Βίκος Street Relays: Χαμόγελα, κέφι και πολλά χειροκροτήματα στην Καβάλα!

Η πανέμορφη και ηλιόλουστη Καβάλα, από την παραλία μέχρι το επιβλητικό Φρούριο, αγκάλιασε και φέτος τα Βίκος Street Relays. Ο αέρας το πρωί της Κυριακής πήγε να βάλει τα δικά του εμπόδια, αλλά κι αυτό ξεπεράστηκε, με αποτέλεσμα οι φετινοί αγώνες να κερδίσουν το χειροκρότημα όλων όσοι συμμετείχαν ή απλά παρακολούθησαν τις σκυταλοδρομίες.

Δρομείς, αθλητές, πρωταθλητές, επώνυμοι και ανώνυμοι αγκάλιασαν τον δεύτερο αγώνα των Βίκος Street Relays στην πόλη της ανατολικής Μακεδονίας και όλοι μαζί έστειλαν ένα ισχυρό μήνυμα αλληλεγγύης αγκαλιάζοντας την κοινή προσπάθεια του «Ερμή 1877» και των διοργανωτών για την ενίσχυση του συλλόγου «ΠΝΟΗ» για το παιδί και την οικογένεια.

Ο ήλιος έκανε τα πρόσωπα να φαίνονται ακόμη πιο χαμογελαστά και χαρούμενα, κάτω από την αψίδα της εκκίνησης, που λίγο μετά τις 11.30 το πρωί της Κυριακής έδωσε ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος.

Οι αθλητές στα 4×2500μ, 2×5000μ. και 10 χιλιόμετρα ακολούθησαν φέτος μια εξαιρετική διαδρομή, διαφορετική από την περσινή, κάνοντας ακόμη πιο ωραία την εμπειρία της συμμετοχής και της άθλησης, που προσφέρουν σε κάθε ελληνική πόλη-σταθμό τα Βίκος Street Relays.

Οι πρώτες εικόνες…

Η ημέρα του αγώνα ξεκίνησε με παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς, καθώς λίγο πριν την εκκίνηση η Λέσχη Ποντίων Νομού Καβάλας, χόρεψε δίπλα στη θάλασσα, ενώ στη συνέχεια πολλά από τα μέλη της πήραν τη σκυτάλη και συμμετείχαν με τις δικές τους ομάδες δρομέων στους αγώνες.

Ιδιαίτερη παρουσία και ξεχωριστή συμμετοχή από τα μέλη του συλλόγου ατόμων με αναπηρία «Ηρόδικος», που από το 2014 μέχρι και σήμερα συμμετέχουν ενεργά στα Βίκος Street Relays, αλλά για πρώτη φορά βρέθηκαν και συμμετείχαν στους αγώνες της Καβάλας.

Η πρέσβειρα των αγώνων στην Καβάλα, Ανθή Καραγιάννη, ο Κώστας Δουβαλίδης, η Παναγιώτα Τσακίρη, η Φιλιππία Κοχλιαρίδου, ο Αρθούρος Ακριτίδης, ο Γιάννης Σοφοκλέους, ο Παναγιώτης Καρανικολής, ο Λάμπρος Λαζαρίδης ήταν μόνο κάποιοι από τους Έλληνες πρωταθλητές, άλλοι από τη Δράμα, άλλοι από τη Θεσσαλονίκη, βρέθηκαν και συμμετείχαν στους αγώνες της Καβάλας.

Έντονη παρουσία και συμμετοχή είχαμε και από τον ΟΚΑ Καβάλας, ένα σωματείο με πάνω από 60 χρόνια ζωής που έχει κερδίσει πολλές σκυταλοδρομίες σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Ήταν εκεί η Novasports Running Team, με εντυπωσιακή εκπροσώπηση όχι μόνο από την πόλη της Καβάλας, αλλά και τη γειτονική Δράμα, που φέτος αγκάλιασε ποικιλοτρώπος τη διοργάνωση και τους αγώνες των Βίκος Street Relays.

Η αυλαία έπεσε με τον καλύτερο τρόπο. Δεκάδες οικογένειες από την Καβάλα και των γύρω περιοχών έφεραν τα μικρά παιδιά τους στην παραλία, για να συμμετέχουν στα Βίκος Street Relays, να αγκαλιάσουν τον αθλητισμό και να γνωρίσουν το τρέξιμο και τις σκυτάλες.

Τα αποτελέσματα

Η ομάδα του συλλόγου ΟΚΑ Καβάλας, με τους Δημήτρη Σιδηρόπουλο, Λάσκαρη Κυριακού, Ερμή Καλαποθάκο και Νίκο Χατζηπάντου κέρδισε τα 4Χ2500 των ανδρών με χρόνο 40:40.

Στις γυναίκες, η Αθηνά Παπαδοπούλου, η Ρούλα Ζωτικού, η Έφη Προδρόμου και η Κωνσταντίνα Παρλαπάνη ενώ αντίστοιχα στη μικτή η «Tsakiris ski team» με την Παναγιώτα Τσακίρη, Σεραφείμ Σαβάογλου, Μαρία Τσακίρη και Γιώργο Αλαπάνη με 58:20.

Η Παναγιώτα Τσακίρη, σημαιοφόρος της ελληνικής ομάδας στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι το 2014, ήταν ιδιαίτερα χαρούμενη για την συμμετοχή στα Βίκος Street Relays. «Ήταν μια εξαιρετική διοργάνωση. Δεν είχα τρέξει ξανά, αλλά είναι δεδομένο ότι μετά την πρώτη γεύση που πήρα σήμερα στην Καβάλα θα το κάνω ξανά»..

Στα 2Χ5000μ. στις γυναίκες η Νένα Μπούσδα και η Χρύσα Ξάνθου τερμάτισαν στην πρώτη θέση με 01:01:38, ενώ η μικτή ομάδα που έκοψε πρώτη την κορδέλα αποτελούνταν από τους Γιάννη Βλάχο και Κική Αρσένη με χρόνο 47:02.

Στα 2Χ5000μ. στους άνδρες, οι Σταύρος Καλαμπάκας και Παντελής Τσαλδάρης με 40:30 ήταν στην πρώτη θέση. Αμφότεροι δήλωσαν ευχαριστημένοι από τη διοργάνωση, τονίζοντας πως: Ήταν μια απίστευτα καλή διοργάνωση και η αλήθεια ήταν ότι δεν το περιμέναμε. Τρέχουμε πολλά χρόνια σε αγώνες μαζικού αθλητισμού, αλλά πρώτη φορά συμμετείχαμε στα Βίκος Street Relays και νομίζω ότι θα το ξανακάνουμε».

Ο Πάνος Σαρίδης, που είχε κερδίσει και στην περυσινή διοργάνωση της Καβάλας, ήταν πρώτος στα 10 χλμ. με χρόνο 38:17, στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Πολυχρόνης Μυλωνάς με χρόνο 38:57 και τρίτος ο Νίκος Τουκματσής με χρόνο 40:56.

Στα 10 χλμ. των γυναικών, πρώτη ήταν η Μιλένα Βέλκοβα με χρόνο 49:49 η Ελένη Κασάπη πήρε την 2η θέση με 54:59 και η Θωμαή Νάσκου ήταν 3η με 55:03.

Πληροφορίες

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να στείλετε μήνυμα στο [email protected]relays.gr ή να ενημερωθείτε από τα Social Media.

https://www.facebook.com/StreetRelaysGreece

https://twitter.com/StreetRelays

https://www.instagram.com/street_relays

________________
Από το γραφείο ενημέρωσης

Email: [email protected]ermis1877.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Το 6ο Veikou Trail θα πραγματοποιηθεί στις 6 Φεβρουαρίου

Η Οργανωτική Επιτροπή του 6ου Veikou Trail, μετά και την απαραίτητη έγκριση του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, από την Αρμόδια Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ, ανακοινώνει την νέα ημερομηνία διεξαγωγής του 6ου Veikou Trail.

Έτσι λοιπόν η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 06 Φεβρουαρίου.

Οι εγγραφές θα ανοίξουν σύντομα. Οι εγγραφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι και το κλείσιμο, είναι ενεργές και όσοι δρομείς επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, μπορούν να προχωρήσουν στην πληρωμή του αντιτίμου συμμετοχής.

Οι εγγραφές θα κλείσουν την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου στις 12 το βράδυ.

Όσοι δρομείς έχουν ολοκληρώσει την εγγραφής τους και αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, θα λάβουν πίσω το αντίτιμο συμμετοχής. Θα πρέπει όμως απαραίτητα να επικοινωνήσουν με την διοργάνωση, στο [email protected], αποστέλλοντας τραπεζικό λογαριασμό Πειραιώς με το όνομα του δικαιούχου. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον αριθμό VT-…  της εγγραφής τους. Σε περίπτωση άλλης Τράπεζας, εκτός της συνεργαζόμενης, θα επιστρέφεται το ποσό της εγγραφής μείον της τραπεζικής προμήθειας.

Η ακύρωση της συμμετοχής είναι δυνατή μέχρι και το κλείσιμο των εγγραφών. Μετά το πέρας της ημερομηνίας και της ώρας που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης και επιστροφή του αντιτίμου συμμετοχής.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 6ο Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρέξιμο στον διάδρομο ή σε εξωτερικό χώρο;

Τρέξιμο στον διάδρομο ή σε εξωτερικό χώρο;

Οι περισσότεροι δρομείς έχουν αναγκαστεί στη ζωή τους, είτε εξαιτίας των κακών συνθηκών των προπονήσεών τους είτε λόγω διάφορων περιορισμών του χρόνου, να αντικαταστήσουν το τρέξιμο στο δρόμο με τρέξιμο στον διάδρομο.

Και κάπως έτσι, προκύπτουν διαρκώς ερωτήματα ανάμεσα στους δρομείς για το αν είναι καλύτερη η προπόνηση σε διάδρομο ή στον δρόμο.

Για να είναι εντελώς κατανοητή η διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη προπόνησης, έχει εφευρεθεί ο «κανόνας του 1%»: αν υψώσετε τον διάδρομο κατά 1% όσον αφορά την κλίση του, το τρέξιμο πάνω του αυτόματα θα αντικατοπτρίζει τη φυσική ανύψωση ενός επίπεδου δρόμου. Φυσικά, αυτό δεν αρκεί από μόνο του για να αναλυθεί η διαφορά ανάμεσα στα δυο είδη προπόνησης.

Σε μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Sports Medicine», επιστήμονες από την Αυστραλία προσπάθησαν να απαντήσουν στα βασικά ερωτήματα αναφορικά με το θέμα, διερευνώντας τις διαφορές στις επιδόσεις στο διάδρομο έναντι του πραγματικού εδάφους.

Τα δεδομένα

Για να συγκεντρώσουν αυτά τα δεδομένα, ανέλυσαν 34 μελέτες που συνέκριναν τις συνθήκες ανάμεσα στα δυο είδη προπόνησης. Δώδεκα από τις εν λόγω μελέτες ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να τρέξουν με κλίση 1% πιο υψωμένη στον διάδρομο, ενώ οι υπόλοιπες χρησιμοποίησαν υψηλότερες ή χαμηλότερες κλίσεις.

Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε τρία βασικά μέτρα σύγκρισης: τη φυσιολογία (το πόσο έντονα λειτουργούσαν τα όργανα των δρομέων για να διατηρήσουν το ρυθμό τους και να ολοκληρώσουν τις προπονήσεις τους), το επίπεδο αντίληψης των δρομέων και τις επιδόσεις τους.

Το ενδιαφέρον είναι ότι διαπιστώθηκε πως όταν οι δρομείς έτρεχαν σε υψηλή ένταση στο διάδρομο παρουσίαζαν υψηλότερους καρδιακούς ρυθμούς και υψηλότερα επίπεδα αντιληπτικής ικανότητας από ό,τι όταν έτρεχαν με την ίδια ταχύτητα σε εξωτερικούς χώρους, αν και είχαν χαμηλότερα επίπεδα γαλακτικού στους εσωτερικούς χώρους σε σύγκριση με τους εξωτερικούς χώρους.

Αλλά όταν οι δρομείς έριξαν την ταχύτητά τους στον διάδρομο, τα καρδιακά τους ποσοστά και τα επίπεδα αντίληψης ήταν χαμηλότερα από ό,τι όταν έτρεχαν με την ίδια ταχύτητα σε πραγματικό έδαφος.

«Θεωρώ ότι το υπαίθριο τρέξιμο πιο ευχάριστο και λιγότερο απαιτητικό διανοητικά σε σχέση με την ίδια προπόνηση σε ένα διάδρομο», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης, Τζόελ Φούλερ στο Runner’s World. «Για το λόγο αυτό, κάνω προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους», πρόσθεσε.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα ήταν οι δρομείς έδειχναν περισσότερη αντοχή, έτρεχαν δηλαδή με μεγαλύτερη ένταση και για περισσότερο χρόνο, στο έδαφος παρά στο διάδρομο.
Αυτό ήταν μια έκπληξη για τον Φούλερ καθώς με δεδομένο πως στον διάδρομο αποφεύγονται μια σειρά από αρνητικές συνθήκες, όπως ο άνεμος, το κακό κλίμα και η υπερβολική ανύψωση, φαίνεται ότι οι δρομείς θα απέδιδαν καλύτερα στους διαδρόμους. «Και όμως, όταν οι δρομείς καλούνται να τρέξουν έξω, φτάνουν γρηγορότερους χρόνους», τονίζει ο Φούλερ.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η έρευνα δείχνει ότι επειδή οι άνθρωποι όταν τρέχουν σε ένα διάδρομο νιώθουν ότι είναι σε ένα μηχάνημα που δεν μπορούν να ελέγξουν τόσο όσο οι εξωτερικές συνθήκες, τείνουν να επιλέγουν ταχύτητες που είναι πιο αργές σε σχέση με τις δυνατότητές τους.

Τελικά, υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση για το ποιο από τα δύο είδη προπονήσεων είναι πιο ωφέλιμο για έναν δρομέα; Πάντα παίζει ρόλο και ο ψυχολογικός τομέας. Αν ξεπεραστεί αυτός, τότε κάνοντας χρήση του «κανόνα του 1%», αυτόματα έχεις εξασφαλίσει καλύτερες συνθήκες και ταυτόχρονα, έχεις προσομοιάσει στο έπακρο την κατάσταση του εδάφους. Αν ο ψυχολογικός παράγοντας δεν ξεπεραστεί, τότε προφανώς η προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους είναι πιο ουσιώδης.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι μεγάλο λάθος να τρέχεις στο διάδρομο και να βλέπεις τηλεόραση;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend