Αυτή είναι η άσκηση που καίει τις περισσότερες θερμίδες! 2686

Αυτή είναι η άσκηση που καίει τις περισσότερες θερμίδες!

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το περιοδικό Men’s Health, Οι ειδικοί συνέκριναν τα αποτελέσματα σε ελλειπτικό, σε διάδρομο, σε κωπηλατική και σε Versaclimber (μηχάνημα αναρρίχησης) για να διαπιστώσουν ποια είναι η καλύτερη καρδιοναπνευστική άσκηση που καίει τις περισσότερες θερμίδες: το τρέξιμο, η κωπηλασία, η ποδηλασία ή η αναρρίχηση; Η έρευνα βρήκε ότι νικήτρια είναι η αναρρίχηση με καύση 22,3 θερμίδες ανά λεπτό. Στη δεύτερη θέση ήταν η κωπηλασία με 13,8 θερμίδες / λεπτό.

Αν και αυτή η μελέτη χρησιμοποίησε ένα Versaclimber, το οποίο επικεντρώνεται περισσότερο στο καρδιο κομμάτι της αναρρίχησης σε βράχο έχουν υπάρξει κι άλλες μελέτες που επιβεβαιώνουν τα οφέλη της αναρρίχησης.

Η ελεύθερη αναρρίχηση (αγγλ: free climbing) είναι η προώθηση σε κάθετη ή κεκλιμένη σκληρή επιφάνεια με τη χρήση ειδικών τεχνικών και κινήσεων. Τα αναρριχητικά υλικά χρησιμοποιούνται μόνο για ασφάλεια και όχι για στήριξη. Διακρίνεται στην «ασφαλισμένη» αναρρίχηση (με κανόνες και πρακτικές κίνησης και ασφάλισης και με τη χρήση σχοινιού) και στο μπούλντερινγκ, την αναρρίχηση δηλαδή σε χαμηλά βράχια ή κλειστές πίστες, χωρίς τη χρήση σκοινιού με μόνη, ενδεχομένως, εξασφάλιση από την χρήση ειδικών στρωμάτων.

Υπάρχει επίσης και η ελεύθερη μοναχική αναρρίχηση, που λαμβάνει χώρα χωρίς τη λήψη μέτρων ασφαλείας.

Ορισμένες μορφές αναρρίχησης είναι:

  • Αναρρίχηση σε βράχο: Είναι η αναρρίχηση που διεξάγεται σε ένα ορεινό περιβάλλον, σε ορθοπλαγιές ή κόψεις, («βουνίσια αναρρίχηση») ή η αναρρίχηση σε πεδινό βράχο, συνήθως με την μορφή της «σπόρ» αναρρίχησης, σε «πίστες», δηλαδή σε προκαθορισμένες και συχνά προασφαλισμένες διαδρομές ή και σε νέες διαδρομές, με σκοπό την διάνοιξή τους (την «ελευθέρωση» τους) ή την “επανάληψή” τους.
  • Η ορεινή αναρρίχηση γίνεται συνήθως με τη βοήθεια ειδικών ασφαλειων (Π.χ. καρφιά) που τοποθετούνται από τους επικεφαλής από τους αναρριχώμενους και αφαιρούνται από τον τελευταίο της σχοινοσυντροφιάς (παραδοσιακή ή “trad” αναρρίχηση). Μπορεί να είναι μονοήμερη ή πολυήμερη και να περιλαμβάνει καιμπιβουάκ, κατασκήνωση δηλαδή στον βράχο.
  • H αναρρίχηση top rope ή αναρρίχηση με σκοινί «από πάνω» σε βράχο, με την ασφάλιση δηλαδή του σχοινιού από το «ρελέ» (γαλ. relais, αγγλ. anchor) τον ειδικό κρίκο ή μηχανισμό που βρίσκεται στο τέλος μιας διαδρομής ή ενός τμήματός της και χρησιμεύει στην ασφάλιση ενός τμήματος της αναρρίχησης ή στην ασφάλιση μιας καταρρίχησης.
  • Αναρρίχηση σε πάγο: Διεξάγεται σε παγωμένες επιφάνειες, σε ορεινό περιβάλλον (αλλά πρόσφατα και σε ειδικά κλειστά γυμναστήρια με τεχνητό πάγο). Γίνεται χρήση ειδικού εξοπλισμού, ειδικών αναρριχητικών πιολέ πάγου, κραμπόν, χρήση παγόβιδας κ.α
  • Αναρρίχηση σε πίστα: Διεξάγεται σε κλειστούς χώρους πάνω σε τεχνητές επιφάνειες με τεχνητά στηρίγματα με τους ίδιους περίπου κανόνες που διεξάγεται και η αναρρίχηση σε βράχο.

Διαβάστε ακόμα: Κάψτε 6 φορές περισσότερες θερμίδες από το τρέξιμο με… τρέξιμο! (vid)

Previous ArticleNext Article

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές και εύκολες ασκήσεις για όλους 2748

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές ασκήσεις για καύση λίπους

Η ζωή μας στις μέρες του κορωνοϊού έχει αλλάξει δραματικά. Οι μετακινήσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Περπατάμε λιγότερο, τρώμε περισσότερο.

Και μπορεί το διάστημα να είναι μικρό, αλλά η υγεία μας ενδέχεται να επηρεαστεί, σε συνδυασμό με την ψυχολογική πίεση που όλοι αισθανόμαστε. Και όσο και αν οι προτεραιότητες είναι άλλες, δεν πρέπει να παραλείπουμε να φροντίσουμε και τη σωματική μας υγεία.

Ασκήσεις ενδυνάμωσης με τη Στέλλα Αλεξανδρίδου από το Training Room

Μπορείτε εύκολα και απλά και το κυριότερο μέσα σε λίγα λεπτά να γυμναστείτε στο σπίτι, χωρίς εξοπλισμούς και όργανα και να κρατηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τον τρόπο

Δείτε ακόμα: Γυμναστική με… όργανα τις καρέκλες και το σκουπόξυλο

Πόσο κοστίζει να φτιάξετε το δικό σας γυμναστήριο στο σπίτι; 3280

Όσα χρειάζεστε για να φτιάξετε το δικό σας γυμναστήριο στο σπίτι

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά και πλέον εξαιτίας της πανδημίας του Κορωνοϊού δεν έχουν την δυνατότητα να επισκευτούν το γυμναστήριο.

Το δημιουργήσει κανείς τη δική του γωνιά στο σπίτι είναι μια λύση. Άλλωστε η λύση της εκγύμνασης στο σπίτι, είναι καλύτερη από το τίποτα.

Η μοναδική μας διαφωνία έχει να κάνει με την απουσία ενός ειδικού, που θα σας καθοδηγεί στις ασκήσεις σας. Στο γυμναστήριο ο γυμναστής μπορεί να σας δείξει σωστά την άσκηση, τόσο για να έχει αποτέλεσμα, όσο και για να αποφύγετε τους τραυματισμούς. Στο σπίτι τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Καλό είναι λοιπόν αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε το δικό σας χώρο, αν είστε αρχάριος να φροντίσετε να “εκπαιδευτείτε” από έναν γυμναστή, αν είστε πιο προχωρημένος να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Ασκήσεις ενδυνάμωσης με τη Στέλλα Αλεξανδρίδου από το Training Room

Παρακάτω θα δείτε τι χρειάζεται για να φτιάξετε ένα “μικρό” γυμναστήριο στο σπίτι σας, που να καλύπτει τις ανάγκες σας και το κόστος που έχει.

Ένας ρυθμιζόμενος πάγκος

Απαραίτητος για να εκτελείς ένα πλήθος ασκήσεων που αφορούν στους ώμους, το στήθος, τα χέρια, τους κοιλιακούς και τη μέση. Διάλεξε κάποιον που να επικλίνει ή να κατακλίνει όχι μόνο την πλάτη αλλά και συνολικά, και που διαθέτει ειδικά μαξιλαράκια για αντίσταση των ποδιών.
(Από 60€)

Αλτήρες

Ένα καλό ζευγάρι βαράκια με προσθαφαιρούμενα κιλά είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας προπόνησης ενδυνάμωσης του άνω μέρους του σώματος. Μένοντας στους απλούς μασίφ αλτήρες (5 κιλών και πάνω) θα έχεις λιγότερη πρόοδο στην αύξηση των δικεφάλων σου, ενώ παράλληλα, θα κινδυνεύεις να τραυματίσεις μικρότερες μυϊκές ομάδες και ιστούς (στον καρπό, στον τρικέφαλο, στην κλείδα ή στο ακρώμιο).
(Σετ αλτήρων με δίσκους, από 25€)

Μονόζυγο

Οι έλξεις είναι εξαιρετικές ασκήσεις για το σώμα και κυρίως το κορμό. Οι έλξεις είναι από εκείνες τις ασκήσεις που χτίζουν δύναμη, σταθερότητα, συντονισμό, φυσική κατάσταση. Πλάτη, ώμοι δουλεύουν σκληρά, αλλά και κοιλοιακοί και “φτερά”.
(Από 25€)

Λάστιχα

Οι ασκήσεις με λάστιχα είναι σούπερ για χέρια και πόδια. Εξερευνήστε το internet και πάρτε παραδείγματα, τόσο για τα πόδια, όσο και για τα χέρια. Θα έχετε τη δυνατότητα να γυμνάσετε δύσκολα σημεία (σ.σ. προσαγωγοί) και να δείτε τη διαφορά, ενώ θα εξασκήσετε και την ισορροπία σας.
(Από 5€)

Στρώμα

Ένα μαλακό και παχύ στρώμα θα σας επιτρέψει να κάνετε σετ κοιλιακών, push ups αλλά και yoga. Δεν θα λερώνετε το πάτωμα ή το χαλί σας με ιδρώτα.
(Από 5€)

Σχοινάκι

Το σχοινάκι είναι εξαιρετική άσκηση για τη φυσική σας κατάσταση και για τα πόδια σας, ενώ ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σας. Μην κάνετε πάντως σε ώρες κοινής ησυχίας.
(Από 7€)

Με 127 ευρώ λοιπόν, μπορείς να ξεκινήσεις την προπόνηση σπίτι σου και μάλιστα χωρίς να σου λείπει σχεδόν τίποτα. Επίσης μπορείς να δοκιμάσεις και άλλα πράγματα, όπως kettler ball, TRX κ.α.

Αν και εμείς επιμένουμε στο τρέξιμο, δεν χάνεις τίποτα να το δοκιμάσεις.

Διαβάστε επίσης: Γυμναστική με… όργανα τις καρέκλες και το σκουπόξυλο

x
Send this to a friend