Master των masters o Στέφανος Τσιτσιπάς 499

Η χώρα που έβλεπε ρακέτα… μόνο στις παραλίες, τώρα έχει στο τένις τον master των masters! Ο Στέφανος πήρε στο Λονδίνο την κούπα απέναντι στον Τιμ (2-1 σετ) και φέρνει… το πρώτο ATP Finals στην Ελλάδα.

Φανταστικός ο 21χρονος τενίστας, έκανε μεγάλη ανατροπή κόντρα στον 26χρονο Αυστριακό (Νο.5 και αύριο Νο.4) με 6-7(5), 6-2, 7-6(4) και κατέκτησε τον μεγαλύτερο τίτλο στην καριέρα του. Τον πρώτο μεγάλο από τους πολλούς που θα ακολουθήσουν!

Ήταν ένα θρίλερ διάρκειας 2 ωρών και 35 λεπτών, στο οποίο για άλλη μια φορά φάνηκε ότι ο Στεφ είναι απλά γεννημένος πρωταθλητής.

Είναι πραγματικά απίστευτη η ψυχραιμία αυτού του παιδιού όταν οι μπάλες είναι βαριές. Λες και δεν καταλαβαίνει τίποτα, λες και είναι στην προπόνηση!

Αυτό φάνηκε και κατά τη διάρκεια του τρίτου σετ, όταν ο Τιμ έβαλε το πόδι στο γκάζι και το μομέντουμ πέρασε στη δική του πλευρά.

Παρότι ο Στεφ σέρβιρε υπό πίεση τόση στο 4-5, όσο και στο 5-6, κράτησε τα νεύρα του και τελικά πήρε την τεράστια νίκη!

Είναι ο τέταρτος τίτλος στην καριέρα του, μετά τη Στοκχόλμη (2018), τη Μασσαλία (2019) και το Εστορίλ (2019).

Και για όσους δεν καταλαβαίνουν για πόσο μεγάλη επιτυχία μιλάμε, αυτό το τρόπαιο είναι το σπουδαιότερο μετά τα τέσσερα Grand Slams!

Το ιδανικό φινάλε για μια ιδανική σεζόν, που μας κάνει να πιστεύουμε ότι τα καλύτερα έρχονται το 2020!

Για να επιστρέψουμε στον αγώνα, φάνηκε από το ξεκίνημα ότι θα βλέπαμε μια τεράστια μάχη…

Και το πρώτο σετ κρίθηκε στις λεπτομέρειες, δηλαδή στο τάι μπρέικ και ένα άστοχο backhand του Στεφ στο 6-6.

Επειδή, όμως, είναι ψυχάρα, δεν πτοήθηκε με την απώλεια του σετ. Και μπήκε πολύ δυναμικό στο δεύτερο, όπου πήρε μεγάλο προβάδισμα με 4-1.

Δεν υπήρχε, λοιπόν, περίπτωση να γυρίσει η κατάσταση και όντως ο Στέφανος έφερε το ματς στα ίσα και έγινε το φαβορί για τη νίκη.

Όταν, μάλιστα, σημείωσε ξανά πρώτος μπρέικ και στο τρίτο σετ (2-1) τα πράγματα άρχιζαν να ξεκαθαρίζουν πιο πολύ!.

Ο Τιμ, όμως, έγινε ξαφνικά… άλλος άνθρωπος και με τα φονικά του χτυπήματα υποχρέωσε τον Στεφ σε αβίαστα λάθη στο 3-2, με αποτέλεσμα να ισοφαρίσει και να στριμώξει τον Έλληνα τενίστα.

Ο Στέφανος, όμως, διατήρησε την αυτοκυριαρχία του και σέρβιρε με αρκετή άνεση υπό πίεση (4-5, 5-6), για να στείλει τελικά το σετ στο τάι μπρέικ.

Εκεί προηγήθηκε 4-1 με δύο μίνι μπρέικ, αλλά ο Τιμ δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Παρότι, όμως, ισοφάρισε σε 4-4, μια επιθετική επιστροφή του Τσιτσιπά τον έσπρωξε στο λάθος και ο νεαρός Έλληνας πήρε τις μπάλες να σερβίρει για τη νίκη στο 5-4.

Μέσα σε αποθέωση από το Ο2 που φώναζε ρυθμικά το όνομά του, ο Στεφ έκλεισε τον αγώνα και σήκωσε στη συνέχεια την πιο βαριά του κούπα!

Είμαστε σίγουροι ότι είναι μόνο η αρχή!

Μικρή σημασία έχουν οι αριθμοί αυτή τη στιγμή, αλλά ο Τσιτσιπάς είχε 34 winners και μόνο 16 αβίαστα λάθη, ενώ ο Τιμ είχε αντίστοιχα 34 και 40!

Ανέβηκε ξανά αρκετές φορές στο φιλέ και είχε 19/23 πόντους, έναντι 15/17 του Τιμ.

Τα λόγια περιττεύουν για αυτό το παιδί, το οποίο έχει τρελάνει όλη την υφήλιο!

Ραντεβού το 2020 με ακόμα σπουδαιότερα πράγματα, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία…

Πηγή: sdna.gr

Previous ArticleNext Article

Γιατί αισθανόμαστε κούραση ενώ είμαστε σε καραντίνα; 11

Photo by Christian Erfurt on Unsplash

Για πολύ κόσμο, ο εγκλεισμός στο σπίτι, η έλλειψη προσωπικών, επαγγελματικών αρμοδιοτήτων και μιας δομημένης καθημερινότητας, ίσως φέρνουν εξάντληση.

Υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εργαζομένων παγκοσμίως που χρειάζεται να βρίσκεται με φυσική παρουσία στην εταιρεία/όμιλο/κατάστημα/οργανισμό/φορέα όπου δουλεύει, από την άλλη όμως πολλοί εργοδότες πρότειναν την τηλεργασία, για την ασφάλεια του προσωπικού.

Η ψυχοθεραπεύτρια Λούσι Μπέρεσφορντ ισχυρίζεται ότι δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι άνθρωποι αισθάνονται περισσότερο εξουθενωμένοι από ότι συνήθως, επειδή «ψυχολογικά, είμαστε “σχεδιασμένοι” για συνεχή εξέλιξη στη ζωή μας».

«Αν δεν υπάρχει δομή, ενδιαφέρον, ακόμα και αγάπη στον εαυτό μας στην ημέρα, τότε οι ώρες φαίνονται πιο μεγάλες, επίπονες και αισθανόμαστε ηττημένοι, ληθαργικοί, ακόμα και καταθλιπτικοί», λέει η Μπέρεσφορντ στη βρετανική έκδοση της HuffPost. «Και όσο λιγότερα πράγματα κάνουμε, τόσο ηττημένοι θα νιώθουμε».

Ένας ειδικός απαντά: Γιατί τρώμε πιο ανθυγιεινά αυτές τις ημέρες

Χρόνιο στρες

Το χρόνιο στρες, ακόμα και σε χαμηλό επίπεδο, μπορεί να εξαντλεί την ψυχική μας υγεία, προσθέτει ο Δρ Ρότζερ Χέντερσον, διευθυντής στο κέντρο υγείας Liva Healthcare. Η τρέχουσα κατάσταση του Covid-19 είναι αναμφισβήτητα στρεσογόνα.

«Τα αυξανόμενα επίπεδα των ορμονών του άγχους όπως η αδρεναλίνη στο σώμα μπορούν – αν και ενδεχομένως είναι χρήσιμα σε σύντομη και ελαφριά διαταραχή άγχους – να έχουν αντίκτυπο στο σώμα σε χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας και να προκαλέσουν σωματική και ψυχική κούραση», λέει.

Οι σωματικές επιδράσεις της καθιστικής ζωής, μπορούν να μας κάνουν να νιώθουμε υπνηλία, προσθέτει ο Δρ. Χέντερσον. Η άσκηση «μεταβάλλει την βιοχημική και ορμονική ισορροπία».

Εκτός από το να έχουμε στη διάθεσή μας όλη την ημέρα για να ξαπλώνουμε στο κρεβάτι από το πρωί μέχρι το βράδυ, η πανδημία είναι πολύ πιθανόν να επηρεάζει και τον ύπνο μας, να μας κάνει να αισθανόμαστε περισσότερο κουρασμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το άγχος επηρεάζει «την ποσότητα του ύπνου και την ποιότητα», σύμφωνα με την ειδικό σε θέματα ύπνου Δρα Μισέλ Μίλερ, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Warwick.

Σημαντικοί παράγοντες στην επίτευξη αυτού του στόχου είναι η απομάκρυνση από τις ειδήσεις και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν τον ύπνο.

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Και σαν να μην έφτανε αυτό, η αλλαγή της ώρας από χειμερινή σε θερινή και γενικότερα η αλλαγή στην ώρα που γίνεται δυο φορές το χρόνο, μπορεί να μας αφήσει με συμπτώματα παρόμοια με το τζετ λακ, σύμφωνα με την Μαριάν Τέιλορ, ιδρύτρια της παιδικής πλατφόρμας με μεθόδους για καλύτερο ύπνο, The Sleep Works.

Οπότε, πώς θα νιώσουμε περισσότερη ενέργεια; Η αρχή πρέπει να γίνει με την καλή ποιότητα του ύπνου. Σημαντικοί παράγοντες στην επίτευξη αυτού του στόχου είναι η απομάκρυνση από τις ειδήσεις και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν τον ύπνο, η δημιουργία ενός ήρεμου περιβάλλοντος για τον ύπνο και ο προγραμματισμός όσον αφορά την ώρα που θα κοιμηθούμε και θα ξυπνήσουμε.

Σχεδιασμός

Ο Δρ Μαρκ Περάρα, συνιστά να χρησιμοποιούμε ένα συγκεκριμένο μοντέλο κατά τη διάρκεια της ημέρας, το οποίο ουσιαστικά σημαίνει σχεδιασμό δραστηριοτήτων για να μας κινητοποιήσουν σωματικά, συναισθηματικά, κοινωνικά και πνευματικά. Πώς θα γίνει αυτό:

Σωματικά: Με σύντομες ασκήσεις, ακόμα κι αν πρόκειται για τζόκινγκ στο εσωτερικό του σπιτιού

Πνευματικά: Η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας σε εφαρμογή, για παράδειγμα

Συναισθηματικά: Η επικοινωνία από το σπίτι και η συνεχής ενημέρωσης σε αγαπημένα πρόσωπα ότι είμαστε υγιείς

Κοινωνικά: Οι τακτικές κλήσεις ή βιντεοκλήσεις με μεγαλύτερους κύκλους ανθρώπων, οι οποίες θα κρατήσουν τις κοινότητες ενωμένες, όπως επίσης και τον καθέναν ξεχωριστά

Τέλος, η Μπέρεσφολντ προσθέτει ότι η νέα ρουτίνα πρέπει να περιλαμβάνει ισορροπία μεταξύ «δουλειάς» και διασκέδασης.

Διαβάστε επίσης: Με ποιους τρόπους το σώμα σας “φωνάζει” ότι χρειάζεται ξεκούραση!

Πηγή: HuffPost UK

Νέες ημερομηνίες επίτευξης ορίων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 4

Νέες ημερομηνίες επίτευξης ορίων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία ανακοίνωσε  την απόφαση της να μην λάβει υπόψιν της για την πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, το χρονικό διάστημα από τις 6 Απριλίου έως τις 30 Νοεμβρίου, εξαιτίας της αναταραχής που έχει προκαλέσει η πανδημία του ιού Covid-19.

Πρόκειται για μια απόφαση που πάρθηκε με γνώμονα την αδυναμία των αθλητών ανά την υφήλιο να προετοιμαστούν κατάλληλα και με βάση τις ίδιες ευκαιρίες και συνθήκες. Παράλληλα η WA γνωστοποίησε πως οι επιδόσεις που θα σημειωθούν στο συγκεκριμένο διάστημα θα ισχύσουν κανονικά στα στατιστικά της και στις κατατάξεις, εκτός των Ολυμπιακών Αγώνων.

Να τονιστεί πως ισχύουν κανονικά στο ολυμπιακό ράνκινγκ ενώ μετράνε και τα όρια που έχουν σημειωθεί σε αγώνες μέχρι τις 5 Απριλίου 2020. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα γίνουν 23/7 με 8/8 του 2021 στο Τόκιο.
Αναλυτικά η νέα περίοδος επίτευξης ορίων όπως έχει διαμορφωθεί

Μαραθώνιος και 50χλμ. βάδην όρια
1/1/2019-5/4/20 και 1/12/20-31/5/21
Μαραθώνιος και 50χλμ. βάδην ranking
1/12/18-5/4/20 και 1/12/20-31/5/21

10.000 μ., 20χλμ. βάδην, σύνθετα όρια και ranking
1/1/19-5/4/20 και 1/12/20-29/6/21

Υπόλοιπα αγωνίσματα όρια
1/5/2019-5/4/2020 και 1/12/20-29/6/21
Υπόλοιπα αγωνίσματα ranking
30/6/19-5/4/20 και 1/12/20- 29/6/21

x
Send this to a friend