Ντόχα 2019: «Αέρας» η Νάσερ σε ένα… μαγικό 400άρι

Έγραψε ιστορία η Σάλβα Νάσερ. Η πρωταθλήτρια των σπριντ από το γειτονικό Μπαχρέιν πήρε το χρυσό στα 400 μέτρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στίβου της Ντόχα, κάνοντας τη μεγάλη έκπληξη και σημειώνοντας την τρίτη κορυφαία επίδοση όλων των εποχών στο αγώνισμα, ήτοι 48.14, φεύγοντας σαν «άνεμος μετά τα πρώτα 200 μέτρα και αφήνοντας τη «σκόνη» της στους αντιπάλους της.

Έτσι, βρέθηκε πίσω από τις «μεγάλες» Μαρίτα Κοχ και Γιαρμίλα Κρατοσβίλοβα, σημειώνοντας την κορυφαία φετινή επίδοση στον κόσμο και αφήνοντας δεύτερη την καλύτερη φέτος και φαβορί για την πρωτιά, την Μπαχαμέζα Σόν Μίλερ-Ουίμπο με 48.37 και νέο ρεκόρ αμερικανικής ηπείρου. Τρίτη έμεινε η Τζαμαϊκανή Σέρικα Τζάκσον με 49.47 και νέο ατομικό ρεκόρ.

Previous ArticleNext Article

Πέντε λόγοι για τους οποίους οι δίαιτες δεν έχουν αποτέλεσμα

Πέντε λόγοι για τους οποίους οι δίαιτες δεν έχουν αποτέλεσμα

Tης Gloria Halim *

Στη Βρετανία δε γίνεται να ανοίξεις την τηλεόραση, να οδηγήσεις ή να πας σε ένα πάρτι χωρίς να αντιμετωπίσεις την τελευταία ψύχωση για την οποία συζητούν όλοι αυτή την εποχή του χρόνου: το σωματικό βάρος. Οι δίαιτες είναι μια βιομηχανία δισεκατομμυρίων.

Κάποιες εταιρείες ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια για να σας παρασύρουν να δοκιμάσετε την τελευταία δίαιτα (χαμηλή σε υδατάνθρακες, πλούσια σε πρωτεΐνες, χαμηλά λιπαρά, καθόλου λιπαρά, διαλέξτε και πάρτε) με την υπόσχεση ότι θα είναι η (οριστική) λύση – το κλειδί για ένα λεπτότερο σώμα. Οι διαφημιστικές αυτές προσπάθειες επηρεάζουν βαθύτατα και τα παιδιά μας, που έχουν διαστρεβλωμένη άποψη για το σωματότυπο και συχνά κάνουν δίαιτα ακόμα και στην ηλικία των 9 ή 10 εών.

Δίαιτες με στόχο το… πορτοφόλι μας

Η κουλτούρα μας προωθεί τα χάπια αδυνατίσματος, τη γυμναστική των διάσημων, τα προ-συσκευασμένα φαγητά και τις τρέντυ δίαιτες για να μας βοηθήσει να φτάσουμε στο επιθυμητό βάρος, όμως αυτές οι επιφανειακές λύσεις απέτυχαν. Ο κόσμος στη Βρετανία έφτασε στα πιο υψηλά επίπεδα βάρους στην ιστορία του. Σχεδόν ο μισός πληθυσμός είναι υπέρβαρος. Το 1/3 είναι παχύσαρκο. Οι δίαιτες μας στερούν την κοινή λογική και ψάχνουν βαθιά στο πορτοφόλι μας παράγοντας ελάχιστα -αν όχι μηδαμινά- αποτελέσματα που να διαρκούν. Γιατί;

Οι δίαιτες δε λειτουργούν γιατί κάθε άτομο είναι ξεχωριστό, με διαφορετικές ανάγκες βάσει του φύλου, της ηλικίας, της καταγωγής και του τρόπου ζωής. Πώς είναι δυνατόν μία δίαιτα να είναι κατάλληλη για όλους;

Οι δίαιτες δεν έχουν αποτέλεσμα γιατί είναι ακραίες λύσεις. Όπως στη Φυσική, όταν ένα εκκρεμές φτάνει στο ένα άκρο, στη συνέχεια θα κινηθεί με την ίδια δύναμη στο άλλο άκρο. Μια δίαιτα μπορεί να έχει αποτέλεσμα για μια σύντομη χρονική περίοδο, αποτελέσματα ερευνών όμως δείχνουν ότι σχεδόν όλες οι δίαιτες έχουν σαν αποτέλεσμα να πάρεις 10 επιπλέον κιλά μόλις τη σταματήσεις. Άλλος ένα λόγος: σε περιορίζουν πάρα πολύ. Οι άνθρωποι που αποτυγχάνουν στη δίαιτα δεν είναι προβληματικοί ή αδύναμοι. Οι δίαιτες από τη φύση τους απαιτούν πειθαρχία και περιορισμό σε επίπεδα που δε μπορεί να υποστηρίξει ένα υγιές ανθρώπινο σώμα και έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα στις ορμόνες.

Οι πιο πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν γιατί παίρνουν κιλά και θεωρούν τη δίαιτα σαν το μοναδικό υπαίτιο. Για παράδειγμα, το ότι αγνοούν ή παραβλέπουν τα συναισθήματά τους είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που προκαλεί αυξομείωση βάρους.

Σε ένα κόσμο που κινείται με τόσο γρήγορους ρυθμούς, έχουμε χάσει τους τομείς εκείνους της ζωής μας που πραγματικά μας κάνουν καλό στην ισορροπία και το σώμα μας, όπως το να παίρνουμε μια αναπνοή από την καθημερινότητα, να τρώμε ένα γεύμα που έχουμε ετοιμάσει από το σπίτι και και το να περνάμε ποιοτικό χρόνο με αγαπητούς ανθρώπους.

Έστω και με ελάχιστη προσπάθεια, το σώμα σας θα ισορροπήσει από μόνο του, αυτό όμως είναι πιθανό μόνο αν βγείτε από τη νοοτροπία της δίαιτας και αρχίσετε να ακούτε τις ανάγκες του σώματός σας. Φανταστείτε να πάρετε όλη την ενέργεια που δαπανάτε σε δίαιτες, τάσεις της μόδας και τεχνάσματα και να επωφεληθείτε από αυτή, ακούγοντας την καρδιά σας και την εσωτερική σας σοφία.

Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις. Ήδη έχετε όσα χρειάζεστε μέσα σας. Με προσεκτική σκέψη και περισυλλογή μπορείτε να ταΐσετε τον εαυτό σας με θρεπτικό τρόπο. Όταν το σώμα σας είναι φίλος σας και όχι εχθρός, θα αποκτήσετε αυξημένη ενέργεια, σταθερό βάρος και μακροπρόθεσμα, υγεία.


* Coach Ολιστικής Ιατρικής, Συγγραφέας


Το άρθρο δημοσιεύθηκε στη Huffington Post UK 

Μεγαλώστε… υγιεινά: Συμβουλές διατροφής και ενδυνάμωσης

Από τον Δημήτρη Ανδριώτη

Στη σημερινή κοινωνία, οι άνδρες και οι γυναίκες είναι συνεχώς στο κυνήγι συμβουλών σχετικά με την αντιγήρανση και αυτός είναι ο λόγος που η επιστήμη εξετάζει τις επιπτώσεις της γήρανσης του πληθυσμού σε όλα τα μέτωπα.

Μύες και υγεία

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται τώρα για τη σημασία της διατήρησης της μυϊκής μάζας στη διατήρηση της υγείας μας καθώς μεγαλώνουμε. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι εάν υπάρχουν αρκετοί μύες θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε δυνατοί και ευκίνητοι καθώς μεγαλώνουμε και σε καλύτερη θέση να διατηρήσουμε την ισορροπία μας, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των πτώσεων. Επίσης, δεδομένου ότι όσοι διατηρούν άπαχη μυϊκή μάζα καταναλώνουν και περισσότερες θερμίδες ακόμα και κατά τη διάρκεια του ύπνου, θα βοηθήσει να διατηρήσουμε και την φόρμα μας!

Όσα πρέπει να ξέρει ένας 40ρης που ξεκινάει το τρέξιμο

Σε περίπτωση που δεν φροντίζουμε τους μύες μας, μπορεί να γίνουμε ασθενέστεροι και να χάσουμε την αντοχή μας. Είναι ένας φαύλος κύκλος – οι μύες γίνονται πιο αδύναμη, έχουμε την τάση να ασκούμαστε λιγότερο. Ως εκ τούτου, η απώλεια μυϊκής μάζας σημαίνει ότι καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες που – σε συνδυασμό με τη μείωση της δραστηριότητας – μπορεί να προκαλέσει την αύξηση του σωματικού βάρους.

Γονίδια και δραστηριότητα

Τα γονίδια, η σωματική δραστηριότητα, όλα παίζουν το ρόλο τους στην απώλεια μυϊκής μάζας που βιώνουμε καθώς μεγαλώνουμε. Αλλά ενώ δεν μπορούμε να αλλάξουμε τη γενετική δομή μας, με προπόνηση ενδυνάμωσης και την κατανάλωση επαρκούς διατροφικής πρωτεΐνης μπορούμε να επιβραδύνουμε τη διαδικασία απώλειας μυϊκής μάζας.

Η προπόνηση με βάρη είναι η άσκηση για τη διατήρηση και το χτίσιμο των μυών. Όχι μόνο μπορεί να βοηθήσει να αυξηθεί η μυϊκή μάζα και η δύναμη (ακόμη και για άτομα στα 60, 70 και μετά), αλλά βοηθά επίσης στην αύξηση της μυϊκής δύναμης πάρα πολύ. Επιπροσθέτως συμβάλλει και στη διατήρηση της οστικής μάζας. Στόχος είναι η ακολουθία ενός προγράμματος άσκησης δύο φορές την εβδομάδα που στοχεύει όλες τις μεγάλες μυϊκές ομάδες.

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το τρέξιμο όσο μεγαλώνετε

Τροφές και πρωτεϊνες

Για την υποστήριξη της διατήρησης ή για τη δημιουργία άπαχης μυϊκής μάζας, πρέπει να καταναλώνουμε αρκετή πρωτεΐνη και έρευνες αποδεικνύουν πως ηλικιωμένα άτομα μπορεί να χρειαστούν στην πραγματικότητα υψηλότερες ποσότητες πρωτεΐνης στη διατροφή τους σε σύγκριση με νεότερους ενήλικες*. Είναι επίσης σημαντικό να καταναλώνουμε πρωτεΐνη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αντί να καταναλώνουμε μικρή ποσότητα πρωτεΐνης κατά τη διάρκεια της ημέρας και στη συνέχεια ένα πολύ πλούσιο σε πρωτεΐνη δείπνο το βράδυ.

Διαβάστε επίσης: 40 τρόποι για να χάσουν κιλά άτομα άνω των 40 ετών

x
Send this to a friend