Το 2021 οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο λόγω κορονοϊού

Το 2021 οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο λόγω κορονοΐου

Η πανδημία του κορονοϊού οδήγησε την Ιαπωνία και τη ΔΟΕ να συναποφασίσουν τη μετάθεση των Ολυμπιακών Αγώνων για το καλοκαίρι του 2021.

Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, ο πρόεδρος της ΔΟΕ και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων είχαν τηλεδιάσκεψη, αποφασίζοντας τη μετάθεση τους για το καλοκαίρι του 2021, λόγω της έξαρσης του κορονοϊού.

Στην τηλεδιάσκεψη μεταξύ του Ιάπωνα πρωθυπουργού  Σίνζο Άμπε , του πρόεδρου της ΔΟΕ Τόμας Μπαχ  και του Γιοσίρο Μόρι, πρόεδρου της οργανωτικής επιτροπής,  ουσιαστικά επιβεβαιώθηκε κι η πρόθεση της Ιαπωνίας να συναινέσει στη μετάθεση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Μετά από την συμφωνία της ΔΟΕ με την Ιαπωνία για την αναβολή των Ολυμπιακών Αγώνων (24/7-9/8) η ΔΟΕ προχώρησε σε επίσημη ανακοίνωση που εξηγεί την απόφαση της και ενημερώνει για την τύχη των Αγώνων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

«Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Τόμας Μπαχ, και ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Άμπε Σίνζο, είχαν τηλεδιάσκεψη σήμερα για να συζητήσουν για τις συνεχείς εναλλαγές στο περιβάλλον του κορωνοϊού και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.

Συμμετείχαν επίσης ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής, Μόρι Γιοσίκο, ο υπουργός Ολυμπιακών Αγώνων Χασιμότο Σέικο, ο κυβερνήτης του Τόκιο, Κόικε Γιουρίκο, ο πρόεδρος της Επιτροπής Συντονισμού της ΔΟΕ Τζον Κοάτες, ο γενικός διευθυντής της ΔΟΕ Κριστόφ Ντε Κέπερ και ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ΔΟΕ, Κριστόφ Ντουμπί.

Ο πρόεδρος Μπαχ και ο πρωθυπουργός Άμπε εξέφρασαν την ανησυχία τους για την παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού και το πώς επηρεάζει τις ανθρώπινες ζωές, όπως και την επίδραση που έχει στην προετοιμασία των αθλητών για τους Αγώνες.

Σε μια πολύ φιλική και εποικοδομητική συζήτηση, οι δύο άνδρες εξήραν το έργο της οργανωτικής επιτροπής του Τόκιο 2020 και επισήμαναν την πρόοδο που υπάρχει στην Ιαπωνία για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Όμως η δίχως προηγούμενο και απρόβλεπτη διάδοση της πανδημίας σε όλο τον κόσμο συνεχίζεται. Χθες ο γενικός διευθυντής του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας τόνισε πως ο κορωνοϊός είναι σε έξαρση και υπάρχουν πάνω από 375.000 κρούσματα παγκοσμίως, σχεδόν σε όλες τις χώρες, με τον αριθμό να μεγαλώνει συνεχώς.

Με τις παρούσες συνθήκες και με βάση την πληροφόρηση που έχουμε, ο πρόεδρος της ΔΟΕ και ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο θα πρέπει να αναβληθούν σε μια ημερομηνία μετά το 2020, αλλά όχι αργότερα από το καλοκαίρι του 2021, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των αθλητών, όλων όσων συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες και της διεθνούς κοινότητας.

Συμφώνησαν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Τόκιο θα μπορούσαν να είναι φάρος ελπίδας για τον κόσμο σε αυτή τη δύσκολη περίοδο και η ολυμπιακή φλόγα να αποτελέσει το φως στο τέλος του τούνελ όπου βρίσκεται ο κόσμος αυτή τη στιγμή. Για το λόγο αυτό, η Ολυμπιακή Φλόγα θα παραμείνει στην Ιαπωνία. Επίσης συμφωνήθηκε πως οι Αγώνες θα διατηρήσουν το όνομα Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες Τόκιο 2020».

Previous ArticleNext Article

Τι είδους προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;

Ποια προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;
Της Νικολέτας Μιχαηλίδου

Σε μια περίοδο που το άγχος και ο πολυάσχολος τρόπος ζωής κυριαρχούν στην καθημερινότητά των περισσότερων ανθρώπων και σε μια χρονική στιγμή που η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει όλο και περισσότερο κόσμο, πολλοί άνθρωποι λανθασμένα παραμελoύν την σωστή διατροφή, την άσκηση και την ευεξία τους, χωρίς να σκέφτονται τις επιπτώσεις που μπορει να εχει αυτό όχι μόνο στη γενικότερη υγεία τους, αλλά και σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την τακτική άσκηση βελτιώνει κανείς την υγεία του. Η άσκηση μειώνει τους κινδύνους ασθενειών, βοηθά στην απώλεια ή τη διατήρηση βάρους και ενισχύει την ενεργητικότητα και την αυτοπεποίθηση. Η σωστή άσκηση μπορεί άμεσα να αμβλύνει το όποιο πρόβλημα υπάρχει και να βελτιώσει τα ήδη καλοσχηματισμένα σημεία του κορμιού, ενώ ένα ακατάλληλο πρόγραμμα μπορεί να φέρει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μάθε το σωματότυπό σου και απόκτησε το σώμα που ονειρεύεσαι. Ιδού λοιπόν μερικά απλά tips για να αναγνωρίσει κανείς τον σωματότυπο του πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε άσκηση. Υπάρχουν τέσσερις τύποι σώματος ανάλογα με το σχήμα, το σκελετό και την κατανομή του βάρους: το Κουτάλι, η Κλεψύδρα, ο Κώνος και ο Χάρακας. Είναι όλοι σωματότυποι που έχουν από τη φυσική τους κατασκευή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Βρείτε το δικό σας τύπο και ακολουθείστε το σωστό πρόγραμμα με σκοπό την σωστή άσκηση και τα εμφανή αποτελέσματα:

Έχετε την τάση να παραμένετε λεπτοί;

  • στο άνω μέρος του σώματος
  • σε όλο το σώμα
  • στην περιοχή της μέσης
  • στο κάτω μέρος του σώματος

Πού συγκεντρώνεται συνήθως το έξτρα βάρος;

  • Στους γοφούς, στους μηρούς και τους γλουτούς;
  • Στο στομάχι και τους γλουτούς
  • Και στο άνω και στο κάτω μέρος του σώματος
  • Στην πλάτη, το στήθος, στα χέρια και στο στομάχι

Σε ποιο τμήμα του σώματος σας είναι πιο δύσκολο να αδυνατίσετε;

  • Στο κάτω μέρος
  • Στο άνω μέρος και το κάτω μέρος
  • Δεν είναι και τόσο δύσκολο
  • Στο άνω μέρος

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στο σώμα σας, τι θα ήταν;

  • Το κάτω μέρος: τους γλουτούς, το εσωτερικό των μηρών και τους γοφούς
  • Το στομάχι
  • Το άνω μέρος και το κάτω
  • και τα δύο θέλουν δουλειά

Περισσότερα α: κουτάλι, β: χάρακας, γ: κλεψύδρα, δ: κώνος

Κουτάλι

Χαρακτηριστικά: Ωραίος άνω κορμός – άνω κοιλιακοί και χέρια. Το πάνω μέρος του σώματος είναι πιο αδύνατο και στενό. Πιο κοντά πόδια και μακρύτερος κορμός. Το μεγαλύτερο μέρος του βάρους συγκεντρώνεται κάτω από τη μέση και όταν παίρνει βάρος παχαίνει κυρίως στους γοφούς, στους μηρούς και την περιοχή πίσω από τα γόνατα. Τα αντανακλαστικά του κουταλιού είναι πολύ καλά, οπότε αποδίδει ιδιαίτερα στη γυμναστική και στα σπορ που απαιτούν δύναμη στο κάτω μέρος του σώματος και συγχρονισμό. Το κλειδί είναι να διαλέξετε αερόβια άσκηση μέτριας έντασης και να τη συνδυάσετε με βάρη που θα δυναμώσουν το πάνω μέρος του κορμού.

Προτάσεις: Σχοινάκι με ταχύτητα, στατικό ποδήλατο με μικρή αντίσταση και υψηλή ταχύτητα, άρσεις ποδιών στο πλάι σε όρθια στάση.

Χάρακας

Χαρακτηριστικά: Συνήθως χρειάζεστε τη γυμναστική λιγότερο από κάθε άλλο τύπο σώματος. Είναι απαραίτητο να επικεντρώσετε την προσοχή στην ενδυνάμωση και τον σχηματισμό των μυών, αφού αυτό είναι το ευαίσθητο σημείο σας. Σπάνια έχετε μεγάλο στήθος, όμως χρειάζεται να δυναμώσετε πλάτη, κοιλιακούς και ώμους για να μην αποκτήσετε κακή στάση σώματος. Είστε καλοί στο κολύμπι, το τζόκινγκ και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων αφού η κατασκευή και η κατανομή του βάρος σας είναι τέτοια που δεν ασκούνται μεγάλες πιέσεις στις αρθρώσεις σας.

Προτάσεις: Διατατικές ασκήσεις, step, κοιλιακοί, ροκανίσματα (είδος εκγύμνασης κοιλιακών μυών) , push-ups, κολύμπι κλπ.

Kώνος

Χαρακτηριστικά: Μεγαλύτερος όγκος και βάρος στο άνω μέρος της πλάτης και το στήθος. Κορμός σχετικά κοντός αλλά πόδια μακριά. Το στομάχι προεξέχει μια φυσική κλίση από την κατασκευή σας που είναι ορατή. Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό χρειάζεται ενδυνάμωση στους κοιλιακούς μύες και αύξηση της αντοχής των επίμαχων μυών. Είστε καλοί σε αθλήματα που απαιτούν ταχύτητα και δύναμη στο άνω μέρος του κορμού, όπως οι ρακέτες και κάθε σπορ που απαιτεί γρήγορες, δυνατές και κοφτές κινήσεις.

Προτάσεις: Θα ωφεληθείτε αν κάνετε αεροβική άσκηση σε συνδυασμό με κοιλιακούς και ασκήσεις ενδυνάμωσης του άνω κορμού. Οι ασκήσεις με βάρη είναι κατάλληλες αν χρησιμοποιήσετε λίγα κιλά για το άνω μέρος και επικεντρώσετε την προσοχή σας στην ενδυνάμωση του κάτω μισού του σώματος σας.

Κλεψύδρα

Χαρακτηριστικά: Ο τύπος αυτός σώματος έχει γενικά δυνατά οστά και μύες, είναι λιγότερο ευάλωτος στην οστεοπόρωση από άλλους τύπους και σπάνια αντιμετωπίζει προβλήματα μέσης, αφού από την κατασκευή του έχει δυνατούς κοιλιακούς. Τα πόδια είναι αδύνατα και ίσια με καλοσχηματισμένους γαστροκνήμιους (γάμπες).

Προτάσεις: Σχοινάκι, στατικό ποδήλατο με χαμηλή ένταση και υψηλή ταχύτητα, γρήγορο περπάτημα, σκι.

Πηγή: “Ευεξία & Διατροφή” Τεύχος 48:16-18 Δημοσιεύτηκε στο mednutrition.gr

Τη λειτουργία του «διακόπτη λίπους» προσπαθούν να ελέγξουν οι επιστήμονες!

Επιστήμονες στην Αυστραλία, με επικεφαλής έναν Ελληνο-αυστραλό που εδώ και χρόνια μελετά τους μηχανισμούς της παχυσαρκίας, έκαναν μια ανακάλυψη, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σημαντική στη μάχη εναντίον των παραπανίσιων κιλών.

Οι ερευνητές εντόπισαν για πρώτη φορά στον εγκέφαλο ένα «διακόπτη λίπους», που ρυθμίζει πόσο λίπος καίει ένας άνθρωπος μετά το φαγητό και ο οποίος στους παχύσαρκους είναι «κολλημένος» και μένει συνεχώς ενεργοποιημένος.

Η χειραγώγηση του εν λόγω «διακόπτη» στο μέλλον θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο της παχυσαρκίας. Η ανακάλυψη φωτίζει ένα χρόνιο αίνιγμα που απασχολούσε τους επιστήμονες: πώς το σώμα αποφασίζει αν θα κάψει ή θα αποθηκεύσει το λίπος του και πώς επιλέγει να χρησιμοποιήσει την ενέργεια που παίρνει από τις τροφές.

Ο καθηγητής Αντώνης Τηγάνης (Τόνι Τιγκάνις) και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο Μονάς της Μελβούρνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας “Cell Metabolism”, μελέτησαν τους μηχανισμούς μετατροπής του λευκού λίπους (που αποθηκεύει ενέργεια) σε καφέ λίπος (που χρησιμοποιείται ως «καύσιμη ύλη» για την απελευθέρωση ενέργειας).

Ο διακόπτης…

Το λίπος αποθηκεύεται σε ειδικά κύτταρα του λιπώδους ιστού (τα αδιποκύτταρα) που μπορούν να μετατραπούν από τη μία μορφή λίπους στην άλλη, ανάλογα με τις εντολές του εγκεφάλου. Η πολύπλοκη διαδικασία -με τη μεσολάβηση της ορμόνης ινσουλίνης- ελέγχεται από ένα μηχανισμό σαν διακόπτη στον εγκέφαλο, που «ανάβει» και «σβήνει», πράγμα που οδηγεί εναλλακτικά είτε σε αποθήκευση είτε σε κάψιμο του λίπους.

Που δεν λειτουργεί

Στους παχύσαρκους ανθρώπους αυτός ο «διακόπτης» δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, καθώς παραμένει διαρκώς «αναμμένος», με συνέπεια, όταν τρώνε, το λίπος συνεχώς να συσσωρεύεται και να μη καίγεται. Στην περίπτωσή τους, το σώμα δεν παράγει αρκετό καφέ λίπος και δεν δαπανά αρκετή ενέργεια από το κάψιμό του. Έτσι, όταν κανείς τρώει, βάζει πρόσθετα κιλά.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα κατορθώσουν να ελέγξουν τη λειτουργία του «διακόπτη», έτσι ώστε οι άνθρωποι στο μέλλον να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τον τρόπο που το σώμα τους «χειρίζεται» το λίπος.

«Ίσως καταφέρουμε να διορθώσουμε αυτό το μηχανισμό, προκειμένου να διευκολύνουμε την κατανάλωση ενέργειας και την απώλεια βάρους στα παχύσαρκα άτομα. Όμως η όποια δυνητική θεραπεία απέχει ακόμη πολλά χρόνια» δήλωσε ο κ. Τηγάνης.

Διαβάστε ακόμα: Τρεις συμβουλές για να μην πεινάτε συνέχεια όταν γυμνάζεστε

x
Send this to a friend