Έρχεται ο 2ος ορεινός αγώνας Όρους Φαρμακά

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μεγάλη Βρύση Φαρμακά, Η Τ.Κ. Γυμνού, Η Π.Ε. Αργολίδας, Το ΚΕΔΑΜ Δήμου Άργους  – Μυκηνών, και οι Μαραθωνοδρόμοι Δρομείς Αργολίδας(μέλος της Ε.Ο.Σ.Λ.Μ.Α. – Υ, προκηρύσσουν τον 2ο ΟΡΕΙΝΟ ΑΓΩΝΑ ΟΡΟΥΣ ΦΑΡΜΑΚΑ,

Εκκίνηση: Γυμνό Αργολίδας, Δημοτικό Σχολείο

Ημερομηνία: 09/10/2022

Ώρα εκκίνησης 09:30

Απόσταση: 15 χλμ. – 10χλμ. χώμα και 5χλμ. άσφαλτο με την μέθοδο της ανάβασης και της κατάβασης!

Σταθμοί ανεφοδιασμού:Θα υπάρχουν δύο σταθμοί ανεφοδιασμού στο 5ο και στο 10ο χλμ και ηλεκτρονική χρονομέτρηση.

Μετά το τέλος του αγώνα θα υπάρχει βραστή γίδα και τοπικά εδέσματα προσφορά του Πολιτιστικού Συλλόγου και θα συνοδεύονται από κρασί, προσφορά του οινοποιειου “‘Οψιμος”.

Σε περίπτωση ακραίων καιρικών φαινομένων ο αγώνας δεν θα ακυρωθεί αλλα θα γίνει σε εναλλακτική διαδρομή

Πρόσβαση από Αθήνα → Νεμέα – Λεόντιο – Γυμνό Φαρμακάς, απο Πελοπόννησο →

κόμβος Στέρνας -Στέρνα-Γυμνό Φαρμακάς.

Για δηλώσεις συμμετοχής παρακαλούμε πατήστε εδώ:

https://results.chronolog.gr/registrationc1.aspx?h=42895e7b56e7e41812995bfd90adf616&l=GR

ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΛΗΓΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 06/10/2022

Όριο τερματισμού αγώνα 3 ώρες. Ο πρώτος/η θα πάρουν κύπελλο καθώς και ο

δεύτερος/η, τρίτος/η και μετάλλιο. ‘Ολοι οι συμμετέχοντες θα πάρουν βαρύ

μετάλλιο.

Κοστος αγώνα: 5 ευρώ! Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή σας παρακαλούμε το κόστος να το καταβάλλεται στο ΙΒΑΝ: GR08 0172 0730 0050 7306 3798 547  της Τράπεζας ΠΕΙΡΑΙΩΣ, Όνομα δικαιούχου: ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Συμμετοχή αθλητών πάνω από 18 χρονών.

Μαραθωνοδρόμοι:

Δ.Βύρλας: 6974481474

Γ.Πανοβράκος: 6972995712

Δ.Σαμαρτζης: 6978611666

 Πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Γυμνού

Ε. Όψιμος: 6974957878

*Ο Φαρμακάς είναι ο ορεινός όγκος, που βρίσκεται βορειοδυτικά του νομού Αργολίδας, με μέγιστο υψόμετρο τα 1615μ. (κορυφή Φαρμακά) και ακολουθούν οι μικρότερες, Κάστρο 1515 και Ξεροβούνι 1432. Η κύρια χλωρίδα του βουνού αποτελείται από έλατα και κέδρα, ενώ είναι πλούσιο σε διαφορετικές ποικιλίες θαμνοειδών και κυρίως βοτάνων, έτσι και η ονομασία του βουνού, λόγω των φαρμακευτικών ιδιοτήτων που πρόσφεραν από τα παλιά χρόνια στους ντόπιους, αλλά και σε συλλέκτες βοτάνων από άλλες περιοχές,όπως φαρμακοποιούς (μέχρι και τη δεκαετία του 40).

Σαν φυσικό τοπίο, χαρακτηρίζεται από μία σπάνια ομορφιά λόγο των πηγών του (Μεγάλη βρύση, Κανάλοι, Φαρμακόβρυση) που υπάρχουν διάσπαρτες μέσα στο δάσος, αλλά και των πλατωμάτων του, που σε πολλές περιοχές κατά καιρούς, ειδικά τα καλοκαίρια φιλοξενούν πλήθος επισκεπτών και παραθεριστών. Ιδιαίτερο είναι το θεραπευτικό κλίμα του, λόγω του οξυγόνου και των φαρμακευτικών αρωμάτων, όπου ο επισκέπτης μπορεί να αντιληφθεί πολύ εύκολα, με το που θα φτάσει στο βουνό, αισθανόμενος την αναπνοή του να γίνεται πιο καθαρή και πιο ευχάριστη!

Έτσι λοιπόν τη δεκαετία του 80, λειτούργησαν παιδικές κατασκηνώσεις στην καρδιά του Φαρμακά, τις οποίες ανακατασκευάζει η μητρόπολη Αργολίδας για να ξαναλειτουργήσουν άμεσα. Στο βουνό σώζονται αυτή τη στιγμή, τέσσερα ξωκλήσια με ιδιαίτερη ομορφιά το κάθε ένα! Η Παναγία του βράχου, που βρίσκεται στη νότια πλευρά του βουνού, σε υψόμετρο 1110μ. και με θέα κυρίως τον αργολικό κόλπο. η Αγία Παρασκευή, κυκλωμένη από έλατα και στο κέντρο των παιδικών κατασκηνώσεων, με υψόμετρο στα 1150μ. Ο Άη Δημήτρης όπου σώζονται σπάνιες τοιχογραφίες στο εσωτερικό του και βρίσκεται στην πλατεία του παλιού Γυμνού, το οποίο μετεγκαταστάθηκε στη σημερινή του θέση, περίπου μετά την επανάσταση του 1821 και τέλος, το νεότερο εκκλησάκι του Άη Γιάννη, προς την πλευρά του σημερινού Γυμνού.

Κάτι που κάνει επίσης ξεχωριστό το Φαρμακά, είναι η υπέροχη θέα που προσφέρει από τα διάφορα σημεία του! Έτσι, ένας επισκέπτης μπορεί ανάλογα την τοποθεσία, να απολαύσει τον Αργολικό κάμπο με το Ναύπλιο και τη θάλασσα στο βάθος, τους Αρκαδικούς ορεινούς όγκους και το Φλιάσιο πεδίο, που αναφέρουν οι αρχαίοι συγγραφείς, δηλαδή τους Νεμεάτικους αμπελώνες αλλά και κατά ομολογία τις αρχαίες Ορνεές! Δηλαδή τις περιοχές γύρω από το σημερινό Γυμνό, που τις αναφέρει ο Στράβων, ο Παυσανίας και ο Όμηρος.

Έτσι λοιπόν το ορεινό συγκρότημα του Φαρμακά, προσφέρει ιδανικό προορισμό για ορειβασία, αλλά και άλλες αθλητικές δραστηριότητες. Έτσι πάρα πολλοί σύλλογοι επισκέπτονται τακτικά την περιοχή για να απολαύσουν το φυσικό τοπίο. Η πρόσβαση στο Φαρμακά απο την εθνική γίνεται από δύο κυρίως οδικούς άξονες. Από κόμβο Νεμέας και απο τον κόμβο Στέρνας, πάντα με κατεύθυνση προς Γυμνό Αργολίδος. 

Η απόσταση από Ναύπλιο είναι περίπου μία ώρα και από Αθήνα δύο ώρες.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι Γραμματείες παραλαβής του 7ο Veikou Trail

Η Οργανωτική Επιτροπή του 7ο Veikou Trail, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους δρομείς ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για την παραλαβή του πακέτου συμμετοχής τους από 5 διαφορετικά σημεία.

Η επιλογή γραμματείας παραλαβής του πακέτου συμμετοχής, πραγματοποιείται κατά την διαδικασία εγγραφής. Εκτός της δυνατότητας επιλογής γραμματείας ο δρομέας θα γνωρίζει και τις ώρες παραλαβής του πακέτου συμμετοχής.

Το πακέτο συμμετοχής θα παραλαμβάνεται από τους συμμετέχοντες δρομείς μόνο το Σάββατο 21/01, στα παρακάτω σημεία και ώρες:

  • Κεντρική είσοδος Άλσος Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι     – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Αργυροπούλου 4, Κηφισιά         – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Ταξιαρχών 57, Κορυδαλλός        – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα OUTRUN  | Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Top Cycles | Βασ. Αλεξάνδρου 72, Περιστέρι       – 10:00 – 15:00

Εξαίρεση: Θα παραλάβουν την ημέρα του αγώνα, όσοι ταξιδεύουν από μακριά και όσοι έχουν έρθει σε συνεννόηση με την διοργάνωση για ειδικούς λόγους.

Παρακαλούνται οι δρομείς να μην απευθύνονται στα καταστήματα, ούτε να προσέρχονται σε αυτά για παραλαβή του πακέτου συμμετοχής πριν τις ανακοινωμένες ημέρες και ώρες.

Οι εγγραφές για το 7ο Veikou Trail τρέχουν και θα είναι διαθέσιμες μέχρι και την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 24:00 ή μέχρι εξαντλήσεως των ανακοινωμένων θέσεων.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Το 7ο Veikou Trail τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.).

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 7ο Veikou Trail παρέχεται:

Στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: https://veikoutrail.gr/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο facebook: https://www.facebook.com/veikoutrail/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο Instagram: https://www.instagram.com/veikoutrail/

Στις 22 Ιανουαρίου 2022 “Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Όσο πιο πολύ μπαίνει ο χειμώνας τόσο περισσότερο πιθανό είναι να κρυώσεις εξαιτίας του καιρού. Προφανώς, αυτό είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Για έναν δρομέα ωστόσο, ένα ερώτημα ηχεί στο μυαλό του όταν είναι κρυωμένος: πρέπει να ξεκουραστώ ή πρέπει να συνεχίσω τις προπονήσεις; Ειδικά όταν προετοιμάζεσαι για έναν αγώνα, δεν θες να αφήσεις ένα κρύωμα να σε πάει πίσω.

Τι πρέπει να κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Εξαρτάται από το είδος του κρυώματος που έχεις και από το πως αισθάνεσαι.

“Η ενέργεια του οργανισμού καταπολεμά το κρύωμα”

«Τα κρυολογήματα ή οι λοιμώξεις του αναπνευστικού που συνήθως προκαλούνται από ιογενή λοίμωξη και σχετίζονται με συμπτώματα όπως η ρινική καταρροή, ο πονόλαιμος και ο βήχας, έχουν ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος», εξηγεί η Κορντίλια Κάρτερ, διευθύντρια του Γυναικείου Κέντρου Αθλητικής Ιατρικής στο NYU-Langone στη Νέα Υόρκη.

«Η ενεργοποίηση αυτή κατευθύνει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος να μετακινηθούν στο σημείο της λοίμωξης, όπου και “στρατολογουν” ή παράγουν άλλα κύτταρα και πρωτεΐνες για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της μόλυνσης και να αποτρέψουν την επανεμφάνισή της στο μέλλον» τονίζει η Κάρτερ. Με άλλα λόγια, το σώμα σας χρησιμοποιεί ενέργεια για να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να καταπολεμηθεί το κρύωμα.

Η ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται το σώμα σας για να αντιμετωπιστεί μια λοίμωξη εξαρτάται από τον τύπο της λοίμωξης και το πόσο σοβαρή είναι. «Αν είστε άρρωστοι και το σώμα σας «φωνάζει» πως χρειάζεται ξεκούραση, τότε μάλλον πρέπει να το ακούσετε και να ξεκουραστείτε», λέει η Κάρτερ.

Οι δρομείς κάνουν το αντίθετο

Πολλοί δρομείς ωστόσο κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Νιώθουν ότι το τρέξιμο όταν είναι κρυωμένοι τους κάνει να αισθάνονται καλύτερα, τουλάχιστον σε προσωρινό επίπεδο.
Αν και κάτι τέτοιο δεν εξακριβώνεται επιστημονικά, μπορούμε να πούμε πως αυτό μπορεί να ισχύει καθώς η άσκηση απελευθερώνει από τον οργανισμό μια ουσία που λέγεται επινεφρίνη και η οποία είναι ένα φυσικό αποσυμφορητικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που μια προπόνηση μπορεί να «καθαρίσει» τα ρινικά περάσματα της μύτης. Αν αποφασίσετε ωστόσο να τρέξετε για να ξεπεράσετε το κρύωμα, κρατήστε τον ρυθμό σας χαμηλό και ακολουθήστε μικρές αποστάσεις.

“Μειώστε την ένταση”

Η Κάρτερ πάντως το ξεκαθαρίζει: «Για κάθε πρόσωπο, η λοίμωξη και το επίπεδο εκγύμνασης είναι μοναδικά και οι αποφάσεις πρέπει να εξατομικεύονται λαμβάνοντας υπόψη τους αντίστοιχους παράγοντες. Σε γενικές γραμμές, έχει νόημα να τρέχετε αν είστε κρυωμένοι αλλά πρέπει να μειώσετε την τυπική διάρκεια του τρεξίματος, τη συχνότητα και την έντασή του». Η Κάρτερ προσθέτει ότι εάν έχετε μια άλλη πάθηση που επηρεάζει τους πνεύμονές σας όπως το άσθμα και γνωρίζετε ότι το τρέξιμο μπορεί να το επιδεινώσει, τότε είναι αναγκαίο να εξετάσετε μια άσκηση χαμηλότερης έντασης από το τρέξιμο.

Η Κάρτερ επισημαίνει επίσης πως όσο θετικό μπορεί να είναι το τρέξιμο στην καταπολέμηση του κρυώματος, άλλο τόσο επιβλαβές μπορεί να είναι για όσους νιώθουν αδύναμοι εξαιτίας του κρυώματος. Άλλωστε, συμπτώματα όπως ο υψηλός πυρετός, ο συνεχόμενος βήχας, οι μυϊκοί πόνοι και τα γαστρεντερικά προβλήματα δεν είναι τυπικά ενός κοινού κρυολογήματος και δεν το τελευταίο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να τρέξετε αν σας παρουσιαστούν.

Η Κάρτερ επισημαίνει στο runnersworld πως πάντα πρέπει να οριοθετείτε τους στόχους σας και να τους επαναπροσαρμόζετε σε περίπτωση που το σώμα σας δεν μπορεί να τους κυνηγήσει λόγω κάποιας ασθένειας. «Το να παίρνετε χρόνο επιτρέπει στο σώμα σας να εστιάζει στην καταπολέμηση της λοίμωξης και όχι στην εξοικονόμηση ενέργειας αναφορικά με την άσκησή σας. Επιλέξτε τον δρόμο που θα οδηγήσει στην ταχύτερη ανάκαμψη, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα περάσετε όλη την ημέρα στον καναπέ», τονίζει.

Διαβάστε ακόμα: Αντιβιοτικά και τρέξιμο: Γιατί δεν πρέπει να συνδυάζονται;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend