Στις 16 Μαρτίου 2020 ανοίγουν οι εγγραφές για το επετειακό “10ο ZAGORI MOUNTAIN RUNNING”

10 χρόνια συμπληρώνει φέτος το “ZAGORI MOUNTAIN RUNNING“, ο μεγαλύτερος και πιο αγαπημένος αγώνας ορεινού τρεξίματος της χώρας!

Για την επετειακή αυτή διοργάνωση, η οργανωτική επιτροπή έχει ξεκινήσει ήδη τον σχεδιασμό, ετοιμάζοντας αλλαγές σε αγωνιστικές διαδρομές και πολλές εκπλήξεις, οι οποίες θα είναι αντάξιες της πορείας, αλλά και της συναισθηματικής αξίας που έχει για όλους μας το “ZAGORI MOUNTAIN RUNNING” .

Οι εγγραφές για τους τέσσερις αγώνες του “10ου Zagori Mountain Running“, ανοίγουν τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020 στις 20:00μ.μ., ενώ αναλυτικές πληροφορίες για την όλη διαδικασία, θα αναρτηθούν τις προσεχείς μέρες στο επίσημο site της διοργάνωσης www.zagorirace.gr

To “10o Zagori Mountain Running θα διεξαχθεί 24-26 Ιουλίου 2020 κι από φέτος θα έχει επίκεντρο το Τσεπέλοβο, καθώς από εκεί θα ξεκινούν και θα τερματίζουν οι 4 αγώνες της διοργάνωσης ενώ και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων που θα πλαισιώσουν το αγωνιστικό μέρος του τριημέρου, θα εξελιχθεί επίσης στο Τσεπέλοβο.

Και οι 4 αγώνες του “ZAGORI MOUNTAIN RUNNING“, είναι υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, εξελίσσονται σε απαιτητικά ορεινά τερέν,  με διαβάθμιση δυσκολίας και υψομετρικών εναλλαγών, έτσι ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις των 2000 και πλέον αθλητών, που κάθε χρόνο συμμετέχουν σε αυτή τη μεγάλη γιορτή του αθλητισμού και της φύσης, η οποία αναδεικνύει το μεγαλείο της οροσειράς της Τύμφης και την μοναδικότητα της περιοχής του Ζαγορίου.

Εκτός από τον TeRA 80km και τον Marathon+ 44km, δύο αγώνες που έχουν επίσημα αξιολογηθεί και πιστοποιηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ορεινού Τρεξίματος (International TrailRunning Association/ITRA), το πρόγραμμα συμπληρώνουν δύο ακόμη διαδρομές, ιδιαίτερης ομορφιάς οι οποίες έχουν σχεδιαστεί από την αρχή κι αποτελούν μια καινούρια πρόκληση για τους ορεινούς δρομείς. Πρόκειται για τον νέο Half Marathon 21km και τον επίσης ολοκαίνουριο Entry Race 10km. Με αφετηρία και τερματισμό το Τσεπέλοβο οι ανανεωμένοι αγώνες του ZAGORI MOUNTAIN RUNNING, περνάνε από πέτρινα γεφύρια και χωριά που δεν υπήρχαν στις προηγούμενες διαδρομές, διασχίζουν το φαράγγι του Βίκου και μονοπάτια που τα χρησιμοποιούσαν για τις μετακινήσεις τους οι Ζαγορίσιοι στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, ο αγώνας Entry Race 10km, με αφετηρία και τερματισμό το Τσεπέλοβο περνά από τη Μονή Ρογκοβού, που βρίσκεται μεταξύ Τσεπελόβου και Καπεσόβου, και από τα δύο γραφικά εκκλησάκια της Αγ. Παρασκευής και του Αγ. Γεωργίου. Ο νέος Half Marathon 21km, ξεκινά από το Τσεπέλοβο, συνεχίζει σε απάτητα μονοπάτια, διασχίζοντας τα εντυπωσιακά χωριά, Κήποι και Κουκούλι, και ολοκληρώνεται με τερματισμό στο Τσεπέλοβο.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και τον παιδικό αγώνα Zagoraki Race“, , καταλαβαίνουμε γιατί το ZAGORI MOUNTAIN RUNNING, είναι η διοργάνωση με τους περισσότερους επισκέπτες (πάνω από 12.000 επισκέπτες), οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν τόπο μοναδικής ομορφιάς και να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία συμμετέχοντας σε μια μεγάλη γιορτή χαράς που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια!

Και γι’αυτή την χρονιά ο αριθμός Ελλήνων συμμετεχόντων στους δύο μεγάλους αγώνες καθορίζεται για τον

  • TeRA 80km: 200 αθλητές
  • Marathon+ 44km: 250 αθλητές

Για την επέτειο 10 χρόνων της διοργάνωσης, η Οργανωτική Ομάδα της “MY ADVENTURE” , όπως κάθε χρόνο, ετοιμάζει δράσεις που στοχεύουν στην ανάδειξη της ανάγκης προστασίας της φύσης ενώ με την συντήρηση και καθαρισμό των μονοπατιών συνολικού μήκους 155km, συμβάλλει στην ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού και την πολιτισμική ανάδειξη του Ζαγορίου. Παράλληλα το ZAGORI MOUNTAIN RUNNING,  θα συνεχίσει να «τρέχει»  και να στηρίζει, με συγκεκριμένες δράσεις  που υλοποιεί κάθε χρόνο, ευαίσθητες  ομάδες  συνανθρώπων μας  που  αποτελούν  πρότυπο  για  το  τι  σημαίνει  ΔΥΝΑΜΗ και  ΕΛΠΙΔΑ !

Η επέτειος 10 χρόνων του “ZAGORI MOUNTAIN RUNNING“, σηματοδοτεί το άνοιγμα ενός νέου κύκλου της διοργάνωσης, η οποία δεν θα σταματήσει να ανανεώνεται και να έχει ανοιχτή την αγκαλιά της, σε όλους τους παλιούς και νέους φίλους αθλητές, οι οποίοι περιμένουν με την ίδια αγωνία, όπως κι εμείς, την στιγμή του καλοκαιριού που θα επιστρέψουν στον “Τόπο πίσω απ’ το Βουνό”!

 Website: www.zagorirace.gr

Facebook: www.facebook.com/ZagoriRace

Instagram: Zagorirace (Zagori Mountain Running)

Hashtag: #ZagoriRace

 Για περισσότερες πληροφορίες:

Τηλ: +30 2651037309

Previous ArticleNext Article

Πώς να τροφοδοτήσετε με ενέργεια τον οργανισμό σας πριν το πρωινό τρέξιμο

Πώς να τροφοδοτήσετε με ενέργεια τον οργανισμό σας πριν το πρωινό τρέξιμο

Γράφει η  Linzay Logan*

Κατευθυνόμενοι προς την εξώπορτα προκειμένου να ξεκινήσετε το τρέξιμό σας την ώρα που ήλιος ανατέλλει πρέπει να αναρωτηθείτε αν έχετε πάρει το σωστό πρωινό για να έχετε ενέργεια.

Βρίσκοντας την καλύτερη δυνατή στρατηγική ανατροφοδότησης του οργανισμού τις πρωινές ώρες είναι κάτι σαν την ανεύρεση ενός ακατέργαστου διαμαντιού, όπως υποστηρίζει η Claire Shorenstein η οποία είναι προπονήτρια  δρομέων, αλλά και φοιτήτρια κλινικής διατροφολογίας στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Και αυτό συμβαίνει διότι οι διατροφικές ανάγκες διαφέρουν από άτομο σε άτομο.

Τέσσερις τρόποι για να μην ξεμείνετε από ενέργεια

«Είναι κάτι πολύ προσωπικό», υπογραμμίζει η Shorenstein αναφερόμενη στις διατροφικές συνήθειες το πρωί. Ένα μάφιν μπορεί να αποτελέσει μια καλή πηγή υδατανθράκων για έναν δρομέα αλλά ενδεχομένως να έχει αρνητική επίδραση σε κάποιον άλλον.

Τι σας ταιριάζει…

Οι πειραματισμοί  με διαφορετικές επιλογές αναφορικά με την διατροφή σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να τελειοποιήσετε τον πρωινό σας «ανεφοδιασμό».

«Πριν ξεκινήσετε το πρωινό σας τρέξιμο σκεφτείτε πόσο μακριά θέλετε να φτάσετε, καθώς οι ανάγκες σας για “καύσιμα” αλλάζουν ανάλογα με την απόσταση και την ένταση», υποστηρίζει ο Eric Skelley, προπονητής δρομέων και ιδιοκτήτης του Rock Hard Runner στην Καλιφόρνια.

«Για μικρές διαδρομές η στρατηγική ανατροφοδότησης είναι σχετικά απλή», συμπληρώνει.

Ενεργειακό ξεκίνημα της ημέρας με ένα σύντομο πρόγραμμα γυμναστικής

Με την άποψη αυτή συμφωνεί η Shorenstein, προσθέτοντας πως είναι σε θέση να τρέξει 6 μίλια το πρωί χωρίς να την ανησυχούν θέματα σχετικά με την ενέργεια. Ωστόσο ο Skelley τονίζει πως υπάρχει ένας γενικός κανόνας που λειτουργεί για τους περισσότερους αθλητές, όχι όμως για όλους, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου.

«Οι φίλοι μου δεν τροφοδοτούνται με ενέργεια το πρωί, ενώ εγώ έχοντας συμπληρώσει μισή ώρα προπόνησης , αρχίζω να κόβω ρυθμό και οι παλμοί μου αυξάνονται», εξηγεί ο  Skelley. «Εχω μαζί μου ένα τζελ ή μισή μπανάνα για να με κρατήσουν τα πρώτα 45 λεπτά ή την μια ώρα».

Μεγάλες αποστάσεις

Αν έχετε στο πρόγραμμα να τρέξετε το πρωί καλύπτοντας μια μεγάλη απόσταση ή αν σκοπεύετε να ασκηθείτε εντατικά είναι απαραίτητο να τροφοδοτήσετε τον οργανισμό σας με μερικές εκατοντάδες θερμίδες, σε διαφορετική περίπτωση ενδεχομένως να νιώσετε κούραση και ναυτία κατά την διάρκεια της προπόνησης.

«Σίγουρα θα θέλετε να φάτε κάτι πριν από την σκληρή προπόνηση», υπογραμμίζει η Shorenstein. Ωστόσο το «κλειδί» είναι να επιλέξετε το είδος εκείνο του τροφίμου που θα σας δώσει την σωστή ποσότητα ενέργειας δίχως να δημιουργήσει πρόβλημα στο στομάχι σας.

«Επιλέξτε κάτι εύπεπτο», τονίζει ο Shorenstein. «Αποφύγετε τροφές με ίνες που χρειάζονται μεγαλύτερο διάστημα για να χωνευτούν».

Σπόροι Chia: Ενεργειακό μυστικό και τροφή του τρεξίματος

Καλές επιλογές θα μπορούσαν να ήταν ένα τοστ με φυστικοβούτυρο, μια μπανάνα, πλιγούρι βρώμης ή μια ενεργειακή μπάρα. Ανεξάρτητα από το ποιο θα επιλέξετε, καταναλώστε κάτι που θα είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και εύπεπτο.

Οι αθλητές με ευαίσθητο στομάχι συχνά καταφεύγουν σε τζελ και θερμίδες σε υγρή μορφή για να ενισχύσουν το σώμα τους εν μέσω μιας προπόνησης. «Προτιμώ το κανονικό φαγητό αλλά μου παίρνει 2,5 ώρες να το χωνέψω», υπογραμμίζει ο Shorenstein, προσθέτοντας ότι «για τον λόγο αυτό επιλέγω ενεργειακό ροφήματα, τζελ ή χυμούς».

Η εξεύρεση της κατάλληλης πηγής ενέργειας για τον δρομέα αποτελεί μια διαδικασία δοκιμής και λάθους, ωστόσο όταν βρεθεί η σωστή ισορροπία, θα αποτελέσει μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας όπως και το πρωινό τρέξιμο.

Διαβάστε ακόμα: Πως θα φτιάξετε τα δικά σας δρομικά ενεργειακά σνακ!

* H Linzay Logan είναι συνεργάτης του competitor.com

Σπριντ Κανελλόπουλου – Σκούταρη για τη νίκη στο Μαίναλο

Στα τελευταία μέτρα κρίθηκε η πρωτιά στον 2ο Μαινάλειο δρόμο, τον αγώνα των 14χλμ επί της δύσκολης κυκλικής διαδρομής στο οροπέδιο των Αραχαμιτών (υψόμετρο +700).

Δυο συνομήλικοι (γεν: 1982), ο Γιάννης Κανελλόπουλος των «Ικαρος» runners και ο Νίκος Σκούταρης του ΣΔ Βόλου κινήθηκαν σε όλο το μήκος βήμα το βήμα παρά τις επιθέσεις του καθενός και τελικά επιδόθηκαν σε ένα σπριντ που σπάνια συμβαίνει σε αγώνες της δρομικής κοινότητας…Υπερίσχυσε ο Κανελλόπουλος με μόλις δύο δεύτερα ως πλεονέκτημα (55:58 έναντι 56:00).

Ο Γιάννης Λουκάς του ΑΠΣ «Απόλλων» συμπλήρωσε την τριάδα σε 59:27. Αποστάσεις…ασφαλείας τηρήθηκαν στις γυναίκες. Νίκησε η 48χρονη Μαρία Χαραλαμποπούλου του ΣΔΥ Τρίπολης με 1ω04:51. Ακολούθησαν 2η η Εύη Ρόδη του ΑΠΣ «Αθηναίοι Δρομείς» με 1ω22:03 και 3η η Νίκη Παναγούλια του συλλόγου «Αρκάδες δρομείς» με 1ω23:38. Οι νικητές στις ηλικιακές κατηγορίες – Μ18: Χαρίλαος Ζαρκινός 1ω03:56, Μ40: Νίκος Δρούτσας ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω00:06, Μ+60: Χαράλαμπος Στεφανόπουλος ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω04:51, F18: Αγγελική Χατζούδη «Ξωτικά» 1ω26:12 και F+40: Αντωνία Κολοβού «Σπαρτιάτες» runners 1ω24:42.

Αγωνίστηκε ο Φινλανδός Bjorn Forsen, καθηγητής αρχαιολογίας, δ/ντής της ανασκαφής του ιερού της Λυκοάτιδας Αρτέμιδας. Τερμάτισαν συνολικά 110 δρομείς, 89 άνδρες+21 γυναίκες. Προέρχονται από την Αθήνα και την Πελοπόννησο. Την πολυπληθέστερη αποστολή παρουσίασε ο Σύλλογος Μαραθωνοδρόμων Αργολίδας με 15 δρομείς και επικεφαλής τον πρόεδρο Δημήτρη Βύρλα. Ακολούθησε ο ΑΠΣ «Αθηναίοι δρομείς» με 12 συμμετοχές. Εμφανίστηκαν με τουλάχιστον ένα δρομέα νέοι σύλλογοι, όπως «Οι τρελές από το Ασπρονήσι», οι «Δρομείς Γαιδουροκυλίστρας», κ.α. Υπό διερεύνηση ετέθη η προέλευσή τους!!!  Το σημείο εκκίνησης/τερματισμού ορίστηκε μπροστά στο προσκύνημα της Μεταμόρφωσης Σωτήρος, ένα υπέροχο χώρο όπου συνδυάζεται η λατρεία με την αναψυχή νότια και ολίγον έξω από τους Αραχαμίτες.

Οι δρομείς κινήθηκαν στο οροπέδιο/κοιλάδα του Ελισώνα επί της επαρχιακής οδού προς Ασέα, Αθήναιο, Κεραστάρι και Αραχαμίτες σε καταπράσινο τοπίο εντός δάσους από μηλιές, καστανιές, βελανιδιές, καρυδιές, κοκ. Την επιμέλεια της οργάνωσης ανέλαβαν οι σύλλογοι των Αραχαμιτιωτών  «Η  Μεταμόρφωση  του  Σωτήρος», των Φιλοπροόδων Ασέας, των Ασεατών Αθήνας,  ο  Σύνδεσμος  Αραχαμιτιωτών Αθήνας με την αρωγή των Απανταχού Αθηναιατών και του Suomen Institutti, δηλαδή της Αρχαιολογικής σχολής της Φινλανδίας στην Αθήνα. Παραδειγμάτισαν και έδειξαν τον τρόπο… Συνδύασαν την πληρότητα σε παροχές με την πρέπουσα λιτότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Αρκαδίτες. Το γενικό πρόσταγμα είχε ο Νίκος Κοτσίρος με τη βοήθεια της Μαρίας Φράγκου, κ.α. Την τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου εκκίνησης/τερματισμού φρόντισε ο Ηλίας Ζαχαρόγιαννης, καθηγητής ΣΕΦΑΑ και πρωταθλητής του παρελθόντος. Επίσης προσέφερε την ηλεκτρονική χρονομέτρηση (fitwaytiming).

Παραβρέθηκαν άρχοντες του τόπου, όπως ο Κώστας Τζιούμης δήμαρχος Τρίπολης, ο Γιώργος Λαγός αντιδήμαρχος, ο Ευάγγελος Γιαννακούρας περιφερειακός σύμβουλος, κ.α. Ο κος  Τζιούμης δήλωσε: «Από το χωριό Αραχαμίτες, εκπέμπουμε, για άλλη μία φορά, τη στήριξή μας σε όλα τα χωριά του Δήμου Τρίπολης. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε κάθε δράση που δίνει ζωή στις τοπικές μας κοινότητες. Αξίζουν συγχαρητήρια στους συλλόγους της περιοχής για τη διοργάνωση του αγώνα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά». Ο δήμος προσέφερε απλά την αιγίδα του.

Χορηγός επικοινωνίας ανέλαβε το δημοτικό ραδιόφωνο, το drt915.

Όλα τα αποτελέσματα εδώ:  https://ftt.gr/2os-mainalios-dromos-14km-18-10-2020/

x
Send this to a friend