Πνιγμός σε αυτοκίνητο μέσα στο νερό και μια πρόταση που μπορεί να σώσει ζωές!

Πως θα σας φαινόταν αν σας λέγαμε ότι στην Ελλάδα έχουμε περίπου δύο θανάτους το μήνα από πνιγμούς ύστερα από πτώση αυτοκινήτων μέσα σε νερό;

Το στοιχείο είναι πραγματικά εντυπωσιακό και μάλιστα έχει αυξανόμενη τάση, ενώ στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο οι θάνατοι είναι ακόμα περισσότεροι.

Μάλιστα πρόκειται για τραγικό και επώδυνο θάνατο, δεδομένου ότι σύμφωνα με στοιχεία της πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ οι περισσότεροι νεκροί που απεγκλωβίζονται από τα αυτοκίνητα, δεν έχουν καταλήξει από τραύματα, αλλά από πνιγμό και μάλιστα έχοντας τις αισθήσεις τους.

Τι θα λέγατε επίσης, αν σας λέγαμε ότι υπάρχει ένας απλός τρόπος όλα αυτά να αποφευχθούν και μάλιστα με ένα συνολικό κόστος που κανείς δεν μπορεί να πει όχι;

Γιατί τα λέμε όλα αυτά θα πει κανείς; Τι δουλειά έχει ένα αθλητικό site που καλύπτει τα δρώμενα στον μαζικό αθλητισμό με ένα τέτοιο θέμα;

Η απάντηση είναι απλή: Lifeguard Hellas.

Δεν υπάρχει ούτε ένας αθλούμενος σε αυτή τη χώρα που να παίρνει μέρος σε αγώνες και να μην έχει πετύχει ποτέ σε κάποιον από αυτούς τη Μανία τον Σπύρο και τα άλλα παιδιά της ομάδας ναυαγοσωστών που καλούνται από τους κατά τόπους διοργανωτές, προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε στεριά και θάλασσα.

Ένας ναυαγοσώστης εξάλλου, για όποιον δεν γνωρίζει, περνάει από εκπαίδευση και είναι σε θέση να παρέχει τις πρώτες βοήθειες είτε αφορά περίπτωση πνιγμού, είτε τραυματισμό από άλλη αιτία.

Το runnfun.gr βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στα γραφεία της Lifeguard Hellas (Eυαγγελιστρίας 6 ΚΑΛΛΙΘΕΑ, 176 71) προκειμένου να κάνει ένα αφιέρωμα στους ανθρώπους που φροντίζουν για την ασφάλεια όλων μας, ωστόσο, κουβέντα στην κουβέντα… έπεσε πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, το οποίο δεν ήταν δυνατόν να αγνοήσει.

Αρχικά μας έκανε μεγάλη εντύπωση ο αριθμός. Στη χώρα μας να πνίγονται 20 άνθρωποι κάθε χρόνο μέσα στο αυτοκίνητό τους, δεν είναι δα και λίγο πράγμα.

Μητριτσάκης: Μας προβληματίζει αυτό το θέμα από το 2004

Ο Σπύρος Μητριτσάκης, καθηγητής φυσικής αγωγής και εκπαιδευτής ναυαγοσωστικής Α’ βοηθειών, έκανε την αναφορά στο θέμα και μοιραία η κουβέντα πήρε άλλη κατεύθυνση.

“Ειναι τραγικό γεγονός πως όταν πέσει ένα αυτοκίνητο στο νερό, οι πόρτες δεν ανοίγουν, οι ζώνες μπλοκάρουν και ακινητοποιούν τους επιβάτες ενώ σε ελάχιστα δευτερόλεπτα απενεργοποιείται το ηλεκτρικό σύστημα και δεν ανοίγουν τα παράθυρα τα οποία είναι ως επί το πλείστον ηλεκτρικά. Οι επιβάτες δεν έχουν κανένα τρόπο να αντιδράσουν. Απελπισμένοι, φοβισμένοι και πανικόβλητοι καταφεύγουν στο έσχατο μέσο να χτυπάνε απεγνωσμένα τζάμια με γροθιές, που όμως είναι αδύνατο να σπάσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια φρικτή παγίδευση των επιβατών και σε 1-2 λεπτά επέρχεται φριχτός θάνατος”, λέει ο Σπύρος.

Το ερώτημα επιβεβλημένο. Και πως θα γλιτώσουμε αν ποτέ συμβεί κάτι τέτοιο: “Έχουν γίνει πολλές έρευνες κλπ που ακόμα και τώρα αναζητούν λύσεις. Έχουν γίνει προτάσεις από μεγάλα πανεπιστήμια μέχρι και για ξεχωριστό ειδικό ηλεκτρικό σύστημα στα παράθυρα ώστε να μην απενεργοποιείται. Που δυστυχώς είναι ανεφάρμοστες για διάφορους λόγους. Η Lifeguard Hellas από το 2004 έχει εντοπίσει και ασχοληθεί με το πρόβλημα. Υπάρχουν διαφορά εργαλεία θραύσης κρυστάλλων στο εμπόριο. Όλες οι προτάσεις διεθνώς είναι στο να τα παρουσιάζουν και να προτείνουν απλώς την ύπαρξη τους στα αυτοκίνητο. Αποτέλεσμα να μην το διαθέτει κανείς, Επισης διεθνώς. Εμείς αρχικά προτείνουμε να νομοθετηθεί η υποχρεωτική ύπαρξη του σε κάθε αυτοκίνητο. Τότε υπάρχουν τεράστιες πιθανότητες να το χρησιμοποιήσει αυτός που βρίσκεται σε τόσο δραματική θέση και κίνδυνο. Όπως λέμε: Σκοπός ναι ειναι να σώσουμε ΜΙΑ ζωή. Στο τέλος, όμως, θα σωθούν πολλές..”

Όπως μας είπε ο Σπύρος η Lifeguard Hellas δεν θέλει απλά να δείξει στον κόσμο το σωστό εργαλείο που πρέπει να υπάρχει μέσα στο αμάξι, αλλά και να εκπαιδεύσει στους ανθρώπους να αντιμετωπίζουν μια τέτοια κατάσταση, προκειμένου αν ο μη γένοιτο, βρεθεί κανείς σε τέτοια κατάσταση να μην είναι η πρώτη φορά και να ξέρει τη πρέπει να κάνει.

 

Είναι άλλωστε δύσκολο, ακόμα και αν διαθέτεις το κατάλληλο εργαλείο, να έχεις εκείνη την ώρα την ψυχραιμία να εφαρμόσεις για πρώτη φορά οδηγίες, χωρίς να έχεις δοκιμάσει έστω μία φορά.

“Έχουμε τρόπο και σχέδιο ώστε ο κάθε οδηγός να αυτοεκπαιδευτεί με πολύ απλό τρόπο και να αντιδράσει με πολλές πιθανότητες επιτυχώς. Το σχέδιο ευελπιστούμε και στοχεύουμε στη συνεργασία της πολιτείας ώστε να το προτείνουμε στο εξωτερικό που όπως σας προείπα μελετούν το πρόβλημα ψάχνοντας λύση. Η Ολλανδία έχει τριπλάσια ποσοστά τέτοιων ατυχημάτων από την Ελλάδα. Και θα είναι μια πόλη σημαντική προβολή της χώρας μας”, τονίζει ο Σπύρος Μητριτσάκης.
Είναι μια πρόταση που δίνει λύση

Αποφασίσαμε να δημοσιοποιήσουμε το συγκεκριμένο θέμα, αφού η πρόταση μας φάνηκε καλή.

Άλλωστε παγκόσμια το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο. Για παράδειγμα στη Νορβηγία έχουμε 4-5 πνιγμούς μηνιαίως, ενώ και στις ΗΠΑ σε πολιτείες με κανάλια και ποτάμια οι αριθμοί είναι μεγαλύτεροι.

με ένα πρόχειρο ψάξιμο μάλιστα στο διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι μεγάλες εκπομπές σε Ευρώπη και Αμερική ( π.χ. MythBusters, Top Gear κ.α.) έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο ζήτημα, τονίζοντας ότι μέσα στο αμάξι πρέπει να υπάρχει το “ειδικό εργαλείο” για θραύση τζαμιών για να καταφέρεις να γλιτώσεις.

Μόνο που κανείς δεν λέει πιο είναι αυτό το “ειδικό εργαλείο”, ενώ και στα πειράματα που έγιναν οι οδηγοί που έπεφταν στο νερό, θεωρούσαν δεδομένο ότι δεν θα κατάφερναν να βγουν ζωντανοί από αυτήν την παγίδα θανάτου, αφού είτε τα εργαλεία δεν δούλευαν, είτε δεν είχαν την ψυχραιμία να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.

Εκεί θέλει να εστιάσει Lifeguard Hellas, να δώσει τη λύση και να γλιτώσει έστω μία ζωή. Τι λέτε δεν αξίζει;

Δείτε τα βίντεο παρακάτω:

 

 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ντρισμπιώτη και Φιλτισάκου πέτυχαν όρια για Όρεγκον και Μόναχο με επιδόσεις παγκοσμίου επιπέδου

Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησε η χρονιά για την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη (ΑΣΣ Αλέξανδρος Μακεδονίας), που μόλις λίγους μήνες από την όγδοη θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο επέστρεψε το ίδιο αποτελεσματική.

Η αθλήτρια του Ναπολέοντα Κεφαλόπουλου ήταν νικήτρια στα 35χλμ. στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα των Μεγάρων με 2.47.48 επίδοση που αποτελεί ατομικό της ρεκόρ, αφού βελτιώνει το 2.49.55, που είχε από το 2021 στο Ευρωπαϊκό Ομάδων βάδην. Η Ντρισμπιώτη στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής πήγε μόνη της, καθώς αποσπάστηκε γρήγορα από τις υπόλοιπες αθλήτριες, παρόλα αυτά κατάφερε να διατηρήσει την ταχύτητα της και να τερματίσει με επίδοση καλύτερη από τα όρια συμμετοχής τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Όρεγκον όσο και στο Ευρωπαϊκό του Μονάχου.

Η επίδοση της Ντριμπιώτη είναι η καλύτερη φέτος στον κόσμο και επιβεβαιώνει τη δυναμική της, δεδομένο του ότι είναι δύο λεπτά καλύτερη από το χρόνο που χρειάστηκε να πετύχει πέρυσι για να επικρατήσει – σε υψηλό συναγωνισμό- στο Ευρωπαϊκό Ομάδων του βάδην. Σε μια διοργάνωση μάλιστα, που είχε διεξαχθεί την Άνοιξη και όχι τέλος Φεβρουαρίου, στη διάρκεια του βασικού σταδίου της προετοιμασίας.

“Είμαι πολύ καλά, κάτι που φάνηκε και από το ατομικό ρεκόρ που πέτυχα. Ήταν ένας αγώνας στο πλαίσιο της προετοιμασίας μας, ενόψει του πρώτου αγώνα στόχου που θα γίνει το Μάρτιο. Οι καιρικές συνθήκες γενικά δε με ενόχλησαν, παρότι κατά διαστήματα είχε έντονο αέρα”, είπε η Ντρισμπιώτη και συμπλήρωσε για τις επόμενες διοργανώσεις “Το Παγκόσμιο βάδην του Ομάν θα γίνει σε δύσκολες συνθήκες, αφού αναμένεται να έχει υψηλές θερμοκρασίες. Από εκεί και πέρα όλες τόσο το Παγκόσμιο του Όρεγκον, όσο και το Ευρωπαϊκό του Μονάχου, αποτελούν στόχο μου, ωστόσο θέλω να πηγαίνω βήμα, βήμα. Είμαι καλά και ευελπιστώ σε καλύτερη συνέχεια”, είπε η έμπειρη αθλήτρια που και φέτος αναμένεται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις κορυφαίες διοργανώσεις.

Πολύ καλή παρουσία πραγματοποίησε και η Κυριακή Φιλτισάκου (Ανατολή Νέας Ιωνίας), που τερμάτισε δεύτερη με 2.51.51 ξεπέρασε το ατομικό της ρεκόρ και παράλληλα έπιασε το όριο τόσο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Όρεγκον, όσο και το Ευρωπαϊκό του Μονάχου. Η Φιλτισάκου είχε ατομικό ρεκόρ 2.55.10 από το 2021 στο Πόντεμπραντι. Ικανή να ακολουθήσει τις συναθλήτριες της στις κορυφαίες διοργανώσεις του 2022 έδειξε πως είναι η Χριστίνα Παπαδοπούλου (ΠΓΣ). Η αθλήτρια όπως και πέρυσι έτσι και φέτος ήταν τρίτη με 2.57.39, χρόνος κοντά στο ατομικό της ρεκόρ. Καλές υποσχέσεις άφησε το ντεμπούτο της Όλγας Φιάσκα (Αθλοκίνηση Μυτιλήνης) στο αγώνισμα. Η αθλήτρια διένυσε την απόσταση σε 2.59.08 και κατέλαβε την τέταρτη θέση και πλέον θα στρέψει την προσοχή της και στα 20χλμ. βάδην, που είναι το βασικό της αγώνισμα.

“Μπήκα λίγο συντηρητικά, καθώς στην αρχή ανησύχησα με τις συνθήκες. Παρόλα αυτά στα τελευταία πέντε χιλιόμετρα είδα πως είμαι σε θέση  να κυνηγήσω το χρόνο που θέλω κι έτσι άλλαξα το ρυθμό μου. Έχω μπροστά μου πλέον το χρόνο να δουλέψω και να επικεντρωθώ στις κορυφαίες διοργανώσεις.  Θα κυνηγήσω το όριο και στα 20χλμ. βάδην και θα αποφασίσω με τον προπονητή μου, την απόσταση που θα συμμετάσχω σε Όρεγκον και Μόναχο”, είπε η Φιλτισάκου, που πλέον έχει την δεύτερη επίδοση στον κόσμο στην απόσταση, πίσω από την Ντρισμπιώτη .

“Δυστυχώς λόγω του δυνατού ανέμου ένιωσα έντονες ενοχήσεις στους προσαγωγούς κι έτσι αναγκάστηκα να πάω συντηρητικά. Πήγα κοντά στο ατομικό μου ρεκόρ και πιστεύω πως στους επόμενους αγώνες θα μπορέσω να πετύχω το όριο για τις κορυφαίες διοργανώσεις της χρονιάς”, είπε από την πλευρά της, η Χριστίνα Παπαδοπούλου.

Την προσπάθεια των αθλητριών παρακολούθησε η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα, που μάλιστα τις περίμενε στον τερματισμό για τις συγχαρεί για τα αποτελέσματα που πέτυχαν.

“Ηταν πραγματικά εντυπωσιακός αγώνας. Τα κορίτσια έκαναν εξαιρετικές εμφανίσεις κι έδειξαν για μία ακόμη φορά τη δυναμική τους. Τις συγχαίρω, όπως και όλους όσοι μετείχαν στη διοργάνωση, για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Είμαι σίγουρη πως στο μέλλον θα μας φέρουν κι άλλες διακρίσεις”, είπε η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ο Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ νικητής στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 35χλμ.

Τον πρώτο του αγώνα στη χρονιά πραγματοποίησε σήμερα ο Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ (ΑΟ Μυκόνου), που επικράτησε όπως και πέρυσι στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 35χλμ. στην περιοχή Βαρέα στα Μέγαρα με 2.39.43.

Ο αθλητής είχε την ευκαιρία για έναν δυνατό αγώνα ενόψει των διοργανώσεων, που ακολουθούν στη σεζόν, με πρώτο το Παγκόσμιο Ομάδων βάδην του Ομάν. “Με ενόχλησε αρκετά ο δυνατός αέρας, που στην ουσία δεν μου επέτρεψε να κυνηγήσω τον χρόνο που θα ήθελα. Ήταν μια δυνατή προπόνηση, ενόψει μιας πλούσιας και γεμάτης με διοργανώσεις χρονιά. Συνεχίζω την προετοιμασία μου αρχικά για το Παγκόσμιο Ομάδων κι έπειτα για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα”, είπε ο Παπαμιχαήλ.

Στη δεύτερη θέση στο αγώνισμα τερμάτισε ο Κώστας Ντεντόπουλος (Ολυμπιάδα Πάτρας) με 2.57.31 και στην τρίτη ο Γιάννης Βαΐτσης (ΓΑΣ Ιλισσός) με 3.08.15.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend