The Marathon Project: Η Sara Hall «κάλπασε» και έσπασε ρεκόρ

JUSTIN BRITTON

Γράφει ο Ηρακλής Αθανασσόπουλος

Κάλπαζε η Sara Hall γύρω – γύρω από ένα χώρο ειδικά κατασκευασμένο για ιππικές δραστηριότητες εκεί στο προάστειο Chandler του Phoenix στην άκρη της ερήμου της Αριζόνα.

Κάλυψε τα 42195μ σε 2ω20:32 στο πλαίσιο του  the marathon project, ενός δρομικού γεγονότος «παράθυρο» δράσης και πρόκρισης για τους ΟΑ «Τόκυο 2020». Υπολείφθηκε 56 δεύτερα από την εθνική επίδοση των ΗΠΑ, τις 2ω19:36 της Deena Castor (London 2006) αλλά κατέγραψε τη 2η καλύτερη όλων των εποχών της μεγάλης χώρας.

Παράλληλα «έριξε» κατά 89 δεύτερα την ατομική, τις 2ω22:01 την οποία σημείωσε πριν από 75 ημέρες στο Λονδίνο. Εντεκα λεπτά και 28 δεύτερα κατέβασε  η εκπληκτική Keira D; Amato την ατομική της.

Τερμάτισε 2η με 2ω22:56 έναντι των 2ω34:24 ( Atlanta 29 Φεβ 2020). Συντριβή των ατομικών επιδόσεών τους πέτυχαν επίσης η Καναδή Natasha Wodak, 5η με 2ω26:19 (2ω35:16, δλδ – 08:57) και η Μεξικανή Andrea Ramirez, 6η με 2ω26:34 (2ω32:36, δλδ – 06:02).

Οι τέσσερις κυρίες έδειξαν ότι όλα είναι δυνατά! Η εμφάνισή τους κατά μόνας αλλά και συνολικά καλό θα ήταν να εκληφθεί ως μια… σφαλιάρα σε μια παρέα εν Αθήναις καλλιτεχνών οι οποίοι σε ντοκυμαντέρ (!!!) ισχυρίστηκαν το… αστείο ότι τέτοιες, παρόμοιες συντριβές είναι αδύνατες.

Τρίτη τερμάτισε η Kellyn Taylor με 2ω25:22 και 4η η Emma Bates με 2ω25:40. Εννέα κυρίες έτρεξαν κάτω από τις 2ω29:30, το όριο πρόκρισης στους ΟΑ «Τόκυο 2020».

Η 37χρονη Sara Hall απειλούσε την εθνική επίδοση έως και το πέρασμά της από το 35ο χλμ με 1ω56:09. Ετρεξε θαυμάσια όλα τα «πεντάρια» από 16:25 (1ο) έως 16:57 (8ο). Κάλυψε τα τελευταία 2195μ σε 7:26.

Γρήγορη κούρσα με πολλές συντριβές ατομικών επιδόσεων συνέβη και στους άνδρες.

Δώδεκα δρομείς κατέβηκαν το Ολυμπιακό όριο, τις 2ω11:30. Μικρή έκπληξη θεωρείται η νίκη του Martin Hehir με 2ω08:59. Ακολούθησαν 2ος ο Noah Droddy με 2ω09:09 και 3ος ο Colin Bennie με 2ω09:38.

Τα περάσματα – 5χλμ: 15:30, 10χλμ 30:44, 15χλμ 45:55, 20χλμ 1ω01:11, «μισός» 1ω04:29, 25χλμ 1ω16:17, 30χλμ 1ω31:44, 35χλμ 1ω46:55 και 40χλμ 2ω02:08.

Ο αγώνας φιλοξενήθηκε σε κυκλική διαδρομή γύρω από την αρένα ή αλλιώς το rodeo του Chandler. Η κάθε στροφή είχε μήκος 6920μ. Τα 675μ ως τη συμπλήρωση του μαραθωνίου μοιράστηκαν επί της κάθετης Wild Horse RD, δηλαδή στο χώρο εκκίνησης και τερματισμού. Επικράτησαν ηλιοφάνεια και ζέστη με 21 βαθμούς Κελσίου.

Οι 10 ταχύτερες Αμερικάνες alltime           

Deena Kastor 2ω19:36 London 2006
Sara Hall 2ω20:32 Phoenix/AZ
Jordan Hasay 2ω20:57 Chicago 2017
Shalane Flanagan  2ω21:14 Berlin 2014
Joan Samuelson 2ω21:21 Chicago 1985
Amy Cragg 2ω21:42 Tokyo 2018
Keira D’Amato 2ω22:56 Phoenix/AZ
Emily Sisson 2ω23:08 London 2019
Sally Kipyego 2ω25:10 Berlin 2019
Molly Seidel 2ω25:13 London 2020

 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend