Στον αέρα οι έλεγχοι ντόπινγκ αθλητών στην Ελλάδα

Στον αέρα οι έλεγχοι ντόπινγκ αθλητών στην Ελλάδα

Το Εργαστήριο Ελέγχου Ντόπινγκ του ΟΑΚΑ κινδυνεύει άμεσα με άρση αναγνώρισης από την WADA, λόγω ουσιαστικής του εγκατάλειψης, κάτι που θα σημάνει ελαχιστοποίηση των ελέγχων ντόπινγκ στην Ελλάδα για όλα τα αθλήματα.

Ο μεγάλος κίνδυνος

Ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα που απειλεί άμεσα με αλυσιδωτές αντιδράσεις το σύνολο του ελληνικού αθλητισμού, φέρνει στο φως της δημοσιότητας η «Καθημερινή».

Σε ρεπορτάζ που υπογράφει η Σπυριδούλα Σπανέα επισημαίνεται ο κίνδυνος άρσης αναγνώρισης από την WADA που αντιμετωπίζει το Εργαστήριο Ελέγχου Ντόπινγκ του ΟΑΚΑ, ο οποίος ενδέχεται να λάβει σάρκα και οστά στα τέλη Ιουνίου, όταν και θα βρεθούν στη χώρα μας εκπρόσωποι του Παγκοσμίου Οργανισμού Αντιντόπινγκ.

Τι θα σημάνει για τον ελληνικό αθλητισμό ενδεχόμενο άρσης αναγνώρισης από τη WADA;  Οι έλεγχοι, επειδή θα είναι πιο ακριβοί (καθότι θα πρέπει να πραγματοποιούνται στο εξωτερικό), θα ελαχιστοποιηθούν, με αποτέλεσμα, ανά πάσα στιγμή, κάποιος αθλητής μας να μπορεί να βρεθεί ντοπαρισμένος σε διεθνή αγώνα.

Αναλυτικά το ρεπορτάζ της «Καθημερινής« έχει ως εξής:

«Με την αναστολή της αναγνώρισης κινδυνεύει το Εργαστήριο Ελέγχου Ντόπινγκ του ΟΑΚΑ. Ο γηρασμένος εξοπλισμός, η έλλειψη προσωπικού, η μη οικονομική αυτοτέλεια, η μη δυνατότητα εφαρμογής νέων μεθοδολογιών και οι λίγες δειγματοληψίες που διενεργούνται από το Εθνικό Συμβούλιο Καταπολέμησης Ντόπινγκ, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, το οποίο ενδέχεται να… σκάσει στις 26 και τις 27 Ιουνίου. Εκείνες τις ημέρες, εκπρόσωποι του Παγκοσμίου Οργανισμού Αντιντόπινγκ (WADA) θα έρθουν στην Ελλάδα για έλεγχο. Η άρση της αναγνώρισης θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον ελληνικό αθλητισμό, διότι τα δείγματα θα φεύγουν για έλεγχο στο εξωτερικό, κάτι που συνεπάγεται με πολλαπλασιασμό των εξόδων.

Ο χρόνος μοιάζει να έχει «παγώσει» στο 2004 για το, κάποτε, υπερσύγχρονο εργαστήριο. Τα μηχανήματα «γέρασαν», δεν αντικαταστάθηκαν, οι έλεγχοι λιγοστεύουν και το ελάχιστο προσωπικό προσπαθώντας να περισώσει την αξιοπρέπεια του εργαστηρίου –και της χώρας– μοιάζει σα να παλεύει με ανεμόμυλους. Και, όμως, το Εργαστήριο βγάζει χρήματα με τα οποία θα μπορούσε να συντηρηθεί, αλλά, όπως μας λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, αυτά τα χρήματα πηγαίνουν στο ΟΑΚΑ «για να ποτίζεται τα γκαζόν».

Σε ό,τι αφορά το επιστημονικό προσωπικό εργάζονται μόνο πέντε άνθρωποι και από το τεχνικό δύο (ο ένας είναι έτοιμος να φύγει με σύνταξη). Οι επιστήμονες αναγκάζονται να παραδώσουν αποτελέσματα σε 30 ημέρες, ενώ o WADA ορίζει σε 10. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλές χώρες να σταματήσουν να στέλνουν δείγματα στην Ελλάδα και να έχουν χαθεί, σχεδόν, 500.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον WADA, κάθε εργαστήριο πρέπει να έχει οικονομική ανεξαρτησία, κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια αποχώρησαν τρεις διευθυντές του Εργαστηρίου, διότι δεν μπορούσαν να εργαστούν.

Ενας άλλος… ύφαλος είναι οι λίγες δειγματοληψίες που διενεργεί το ΕΣΚΑΝ. Για να διατηρήσει ένα εργαστήριο την άδειά του πρέπει να κάνει τον χρόνο 3.000 ελέγχους, με το ελληνικό να φτάνει, με χίλιες δυσκολίες, τους 2.900, διότι, λόγω οικονομικών προβλημάτων, δεν γίνονται λείψεις δειγμάτων από το ΕΣΚΑΝ.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Αντιντόπινγκ φέρεται να είναι ενήμερος για τα προβλήματα και στις 26 Ιουνίου θα στείλει κλιμάκιο για να κάνει έλεγχο.

Ο τελευταίος έλεγχος είχε πραγματοποιηθεί πριν από τέσσερα χρόνια και, τότε, το Εργαστήριο κατάφερε να διατηρήσει την άδειά του».

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ο σωστός τρόπος εφαρμογής για να έχει αποτέλεσμα το αποσμητικό μας

Τα αποσμητικά προστατεύουν από τον ιδρώτα και μας επιτρέπουν να έχουμε μια αίσθηση φρεσκάδας και καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ειδικά πριν ή μετά τη γυμναστική, συνηθίζουμε να εφαρμόζουμε αποσμητικό αφού ιδρώνουμε αρκετά. Υπάρχει όμως ένα λάθος που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι με το αποσμητικό τους, ειδικά όσοι γυμνάζονται.

Αν βάζετε αποσμητικό το πρωί μετά το ντους, πριν από το γυμναστήριο ή μετά το ντους στο γυμναστήριο, τότε δεν θα έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα!

Ο σωστός τρόπος είναι να εφαρμόζετε το αποσμητικό στις μασχάλες σας το βράδυ, πριν πέσετε για ύπνο. Με αυτόν τον τρόπο το αποσμητικό έχει τον χρόνο να στεγνώσει και να κάνει τη δουλειά του.

Αν το πρωί πριν πάτε στη δουλειά κάνετε γυμναστική, τότε θα πρέπει να στεγνώσετε πολύ καλά τη μασχάλη σας, πριν βάλετε ξανά το αποσμητικό σας. Αν έχετε χρόνο, μπορείτε να το αποφύγετε για 15-20 λεπτά και να το εφαρμόσετε μετά, προκειμένου να έχετε την προστασία που θέλετε για ολόκληρη την ημέρα.

Επίσης θα μπορούσατε με λίγο νερό να αφαιρέσετε λίγο από το αποσμητικό πριν γυμναστείτε, για να επιτρέψετε στο δέρμα σας να ιδρώσει και να βγάλει τις τοξίνες.

Πριν το εφαρμόσετε πρέπει το δέρμα σας να είναι εντελώς στεγνό, ενώ πριν γυμναστείτε πρέπει το αποσμητικό σας να έχει στεγνώσει καλά.

Και αυτό διότι σε διαφορετική περίπτωση θα φύγει μαζί με το νερό (σ.σ. θα κολλήσει πάνω στα ρούχα σας) ή με τον ιδρώτα, αν δεν έχει στεγνώσει καλά.

Διαβάστε επίσης: Φυσικες λύσεις για να μην έχετε προβλήματα κακοσμίας το καλοκαίρι

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Λάθη που κάνουμε και χάνουμε τον ύπνο μας

Ο ύπνος είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα στη ζωή για πολλούς λόγος. Ένας καλός ύπνος μπορεί να μας οδηγήσει στην επαγγελματική επιτυχία, μέχρι και στην απώλεια βάρους.

Υπάρχουν, όμως, μερικά πραγματάκια που πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε πριν κοιμηθείτε, αν θέλετε να απολαύσετε έναν ήρεμο και αδιατάρακτο ύπνο.

Εκτός, λοιπόν, από το να πιείτε ένα καφεδάκι πριν τον ύπνο, αυτά είναι τα έξι πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε πριν κοιμηθείτε:

1. Να κοιτάξουμε το κινητό μας ή το τάμπλετ

Ρίχνετε μια τελευταία ματιά στο e-mail σας και στο Facebook, δύο λεπτάκια μόνο. Μην το κάνετε: το φως της οθόνης σταματά την έκκριση της μελατονίνης, μιας ορμόνης που βάζει το σώμα μας σε λειτουργία ύπνου. Αφήστε που τα δύο λεπτάκια στο Facebook/Twitter/όποιο άλλο από τα social media μπορούν να μετατραπούν σε τρεις ώρες και μετά δεν θα ξέρετε πότε θα προλάβετε να κοιμηθείτε.

2. Να πιέζουμε τον εαυτό μας να κοιμηθεί

Πέσαμε στο κρεβάτι και δεν μας παίρνει ο ύπνος; Το μεγαλύτερο λάθος είναι να προσπαθούμε να κάνουμε τον εαυτό μας να κοιμηθεί. Καλύτερα να σηκωθούμε και να κάνουμε κάτι άλλο, μέχρις ότου νυστάξουμε πραγματικά.

3. Να πίνουμε αλκοόλ

Όσοι νομίζουμε ότι το μεθύσι εγγυάται τον ύπνο, κάνουμε λάθος. Πέραν όλων των άλλων, ο ύπνος υπό την επήρρεια αλκοόλ είναι κακός, διακοπτόμενος και καθόλου ξεκούραστος.

4. Να κοιμόμαστε με το κατοικίδιό μας

Είναι ωραίο να κοιμόμαστε με το σκύλο ή τη γάτα μας, ωστόσο, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν βοηθά στο να κοιμηθούμε καλά, ενώ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργιών.

5. Να ζεσταίνουμε το χώρο

Όλοι οι ειδικοί περί τον ύπνο συμφωνούν ότι ο ύπνος είναι καλύτερος όταν το περιβάλλον είναι δροσερό.

6. Να ασκηθούμε

Η άσκηση λίγο πριν την ώρα του ύπνου είναι λάθος, καθώς αυξάνει τα επίπεδα της θερμοκρασίας του σώματος και μας προετοιμάζει για δράση και όχι για χαλάρωση. Από τις σπάνιες φορές που η άσκηση δεν μας κάνει καλό.

Διαβάστε ακόμα: Δεν σας παίρνει ο ύπνος; Εφαρμόστε τη μέθοδο «4-7-8»!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend