H Aθήνα θα διοργανώσει το 2021 τη Σύνοδο της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής

H Aθήνα θα διοργανώσει το 2021 τη Σύνοδο της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής

H Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα να αναθέσει τη διοργάνωση της Συνόδου του 2021 στην Αθήνα, επικυρώνοντας την εξαιρετική παρουσίαση της ελληνικής πλευράς, την οποία έκανε ο Πρόεδρος της ΕΟΕ Σπύρος Καπράλος σήμερα στη Λωζάνη. H είσοδος της ελληνικής αποστολής στο χώρο διεξαγωγής της Συνόδου έγινε υπό τους ήχους του Ζορμπά και ο κ. Σπύρος Καπράλος αναφέρθηκε σε όλα τα πλεονεκτήματα της Αθήνας, το μέρος της διεξαγωγής της Συνόδου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, την έναρξη της στο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 23 Ιουνίου 2021 και το συμβολικό ταξίδι στην Αρχαία Ολυμπία. Κάλεσμα στα μέλη της ΔΟΕ απηύθυνε και ο Ολυμπιονίκης της ιστιοπλοΐας στο Ρίο, Παύλος Καγιαλής.

Επίσης, μεταδόθηκαν και δύο βίντεο με μηνύματα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκοπίου Παυλοπούλου και του νέου Δημάρχου της Αθήνας Κώστα Μπακογιάννη, με τα οποία ζητούσαν από τα μέλη της ΔΟΕ να εμπιστευτούν τη διοργάνωση στην ελληνική πρωτεύουσα. Στην παρουσίαση παρέστησαν επίσης, ο Γενικός Γραμματέας της ΕΟΕ Μανώλης Κολυμπάδης, το επίτιμο μέλος της ΔΟΕ Λάμπης Νικολάου και η project manager Αλεξάνδρα Γρίσπου.

Μετά το τέλος της θετικής ψηφοφορίας για την Αθήνα, ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Eπιτροπής κ. Τόμας Μπαχ δήλωσε: «Πιστεύω ότι τόσο από πλευράς οργανωτικής, όσο και συμβολικής, η Αθήνα είναι μία πολύ καλή επιλογή, ειδικά από τη στιγμή που η έναρξη της Συνόδου θα γίνει στο Παναθηναϊκό Στάδιο, το μέρος όπου διεξήχθησαν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες και το τέλος της, θα είναι στην Αρχαία Ολυμπία, έναν τόπο όπου όλοι όσοι αγαπούν τον αθλητισμό θα πρέπει να επισκεφτούν». Η διοργάνωση της Συνόδου της ΔΟΕ θα έχει πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα, καθώς η χώρα θα βρεθεί στο επίκεντρο της διεθνούς προσοχής και όλοι οι ισχυροί άνθρωποι του παγκόσμιου αθλητισμού θα βρεθούν στην Αθήνα. Επίσης σε αυτή τη Σύνοδο, αναμένεται να γίνει και η επανεκλογή του Τόμας Μπαχ στην προεδρία της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.

Previous ArticleNext Article

ΓΓΑ για μαζικούς αγώνες: Όλα κρίνονται από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας

Τρεις τρόποι για να ξεκινήσεις το τρέξιμο σωστά

Στην υγειονομική επιτροπή της ΓΓΑ απηύθυνε ερώτημα για το μέλλον των αγώνων δρόμου και των multisport event το runnfun.gr μετά την έξαρση των κρουσμάτων του Covid-19 στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες.

Η απάντηση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ήταν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει απόφαση για αναβολή αθλητικών διοργανώσεων, ωστόσο, καθημερινά οι εξελίξεις κρίνονται από την από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής τους.

Το ερώτημα του runnfun.gr ήταν το εξής:

Υπάρχει κάποιο έκτακτο πλάνο ή σχετική οδηγία για  αναβολή των αγώνων μαζικού αθλητισμού ή μπορούν να πραγματοποιηθούν κανονικά με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο που ισχύει;

Η απάντηση της ΓΓΑ ανέφερε:

«Η πρόσφατη απόφαση αναστολής δημόσιων εκδηλώσεων με όρθιους συμμετέχοντες δεν αφορά σε αθλητικές εκδηλώσεις.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως για την υλοποίηση αθλητικών διοργανώσεων υποβάλλεται υγειονομικό αγωνιστικό πρωτόκολλο στην Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α. για παρατηρήσεις και έγκριση, που περιλαμβάνει τις προϋποθέσεις διεξαγωγής και τα μέτρα προστασίας.

Επιπλέον σε καμία αθλητική εκδήλωση δεν επιτρέπονται θεατές, απόφαση που έχει ληφθεί και ισχύει από την πρώτη φάση επανεκκίνησης του αθλητισμού ως σήμερα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε πως η διοργάνωση αντίστοιχων αγώνων θα κριθεί και από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής. Άλλωστε η αθλητική δραστηριότητα εξετάζεται βήμα-βήμα, αξιολογώντας τα δεδομένα σε κάθε φάση, επικαιροποιώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε συνεργασία πάντα με τους ειδικούς και λαμβάνοντας αποφάσεις που προτάσσουν πάνω από όλα τη δημόσια υγεία.  

Με εκτίμηση,

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α.»

Γιατί και πόσο ωφελεί τον εγκέφαλο η αερόβια άσκηση;

Οι αεροβικές ασκήσεις είναι καλύτερες σε σχέση με τις στατικές ασκήσεις για την υγεία του εγκεφάλου και τη λειτουργία του μυαλού, ιδίως σε άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Λόρα Μπέικερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ της Β.Καρολίνα, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής, πραγματοποίησαν μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη κλινική δοκιμή με 35 ενηλίκους.

Η έρευνα

Όλοι είχαν συμπτώματα ήπιας γνωσιακής (νοητικής) διαταραχής, η οποία συχνά θεωρείται πρώιμη ένδειξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: οι 16 με μέση ηλικία 63 ετών έκαναν αεροβικές ασκήσεις, όπως διάδρομο, στατικό ποδήλατο κ.α., τέσσερις φορές την εβδομάδα επί έξι μήνες. Η δεύτερη ομάδα 19 ατόμων με μέση ηλικία 67 ετών έκανε διατατικές ασκήσεις (στρέτσινγκ) με την ίδια συχνότητα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν με μαγνητική απεικόνιση τους εγκεφάλους των 35 συμμετεχόντων τόσο πριν όσο και μετά το εξάμηνο της άσκησης. Διαπιστώθηκε ότι και στις δύο ομάδες, τόσο η αερόβια όσο και η διατατική άσκηση, είχε αυξήσει τη φαιά ουσία του εγκεφάλου, μεταξύ άλλων σε περιοχές που σχετίζονται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Όμως στην αεροβική ομάδα υπήρχαν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ομάδα του στρέτσινγκ, τόσο στο συνολικό όγκο του εγκεφάλου όσο και ειδικότερα στον όγκο της φαιάς ουσίας. Επιπλέον στα άτομα που είχαν κάνει στρέτσινγκ, υπήρχαν ενδείξεις ατροφίας στη λευκή ουσία του εγκεφάλου τους.

Τα συμπεράσματα

Τα νοητικά τεστ που ακολούθησαν, επιβεβαίωσαν ότι η αεροβική ομάδα είχε εμφανίσει βελτίωση στις επιδόσεις της μετά από το εξάμηνο της άσκησης, ενώ δεν συνέβη το ίδιο με την ομάδα των ασκήσεων διάτασης.

«Ακόμη και μετά από μια σύντομη χρονική περίοδο, είδαμε ότι η αεροβική άσκηση οδήγησε σε αξιοσημείωτες αλλαγές στον εγκέφαλο», δήλωσε η Μπέικερ. Με άλλα λόγια, κάθε άσκηση είναι καλή, αλλά η αεροβική ακόμη καλύτερη.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι δεν χρειάζεται να φτάσεις στην τρίτη ηλικία προκειμένου να δώσεις… τροφή στον εγκέφαλό σου. Η ελαφριά άσκηση, όπως το περπάτημα, το τζόκινγκ και το τρέξιμο, μπορούν να σε βοηθήσουν από νωρίς.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο διαφορετικός είναι ο εγκέφαλος των δρομέων και γιατί;

x
Send this to a friend