To ποδήλατο χαρίζει… χιλιόμετρα ζωής!

Αν κανείς θέλει να ζήσει περισσότερα χρόνια, να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο ή για την καρδιά του και επιπλέον να νιώθει πιο ωραία, το καλύτερο που έχει να κάνει, είναι να πηγαίνει στη δουλειά του κάθε μέρα με το ποδήλατο.

Αυτό είναι το συμπέρασμα βρετανικής επιστημονικής έρευνας, της μεγαλύτερης του είδους της μέχρι σήμερα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης, με επικεφαλής τον δρα Τζέισον Γκιλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό “British Medical Journal” (BMJ), σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, μελέτησαν σε βάθος πενταετίας στοιχεία για περίπου 264.000 ανθρώπους με μέση ηλικία 53 ετών και συνέκριναν τον τρόπο που πήγαιναν στη δουλειά τους, με την κατάσταση της υγείας τους.

Πως πρέπει να χρησιμοποιούν το αντιηλιακό όσοι κάνουν ποδήλατο

Διαπιστώθηκε ότι την καλύτερη υγεία και το μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής είχαν όσοι χρησιμοποιούσαν τακτικά το ποδήλατο, το οποίο σχετιζόταν με 41% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, 45% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και 46% μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Όσο μεγαλύτερη διαδρομή κάνει κάποιος με το ποδήλατο έως τη δουλειά του, τόσο μεγαλύτερο φαίνεται να είναι το όφελος για την υγεία του. Οι ερευνητές τόνισαν την ανάγκη να επεκταθούν οι ποδηλατόδρομοι και γενικότερα να ληφθούν μέτρα από τις κυβερνήσεις και την τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να ενθαρρυνθούν οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν το ποδήλατο.

Το περπάτημα

Το περπάτημα έως τη δουλειά έχει μικρότερα οφέλη σε σχέση με το ποδήλατο, αλλά περισσότερα από το να χρησιμοποιεί κανείς το αυτοκίνητό του ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το καθημερινό περπάτημα μειώνει κατά 27% τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και κατά 36% τον κίνδυνο θανάτου από αυτήν.

15 σοβαροί λόγοι για να ξεκινήσεις σήμερα να κάνεις ποδήλατο

Το όφελος είναι πιο αισθητό για όσους περπατάνε κάθε εβδομάδα πάνω από τουλάχιστον δέκα χιλιόμετρα. Όμως το περπάτημα δεν φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο. Οι άνθρωποι που συνδυάζουν το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, επίσης ωφελούνται.

Διαβάστε επίσης: Πώς θα αντιμετωπίσεις τους πόνους πάνω στο ποδήλατο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Για 12η χρονιά οι open Ποδηλατικοί Αγώνες Ορεινής Ναυπακτίας

Μια ποδηλατική εμπειρία, σε υπέροχες φυσικές συνθήκες και με προτεραιότητα την ασφάλεια, καλούνται να ζήσουν στις 20 & 21 Αυγούστου οι λάτρεις της ορεινής ποδηλασίας στην Άνω Χώρα της Ορεινής Ναυπακτίας.

Σε υψόμετρο 1.100 μέτρα, μέσα σε δάσος από έλατα και καστανιές, υλοποιούνται για 12η συνεχόμενη χρονιά οι open “Ποδηλατικοί Αγώνες Ορεινής Ναυπακτίας” στην Άνω Χώρα, στις 20 & 21 Αυγούστου, σε συνδιοργάνωση του Δήμου Ναυπακτίας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης “Πράσινο+Μπλέ”, με την έγκριση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας. Η συμμετοχή αναμένετε μεγάλη στη μετά covid εποχή.

Οι συμμετέχοντες θα ποδηλατίσουν σε δασικά μονοπάτια και διαδρομές mountain bike και e- bike των 40χιλ. και των 26 χλμ. ενώ οι λάτρεις ποδηλασίας κούρσας, σε διαδρομή με άσφαλτο των 35km περιφερειακά στα χωριά της ορεινής Ναυπακτίας.

Αναμεσά τους, κορυφαίοι πρωταθλητές – τριες και αθλητές της Ελληνικής ποδηλασίας, όπως ο παγκόσμιος και πανελλήνιος πρωταθλητής marathon mtb Περικλής Ηλίας, ο πρωταθλητής road bike master Λουκάς Κατοπόδης, ή πρωταθλήτρια mtb Αλεξάνδρα Αδάμ, ο Γιώργος Δάντος κ.α.

Η διοργάνωση που υλοποιείται με επιτυχία από το 2011, έχει αναδείξει την περιοχή μέσω του αθλήματος της ποδηλασίας σε ένα προορισμό για όλες τις εποχές του χρόνου, προβάλλοντας την μοναδικότητα και την ομορφιά της περιοχής σε αθλητές και φίλους του αθλήματος από όλη τη χώρα.

Οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται στο www.prasinomple.gr  έως και τις 15 Αυγούστου.

Ο υπεύθυνος Αντιδήμαρχος Δήμου Ναυπακτίας Ντίνος Τσουκαλάς αναφέρει χαρακτηριστικά: «πρόκειται για μία εξαιρετική διοργάνωση που υλοποιείται κάθε χρόνο προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο την ορεινή Ναυπακτία.  Προσελκύει το ενδιαφέρον των φίλων του αγωνίσματος, αλλά και καταξιωμένων αθλητών, τους οποίους περιμένουμε και φέτος για να ζήσουν από κοντά μια μοναδική ποδηλατική εμπειρία και κυρίως με ασφάλεια».

Η προσπάθεια στηρίζεται από εταιρίες χορηγούς: σειρά προϊόντων Arla protein & το βούτυρο LURPAK της ARLA Foods, ΔΕΗ εταιρία ενέργειας, Όλυμπος χαλβάς της Παπαγιάννης ΑΕΒΕ , Νέα Οδός διαχειριστής της Ιόνιας οδού, Σκλαβενίτης super markets, Wet Hankies αντιμικροβιακά μαντηλάκια της MEGA, συμπληρώματα διατροφή Up Cycle – fit and shape, Europ Assistance στη παροχή Βοήθειας και ασφαλιστικών υπηρεσιών, Advance travel Δυτικής Ελλάδας, evlogia αληθινή γεύση Ελλάδας και Dole κορυφαίες μπανάνες ποιότητας, τα προϊόντα της HENKEL SYOSS REPAIR & GLISS σειρά περιποίησης μαλλιών, κρέμα γενικού καθαρισμού ΒΙΟΝΟL της ROLCO και τον Quarta café, ενώ συμμετέχουν στη προσπάθεια το Κέντρο Υγείας Άνω Χώρας, το Δασαρχείο, η Τροχαία και η Πυροσβεστική Ναυπάκτου, η ομάδα διάσωσης Μεσολογγίου ΕΟΕΔ, καθώς και η τοπική κοινότητα και ο πολιτιστικός σύλλογος Άνω Χώρας.

«Ένας τόπος που αξίζει να γνωρίσεις»

Η Ορεινή Ναυπακτία, είναι από τους ομορφότερους τόπους της Ελλάδας κατάλληλος και για χειμερινές αλλά και για καλοκαιρινές αποδράσεις.  Ένας τόπος με παράδοση, φιλόξενος, με άπλετη φυσική ομορφιά, που αξίζει να επισκεφθείς και να γνωρίσεις, σε απόσταση 55 χλμ. από τη Ναύπακτο και μόνο 270 χλμ από την Αθήνα.

Προκήρυξη αγώνα

πρόγραμμα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩN

Σάββατο 20 /08  open road bike 35km                                     

16.00 – 17.00  – Παραλαβή αριθμών και chip αγώνα  σε γραμματεία αγώνων.

Κατηγορίες:  Ανδρών18-29, 30-39,40-49, 50ετών και άνω & Γυναικών 18 ετών και άνω & γενική

Χώρος: κεντρική πλατεία Άνω Χώρας

18:00  – Εκκίνηση Αγώνα open Road  Bike 35km (15km προθέρμανση και 20km ελεύθερο)

Εκκίνηση: από την πλατεία Άνω Χώρας με κατεύθυνση  μέσα από το χωριό – γήπεδο –

περιφερειακός Άνω Χώρας – δρόμος προς Ελατού –Τερψιθέα (ελεύθερο) – Λιμνίστα –

Μακριά Ράχη και τερματισμός Άγιος Ιωάννης.

20.00 – Βραβεύσεις: κεντρική πλατεία Άνω Χώρας

Κυριακή 21/08 open mountain bike 40km & 26km

08.30 -09.30 Παραλαβή αριθμών και chip αγώνων  σε γραμματεία αγώνων.

Κατηγορίες για mtb 40km: Ανδρών18-29, 30-39,40-49, 50ετών και άνω & Γυναικών & γενική

Κατηγορίες ebike mtb 40km: Ανδρών – Γυναικών NEA ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ-

Κατηγορίες για mtb 26km: Ανδρών – Γυναικών – Εφήβων 14-17 ετών & γενική

Χώρος: κεντρική πλατεία Άνω Χώρας

10:30  – Εκκίνηση Αγώνων open Mountain Bike 40km και 26km  (χώρος: κεντρική πλατεία)

Εκκίνηση: ποδηλατικών αγώνων  mtb 40km & 26km μέσω δασικών  δρόμων και μονοπατιών

από Σύρτα –  Αϊ Γιάννη – Κεραίες – Ελατού – Σκοτωμένος – έξοδος διασταύρωση Κεντρική –

Αϊ Γιάννης – Σύρτα – Άνω Χώρα

  • Βραβεύσεις:  κεντρική πλατεία Άνω Χώρα

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάς ποτέ το αντιηλιακό όταν κάνεις ποδήλατο;

Πως πρέπει να χρησιμοποιούν το αντιηλιακό όσοι κάνουν ποδήλατο

Ο ήλιος για ένα ποδηλάτη είναι σύμμαχος αρκεί να τον σεβαστείς και να γνωρίζεις πως να προστατευτείς από τις άσχημες επιπτώσεις της πολύωρης έκθεσης στις ακτίνες του.

Σύμφωνα με έρευνες οι θάνατοι από καρκίνο του δέρματος έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Πολλοί ποδηλάτες απειλούνται από τις ηλιακές ακτίνες λόγω της πολύχρονης έκθεσης.

Μελανώματα στην επιδερμίδα και πρόωρη γήρανση είναι τα πιο συνήθη αποτελέσματα.

Παλιότερη μελέτη που πραγματοποιήθηκε μελέτη σε έξι ποδηλάτες σε ένα event οκτώ πίστεων. Η ακτινοβολία που δέχτηκαν οι ποδηλάτες ήταν 30 φορές πάνω από τα επιτρεπτά όρια.

Με το… καλημέρα

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν βγείτε μια βόλτα με το ποδήλατο είναι να βάλετε αντιηλιακό. Μάλιστα πρέπει να το ανανεώνετε κάθε μία ώρα καθώς το 80% χάνεται με τον ιδρώτα.

Άσχετα με το πόσο σκούρο είναι το δέρμα σας, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε αντηλιακό με spf 30, τουλάχιστον. Οι πιο ανοιχτόχρωμοι επιβάλλεται να χρησιμοποιούν με spf 50 για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο.

Σημαντικό είναι να μην ξεχνάτε να τοποθετείτε το αντηλιακό και στα σημεία που δεν μπορείτε να φανταστείτε ότι υπάρχει κίνδυνος να καείτε. Στο λαιμό, στα αυτιά, στα χείλη, στα γόνατα, ακόμα και στα σημεία που είναι προστατευόμενα από τα ρούχα σας.

Οπωσδήποτε πρέπει να φοράτε ειδικά γυαλιά ηλίου που προστατεύουν από τις ηλιακές ακτίνες. Καλό θα ήταν να φορούσατε μακρυμάνικες μπλούζες και τα ρούχα σας να είναι ανοιχτόχρωμα.

Διαβάστε επίσης: Καλοκαίρι και άσκηση στην παραλία: Ποια είναι η καλύτερη;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend