Ποδηλατικός Γύρος της Πετρούπολης

Ποδηλατικός Γύρος της Πετρούπολης

Τον ποδηλατικό γύρο της πόλης διοργανώνει την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018 ο δήμος Πετρούπολης σε συνεργασία με τον Ποδηλατικό Δρομικό Σύλλογο Οδυσσέας.

Ο γύρος της πόλης δεν θα έχει αγωνιστικό ή ανταγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά στην ουσία θα είναι μια βόλτα με τα ποδήλατα στην πόλη και μία επίσκεψη στα σημαντικότερα σημεία της πόλης.

Η αφετηρία θα είναι στον Άγιο Δημήτριο η ώρα συγκέντρωσης στις 9:30 το πρωί και η εκκίνηση θα γίνει στις 10:00.

Previous ArticleNext Article

Ήρθε στην Ελλάδα από τη Σκωτία με ποδήλατο!

Σαράντα οχτώ ημέρες, περίπου 3.500 χιλιόμετρα πάνω στις δυο ρόδες ενός ποδηλάτου, με φορτίο που έφτανε έως και τα 30 κιλά, και υπό συνθήκες που εναλλάσσονταν ανάλογα με τις «διαθέσεις» του καιρού – από …χιόνι και χαλάζι στην εκκίνηση ως καυτό ήλιο στον τελικό προορισμό. Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν στοιχεία «ταυτότητας» κάποιου ποδηλατικού αγώνα, αλλά ενός ξεχωριστού εγχειρήματος του 20χρονου Κλέωνα Παπαδημητρίου, ο οποίος ταξίδεψε από τη Σκωτία στην Ελλάδα με ποδήλατο!

Η πανδημία τον βρήκε φοιτητή στο Aberdeen (Αμπερντίν) της Σκωτίας, όπου και παρέμεινε όλη την περίοδο των αυστηρών περιοριστικών μέτρων, ενώ όταν τελείωσε πια τα μαθήματά του, τα κλειστά αεροδρόμια και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί αλλά κυρίως ο …νεανικός ενθουσιασμός και η τόλμη του, τον έκαναν να σκαρφιστεί έναν διαφορετικό τρόπο για να φτάσει στην Ελλάδα και την οικογένειά του.

«Ξεκίνησε σαν πλάκα αλλά επειδή εμένα μ’ αρέσουν οι «περιπέτειες» αυτού του είδους, ξεκίνησα να μελετώ αν κάτι τέτοιο ήταν εφικτό», εξηγεί ο 20χρονος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Συμπαραστάτη στην απόφασή του να επιστρέψει από το Αμπερντίν στην Αθήνα με ποδήλατο βρήκε τον πατέρα του, ο οποίος παρακολουθούσε το «στίγμα» του γιου του καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτή ήταν, άλλωστε, και η βασική προϋπόθεση που τού έβαλε προκειμένου να ανάψει το πατρικό «πράσινο φως» και να μπει ο Κλέων με τον ποδήλατό του στη γραμμή εκκίνησης. «Θα το κάνεις υπό την προϋπόθεση ότι θα ξέρω κάθε στιγμή πού είσαι», τού είπε ο πατέρας του, ο Κλέων βρήκε την κατάλληλη εφαρμογή για να καταστεί αυτό εφικτό κι έτσι αποδύθηκε τον δικό του διαφορετικό …αγώνα «Kleon vs Lockdown»

Το ταξίδι του νεαρού σπουδαστή ξεκίνησε τελικά στις 10 Μαΐου 2020 και διασχίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, τη Γερμανία και την Αυστρία έφτασε στην Ιταλία, όπου από το λιμάνι της Αγκόνας πέρασε με πλοίο στην Πάτρα και από εκεί συνέχισε ώς την Αθήνα όπου η οικογένεια και φίλοι του τον υποδέχθηκαν στη γειτονιά του, τα Μελίσσια, με ένα μεγάλο πανό «Welcome Home Kleon- One more challenge accomplished»!

Είχαν προηγηθεί 48 συναρπαστικές ημέρες, με ευχάριστες στιγμές, απρόοπτα αλλά κυρίως με πολλή δύναμη ψυχής από την πλευρά του 20χρονου. «Την πρώτη μέρα που έφυγα είχε χαλάζι και χιόνι», θυμάται, ενώ από τις πρώτες κιόλας ημέρες του ταξιδιού στράβωσε ο πίσω τροχός του ποδηλάτου του -ένα μεταχειρισμένο αγωνιστικό που αγόρασε αντί 300 λιρών- με αποτέλεσμα να παθαίνει πολλές φορές λάστιχο στη διαδρομή…

«Έφυγε μια ακτίνα και μερικές φορές έσκαγε δυο-τρεις φορές τη μέρα το λάστιχο και αυτό όχι μόνο μου έτρωγε πολύ χρόνο αλλά δεν ήταν καλό και για το ηθικό μου. Ήταν, όμως, ένα μάθημα που έπρεπε να μάθω να διαχειρίζομαι», λέει ο Κλέων, ο οποίος περνούσε τα βράδια του είτε κάνοντας κάμπινγκ ή -προς το τέλος του ταξιδιού- «σε σπίτια ή κήπους γνωστών» και είχε πάντα στο σακίδιό του άσπρο ψωμί, φυστικοβούτυρο και σαρδέλες σε κονσέρβα προκειμένου να του εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ενέργεια για να μπορεί να ποδηλατεί απερίσπαστος από οποιοδήποτε αίσθημα …πείνας.

Και μπορεί τα 3.500χλμ πάνω στο ποδήλατο να ισοδυναμούν με πολλές ώρες εξάσκησης σε κάποιο γυμναστήριο, ωστόσο η άθληση φαίνεται πως είναι στο DNA της οικογένειας Παπαδημητρίου, αφού μετά την πρώτη μέρα ξεκούρασης ακολούθησε γερή …προπόνηση. «Χθες ήταν η πρώτη μέρα που ξεκουράστηκα και μόλις γύρισε ο μπαμπάς μου από τη δουλειά κάναμε όλοι μαζί (σ.σ. η μητέρα του είναι τριαθλήτρια) στο υπόστεγο …γυμναστική για δύο ώρες», λέει χαριτολογώντας ο 20χρονος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημιουργούνται 2 νέοι μεγάλοι ποδηλατοδρόμοι στην Αθήνα

Πού θα γίνουν οι ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της Αθήνας

Στην εθνική στρατηγική για το ποδήλατο που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση, αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καιρίδη.

Ο κ. Κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «από το περασμένο φθινόπωρο ξεκινήσαμε την εκπόνηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μιας εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, το οποίο δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά έχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις».

Το δεύτερο βήμα πολιτικών παρεμβάσεων για την ανάπτυξη της ποδηλασίας, ανέφερε ο υπουργός, είναι ότι «προχωρούμε άμεσα την ολοκλήρωση δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος, είναι ένας ποδηλατόδρομος που θα ξεκινάει από το Γκάζι και θα φτάνει έως την Κηφισιά, έργο ύψους 7 εκατ. ευρώ και το οποίο βαίνει σε δημοπράτηση. Αυτός, ο ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με τον ήδη υπάρχοντα που ξεκινάει από το Γκάζι και φτάνει μέχρι την παραλία. Ο δεύτερος καινούριος ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί, συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης, θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα πηγαίνει Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό Θα είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από το Πράσινο Ταμείο.

Το τρίτο που προωθεί το υπουργείο, είναι οι προσωρινοί πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, καθώς και η μετατροπή οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Έχουμε εκδώσει και τεχνικές οδηγίες από την πλευρά του υπουργείου στους δήμους και χαίρομαι που αρκετοί ανταποκρίνονται ήδη και προχωρούν προς την κατεύθυνση» ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης.

Το τέταρτο βήμα της κυβερνητικής πολιτικής, έρχεται με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, και μέσα σε αυτό, όπως είπε ο υπουργός, έχει κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνάει το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Τέλος, το πέμπτο μέτρο δράσης κατά τον κ. Χατζηδάκη, είναι «ένα ευρύτερο σχέδιο, τεχνικές οδηγίες για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών, μέσα από την εκπόνηση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, των ΣΒΑΚ, τα οποία θα τα επεξεργαστούμε πάλι με τα συναρμόδια υπουργεία, και τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα κατευθυντήριες ευρωπαϊκές Οδηγίες προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων και προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών».

x
Send this to a friend