Ανοίγοντας Πανιά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 2020

«Ακούς τα κύματα, όλη την ενέργεια της θάλασσας. Το σκάφος πηγαίνει γρήγορα. Αισθάνεσαι ότι πετάς. Ότι είσαι ελεύθερος».

Βλέποντας την ιστιοπλοΐα μέσα από τα μάτια της Ραφαηλίνας Κλωναρίδου και της Μαρίας Μπόζη, που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο, στο άθλημα της ιστιοπλοΐας στην κατηγορία 470, δεν μπορείς παρά να παρασυρθείς από το πάθος, το πείσμα και την επιμονή τους. Σου έρχεται να μπεις στο σκάφος, να ανεβάσεις πανιά και να «πετάξεις» κι εσύ μαζί τους.

Οκτώ μήνες μάς χωρίζουν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Τόκιο, κι οι ημέρες κυλούν σαν νερό. Καθημερινή προπόνηση στη θάλασσα, στη συνέχεια γυμναστήριο, σπίτι, ύπνος και πάλι από την αρχή. Η ρουτίνα της Μαρίας και της Ραφαηλίνας διακόπτεται μόνο για να συμμετάσχουν σε αγώνες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η ιστιοπλοΐα μπορεί να είναι ευγενές άθλημα, ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι ιδιαίτερα, εάν όχι εξίσου, απαιτητικό, όπως κάθε άλλο άθλημα σε επίπεδο πρωταθλητισμού. «Πρέπει να γίνεσαι ένα με τη φύση, το σκάφος, τον συνεργάτη σου. Πέρα από ιδιαίτερα απαιτητικό σωματικά, απαιτεί πνευματική εγρήγορση. Να αποκρυπτογραφείς τη θάλασσα, τον ήχο της πάνω στο σκάφος για να καταλάβεις τη διεύθυνση και την ένταση του αέρα», λέει η Μαρία.

Η 24χρονη Μαρία και η 25χρονη Ραφαηλίνα ξεκίνησαν την ιστιοπλοΐα από μικρή ηλικία σε διαφορετικούς ομίλους στη Θεσσαλονίκη, και από αντίπαλες επέλεξαν, από το 2015, να αγωνίζονται μαζί στο ίδιο σκάφος απέναντι σε άλλες ομάδες, στα στοιχεία της φύσης, στον ίδιο τους τον εαυτό. Με πολλές διακρίσεις στο ενεργητικό τους σε ευρωπαϊκές και διεθνείς διοργανώσεις, η πολυαναμενόμενη πρόκριση για τους Ολυμπιακούς ήρθε το 2018, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στο Ώρχους της Δανίας, που αναδείχθηκαν σε ένα από τα 10 κορυφαία πληρώματα του κόσμου.

Ο αέρας δεν φυσούσε, ωστόσο, πάντα με το μέρος τους. Λίγο πριν πετύχουν την πολυπόθητη πρόκριση οι νέες αθλήτριες είχαν φτάσει κοντά στο να παραιτηθούν από το όνειρο λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπιζαν. «Είχαμε σκεφτεί ότι εάν δεν βρίσκαμε το budget, από το να μην το κάνουμε καλά, καλύτερα να μην το κάνουμε καθόλου», τονίζει η Ραφαηλίνα.

Με την οικονομική υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), ως Μέγα Δωρητή της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας, η Μαρία και η Ραφαηλίνα μπορούν να επικεντρωθούν χωρίς περισπασμούς στον στόχο τους: τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο. Το ΙΣΝ βρίσκεται στο πλευρό τους για να καλύψει τις ανάγκες τους στο στάδιο της προετοιμασίας τους.

Και καθώς μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις στη ζωή ενός πρωταθλητή, διακρίνεται όλο και πιο καθαρά στον ορίζοντα της Μαρίας και της Ραφαηλίνας, οι δύο συναθλήτριες μάς δίνουν μαθήματα ζωής με τη σοφία τους: «Κάθε ημέρα βάζουμε μικρούς στόχους. Προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτερες μέρα με τη μέρα. Και τελικά η ικανοποίηση ότι έχεις καταφέρει να είσαι εκεί που ήθελες, δίνει αξία σε όλη τη διαδρομή, σε όλο το ταξίδι», λέει η Μαρία.

Στις θάλασσες της Ιαπωνίας, στους φετινούς Ολυμπιακούς Aγώνες θα αγωνίζονται αθλητές και αθλήτριες από την εθνική ομάδα κωπηλασίας της Ελλάδας, οι οποίοι έχουν επίσης την στήριξη του IΣΝ, στηρίζοντάς και το δικό τους όνειρο για την κατάκτηση ενός ολυμπιακού μεταλλίου για τη χώρα μας.
Η ηθική και οικονομική στήριξη της εθνικής ομάδας κωπηλασίας και του γυναικείου πληρώματος ιστιοπλοΐας 470 δεν αποτελεί νέα ή μεμονωμένη προσπάθεια του ΙΣΝ. Από την ίδρυσή του το 1996, στο πλαίσιο της κοινωφελούς δράσης του, το ΙΣΝ έχει ενισχύσει με δωρεές του ναυτικούς ομίλους σε όλη τη χώρα με στόχο την προώθηση του θαλάσσιου αθλητισμού. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, το ΙΣΝ έχει υποστηρίξει και προγράμματα εκμάθησης ιστιοπλοΐας για άτομα με αναπηρία. Επιπλέον το Ίδρυμα έχει υποστηρίξει και στο παρελθόν αθλητές στην προετοιμασία τους για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Συγκεκριμένα το ΙΣΝ είχε στηρίξει για δύο χρόνια την προετοιμασία της εθνικής ομάδας ιστιοπλοΐας ανδρών και γυναικών για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα, καθώς και τη Σoφίας Μπεκατώρου και Αιμιλία Τσουλφά, οι οποίες είχαν κατακτήσει το χρυσό μετάλλιο στην ιστιοπλοΐα το 2004.

Γνωρίστε τις αθλήτριες και παρακολουθήστε ένα μέρος από το μακρύ ταξίδι της προετοιμασίας τους, στο παρακάτω βίντεο

Previous ArticleNext Article

Τι είδους προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;

Ποια προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;
Της Νικολέτας Μιχαηλίδου

Σε μια περίοδο που το άγχος και ο πολυάσχολος τρόπος ζωής κυριαρχούν στην καθημερινότητά των περισσότερων ανθρώπων και σε μια χρονική στιγμή που η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει όλο και περισσότερο κόσμο, πολλοί άνθρωποι λανθασμένα παραμελoύν την σωστή διατροφή, την άσκηση και την ευεξία τους, χωρίς να σκέφτονται τις επιπτώσεις που μπορει να εχει αυτό όχι μόνο στη γενικότερη υγεία τους, αλλά και σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την τακτική άσκηση βελτιώνει κανείς την υγεία του. Η άσκηση μειώνει τους κινδύνους ασθενειών, βοηθά στην απώλεια ή τη διατήρηση βάρους και ενισχύει την ενεργητικότητα και την αυτοπεποίθηση. Η σωστή άσκηση μπορεί άμεσα να αμβλύνει το όποιο πρόβλημα υπάρχει και να βελτιώσει τα ήδη καλοσχηματισμένα σημεία του κορμιού, ενώ ένα ακατάλληλο πρόγραμμα μπορεί να φέρει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μάθε το σωματότυπό σου και απόκτησε το σώμα που ονειρεύεσαι. Ιδού λοιπόν μερικά απλά tips για να αναγνωρίσει κανείς τον σωματότυπο του πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε άσκηση. Υπάρχουν τέσσερις τύποι σώματος ανάλογα με το σχήμα, το σκελετό και την κατανομή του βάρους: το Κουτάλι, η Κλεψύδρα, ο Κώνος και ο Χάρακας. Είναι όλοι σωματότυποι που έχουν από τη φυσική τους κατασκευή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Βρείτε το δικό σας τύπο και ακολουθείστε το σωστό πρόγραμμα με σκοπό την σωστή άσκηση και τα εμφανή αποτελέσματα:

Έχετε την τάση να παραμένετε λεπτοί;

  • στο άνω μέρος του σώματος
  • σε όλο το σώμα
  • στην περιοχή της μέσης
  • στο κάτω μέρος του σώματος

Πού συγκεντρώνεται συνήθως το έξτρα βάρος;

  • Στους γοφούς, στους μηρούς και τους γλουτούς;
  • Στο στομάχι και τους γλουτούς
  • Και στο άνω και στο κάτω μέρος του σώματος
  • Στην πλάτη, το στήθος, στα χέρια και στο στομάχι

Σε ποιο τμήμα του σώματος σας είναι πιο δύσκολο να αδυνατίσετε;

  • Στο κάτω μέρος
  • Στο άνω μέρος και το κάτω μέρος
  • Δεν είναι και τόσο δύσκολο
  • Στο άνω μέρος

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στο σώμα σας, τι θα ήταν;

  • Το κάτω μέρος: τους γλουτούς, το εσωτερικό των μηρών και τους γοφούς
  • Το στομάχι
  • Το άνω μέρος και το κάτω
  • και τα δύο θέλουν δουλειά

Περισσότερα α: κουτάλι, β: χάρακας, γ: κλεψύδρα, δ: κώνος

Κουτάλι

Χαρακτηριστικά: Ωραίος άνω κορμός – άνω κοιλιακοί και χέρια. Το πάνω μέρος του σώματος είναι πιο αδύνατο και στενό. Πιο κοντά πόδια και μακρύτερος κορμός. Το μεγαλύτερο μέρος του βάρους συγκεντρώνεται κάτω από τη μέση και όταν παίρνει βάρος παχαίνει κυρίως στους γοφούς, στους μηρούς και την περιοχή πίσω από τα γόνατα. Τα αντανακλαστικά του κουταλιού είναι πολύ καλά, οπότε αποδίδει ιδιαίτερα στη γυμναστική και στα σπορ που απαιτούν δύναμη στο κάτω μέρος του σώματος και συγχρονισμό. Το κλειδί είναι να διαλέξετε αερόβια άσκηση μέτριας έντασης και να τη συνδυάσετε με βάρη που θα δυναμώσουν το πάνω μέρος του κορμού.

Προτάσεις: Σχοινάκι με ταχύτητα, στατικό ποδήλατο με μικρή αντίσταση και υψηλή ταχύτητα, άρσεις ποδιών στο πλάι σε όρθια στάση.

Χάρακας

Χαρακτηριστικά: Συνήθως χρειάζεστε τη γυμναστική λιγότερο από κάθε άλλο τύπο σώματος. Είναι απαραίτητο να επικεντρώσετε την προσοχή στην ενδυνάμωση και τον σχηματισμό των μυών, αφού αυτό είναι το ευαίσθητο σημείο σας. Σπάνια έχετε μεγάλο στήθος, όμως χρειάζεται να δυναμώσετε πλάτη, κοιλιακούς και ώμους για να μην αποκτήσετε κακή στάση σώματος. Είστε καλοί στο κολύμπι, το τζόκινγκ και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων αφού η κατασκευή και η κατανομή του βάρος σας είναι τέτοια που δεν ασκούνται μεγάλες πιέσεις στις αρθρώσεις σας.

Προτάσεις: Διατατικές ασκήσεις, step, κοιλιακοί, ροκανίσματα (είδος εκγύμνασης κοιλιακών μυών) , push-ups, κολύμπι κλπ.

Kώνος

Χαρακτηριστικά: Μεγαλύτερος όγκος και βάρος στο άνω μέρος της πλάτης και το στήθος. Κορμός σχετικά κοντός αλλά πόδια μακριά. Το στομάχι προεξέχει μια φυσική κλίση από την κατασκευή σας που είναι ορατή. Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό χρειάζεται ενδυνάμωση στους κοιλιακούς μύες και αύξηση της αντοχής των επίμαχων μυών. Είστε καλοί σε αθλήματα που απαιτούν ταχύτητα και δύναμη στο άνω μέρος του κορμού, όπως οι ρακέτες και κάθε σπορ που απαιτεί γρήγορες, δυνατές και κοφτές κινήσεις.

Προτάσεις: Θα ωφεληθείτε αν κάνετε αεροβική άσκηση σε συνδυασμό με κοιλιακούς και ασκήσεις ενδυνάμωσης του άνω κορμού. Οι ασκήσεις με βάρη είναι κατάλληλες αν χρησιμοποιήσετε λίγα κιλά για το άνω μέρος και επικεντρώσετε την προσοχή σας στην ενδυνάμωση του κάτω μισού του σώματος σας.

Κλεψύδρα

Χαρακτηριστικά: Ο τύπος αυτός σώματος έχει γενικά δυνατά οστά και μύες, είναι λιγότερο ευάλωτος στην οστεοπόρωση από άλλους τύπους και σπάνια αντιμετωπίζει προβλήματα μέσης, αφού από την κατασκευή του έχει δυνατούς κοιλιακούς. Τα πόδια είναι αδύνατα και ίσια με καλοσχηματισμένους γαστροκνήμιους (γάμπες).

Προτάσεις: Σχοινάκι, στατικό ποδήλατο με χαμηλή ένταση και υψηλή ταχύτητα, γρήγορο περπάτημα, σκι.

Πηγή: “Ευεξία & Διατροφή” Τεύχος 48:16-18 Δημοσιεύτηκε στο mednutrition.gr

Τη λειτουργία του «διακόπτη λίπους» προσπαθούν να ελέγξουν οι επιστήμονες!

Επιστήμονες στην Αυστραλία, με επικεφαλής έναν Ελληνο-αυστραλό που εδώ και χρόνια μελετά τους μηχανισμούς της παχυσαρκίας, έκαναν μια ανακάλυψη, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σημαντική στη μάχη εναντίον των παραπανίσιων κιλών.

Οι ερευνητές εντόπισαν για πρώτη φορά στον εγκέφαλο ένα «διακόπτη λίπους», που ρυθμίζει πόσο λίπος καίει ένας άνθρωπος μετά το φαγητό και ο οποίος στους παχύσαρκους είναι «κολλημένος» και μένει συνεχώς ενεργοποιημένος.

Η χειραγώγηση του εν λόγω «διακόπτη» στο μέλλον θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο της παχυσαρκίας. Η ανακάλυψη φωτίζει ένα χρόνιο αίνιγμα που απασχολούσε τους επιστήμονες: πώς το σώμα αποφασίζει αν θα κάψει ή θα αποθηκεύσει το λίπος του και πώς επιλέγει να χρησιμοποιήσει την ενέργεια που παίρνει από τις τροφές.

Ο καθηγητής Αντώνης Τηγάνης (Τόνι Τιγκάνις) και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο Μονάς της Μελβούρνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας “Cell Metabolism”, μελέτησαν τους μηχανισμούς μετατροπής του λευκού λίπους (που αποθηκεύει ενέργεια) σε καφέ λίπος (που χρησιμοποιείται ως «καύσιμη ύλη» για την απελευθέρωση ενέργειας).

Ο διακόπτης…

Το λίπος αποθηκεύεται σε ειδικά κύτταρα του λιπώδους ιστού (τα αδιποκύτταρα) που μπορούν να μετατραπούν από τη μία μορφή λίπους στην άλλη, ανάλογα με τις εντολές του εγκεφάλου. Η πολύπλοκη διαδικασία -με τη μεσολάβηση της ορμόνης ινσουλίνης- ελέγχεται από ένα μηχανισμό σαν διακόπτη στον εγκέφαλο, που «ανάβει» και «σβήνει», πράγμα που οδηγεί εναλλακτικά είτε σε αποθήκευση είτε σε κάψιμο του λίπους.

Που δεν λειτουργεί

Στους παχύσαρκους ανθρώπους αυτός ο «διακόπτης» δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, καθώς παραμένει διαρκώς «αναμμένος», με συνέπεια, όταν τρώνε, το λίπος συνεχώς να συσσωρεύεται και να μη καίγεται. Στην περίπτωσή τους, το σώμα δεν παράγει αρκετό καφέ λίπος και δεν δαπανά αρκετή ενέργεια από το κάψιμό του. Έτσι, όταν κανείς τρώει, βάζει πρόσθετα κιλά.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα κατορθώσουν να ελέγξουν τη λειτουργία του «διακόπτη», έτσι ώστε οι άνθρωποι στο μέλλον να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τον τρόπο που το σώμα τους «χειρίζεται» το λίπος.

«Ίσως καταφέρουμε να διορθώσουμε αυτό το μηχανισμό, προκειμένου να διευκολύνουμε την κατανάλωση ενέργειας και την απώλεια βάρους στα παχύσαρκα άτομα. Όμως η όποια δυνητική θεραπεία απέχει ακόμη πολλά χρόνια» δήλωσε ο κ. Τηγάνης.

Διαβάστε ακόμα: Τρεις συμβουλές για να μην πεινάτε συνέχεια όταν γυμνάζεστε

x
Send this to a friend