Τα ωμέγα-3 μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο 1029

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (EPA και DHA), που υπάρχουν κυρίως στα ψάρια και στα διατροφικά συμπληρώματα, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, προστατεύοντας έτσι την καρδιά, ακόμη και όσων έχουν υψηλή χοληστερίνη ή υψηλά τριγλυκερίδια.

Αυτό επιβεβαιώνει μια νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική μελέτη. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο δρα Ντομινίκ Αλεξάντερ του Ινστιτούτου EpidStat του Μίσιγκαν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Proceedings” της Κλινικής Mayo, μελέτησαν (μετα-ανάλυση) στοιχεία από 34 κλινικές δοκιμές και έρευνες, που αφορούσαν συνολικά πάνω από 820.000 άτομα.

Διαβάστε επίσης: Δρομείς και υγεία: Ο αιφνίδιος θάνατος που σχετίζεται με το τρέξιμο

Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση ωμέγα-3 είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη στις ομάδες υψηλού κινδύνου, μειώνοντας κατά 16% τον καρδιαγγειακό κίνδυνο σε όσους έχουν υψηλά τριγλυκερίδια και κατά 14% σε όσους έχουν υψηλή «κακή» χοληστερίνη (LDL). Στο σύνολο του πληθυσμού, ο κίνδυνος είναι μειωμένος κατά τουλάχιστον 6% και φθάνει έως 18%.

Διαβάστε ακόμα: Καρδιακή λειτουργία και τρέξιμο: Ένα λεπτό ζήτημα για κάθε δρομέα

 

Previous ArticleNext Article

Φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε την πίεση και το στρες 1393

Φυσικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε την πίεση και το στρες

Aν τα συμπτώματα του έντονου στρες επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την καθημερινότητά σας, υπάρχoυν φυσικοί τρόποι προκειμένου να καταπολεμήσετε το άγχος δίχως να στραφείτε στην βοήθεια των διαφόρων σκευασμάτων που ενδεχομένως να σας προτείνει κάποιος ειδικός.

Βάλτε το χαμομήλι στο πρόγραμμα

Περιέχει 2 ουσίες που συμβάλουν στην χαλάρωση: Tην απιγενίνη και την λουτεονίνη. Μελέτη του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια υποστηρίζει πως ασθενείς με γενικευμένη διαταραχή άγχους που πήραν συμπληρώματα με χαμόμηλο για 8 εβδομάδες, παρουσίασαν βελτίωση σε σύγκριση με εκείνους που τους χορηγήθηκε εικονικό φάρμακο.

Ωμέγα-3 σε ημερήσια βάση

Υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις πως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να καταπολεμήσουν τα συμπτώματα των διαταραχών άγχους και να βελτιώσουν τη διάθεσή σας με τη μείωση των επιπέδων της αδρεναλίνης και της κορτιζόλης στο σώμα. Τα κονσερβοποιημένα λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος και ο σολομός, τα καρύδια και οι λιναρόσποροι είναι όλες οι μεγάλες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Δέκα τρόποι για να γλυτώσετε από το άγχος και το στρες

Εισπνεύστε λεβάντα

Μελέτη διαπίστωσε πως άτομα που έκαναν συχνά μασάζ με έλαιο λεβάντας ήταν περισσότερο αισιόδοξοι σε σχέση με εκείνους που δεν την χρησιμοποιούσαν. Επίσης λέγεται πως το μασάζ με λεβάντα μπορεί να μειώσει την συστολική πίεση που σχετίζεται άμεσα με τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό σας.

Βάλτε την λυσίνη στην διατροφή σας

Η λυσίνη είναι ένα από τα 22 πρωτεϊνικά αμινοξέα.. Είναι ένα απαραίτητο αμινοξύ για τον άνθρωπο. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα άτομα που λαμβάνουν συμπληρώματα L-λυσίνης είχαν μειωμένα συμπτώματα άγχους και μειωμένα επίπεδα ορμονών στρες. Η L-λυσίνη απαντάται συνήθως στο κρέας, στα ψάρια και στα φασόλια και πωλείται επίσης ως συμπλήρωμα από το στόμα.

Μείνετε στον ήλιο για 15 λεπτά

Με τον τρόπο αυτό ενισχύετε τα επίπεδα της βιταμίνης D στο οργανισμό σας που συμβάλει στην μείωση του άγχους και των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Ένα μικρό διάλειμμα 15 λεπτών θα σας κάνει να ξεχαστείτε από την καθημερινότητα ενώ πολλαπλά είναι τα οφέλη των υπαιθρίων δραστηριοτήτων.

Δοκιμάστε την γυμναστική

Η φυσική άσκηση σας κάνει να νιώθετε καλύτερα με τον εαυτό σας ενώ παράλληλα το σώμα γεμίζει με καλές ενδορφίνες. Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ακόμη ότι η αύξηση της θερμότητας του σώματος σας, φυσικού αποτελέσματος της άσκησης, μπορεί να μεταβάλει νευρικά κυκλώματα που ελέγχουν τη γνωστική λειτουργία και τη διάθεση, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που επηρεάζουν τη σεροτονίνη του νευροδιαβιβαστή.

Έξυπνα διατροφικά tips για τις ημέρες που μένουμε σπίτι

Μπάνιο με άλατα

Eνα χαλαρωτικό μπάνιο πάντοτε βοηθά στην καλύτερη διάθεση. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα βάλτε μέσα στο ζεστό νερό της μπανιέρας άλατα. Το θειικό μαγνήσιο στα άλατα έχει αποδειχθεί ότι ηρεμεί τα συμπώματα του στρες και μειώνει την αρτηριακή πίεση. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε την προσθήκη αιθέριων ελαίων λεβάντας ή βανίλιας.

Μειώστε την καφεΐνη

Η καφεΐνη σας δίνει ενέργεια αλλά μπορεί να σας δημιουργήσει έξτρα πίεση. Δοκιμάστε να μειώσετε τον καφέ που πίνετε ημερησίως και παρατηρήστε αλλαγές στην διάθεση. Μπορείτε πάντοτε να αντικαταστήσετε τον καφέ με το πράσινο τσάι που επίσης περιέχει καφεΐνη αλλά σε μικρότερες ποσότητες.

Δοκιμάστε αγχολυτικές τροφές

Τα μούρα και τα ροδάκινα περιέχουν θρεπτικά συστατικά που καταπολεμούν το άγχος. Η βρώμη αυξάνει επίσης την παραγωγή σεροτονίνης και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, πράγμα που βοηθά στην αύξηση του σακχάρου του αίματος που επηρεάζει τη διάθεση.Τα αβοκάντο, τα αυγά, το γάλα και το κρέας είναι γεμάτα με βιταμίνες Β που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή άγχους.

Διαβάστε επίσης: Για ποιο λόγο είναι καλό να τρέχουμε όταν έχουμε στρες;

Τσιόδρας: Μένω σπίτι, αλλά δεν μένω… ξάπλα 14

Για το θέμα της σωματικής άσκησης, κυρίως των ηλικιωμένων ανθρώπων που παραμένουν στα σπίτια τους λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό, ρωτήθηκε ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν προκαλέσει πτώση των δεικτών υγείας το γεγονός ότι δεν βγαίνουν πλέον οι ευπαθείς ομάδες, ούτε για ένα μισάωρο περπατήματος, ο κ. Τσιόδρας απάντησε, πως μπορούν να γυμνάζονται και εντός του σπιτιού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύεται η σωματική άσκηση εκτός της οικείας.

«Φυσικά και με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να περάσει το μήνυμα ότι μένω στο σπίτι μου ξάπλα και δεν κάνω κάποια σωματική άσκηση, η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 λεπτά της ώρας. Υπάρχουν ένα σωρό προγράμματα τα οποία μπορεί να κάνει κανείς σπίτι. Φυσικά και από όσο γνωρίζω δεν απαγορεύεται και η άσκηση έξω, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η κοινωνική απομάκρυνση με μια απόσταση ασφαλείας, όπως την ονομάζουμε», είπε αρχικά.

Τσιόδρας: Το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός

Ο λοιμωξιολόγος στην διάρκεια της ενημέρωσης προς τον Τύπο, τόνισε πως το βασικό θέμα δεν είναι να μείνουν κλειδωμένοι στο σπίτι τους, αλλά να αποφεύγουν τον συνωστισμό που είναι και το βασικό ζητούμενο.

«Φυσικά και έξω ο κίνδυνος είναι και παραμένει μικρότερος. Το συνωστισμό προσπαθούμε να αποφύγουμε, όχι το να μην κάνουν οι άνθρωποι άσκηση. Φυσικά και θέλουμε να διατηρηθεί το επίπεδο υγείας του πληθυσμού σε ένα καλό επίπεδο και φυσικά και αυτό σταδιακά, όταν τα μέτρα σιγά-σιγά θα αίρονται, θα γίνεται και πράξη στην πραγματικότητα σε εξωτερικούς χώρους. Αυτή τη στιγμή, αυτό που μας απασχολεί και στους εξωτερικούς χώρους είναι ο συνωστισμός. Οχι το ότι θα περπατήσει μισή ώρα», ξεκαθάρισε και συμπλήρωσε: «Η μισή ώρα περπάτημα έξω, είναι μια τέλεια αεροβική δραστηριότητα η οποία προστατεύει την υγεία του ανθρώπου, βοηθάει την ευεξία του και φυσικά βοηθάει και ένα σωρό άλλα πράγματα. Την καρδιά του, το μεταβολισμό του, τη ρύθμιση του σακχάρου. Όλο το σύστημα του οργανισμού ενισχύεται με μια τέτοια δραστηριότητα, σαν αυτή που αναφέρετε. Φυσικά μπορεί κανείς να κάνει και ασκήσεις μέσα στο σπίτι με πάρα πολλούς τρόπους».

Χαρδαλιάς: Παράκληση να βγαίνουν έξω, αν γίνεται, μία φορά

Κάπου εκεί παρενέβη και ο Νίκος Χαρδαλιάς. Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, τόνισε πως σέβεται απόλυτα το δικαίωμα των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας να βγουν έξω και να περπατήσουν ή να κάνουν τα ψώνια τους, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να τα κάνουν όλα μαζί μία φορά και όχι να βγαίνουν συνεχώς και να είναι εκτεθειμένοι.

«Με απέραντο σεβασμό και στους συμπολίτες μας, οι οποίοι βρίσκονται σε αυτή τη δύσκολη – και ηλικιακά, αλλά και από πλευράς υποκείμενων νοσημάτων – κατάσταση ξέρουμε ότι έχουν την δυνατότητα και παραμένει η δυνατότητά τους και στο σούπερ μάρκετ να πάνε και στο φαρμακείο να πάνε και να περπατήσουν και να έχουν τη σχετική σωματική άσκηση. Η παράκληση, η σύσταση η δική μας είναι να εξετάσουν την περίπτωση να τα κάνουν όλα αυτά μαζί και μία φορά. Και αυτό δε γίνεται για κάποιον άλλο λόγο, αλλά έτσι νομίζω ότι προφυλάσσουμε και τους ίδιους και προφυλάσσουν και εκείνοι τους εαυτούς τους, από τις πιθανότητες μίας μεγαλύτερης έκθεσης στον κίνδυνο της νόσου», σημείωσε.

x
Send this to a friend