Ο ύμνος του Μαραθωνίου η… δημιουργία του

Ο ύμνος του Μαραθωνίου η... δημιουργία του

Τις αξίες, τα ιδανικά, την ιστορία και τους συμβολισμούς του Μαραθωνίου Αθήνας εκφράζει με τον πλέον εμφατικό τρόπο ο ύμνος του Μαραθωνίου, που συνέθεσε ο σπουδαίος συνθέτης Γιώργος Θεοφάνους και παρουσιάστηκε στη διάρκεια του φετινού Μαραθωνίου Αθήνας.

Λίγους μήνες από την πρώτη εκτέλεση του ύμνου με τον τίτλο “Νενικήκαμεν”, που άγγιξε τις καρδιές θεατών και δρομέων, η ομοσπονδία κυκλοφόρησε βίντεο, στη διάρκεια του οποίου οι βασικοί συντελεστές μιλούν για τη σημασία του ύμνου, τα ιδανικά που πρεσβεύει, αλλά και τη δουλειά που απαιτήθηκε για το τελικό αποτέλεσμα.

“Όταν μου ζήτησαν να γράψω έναν ύμνο που αναδεικνύει όλα αυτά που αντιπροσωπεύει ο μαραθώνιος, έπρεπε να ξεκινήσω από κάπου. Όσο βαθύτερα πήγαινα τη σκέψη μου, τόσο χανόμουν από το στόχο. Δεν έπρεπε να είχα στο μυαλό μου τον τερματισμό, αλλά την αφετηρία. Κατέληξα πως κάθε δρομέας αν έμπαινε στη διαδικασία να αναλύσει με το μυαλό τη διαδρομή δεν θα μπορούσε να κάνει βήμα, θα έπρεπε να τρέξει με την καρδιά του. Αυτό έκανα όταν ξεκίνησα να γράφω. Άφησα την καρδιά μου να μου δείξει τον ρυθμό, τον τρόπο και τον δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσω, προκειμένου να γράψω τον ύμνο του Μαραθωνίου”, αναφέρει μεταξύ άλλων ο γνωστός συνθέτης, που χαρακτηρίζει την σύνθετη του ύμνου, ως μία από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του.

“Ο Μαραθώνιος Αθήνας είναι παγκόσμια γιορτή πολιτισμού και αθλητισμού δεν θα μπορούσε να μην έχει την δική του μουσική, να μη μας ταξιδεύει από το παρελθόν στο παρόν. Το Νενικήκαμεν δεν είναι απλώς μια λέξη, αλλά μήνυμα και στάση ζωής. Ο τρόπος που αποδίδεται είναι ο καλύτερος για να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και να μας κάνει όλους να να αναζητήσουμε την δύναμη να συνεχίσουμε και να τερματίσουμε με επιτυχία τον δικό μας προσωπικό μαραθώνιο”, ήταν τα λόγια του προέδρου του ΣΕΓΑΣ, Κώστα Παναγόπουλο. Στις αξίες και τους συμβολισμούς, στάθηκε ο γενικός γραμματέας του ΣΕΓΑΣ, Βασίλης Σεβαστής, μιλώντας για την δουλειά του Γιώργου Θεοφάνους. “Ο Μαραθώνιος Αθήνας είναι γεμάτος αξίες, συμβολισμούς και μηνύματα Ειρήνης στην παγκόσμια κοινότητα, τα οποία ο Γιώργος Θεοφάνους κατάφερε μέσα από τη σύνθεση του να μεταφέρει και να μεταδώσει”.

Για τον ύμνο του Μαραθωνίου μιλούν  μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της AIMS Paco Borao, ο διευθυντής αγώνων της IAAF Alessio Punzi, αλλά και ο ιδρυτής του μαραθωνίου του Βερολίνου, Horst Milde.

Previous ArticleNext Article

Η προπόνηση των 7 λεπτών με τα εντυπωσιακά αποτελέσματα

Μερικές φορές έχουμε διάθεση για άσκηση, αλλά δεν έχουμε χρόνο. Άλλες φορές βέβαια βρίσκουμε απίστευτες δικαιολογίες που δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την αποστολή «γυμναστική».

Όμως, πώς θα σας φαινόταν αν με μόλις επτά λεπτά συνολικής άσκησης είχατε ικανοποιητικά αποτελέσματα στον τομέα της καύσης θερμίδων; Χρησιμοποιώντας το μοτίβο της HIIT (διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης), επιστήμονες του ACSM (American College of Sports and Medicine) έβγαλαν μια σύντομη, αλλά αρκετά αποτελεσματική προπόνηση με τον ελάχιστο δυνατό εξοπλισμό.

Συγκεκριμένα, το μόνο που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε είναι το βάρος του σώματός σας, έναν τοίχο και μια καρέκλα.

Η προπόνηση περιλαμβάνει δώδεκα συνολικά ασκήσεις με το βάρος του σώματος, οι οποίες συμμορφώνονται με πρωτόκολλα της υψηλής έντασης προπόνησης και εκτελούνται για τριάντα δευτερόλεπτα η καθεμία.

Τα θετικά

Στα θετικά της εν λόγω προπόνησης υψηλής έντασης, συγκαταλέγεται το γεγονός ότι ενσωματώνει αρκετά από τα οφέλη μιας παρατεταμένης προπόνησης, αλλά σε πολύ λιγότερο χρόνο.

Για καθεμία από τις παρακάτω ασκήσεις εκτελείτε όσες επαναλήψεις βγουν μέσα σε τριάντα δευτερόλεπτα και περνάτε αμέσως στην επόμενη. Αν δείτε ότι ζαλίζεστε/σας κόβεται η ανάσα/δεν νοιώθετε καλά, πάρτε μερικές ανάσες κάνοντας μίνι διαλείμματα μεταξύ των ασκήσεων και συνεχίστε στην ένταση που αντέχετε. Οι συντάκτες του προγράμματος συνιστούν να κάνετε τις ασκήσεις – σε μια κλίμακα… κούρασης από το 1 μέχρι το 10 – στο νούμερο 8. Όμως και πάλι, εσείς καθορίζετε την έντασή της, ανάλογα με τις αντοχές σας.

Δείτε το βίντεο: 

 

Τα εννέα “βήματα” που πρέπει να κάνετε για να τρέξετε στη ζέστη

Τα εννέα "βήματα" που πρέπει να κάνετε για να τρέξετε τις ζεστές ημέρες

Ο οργανισμός υγείας προειδοποιεί ότι το τρέξιμο σε θερμοκρασίες πάνω από τους 32 βαθμούς Κελσίου είναι επικίνδυνο. Καλό είναι, λοιπόν, τις ημέρες που επικρατεί καύσωνας να παραμένουμε εντός και να προσπαθούμε να γυμναστούμε με άλλους τρόπους μακριά από τον ήλιο.

Αν, ωστόσο, επιλέξετε να βγείτε στον δρόμο, τότε πρέπει να κάνετε συγκεκριμένα πράγματα.

Δείτε το βίντεο

Διαβάστε ακόμα: Προπόνηση και τρέξιμο στη ζέστη: Τρόποι προφύλαξης

x
Send this to a friend