Τα σημάδια που δείχνουν ότι είστε κοντά στο επαγγελματικό… κάψιμο!

Το σύνδρομο της «επαγγελματικής εξουθένωσης» είναι ένα φαινόμενο το οποίο εντοπίστηκε πιο έντονα στις αρχές της δεκαετίας 1990, τότε που η εργασία σημείωνε δραματικές αλλαγές. Το αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών καθρεφτίστηκε κυρίως στην ικανοποίηση που προσφέρει το επάγγελμα στον εργαζόμενο, η οποία φάνηκε να σημειώνει μείωση περίπου 9%.

Η επαγγελματική εξουθένωση, ή αλλιώς burnout, μπορεί να περιγραφεί ως μια κατάσταση σωματικού, ψυχικού και συναισθηματικού συναγερμού! Είναι, ουσιαστικά, η απάντηση στο συσσωρευμένο εργασιακό άγχος, στους απαιτητικούς ρόλους και τα καθήκοντα, στην εξάρτηση από την εργασία και στους έντονους ρυθμούς δουλειάς.

Βασικά χαρακτηριστικά του φαινομένου αυτού είναι η ολοκληρωτική παραίτηση του εργαζόμενου, η συναισθηματική κούραση, η απομόνωση από τους συναδέλφους, η μειωμένη παραγωγικότητα και ενεργητικότητα, οι περιορισμένες (ή και ανύπαρκτες) φιλοδοξίες, το ψυχικό και συναισθηματικό κενό, το μειωμένο ενδιαφέρον για επαγγελματική επιτυχία και η αρνητική αυτό-εικόνα.

Ενώ όμως όλα αυτά ακούγονται και φαντάζουν τρομερά ίσως, εν τέλει, να λειτουργούν «προστατευτικά» για το άτομο που διακατέχεται από τόσο αρνητικά συναισθήματα επειδή, κάποια στιγμή, θα σημάνουν μια ποιοτική προσωπική και επαγγελματική αλλαγή!

Ποια είναι τα σημάδια:

1. Είστε εξαντλημένοι

Όταν βρίσκεστε στα πρόθυρα του burnout, η λέξη “κουρασμένος” δεν αρχίζει να καλύπτει το πώς αισθάνεστε. Είστε εντελώς εξαντλημένοι, όμως ο ύπνος δεν φαίνεται να σας βοηθήσει. Η ψυχική και η σωματική εξάντληση είναι ενδεικτικά σημάδια εγκαυμάτων. Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά προσπαθήστε να ασκηθείτε για 30 λεπτά την ημέρα. Θα βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα στρες, να αποκτήσετε παραπάνω ενέργεια και θα κοιμηθείτε καλύτερα.

2. Είστε συνέχεια άρρωστοι

Τα υψηλά επίπεδα στρες μπορούν να αποδυναμώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Κάντε προτεραιότητα τη μείωση των επιπέδων στρες. Βρείτε μια δημιουργική…πρίζα, αφήστε τη φύση να σας θεραπεύσει και προσπαθήστε να χαλαρώσετε.

3. Είστε νευρικοί

Αν βγάζετε νεύρα και θυμό σε φίλους και συνεργάτες χωρίς ιδιαίτερο λόγο, τότε είστε πολύ κοντά στο burnout. Το άγχος και η κόπωση διοχετεύονται αντιδράσεις σας και δεν μπορείτε ελέγξετε τον θυμό σας. Βρείτε κάποιον που θα εμπιστευτείτε και μιλήστε. Να είστε πρόθυμοι να αφήσετε άλλους να σας βοηθήσουν.

4. Δεν έχετε ζωή εκτός δουλειάς

Εάν δεν μπορείτε να διατηρήσετε μια υγιή ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής, θα καταλήξετε να απομονώσετε τον εαυτό σας από τους γύρω σας. Προσπαθήστε να οργανώσετε τον χρόνο σας και να κάνετε πράγματα για τον εαυτό σας.

5. Είστε αναβλητικοί

Αν η λίστα με τις δουλειές είναι μεγάλη και απλά διαβάζοντάς την έχετε κουραστεί και καταλήγετε να μην κάνετε τίποτα, τότε σίγουρα έχετε φτάσει στο burnout. Εάν ο φόρτος εργασίας σας συσσωρεύεται και αισθάνεστε συνεχώς πνιγμένοι, ήρθε η ώρα να σταματήσετε και να αναπνεύσετε. Βάλτε προτεραιότητες να “σβήστε” μικρά πράγματα από τη λιστα σας, έστω και σιγά-σιγά. Θα ανακουφιστείτε.

Ασκηθείτε

Η αερόβια άσκηση μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της χρόνιας κόπωσης, ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού και οδηγώντας σε πλήρη σωματική και πνευματική εκτόνωση. Ιδανικά θεωρούνται τα ομαδικά σπορ που έχουν και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, ενώ πολύ αποδοτικά είναι και τα προγράμματα αίθουσας των γυμναστηρίων (group training). Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι στόχος της άσκησης είναι η πνευματική και σωματική υγεία και όχι η επίδοση η οποία αποτελεί, επίσης, στρεσογόνο παράγοντα.

Διαβάστε ακόμα: Τρία πράγματα που θα σου συμβούν αν περπατάς μισή ώρα κάθε μέρα

Previous ArticleNext Article

Τι δείχνουν οι ημικρανίες για την υγεία μας

Αν ρωτήσεις κάποιον που υποφέρει από ημικρανίες τότε σίγουρα θα σου πει πως το αίσθημα είναι παρόμοιο σαν μια κόλαση πάνω στη γη. Αυτό όμως που προκαλεί τόσο αφόρητο πόνο έχοντας την αίσθηση χιλιάδων σφυριών να καρφώνουν το κρανίο σου, ίσως είναι άγνωστο αλλά μπορεί να είναι σημάδι για κάτι πιο σοβαρό που μπορεί να επιβαρύνει την υγεία σου.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε από το Αμερικανικό Ίδρυμα Ημικρανιών (American Migraine Foundation) στο περιοδικό The BMJ, οι ερευνητές ανακάλυψαν πως τα άτομα που βίωναν συχνά ημικρανίες ήταν πιο επιρρεπή στο να παρουσιάσουν καρδιακά προβλήματα όπως έμφραγμα ή εγκεφαλικό.

Πως σχετίζεται ο πονοκέφαλος με τον ύπνο;

Ο κίνδυνος

Τα άτομα που παθαίνουν συχνά ημικρανίες έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνουν από εγκεφαλικό συγκριτικά με τα άτομα εκείνα που δεν παρουσιάζουν πονοκεφάλους.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα από 115,541 ανθρώπους ηλικίας 25 με 42 για να διαπιστώσουν αν είχαν παρουσιάσει καρδιακά προβλήματα. Περίπου το 15% των ανθρώπων που είχαν ημικρανίες είχαν 50% περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν σοβαρές επιπλοκές στη καρδιά.

Βασισμένοι όμως στα αποτελέσματα των δεδομένων, οι ερευνητές διαφώνησαν πως οι ημικρανίες μπορεί να θεωρηθούν επικίνδυνες για την υγεία της καρδιάς, τονίζοντας πως δεν χρειάζεται να υπάρχει κάποια ανησυχία. Το προτιμότερο είναι να παρακολουθείς με μέτρο την υγεία σου και να συμβουλεύεσαι τον γιατρό σου για τις όποιες ανησυχίες έχεις σχετικά με τις ημικρανίες σου.

Διαβάστε επίσης: Ημικρανίες που προκαλούνται από συγκεκριμένες τροφές

Παράξενα σημάδια που σου δείχνουν πόσο αγχωμένος είσαι!

Oι μανιακές Δευτέρες είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της μοντέρνας ζωής. Ιδιαίτερα αν πάσχεις από χρόνιες στρεσογόνες καταστάσεις μέσα στον εργασιακό σου χώρο αλλά και στις προσωπικές σου σχέσεις.

Αν πραγματικά νιώθεις συχνά κάποιο από τα σημάδια που θα σας παρουσιάσω παρακάτω το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να να πάρεις μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά ή  να πας ένα περίπατο για να χαλαρώσεις ή απλά να κλείσεις το κινητό σου για μία μέρα.

Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Πονοκέφαλοι το σαββατοκύριακο

Αν ακόμα και το σαββατοκύριακο που χαλαρώνεις η πίεση της προηγούμενης εβδομάδας μετατρέπεται σε ημικρανίες και πόνους χρειάζεσαι μεγάλες δόσεις ύπνου και καλό φαγητό.

Μούδιασμα στο στόμα

Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καταφύγεις σε έναν οδοντίατρο να προμηθευτείς ένα μασελάκι για τον ύπνο ώστε να μην πιέζεις τα δόντια σου στον ύπνο σου και το πρωί σε πονάνε.

Περίεργα όνειρα

Τα όνειρα συνήθως λειτουργούν σαν παράγοντες θετικής ενέργειας στον άνθρωπο μιας και αν κάποιος έχει σωστές συνήθειες ύπνου και κοιμάται πάνω από 7 ώρες την ημέρα αλλά ακόμα αν αποφεύγει το αλκοόλ και την κακή διατροφή θα ξυπνάει σίγουρα με καλύτερη διάθεση. Σε αντίθετη περίπτωση κάτι από όλα αυτά δεν γίνεται σωστά.

Ματώνει το στόμα

Αν είσαι από τα άτομα που περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας στη δουλειά καλό θα ήταν να κρατάς πάντα μαζί σου μία οδοντόβουρτσα ώστε τα δόντια σου να μην μένουν πολλές ώρες χωρίς να είναι βουρτσισμένα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ακόμα και περιοδοντίτιδα στα δόντια.

Δέκα τρόποι για να γλιτώσετε από το άγχος και το στρες

Ακμή

Το άγχος συμβάλλει στην έκκριση σμιγματογόνου υγρού πράγμα που σημαίνει πως μπορείς να βγάλεις ακόμα και ακμή εκτός των φυσιολογικών ορίων ηλικίας και ακμή πολύ πιο έντονη απ ότι είχες βγάλει στην περίοδο της εφηβείας σου. Καλό θα ήταν να πλένεσαι με τα κατάλληλα σαμπουάν ώστε το σώμα να μπορεί να ισορροπεί το ph και να μην δημιουργούνται τέτοιου είδους προβλήματα στον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Τρόφιμα που μειώνουν το άγχος!

x
Send this to a friend