αισθήματος της ευεξίας και της ενεργητικότητας με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της ζωής με έναν πιο αισιόδοξο τρόπο.

Μείωση βάρους 

Εκτός των ανωτέρω, κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει την ευνοϊκή συμβολή της σόγιας στη μείωση του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Η σόγια χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντικαθιστώντας τροφές πλούσιες σε λίπη και υδατάνθρακες.

Για τους παραπάνω λόγους η σόγια θεωρείται πλέον από πολλούς ως  ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο και όχι ως μια εποχική μόδα που θα φύγει σύντομα από το προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

 

Με πληροφορίες από άρθρο της Άννας-Λουΐζας Χαλιάσου, Ιατρού, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παναγιώτη Χαλβατσιώτη, Επίκουρου Καθηγητή, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στο ygeiaonline.

4 κακές συνήθειες που χαλάνε τον μεταβολισμό σου!

Διατροφή, γυμναστήριο, άσκηση, αλλά απώλεια βάρους; Όχι. Για αυτό και τόση μεγάλη έμφαση στον μεταβολισμό. Τι συμβαίνει όμως, όταν ο τελευταίος δεν λειτουργεί ιδανικά; Δες τέσσερα πράγματα που κάνουν τον μεταβολισμό σου… άνω κάτω. Και όχι με την καλή έννοια!

Γιατί μην μας πεις ότι δεν έχεις αναρωτηθεί ποτέ μήπως κάνεις κάτι λάθος και δεν αφήνεις τον μεταβολισμό σου να είναι όπως πρέπει;

Γιατί ο μεταβολισμός μας γίνεται πιο αργός καθώς μεγαλώνουμε;

1. Δεν τρως αρκετά πικάντικα φαγητά

Ούτε καυτερά, ούτε καν φροντίζεις να τους προσθέτεις μερικά μπαχάρια. Κάτι που όχι μόνο τους δίνει γεύση αλλά βοηθάει και τον μεταβολισμό σου να πάρει τα πάνω του. Μια έρευνα στο Appetite, έδειξε πως όταν προσθέτεις καυτερή κόκκινη πιπεριά, αισθάνεσαι πιο χορτάτος και τρως 30% λιγότερη ποσότητα φαγητού. Η καψαικίνη της πιπεριάς επιταχύνει τον μεταβολισμό και βοηθάει στο να απελευθερωθούν οι ορμόνες που ελέγχουν την όρεξη.

2. Κάθεσαι… συνέχεια

Έστω πολύ. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη το ότι αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό σου. Ακόμα και όταν αθλείσαι τακτικά, το να κάθεσαι για συνεχόμενες ώρες, αυξάνει τις πιθανότητες του να μη λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου. Διαβήτης, ασθένειες που σχετίζονται με την καρδιά, πάχος, υψηλή πίεση και χοληστερίνη εμφανίζονται όλο και λιγότερο σε όσους περνούν το πολύ δυο ώρες την ημέρα καθιστοί. Γιατί; Οι μύες δεν χρειάζεται να λειτουργήσουν πολύ και καίνε λιγότερο λίπος από όσο θα έπρεπε!

3. Δεν πλένεις τα λαχανικά/φρούτα σου

Πριν φας κάτι σκέψου ξανά πόσο καλά το έπλυνες. Έρευνα στο περιοδικό Environmental Health Perspectives συνέδεσε το καλό πλύσιμο των τροφών με το πάχος και τον μεταβολισμό. Και αυτό συμβαίνει γιατί οι ουσίες που μολύνουν τα φρούτα ή τα λαχανικά αποθηκεύονται στο λίπος και δημιουργούν εμπόδια στο πως το λίπος αυτό καίγεται από τον οργανισμό. Αν μπορείς, αγόρασε βιολογικά τρόφιμα ή ακολούθησε τις εξής οδηγίες για πλύσιμο τροφών: κόψε τις μελανιασμένες ή μη βρώσιμες περιοχές και μετά πλύνε πάρα πολύ καλά μόνο με νερό.

Γιατί έχει… φρενάρει ο μεταβολισμός σας και δεν χάνετε κιλά;

4. Δεν πλένεις τα χέρια σου

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Λουιζιάνα ανακάλυψαν έναν σύνδεσμο ανάμεσα σε έναν κοινό ιό και το πάχος. Ο ιός αυτός αυξάνει το λίπος στον οργανισμό και εμποδίζει την καύση του. Άρα κάνε ότι… πρέπει ειδικά αυτή την εποχή με τον covid-19 που καλπάζει. Το βασικό: πλύνε καλά τα χέρια σου. Κάτι που μόνο 5% το κάνουν σωστά!

Διαβάστε επίσης: Μύθος ή αλήθεια ότι ο μεταβολισμός αλλάζει το καλοκαίρι;

x
Send this to a friend