Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας που βγάζει πρωταθλητές από κούνια!

Κι όμως, είναι εφικτό: Όσοι θέλουν το παιδί τους να γίνει ένας λαμπρός αθλητής, καλύτερα να “προγραμματίσουν” τη γέννα για τον Σεπτέμβριο, ενώ αν θέλουν να ζήσει περισσότερο και να πετύχει, ας αφήσουν τα γεννητούρια για το Οκτώβριο.

Αυτό τουλάχιστον λένε τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Βρετανική Εθνική Στατιστική Υπηρεσία.

Tα κυρίαρχα επαγγέλματα του Σεπτεμβρίου είναι φυσικοί και αθλητές ενώ έχουν την τάση να ακολουθούν ακαδημαϊκή καριέρα, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Οι πιο τυχεροί φαίνεται να είναι οι γεννημένοι το μήνα Οκτώβριο αφού ζουν περισσότερο όλων, κατά μέσο όρο 215 ημέρες, ενώ έχουν τη τάση να γίνονται επιτυχημένοι με ό, τι καταπιάνονται.

Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει ένας νέος Μπέκαμ, καλύτερα να μην επιλέξετε το μήνα Μάιο, ακόμα και αν ο ίδιος γεννήθηκε τότε. Σύμφωνα με την Dailymail, ο άσσος του ποδοσφαίρου αποτελεί εξαίρεση! Τον Μαϊό γεννιούνται πρόεδροι και πολιτικοί.

Όπως και να έχει, η παραπάνω έρευνα προσπάθησε να εξηγήσει τους λόγους που τα παιδιά του Σεπτέμβρη έχουν περισσότερες αθλητικές ικανότητες στο DNA τους.

Η απάντηση είναι ο ήλιος. Το γεγονός ότι οι μαμάδες εκτίθενται περισσότερο στον ήλιο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών που είναι και οι τελευταίοι του εμβρύου μέσα στην κοιλιά.

Ο ρόλος της βιταμίνης D

Η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη η οποία σχηματίζεται στον οργανισμό κυρίως μέσω της απορρόφησης της ηλιακής υπεριώδους ακτινοβολίας από το δέρμα, αλλά και από ορισμένες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D.

Οι δύο μορφές (μεταβολίτες) της βιταμίνης D είναι η εργοκαλσιφερόλη (βιταμίνη D2) η οποία περιλαμβάνεται στις τροφές και η χοληκαλσιφερόλη (βιταμίνη D3) η οποία παράγεται στο δέρμα μέσω της έκθεσης του από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.

Στην πραγματικότητα όμως δεν πρόκειται για βιταμίνη αλλά για μία προ-στεροειδή ορμόνη, η οποία έχει άμεση δράση στα γονίδια μας. Το τελικό προϊόν του μεταβολισμού της, η Καλσιτριόλη (1,25-dihydroxyvitamin D), είναι μια σεκοστεροειδής ορμόνη που αλληλεπιδρά με περισσότερα από 2,500 γονίδια στο ανθρώπινο σώμα.

Η πιο γνωστή, μέχρι πρόσφατα, δράση της βιταμίνης D είναι η αύξηση της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο για τη διαμόρφωση και τη διατήρηση υγιών οστών καθώς και για την ενίσχυση της νευρομυϊκής λειτουργίας. Ακόμη όμως και εάν υπάρχει μια πλούσια διατροφή σε ασβέστιο, χωρίς ικανοποιητική βιταμίνη D το ασβέστιο δεν μπορεί να απορροφηθεί.

Εκεί βρίσκεται το… κλειδί. Τα παιδιά που γεννιούνται μετά από έκθεση της μάνας στον ήλιο, φαίνεται ότι επηρεάζονται από την πληρότητα σε βιταμίνη D που τα διαμορφώνει στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Πώς θα μείνετε σε φόρμα μέσα στις γιορτές χωρίς να πάτε γυμναστήριο

γιορτές προσφέρονται κυρίως για οικογενειακές συγκεντρώσεις, εξόδους και εκλεκτά εδέσματα. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να παραμελήσετε τον υγιεινό τρόπο ζωής ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται πως θα πρέπει να προσπαθήσετε λίγο πιο σκληρά και να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι να αποφύγετε τα έξτρα κιλά την εορταστική περίοδο, ενώ για πολλούς φαντάζει σχεδόν αδύνατο να επισκεφθούν το γυμναστήριο.

Ευτυχώς όπως αναφέρει η Carmen Shawn (ειδική σε θέματα διατροφής και εκγύμνασης), υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να διατηρηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τις εναλλακτικές που ακολουθούν:

Πεζοπορία ή περπάτημα ακόμα και στο κρύο

Υπάρχουν πολλά μέρη για να περπατήσει κανείς, χιονισμένα ή μη. Ειδικά  το περπάτημα στο κρύο, είτε με χιόνι είτε χωρίς, είναι μια πολύ καλή άσκηση που ενισχύει την καρδιακή λειτουργία κα γυμνάζει αποτελεσματικά τα κάτω άκρα.

Βάλτε στόχους

Μην ξεχνάτε να βάζετε στόχους προκειμένου να μην επαναπαύεστε, άσχετα με το πόσο δύσκολο είναι η πραγματοποίησή τους. Μπορεί να σχετίζονται με μια συνάντηση με φίλους που έχετε χαθεί από καιρό ή το να καταφέρετε να «χωρέσετε» σε ρούχο που πριν λίγο καιρό ήταν υπερβολικά στενό.

Αγοράστε αθλητικά ρούχα

Ένα τέτοιο δώρο εορτών που σχετίζεται με την γυμναστική θα σας υπενθυμίζει πως πρέπει να αποφεύγετε το τσιμπολόγημα και τα πολλά γλυκά που συνηθίζουμε να τρώμε όλοι τέτοιες μέρες.

Μαγειρέψτε υγιεινά

Διαβάστε βιβλία μαγειρικής με συνταγές όπου αποφεύγονται τα ανθυγιεινά συστατικά στο μαγείρεμα των εορταστικών γευμάτων σας.

Φάτε κάτι πριν πάτε σε μια γιορτή

Φάτε κάτι που περιέχει πρωτεΐνες και λίπη πριν πάτε σε μια εκδήλωση. Με τον τρόπο αυτό σταθεροποιείται το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα σας και αυτό σαν δίνει μια αίσθηση πληρότητας. Κατά συνέπεια όταν θα παρευρεθείτε στην γιορτή θα έχετε λιγότερη όρεξη για γλυκά και οτιδήποτε περιέχει αρκετή ποσότητα ζάχαρης.

Μείνετε μακριά από το μπουφέ

Δεν χρειάζεται να βρίσκεστε όλη την ώρα στην κουζίνα η μπροστά από το τραπέζι που είναι γεμάτο εδέσματα. Μόνο έτσι θα αποφύγετε τον πειρασμό τους συνεχούς τσιμπολογήματος.

Αποφύγετε τα ποτά με ζάχαρη

Μείνετε μακριά από μπύρες και ποτά που περιέχουν χυμό φρούτων που συνήθως είναι γεμάτος ζάχαρη. Αν χρειαστεί βρείτε μια καλή δικαιολογία του τύπου «έχω να οδηγήσω μετά», ώστε να μην μπείτε καν στην διαδικασία να καταναλώσετε ένα ποτό πλούσιο σε θερμίδες.

Φάτε σε μικρό πιάτο

Σας δίνει την ψευδαίσθηση πως έχετε μπροστά σας μια μεγάλη μερίδα ενώ στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Μην ξεχνάτε να προσθέτετε στο γεύμα σας φρούτα και λαχανικά.

Βόλτα στα μαγαζιά μέχρι… τελικής πτώσης

Ξοδεύοντας ώρες με το να περπατάτε από το ένα μαγαζί στο άλλο, αποτελεί έναν καλό τρόπο άσκησης ενώ παράλληλα μπαίνετε για τα καλά στο εορταστικό πνεύμα των ημερών. Τώρα αν σας έχουν μείνει και χρήματα, ψωνίστε και κάτι.

Γιόγκα στο σπίτι

Ζητήστε από τον προσωπικός σας γυμναστή να σας δώσει ένα πρόγραμμα γιόγκα που μπορείτε να ακολουθήσετε μόνοι σας στο σπίτι. Βρείτε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε, να πάρετε βαθιές ανάσες και να αφιερωθείτε στον εαυτό σας.

Παίξτε παιχνίδια

Δεν αναφερόμαστε στα επιτραπέζια παιχνίδια και τα video games, αλλά σε εκείνα που απαιτούν κάποιου είδους φυσική άσκηση όπως συμβαίνει με το twister. Δοκιμάστε με μόνοι, με τους φίλους ή την οικογένειά σας.

Επιλέξτε να πάτε σε κάποιο μουσικό πάρτι

Σε περίοδο γιορτών οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με την μουσική και τον χορό είναι συχνό φαινόμενο. Επιλέξτε να παρευρεθείτε σε ένα τέτοιο event που συνδυάζει την διασκέδαση με την σωματική άσκηση.

Διαβάστε επίσης: Διατροφή την περίοδο των γιορτών; Και όμως γίνεται!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Έξυπνες χρήσεις της φλούδας του πορτοκαλιού

Για το πορτοκάλι και τις ευεργετικές συνέπειες που έχει στον οργανισμό μας, είτε ως φρούτο, είτε ως χυμός, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά.

Άλλωστε στην εποχή τους πια, τα πορτοκάλια αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα δώρα της φύσης.

Οι φλούδες από τα πορτοκάλια, όμως, τις περισσότερες φορές καταλήγουν στα σκουπίδια. Λογικό μιας και ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν τρόποι να τις κάνουμε χρήσιμες και να λύσουμε προβλήματα της καθημερινότητας στο σπίτι μας. Οι φλούδες από τα πορτοκάλια έχουν περισσότερες… χάρες.

Αυτό που γνωρίζουμε σίγουρα, είναι ότι μυρίζουν όμορφα και γίνονται γλυκό του κουταλιού. Άλλωστε το άρωμα του πορτοκαλιού χρησιμοποιείτε για την παρασκευή τροφίμων μέχρι και σαμπουάν.

Ας δούμε όμως μερικές χρήσεις της φλούδας του πορτοκαλιού:

Φρεσκάρει το ψυγείο σας

Μήπως το ψυγείο έχει άσκημη μυρωδιά;. Λίγες φλούδες από πορτοκάλι μπορούν να σας βοηθήσουν. Βάλτε τη φλούδα μέσα σε ένα μικρό πιατάκι και πασπαλίστε τη με αλάτι. Το αλάτι θα απορροφήσει την οσμή και την υγρασία στον αέρα του ψυγείου, ενώ η φλούδα θα αφήσει πίσω της άρωμα. Μόλις το αλάτι γίνει υγρό, βγάλτε τη φλούδα έξω και αντικαταστήστε τη με μια άλλη αν το πρόβλημα δεν έχει λυθεί.

Καθαρίζει ξύλινες επιφάνειες

Όχι μόνο θα καθαρίσει τα ντουλάπια και τις ξύλινες επιφάνειες του σπιτιού, αλλά θα τα κάνει να μυρίζουν υπέροχα. Συνδυάστε ότι φλούδες εσπεριδοειδών σας έχουν απομείνει με το ξίδι για να δημιουργήσετε ένα φυσικό και μη τοξικά καθαριστικό. Δείτε ΕΔΩ (Μπορούμε να βάλουμε το λινκ με το ξύδι)

Κάνουν τα ανοξείδωτα να λάμπουν

Το νερό αφήνει λεκέδες και άλατα στα ανοξείδωτα σκεύη. Τρίψτε τα καλά με τις φλούδες από Πορτοκάλι για να φύγουν οι λεκέδες και να λάμψουν ξανά.

Αρωματίστε τη ντουλάπα σας

Αν ντουλάπα σας αρχίζει να μυρίζει εκείνη την παλιά μυρωδιά μούχλας, η λύση είναι οι φλούδες από το πορτοκάλι. Τοποθετήστε τα μέσα σε καλσόν ή σακουλάκια τρυπητά . Το ίδιο ακριβώς μπορείτε να κάνετε και με τα συρτάρια σας. Την επόμενη φορά που θα καραθρίσετε τα ντουλάπια σας, τοποθέτησε σε ορισμένα σημεία τις “παγίδες” μούχλας.

Κάνει καλό στα μαλλιά

Πολλά σαμπουάν και κοντίσιονερ έχουν άρωμα πορτοκαλιού. Ο λόγος δεν είναι μόνο το άρωμα. Η βιταμίνη C που βρίσκεται στα πορτοκάλια βοηθά στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού αλλά κάνει θαύματα και για τα μαλλιά σας. Πως θα κάνετε μια φυσική μάσκα; Απλώς βάλτε στο μπλέντερ ή το μούλτι ένα πορτοκάλι με μια κουταλιά ελεόλαδο και περάστε το στα Μάλια σας για μερικά λεπτά. Στη συνέχεια λούστε.

Κρατούν μαλακή τη μαύρη ζάχαρη

Η μαύρη ζάχαρη έχει την κακιά… συνήθεια να σκληραίνει και να δημιουργεί βραχάκια όταν μένει για καιρό μέσα στο σκεύος ή τη σακούλα της στο ντουλάπι σας. Με τις φλούδες από το πορτοκάλι μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα. Βάλτε απλά τις φλούδες μέσα στο δοχείο και περίμενετε μερικές ώρες. Η ζάχαρη θα αλλάξει όψη.

Διώχνει τα έντομα

Σύμφωνα με το sfgate.com, οι φλούδες πορτοκαλιού περιέχουν 90% έως 95% συγκέντρωση λιμονένιου, ουσία που διώχνει κουνούπια, μύγες, και άλλα έντομα. Τοποθετώνταςφλούδες πορτοκαλιού γύρω από την αυλή σας ή κοντά σε πόρτες και τα παράθυρά σας έχετε έναν απλό και ανέξοδο τρόπο για να κρατήσετε τα ενοχλητικά έντομα και τα κουνούπια έξω. Για ατομική χρήση, απλά τρίψτε τη φλούδα σε περιοχές του δέρματος σας, να αποφύγετε τα τσιμπήματα.

Βοηθούν τη φωτιά

Όταν θέλετε να ανάψετε φωτιά, οι φλούδες του πορτοκαλιού βοηθούν.  Τα φυσικά έλαια που περιέχουν είναι εύφλεκτα και να προσφέρουν μια πιο αργή καύση από τα μικρά κλαδιά ή την εφημερίδα για παράδειγμα. Και φυσικά μυρίζει καλύτερα.

Διαβάστε επίσης: «Αντιβιοτικά» από τη φύση που μας κάνουν καλό

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend