112 ποδηλάτες σκοτώνονται κάθε μέρα σε τροχαίο!

Θεσσαλονίκη: Νεκρός ποδηλάτης μετά από σύγκρουση με Ι.Χ.

Η Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021 θα είναι αφιερωμένη  όπως και κάθε χρόνο (η τρίτη Κυριακή κάθε Νοεμβρίου) στα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο στους δρόμους. Τα στατιστικά από μόνα τους φανερώνουν το μέγεθος του προβλήματος :

  • Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 5 έως 29 ετών.
  • Το 54% των θυμάτων είναι: πεζοί (23%), ποδηλάτες (3%) και μοτοσικλετιστές (28%).
  • Κάθε 24 δευτερόλεπτα ένας άνθρωπος πεθαίνει λόγω τροχαίου.

Ενώ, είναι κοινώς αποδεκτό ότι η ποδηλασία έχει πολλά οφέλη για τη σωματική και ψυχική υγεία των ατόμων αλλά και την κοινωνία, περισσότεροι από 41.000 άνθρωποι/ ποδηλάτες σκοτώνονται κάθε χρόνο  ενώ κινούνται με ποδήλατο για να πάνε στην εργασία τους, μία βόλτα ή ασκούνται. Δηλαδή 112 ποδηλάτες σκοτώνονται κάθε μέρα δηλαδή κάθε 13 λεπτά έχουμε ένα θάνατο ενός ποδηλάτη.

Πέρα από τους θανάτους πολλοί άνθρωποι κινούμενοι με ποδήλατο έχουν σοβαρό τροχαίο δυστύχημα που μπορεί ακόμα και να τους αφήσει και πλήρως παράλυτους.

Τα τροχαία που αφορούν ποδηλάτες μπορούν να προβλεφθούν και με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ενημέρωσης, εκπαίδευσης και παρεμβάσεων του κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και ιδιωτικών φορέων μπορούν να αποφευχθούν/ περιορισθούν σημαντικά. Είναι ενδιαφέρον να τονίσουμε ότι οι στατιστικές δείχνουν ότι όσοι περισσότεροι συνάνθρωποί μας κυκλοφορούν με ποδήλατο σε μία χώρα ή πόλη τόσο ελαττώνεται ο αριθμός των θυμάτων.

Τροχαίο «ατύχημα»;

Οφείλουμε να σταματήσουμε πλέον να τα αποκαλούμε τροχαία «ατυχήματα» καθώς δεν είναι ατυχήματα. Στις ΗΠΑ π.χ. στα θανατηφόρα τροχαία με ποδήλατα :

  • Στο 20% των περιπτώσεων οι οδηγοί εγκατέλειψαν τα θύματα
  • Στο 16% των περιπτώσεων είχαμε οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ
  • Στο 9% των περιπτώσεων είχαμε υπέρβαση ορίου ταχύτητας ως βασικό λόγο του ατυχήματος.

Οφείλουμε να χρησιμοποιούμε τις λέξεις Τροχαίο δυστύχημα/ τρακάρισμα/ σύγκρουση (Traffic Crashes) και όχι ατύχημα. Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε μία κουλτούρα σεβασμού των πεζών και των ανθρώπων που κινούνται με ποδήλατα. Είναι σημαντικά πιο ευάλωτοι και οφείλουν οι οδηγοί να το λαμβάνουν αυτό σημαντικά υπόψιν τους.

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων των Τροχαίων στους Δρόμους (World Day of Remembrance for Road Traffic Victims, WDR) αποσκοπεί στο να θυμηθούμε τα εκατομμύρια ανθρώπων που έχουν σκοτωθεί ή έχουν τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαία ατυχήματα.

Το Triathlon Lab Athens με την ανεκτίμητη βοήθεια και αιγίδα του Δήμου Αλίμου με μία σειρά ενεργειών θα προσπαθήσει να ευαισθητοποιήσει την ελληνική κοινωνία ιδιαίτερα για τα τροχαία δυστυχήματα που αφορούν ποδηλάτες. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τον ίδιο τον Δήμαρχο κ.Κονδύλη Ανδρέα καθώς και τον Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος κ.Αντωνάκη Ιωάννη για την στήριξη του εγχειρήματος με κάθε μέσο.

Το Moto του Triathlon Lab Athens είναι

  • Remember the Victims
  • Respect the Cyclists
  • Ride a bicycle

Την Κυριακή 21 Νοεμβρίου (8:00 με εκκίνηση το Δημοτικό Κολυμβητήριο Αλίμου στη Μαρίνα Αλίμου) συμμετέχουμε στην ποδηλατροδρομία μνήμης αλλά και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τα τροχαία με ποδήλατα. Η ποδηλατοδρομία θα καταλήξει στο Δημαρχείο του Δήμου Αλίμου όπου σε μία σεμνή τελετή θα τιμήσουμε τα θύματα. Στη συνέχεια στο parking του Κολυμβητηρίου θα στηθεί χώρος εκπαίδευσης παιδιών για την βελτίωση των ποδηλατικών δεξιοτήτων και τη σωστή οδηγική συμπεριφορά όταν κινούμαστε με ποδήλατα.

Για να συμμετέχετε στην ποδηλατοδρομία μνήμης και ευαισθητοποίησης στείλτε τα στοιχεία σας  (όνομα, κινητό, τηλέφωνο):

Στο Triathlon Lab Athens

Email :  [email protected] (Υπεύθυνος Γιάννης Ψαρέλης)

Στη Γραμματεία του Κολυμβητηρίου Του Δήμου Αλίμου :

Email : [email protected] (Υπεύθυνος Αντωνάκης Ιωάννης  & κα. Λεμονάκη Ελένη)

Αλλάζουμε Οδηγική Κουλτούρα και Συμπεριφορές στο Δρόμο

Στο βίντεο  ο Γιάννης Ψαρέλης αναφέρει σχετικά : “Απευθύνομαι σε όλους τους οδηγούς και σας ζητώ να συμβάλλετε ενεργά για να αλλάξουμε οδηγική κουλτούρα και συμπεριφορές και μακροπρόθεσμα να βελτιώσουμε τη θλιβερή των τροχαίων ατυχημάτων στην χώρα μας.

Στη χώρα μας δυστυχώς δεν υπάρχουν ποδηλατοδρόμοι ούτε ασφαλείς δρόμοι για να μετακινηθούν οι πολίτες με ποδήλατο ούτε φυσικά να κάνουν προπόνηση όσοι ασχολούνται με την ποδηλασία. Συνάμα θεωρώ ότι όλοι θα συμφωνήσουμε ότι η πόλη μας η Αθήνα θα γίνει πιο ωραία και το περιβάλλον καλύτερο για εμάς και τα παιδιά μας εάν αυξηθεί ο αριθμός των ανθρώπων που κινούνται με ποδήλατο.

Οι ποδηλάτες μοιραζόμαστε τον ίδιο χώρο με εσάς τους οδηγούς, ιδιαίτερα τους επαγγελματίες  καθώς εμείς κινούμαστε στη δεξιά πλευρά των δρόμων.

Την επόμενη φορά που θα μας συναντήσετε στο δρόμο σας παρακαλώ μη βγάλετε τον δικαιολογημένο σου εκνευρισμό στους ποδηλάτες, μην αγανακτείτε που κινούμαστε με μικρές ταχύτητες, μην επιχειρήσετε να περάσετε ξυστά από εμάς και φυσικά μη μας κλείσετε ή μας στείλετε πάνω σε φρεάτιο, λακκούβα.

Όπως εσείς έτσι και  εμείς έχουμε ανθρώπους που μας αγαπούν,  οικογένεια και παιδιά και μας περιμένουν να γυρίσουν μετά την κάθε μετακίνηση ή προπόνησή μας.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και είμαι σίγουρος ότι με τη βοήθεια σας όχι απλά δεν θα νοιώθουμε μελλοντικά ευάλωτοι στο δρόμο αλλά γεμάτοι σιγουριά καθώς θα έχουμε δεκάδες φίλους να μας βοηθήσουν εάν χρειαστούμε κάτι”.

Triathlon Lab Athens

Email : [email protected]

Κινητό : 6937170260

www.triathlonoworld.gr

www.cyclingworld.gr

www.roadrunning.gr

www.triathlon.gr

www.triathlolab.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ποδηλατοδρομία στη μνήμη της Δήμητρας Ιορδανίδου στη Θεσσαλονίκη

Δεκάδες ποδηλάτες πρόκειται να δώσουν το παρόν την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου στις 19.00 το απόγευμα, στον Λευκό Πύργο για να περάσουν το μήνυμα της ασφάλειας στους δρόμους.

Με αφορμή τον θανάσιμο τραυματισμό της μαραθωνοδρόμου Δήμητρας Ιορδανίδου στη Θεσσαλονίκη, επιζητούν αυτή την ποδηλατοδρομία να αφυπνίσουν τους οδηγούς και τους πολίτες,  ώστε να γίνουν όλοι πιο προσεκτικοί και υπάκουοι στον ΚΟΚ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση με αφορμή την επικείμενη ποδηλατοδρομία:  ”με αφορμή ένα ακόμη θλιβερό τροχαίο έγκλημα, αυτή την φορά με θύμα ποδηλάτισσα-μαραθωνοδρόμο που παρασύρθηκε από οδηγό φορτηγού στην περιοχή της Τούμπας, καλούμε σε Ποδηλατοπορεία Μνήμης & Διεκδίκησης, μιας πόλης για ανθρώπους και όχι για μηχανοκίνητα, με ασφαλής ποδηλοτόδρομους και Όραμα Μηδέν θυμάτων στους δρόμους”.

Την ποδηλατοδρομία μνήμης διοργανώνει η  Φυσιολατρική συλλογικότητα για το Περιβάλλον, Ποδήλατο & Ήπια Κινητικότητα, Ελεύθερους Χώρους, Σώμα & Έκφραση.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση:

Οι ελάχιστοι ποδηλάτες αστικής μετακινήσεις κινδυνεύουμε καθημερινά προσφέροντας ποιότητα ζωής στην πόλη, και είναι αδύνατο να προσελκύσουμε νέους ποδηλάτες στις πολεμικές συνθήκες που επικρατούν από τα μηχανοκίνητα.

– Από Τροχαία Εγκλήματα είχαμε 709 Νεκρούς, 701 Βαριά Τραυματίες-Ανάπηρους, 37 Παθόντες/Ημέρα, το 2018.
– Εν μέσω πανδημίας οι άνθρωποι συνωστίζονται στα Αστικά Λεωφορεία και οι υπόλοιποι καταφεύγουν στα Ι.Χ.
– Τα μηχανοκίνητα δημιουργούν ασφυκτική ρύπανση που βοηθάει στην μετάδοση του ιού, την εξασθένιση του ανοσοποιητικού και την δημιουργία νοσημάτων.
– Τα διυλιστήρια πετρελαίου στην περιοχή μολύνουν τα πνευμόνια μας.
– Οι εξορύξεις πετρελαίου υποβαθμίζουν το περιβάλλον και οδηγούν σε ανθρωπιστικές κρίσεις οι πόλεμοι για τον έλεγχο τους, με θύματα και μετανάστες.
– Η αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης προϋποθέτει πολιτικές περιορισμών των ορυκτών καυσίμων.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ άμεσα:
– Την ανακήρυξη του 2022 ως έτους αστικής ποδηλασίας ώστε να δοθεί ο ο μέγιστος προϋπολογισμός του Δήμου, της Περιφέρειας και των Υπουργείων σε ποδηλατικές υποδομές.
– 30km/h προκαθορισμένο όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές.
https://www.gymnosophy.gr/30kmh-orio-sign/
– 0% ΦΠΑ για αγορά Ποδηλάτου.
– Ενιαίο Μητροπολιτικό σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων για μετακινήσεις (δωρεάν χρήση τουλάχιστον την πρώτη ώρα) και εγκατάσταση του ιδιαίτερα στα Πανεπιστήμια.
– Την έναρξη κατασκευής του ποδηλατικού δικτύου του προγράμματος UrbAct III ~80χλμ που σχεδιάστηκε και κάθεται στα συρτάρια του Δήμου.
https://www.gymnosophy.gr/urbact-iii-proposals/
– Την μονιμοποίηση των εκτάκτων λόγω πανδημίας ποδηλατολωρίδων, και επέκταση τους σε όλο την οδό Εγνατία ειδικά μπροστά στην μεγαλύτερη πανεπιστημιούπολη της χώρας.
– Την υλοποίηση κατασκευής του ποδηλατόδρομου Παπάφη που ενώ είναι στην φάση κατασκευής έχει παγώσει.
https://www.gymnosophy.gr/yes-papafi-cycling-road/
– Την αναβάθμιση των υπαρχόντων ποδηλατολωρίδων, σε ασφαλής ποδηλατόδρομους.
Διεκδικούμε διάδρομους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένων, διαχωρισμένους με νησίδα ή κράσπεδο, και φυσικά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.
Υπογράφουμε για την άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλα τα αστικά κέντρα, που ενώνουν τις γειτονιές, τα σημεία ενδιαφέροντος, τους όμορους δήμους, καθώς και υπεραστικούς και Ευρωπαϊκούς ποδηλατόδρομους.
Όλες οι διεκδικήσεις για το Ποδήλατο https://www.gymnosophy.gr/cycling/
Πηγή: www.seleo.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Απλές συμβουλές για όσους θέλουν να χάσουν βάρος κάνοντας ποδήλατο

Όταν ασκείσαι τακτικά έχοντας ως βασικό σου σκοπό να χάσεις βάρος αλλά δεν βλέπεις κανένα αποτέλεσμα, είναι απόλυτα λογικό να απογοητευτείς άσχημα. Ένας καλός τρόπος για να καταφέρεις να χάσεις βάρος μέσω άσκησης είναι η ποδηλασία. Αν και από μόνη της επίσης μπορεί να μην χρησιμεύσει ιδιαίτερα.

Από την εστίαση της προσοχή στον σωστό τρόπο ποδηλασίας μέχρι τον επαρκή ύπνο που πρέπει να την συνοδεύει, ακολουθούν τέσσερις συμβουλές μέσω των οποίων οι ποδηλάτες μπορούν να κάψουν περισσότερο λίπος και να χάσουν περισσότερα κιλά:

Η αξία της προπόνησης με ποδήλατο και 8 tips για αρχάριους

Τήρησε ένα πρόγραμμα

Το κλειδί για να χάσετε βάρος είναι να είστε συνεπείς με τις καθημερινές σας προπονήσεις. Όταν δεν έχετε πολύ χρόνο να αφιερώσετε στην προπόνησή σας, η αύξηση του ρυθμού έχει αποδειχθεί ότι καίει το λίπος της κοιλιάς πιο αποτελεσματικά όταν κάνετε ποδήλατο.

Επίσης, η ποδηλασία δίνει ώθηση στον μεταβολισμό σας στις 12 ώρες μετά την προπόνηση. Η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) είναι ένας τρόπος για να χάσετε κιλά και το καλό είναι ότι αυτές οι προπονήσεις μπορούν συνήθως να ολοκληρωθούν σε μόλις 30-45 λεπτά.

Πήγαινε αργά 

Παρόλο που η σκληρή δουλειά έχει τα πλεονεκτήματά της, η πραγματικότητα είναι ότι η προπόνηση HIIT πρέπει να αποτελεί μόνο το 20% των εβδομαδιαίων προπονήσεών σας για να αποφύγετε τους τραυματισμούς.

Το υπόλοιπο 80% των προπονήσεών σας πρέπει να είναι μακράς και αργής διάρκειας, κάτι που καθιστά πιο εύκολο το να αναρρώσετε και να κάψετε έναν αριθμό θερμίδων.

Κάνε ποδήλατο νηστικός το πρωί

Είτε πρόκειται για την πρωινή σας μετακίνηση είτε για μια απλή βόλτα πριν από τη δουλειά, το κάνετε ποδήλατο χωρίς να έχετε φάει μπορεί να αυξήσει την καύση λίπους. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν δεν είστε νηστικοί, το σώμα σας καίει περισσότερους υδατάνθρακες και γλυκογόνο.

Επίσης, όταν είστε νηστικοί, ακριβώς επειδή τα επίπεδα γλυκογόνου σας είναι χαμηλά και το σώμα σας χρησιμοποιεί το λίπος για να ανταποκριθεί στην προπόνηση. Το ιδανικότερο χρονικό εύρος χωρίς να έχετε φάει είναι περίπου 12-16 ώρες, οπότε αν σκοπεύετε να γυμναστείτε το στις 8 το πρωί, θα πρέπει να αποφύγετε όλα τα τρόφιμα και ποτά εκτός από το νερό από τις 8 το βράδυ.

Βασικά tips για όσους επιλέγουν το ποδήλατο ως άσκηση στην πόλη

Αύξησε τον ύπνο σου

Εκτός από το ότι είναι καλό για την αποκατάσταση μετά την προπόνηση και την πρόληψη τραυματισμών, η μεγάλη ποσότητα ύπνου κάθε βράδυ μπορεί πραγματικά να μειώσει το άγχος και να προωθήσει την απώλεια βάρους.

Με άλλα λόγια, αντί να ξενυχτάτε και να τσιμπολογάτε ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση αργά το βράδυ, κάντε σκληρή ποδηλασία κατά τη διάρκεια της ημέρας ώστε να είστε κουρασμένοι και να κοιμάστε νωρίς. Αν κοιμάστε οκτώ ώρες τη νύχτα τότε θα πετύχετε πολύ πιο εύκολα τους στόχους σας για απώλεια βάρους.

Διαβάστε επίσης: 25 λόγοι για τους οποίους οι δρομείς θεωρούν το τρέξιμο καλύτερο από το ποδήλατο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Send this to a friend