Μάγεψε ξανά τον κόσμο 29 χρόνια μετά το “απέραντο γαλάζιο” της Αμοργού

To πρώτο Διεθνές Τουρνουά Ελεύθερης Κατάδυσης «Authentic Big Blue 2017» ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αμοργό. Οι κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι δύτες που πήραν μέρος στους αγώνες και οι επισκέπτες που βρέθηκαν για μια ολόκληρη εβδομάδα στο νησί των Κυκλάδων (18-24 Σεπτεμβρίου), δήλωσαν ενθουσιασμένοι με το επίπεδο της διοργάνωσης και μαγεμένοι από το απέραντο γαλάζιο της Αμοργού.

37 αθλητές από δέκα χώρες καταδύθηκαν με μία ανάσα στα νερά της Αγίας Άννας, κάτω από το μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας, εκεί που το 1987 πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας-σταθμός για την ελεύθερη κατάδυση, «Απέραντο Γαλάζιο».

Οι αγώνες ολοκληρώθηκαν με σημαντικές επιδόσεις από τους πρωταθλητές ελεύθερης κατάδυσης που έλαβαν μέρος: η Nataliia Zharkova από την Ουκρανία κέρδισε και στις τρεις κατηγορίες στις γυναίκες (CWT σταθερά βάρη με πέδιλα, CNF σταθερά βάρη χωρίς πέδιλα και FIM ελεύθερη βύθιση), ενώ στους άνδρες ο ανταγωνισμός μεταξύ του Ιταλού Homar Leuci και του Ισπανού Miguel Lozano ήταν τόσο μεγάλος που «αναγκάστηκαν» να μοιραστούν την πρώτη θέση στην overall κατηγορία. Και οι δύο σπουδαίοι αθλητές καταδύθηκαν στα εκατό μέτρα, ο Leuci στα σταθερά βάρη με πέδιλα (CWT) και ο Lozano στην ελεύθερη βύθιση (FIM).

Κατά τη διάρκεια του τουρνουά, σημειώθηκαν και πολλά εθνικά ρεκόρ. Ο Γιάννης Κοθωνίδης σημείωσε πανελλήνιο ρεκόρ στα σταθερά βάρη χωρίς πέδιλα (CNF) με επίδοση 66 μέτρα. Δύο εθνικά ρεκόρ πέτυχε η Κύπρια Μαρία Σίττη, με επίδοση 48 μέτρα στα σταθερά βάρη με πέδιλα (CWT) και 45 μέτρα στην ελεύθερη βύθιση (FIM). Ο Τούρκος Mehmet Arikok καταδύθηκε στα 72 μέτρα στην ελεύθερη βύθιση (FIM) και στα 53 μέτρα στα σταθερά βάρη χωρίς πέδιλα (CNF). Η συμπατριώτισσά του Fatma Uruk κατέρριψε τρεις φορές το εθνικό ρεκόρ στην ελεύθερη βύθιση (FIM), με βουτιές στα 40, 45 και 50 μέτρα. Στο αγώνισμα (επίδειξης) της στατικής άπνοιας που πραγματοποιείται σε πισίνα, η πρώτη θέση είχε ελληνικό χρώμα με τον Άρη Ιωαννίδη να κρατά την αναπνοή του για 6 λεπτά και 31 δευτερόλεπτα.

Το Διεθνές Τουρνουά Ελεύθερης Κατάδυσης «Authentic Big Blue 2017» αποτέλεσε σημαντική διαφήμιση όχι μόνο για την Αμοργό αλλά και για ολόκληρη τη χώρα ενώ έθεσε τις βάσεις για να γίνει θεσμός και να καταστήσει το νησί των Κυκλάδων επίκεντρο τόσο του αθλήματος όσο και του καταδυτικού τουρισμού.

Η ταινία – σύμβολο για την ελεύθερη κατάδυση, «Απέραντο Γαλάζιο» συνδέθηκε με την διοργάνωση με «κινηματογραφικό» τρόπο. Ο Jean – Marc Barr που υποδύθηκε τον σπουδαίο δύτη Jacques Mayol και ο Gregory Forstner που έπαιξε τον Enzo Maiorca σε νεαρή ηλικία συναντήθηκαν και πάλι στην Αμοργό ύστερα από 30 χρόνια και θυμήθηκαν την περίοδο των γυρισμάτων.

Η τελετή λήξης της διοργάνωσης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου και είχε νησιώτικο παλμό, αφού μετά τις βραβεύσεις των νικητών, έγινε αναπαράσταση του περίφημου πανηγυριού της Αγίας Παρασκευής που διοργανώνεται κάθε Ιούλιο στην Αμοργό. Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του «Authentic Big Blue 2017», Βιβή Δρακά ανακηρύχθηκε επίτιμο μέλος της AIDA Hellas ενώ ανακοίνωσε και την ημερομηνία της επόμενης διοργάνωσης: ραντεβού στις 17 Σεπτεμβρίου 2018 για το 2ο Authentic Big Blue.

http://authenticbigblue.com/

https://www.facebook.com/authenticbigblue/ 

https://www.instagram.com/authenticbigblue/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Η σωστή στρατηγική για να αλλάξετε το σώμα σας!

Η σωστή στρατηγική για να αλλάξετε το σώμα σας!

Δεν χρειάζεται να βιαστούμε να χάσουμε πολλά κιλά γρήγορα και με επικίνδυνες μεθόδους (π.χ ακραίες δίαιτες, χάπια αδυνατίσματος), ούτε να συγκρίνουμε το σώμα μας και το βάρος μας με αυτό άλλων ατόμων, αφού κάθε σωματότυπος είναι διαφορετικός.

Ένας επιθυμητός ρυθμός απώλειας είναι συνήθως 2-4 κιλά το μήνα.

Μικρές αλλαγές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά:

• Χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί του ανελκυστήρα.
• Πάρκαρε το αυτοκίνητο σου λίγο μακρύτερα από τη δουλειά ή τα ψώνια σου και περπάτα.
• Κάνε περισσότερες δουλειές μέσα στο σπίτι.
• Χρησιμοποίησε περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Αναζήτησε κάποια δραστηριότητα που θα σου άρεσε ή θα σε διασκέδαζε και ενσωμάτωσε τη στην καθημερινότητά σου. Μην ξεχνάς και το χορό!
• Χρησιμοποίησε το ποδήλατο. Είναι οικονομικό, οικολογικό και ευχάριστο μέσο μεταφοράς.
• Χρησιμοποίησε βοηθητικούς βηματογράφους (συσκευή μέτρησης βημάτων), οι οποίοι μπορούν να σε κινητοποιήσουν να περπατάς περισσότερο κάθε ημέρα (στόχος: 10000 βήματα / ημέρα).

Οι ειδικοί συστήνουν τουλάχιστον 60’ μέτριας έντασης άσκηση τις περισσότερες ημέρες τις εβδομάδας, είτε με τη μορφή οργανωμένης άσκησης (π.χ. γυμναστήριο, ομάδα, χορός) είτε στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων.

Για παράδειγμα μπορούμε να μειώσουμε το χρόνο που βλέπουμε τηλεόραση σε λιγότερο από 10 ώρες την εβδομάδα και να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες που κάνουν καλό στην υγεία και στη διάθεσή, όπως το περπάτημα.

Θα πρέπει εντούτοις να θυμόμαστε πως προκειμένου να διατηρήσουμε σταθερό το σωματικό μας βάρος είναι απαραίτητο να βελτιώσουμε παράλληλα τις διατροφικές μας συνήθειες και να γίνουμε γενικότερα πιο δραστήριοι.

Διαβάστε ακόμα: Οι 10 πιο αντισυμβατικοί τρόποι για να χάσετε κιλά

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γονίδιο παχυσαρκίας: Το αθλημα που δίνει τη λύση

Προδιάθεση παχυσαρκίας: Τρέξιμο, κολύμβηση ή ποδήλατο για έλεγχο βάρους;

Δεν είναι όλες οι μορφές σωματικής άσκησης κατάλληλες για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. Για τους ανθρώπους που έχουν προδιάθεση παχυσαρκίας, λόγω συγκεκριμένων γονιδίων, η επιλογή της κολύμβησης δεν είναι η καλύτερη δυνατή σε αντιδιαστολή με το τρέξιμο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «PLOS Genetics», η οποία διερεύνησε τις καταλληλότερες μορφές σωματικής άσκησης για τους ανθρώπους με γενετική προδιάθεση παχυσαρκίας, φάνηκε ότι το κολύμπι ‘ανοίγει την όρεξη’ με αποτέλεσμα να εμποδίζει την απώλεια βάρους.

“Η κολύμβηση ενεργοποιεί την όρεξη”

Η δρ. Βαν – Γιου Λιν, αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ταϊβάν, δήλωσε: «Η σωματική άσκηση σε κρύο νερό, όπως το κολύμπι, ενεργοποιεί την όρεξη και την πρόσληψη τροφής».

Εκτός της κολύμβησης μη αποτελεσματική φάνηκε επίσης η ποδηλασία, οι διατάσεις και ορισμένα παιχνίδια όπως το Dance Dance Revolution.

Βέβαια, αυτά τα είδη άσκησης δεν είναι αναποτελεσματικά όταν πρόκειται για τον έλεγχο του βάρους, απλά δεν φαίνεται να αντισταθμίζουν τη γενετική προδιάθεση.

Από την άλλη, το τρέξιμο (τζόκινγκ) αποδείχθηκε η καλύτερη μορφή σωματικής άσκησης για τους ανθρώπους με ‘γονίδια παχυσαρκίας’. Δεν συνιστά όμως τη μόνη λύση καθώς αντίστοιχα αποτελέσματα φάνηκε να έχουν η ορειβασία, το περπάτημα, το γρήγορο περπάτημα, ορισμένα είδη χορού και η συμμετοχή σε συνεδρίες γιόγκα για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Κληρονομικότητα

Πάντως, οι άνθρωποι που ανέφεραν ότι ασκούνταν τακτικά είχαν χαμηλότερο ΔΜΣ (Δείκτη Μάζας Σώματος) και μικρότερη περιφέρεια μέσης από αυτούς που δεν ασκούνταν, ένα εύρημα το οποίο επιβεβαιώθηκε και για εκείνους που είχαν γενετική προδιάθεση για παχυσαρκία.

Φαίνεται, επομένως, ότι η κληρονομικότητα παίζει κάποιο ρόλο, όμως τα γονίδια δεν είναι πεπρωμένο και η επίδραση των γονιδίων παχυσαρκίας μπορεί να περιοριστεί με την τακτική σωματική άσκηση.

Πολύ συχνά οι γιατροί συνιστούν σωματική άσκηση. Μέχρι τώρα, όμως, δεν ήταν ξεκάθαρο ποιες μορφές της είναι οι κατάλληλες για τους ανθρώπους που έχουν προδιαθεσιακά για την παχυσαρκία γονίδια.

Το 40-70% της διακύμανσης του ΔΜΣ στον πληθυσμό οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες και πάνω από 400 γονίδια εξηγούν το γιατί ορισμένοι άνθρωποι γίνονται υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Ιδιαίτερα το γονίδιο MC4R έχει καίρια επίδραση στην παχυσαρκία καθώς δημιουργεί αίσθημα ακραίας πείνας. Αυτό βρίσκεται περίπου σε έναν στους 2.000 ανθρώπους.

Ο δρ. Σάιμον Κόρκ, λέκτορας Ιατρικής Εκπαίδευσης στο Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου, εξηγεί ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση άσκησης ως βασικής στρατηγικής απώλειας βάρους καθώς δεν είναι λίγες οι έρευνες που προτείνουν ότι πρέπει να γίνουν και άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η αλλαγή διατροφής. Ο ίδιος τονίζει επίσης την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω έρευνες σε άλλους πληθυσμούς πέραν των Κινέζων Χαν που μπορεί να έχουν και διαφορετικά γονίδια.

Στην έρευνα αναλύθηκαν στοιχεία υγείας 1.824 ενήλικων Κινέζων ηλικίας από 30 έως 70 ετών από τη βάση δεδομένων υγείας «Taiwan Biobank».

Διαβάστε ακόμα: Πώς το αργό, μέτριο ή γρήγορο τρέξιμο επηρεάζει τη μακροζωία;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend