Τα σημάδια που δείχνουν ότι είστε κοντά στο επαγγελματικό… κάψιμο!

Το σύνδρομο της «επαγγελματικής εξουθένωσης» είναι ένα φαινόμενο το οποίο εντοπίστηκε πιο έντονα στις αρχές της δεκαετίας 1990, τότε που η εργασία σημείωνε δραματικές αλλαγές. Το αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών καθρεφτίστηκε κυρίως στην ικανοποίηση που προσφέρει το επάγγελμα στον εργαζόμενο, η οποία φάνηκε να σημειώνει μείωση περίπου 9%.

Η επαγγελματική εξουθένωση, ή αλλιώς burnout, μπορεί να περιγραφεί ως μια κατάσταση σωματικού, ψυχικού και συναισθηματικού συναγερμού! Είναι, ουσιαστικά, η απάντηση στο συσσωρευμένο εργασιακό άγχος, στους απαιτητικούς ρόλους και τα καθήκοντα, στην εξάρτηση από την εργασία και στους έντονους ρυθμούς δουλειάς.

Βασικά χαρακτηριστικά του φαινομένου αυτού είναι η ολοκληρωτική παραίτηση του εργαζόμενου, η συναισθηματική κούραση, η απομόνωση από τους συναδέλφους, η μειωμένη παραγωγικότητα και ενεργητικότητα, οι περιορισμένες (ή και ανύπαρκτες) φιλοδοξίες, το ψυχικό και συναισθηματικό κενό, το μειωμένο ενδιαφέρον για επαγγελματική επιτυχία και η αρνητική αυτό-εικόνα.

Ενώ όμως όλα αυτά ακούγονται και φαντάζουν τρομερά ίσως, εν τέλει, να λειτουργούν «προστατευτικά» για το άτομο που διακατέχεται από τόσο αρνητικά συναισθήματα επειδή, κάποια στιγμή, θα σημάνουν μια ποιοτική προσωπική και επαγγελματική αλλαγή!

Ποια είναι τα σημάδια:

1. Είστε εξαντλημένοι

Όταν βρίσκεστε στα πρόθυρα του burnout, η λέξη “κουρασμένος” δεν αρχίζει να καλύπτει το πώς αισθάνεστε. Είστε εντελώς εξαντλημένοι, όμως ο ύπνος δεν φαίνεται να σας βοηθήσει. Η ψυχική και η σωματική εξάντληση είναι ενδεικτικά σημάδια εγκαυμάτων. Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά προσπαθήστε να ασκηθείτε για 30 λεπτά την ημέρα. Θα βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα στρες, να αποκτήσετε παραπάνω ενέργεια και θα κοιμηθείτε καλύτερα.

2. Είστε συνέχεια άρρωστοι

Τα υψηλά επίπεδα στρες μπορούν να αποδυναμώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Κάντε προτεραιότητα τη μείωση των επιπέδων στρες. Βρείτε μια δημιουργική…πρίζα, αφήστε τη φύση να σας θεραπεύσει και προσπαθήστε να χαλαρώσετε.

3. Είστε νευρικοί

Αν βγάζετε νεύρα και θυμό σε φίλους και συνεργάτες χωρίς ιδιαίτερο λόγο, τότε είστε πολύ κοντά στο burnout. Το άγχος και η κόπωση διοχετεύονται αντιδράσεις σας και δεν μπορείτε ελέγξετε τον θυμό σας. Βρείτε κάποιον που θα εμπιστευτείτε και μιλήστε. Να είστε πρόθυμοι να αφήσετε άλλους να σας βοηθήσουν.

4. Δεν έχετε ζωή εκτός δουλειάς

Εάν δεν μπορείτε να διατηρήσετε μια υγιή ισορροπία εργασίας-προσωπικής ζωής, θα καταλήξετε να απομονώσετε τον εαυτό σας από τους γύρω σας. Προσπαθήστε να οργανώσετε τον χρόνο σας και να κάνετε πράγματα για τον εαυτό σας.

5. Είστε αναβλητικοί

Αν η λίστα με τις δουλειές είναι μεγάλη και απλά διαβάζοντάς την έχετε κουραστεί και καταλήγετε να μην κάνετε τίποτα, τότε σίγουρα έχετε φτάσει στο burnout. Εάν ο φόρτος εργασίας σας συσσωρεύεται και αισθάνεστε συνεχώς πνιγμένοι, ήρθε η ώρα να σταματήσετε και να αναπνεύσετε. Βάλτε προτεραιότητες να “σβήστε” μικρά πράγματα από τη λιστα σας, έστω και σιγά-σιγά. Θα ανακουφιστείτε.

Ασκηθείτε

Η αερόβια άσκηση μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της χρόνιας κόπωσης, ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού και οδηγώντας σε πλήρη σωματική και πνευματική εκτόνωση. Ιδανικά θεωρούνται τα ομαδικά σπορ που έχουν και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, ενώ πολύ αποδοτικά είναι και τα προγράμματα αίθουσας των γυμναστηρίων (group training). Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι στόχος της άσκησης είναι η πνευματική και σωματική υγεία και όχι η επίδοση η οποία αποτελεί, επίσης, στρεσογόνο παράγοντα.

Διαβάστε ακόμα: Τρία πράγματα που θα σου συμβούν αν περπατάς μισή ώρα κάθε μέρα

Previous ArticleNext Article

ΣΕΓΑΣ: Σεμινάριο για την αντοχή στα Τρίκαλα

ΣΕΓΑΣ: Σεμινάριο για την αντοχή στα Τρίκαλα

Σεμινάριο για τα αγωνίσματα των δρόμων αντοχής θα διοργανώσει ο ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με την ΕΑΣ Θεσσαλίας, το Σάββατο (22/2) στα Τρίκαλα, παραμονή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ανωμάλου δρόμου (23/2).

Το σεμινάριο θα γίνει στην Αίθουσα πολιτισμού, Μουσείο Τσιτσάνης (παλιές φυλακές), στα Τρίκαλα με εισηγητές τους προπονητές Δημήτρη Σούλα και Λευτέρη Ραφαηλάκη.

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου:
18:30- 19:00: «Ζώνες επιβάρυνσης στην προπόνηση αντοχής»
Εισηγητής: Δημήτρης Σούλας, Καθηγητής προπονητικής ΣΕΦΑΑ-ΠΘ, Προπονητής στίβου

19:00-19:30: Προετοιμασία δρομέων αντοχής σε υψόμετρο
Εισηγητής: Ελευθέριος Ραφαηλάκης , PHD Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,
Ομοσπονδιακός προπονητής στίβου

Συντονιστής: Σπύρος Κέλλης, πρόεδρος επιτροπής επιμόρφωσης ΣΕΓΑΣ

19:30-20:00: Ερωτήσεις-συζήτηση

Δεύτερη θέση για την Καρύδη στη Γαλλία

Δεύτερη θέση για την Καρύδη στη Γαλλία

Τους εκτός συνόρων αγώνες της συνέχισε σήμερα η Σπυριδούλα Καρύδη, που κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο τριπλούν στο μίτινγκ του Ομπον.

Η Καρύδη λίγες ημέρες από τον αγώνα στο Βαν ντε Ρέιγ “προσγειώθηκε” στα 13,45 μ. στο τριπλούν και συνέχισε τις σταθερές της εμφανίσεις στη σεζόν. Η νεαρή έχει κάνει φέτος 13,51 μ., που είναι και ρεκόρ της στον κλειστό και παράλληλα έχει ήδη κερδίσει βαθμούς στην παγκόσμια κατάταξη καθώς και πολύτιμες εμπειρίες για τη συνέχεια. Η Καρύδη είχε ακόμη άλματα στα 13,34 μ., 13,29 μ., 13,28 μ., 12,70 μ. κι ένα άκυρο.
Η Γκαμπριέλ Σούσα Ντο Σάντος ήταν νικήτρια στον σημερινό αγώνα με άλμα στα 13,58 μ.

x

Send this to a friend