Αμστερνταμ 2016: Στην κορυφή της Ευρώπης η “χρυσή” Στεφανίδη (pic,vid)

Χάλκινη στο παγκόσμιο κλειστού στο Μπέρμιγχαμ η Στεφανίδη!

Η διαδρομή της στους παγκόσμιους στίβους ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν. Λίγο πριν τα 15 της χρόνια σημείωσε την κορυφαία επίδοση όλων των εποχών στην κατηγορία των κορασίδων με άλμα στα 4,37 μέτρα.

Σήμερα στο Ολυμπιακό στάδιο του Αμστερνταμ κρέμασε το χρυσό μετάλλιο στο στήθος της και πανηγύρισε την μεγαλύτερη διάκριση της καριέρα της. Ενδιάμεσα κατάφερε να πετύχει μια σειρά από σπουδαίες διακρίσεις, αλλά και να βρεθεί αντιμέτωπη ακόμη και με την αμφιβολία για το μέλλον της στους στίβους.

Η Στεφανίδη ξεπέρασε σήμερα τα 4,81 μ. και κέρδισε με χαρακτηριστική ευκολία το χρυσό μετάλλιο στην 23η στάση της διοργάνωσης. Παράλληλα βελτίωσε το ρεκόρ διοργάνωση, το οποίο κατείχε από το 2006 η Γελένα Ισινμπάγεβα. Ομως δεν της έφτασε μόνο αυτό. Αφού εξασφάλισε το χρυσό μετάλλιο στα 4,70 μ., δεν επέλεξε να πανηγυρίσει, αλλά να κυνηγήσει το κάτι παραπάνω. Μπορεί μετά το 4,81 μ. να τα βρήκε σκούρα στα 4,94 μ., ωστόσο σε κάθε περίπτωση επιβεβαίωσε αυτό που με κάθε ευκαιρία φώναζε μέσα από τις αγωνιστικές της εμφανίσεις στη σεζόν, ότι είναι το πιο καυτό όνομα του επί κοντώ στον πλανήτη.

stefanidi_Amsterdam

Η Στεφανίδη ξεκίνησε τον αγώνα της στα 4,55 μ., συνέχισε στα 4,65 μ. και έπειτα ξεπέρασε τα 4,70 μέτρα. Ολα τα ύψη με την πρώτη.

Η Γερμανίδα Λίζα Ρίζιχ έκανε συντηρητικό αγώνα και κατάφερε να φτάσει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Η Γερμανίδα δεν επιχείρησε καν να απειλήσει την Στεφανίδη και όταν με το άλμα της στα 4,70 μ. εξασφάλισε το ασημένιο μετάλλιο, επέλεξε να φύγει από τον αγώνα, καθώς προέρχεται από τραυματισμό. Η Ρίζιχ ήταν αυτή που πέταξε από το βάθρο την Κυριακοπούλου, αφού αν δεν περνούσε τα 4,70 μ. το χάλκινο μετάλλιο θα πήγαινε στην Κυριακοπούλου. Η χάλκινη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Πεκίνου ταξίδεψε στο Αμστερνταμ με αρκετά προβλήματα και βρέθηκε κοντά στο να πανηγυρίσει ένα ακόμη μετάλλιο. Τελικά έμεινε τέταρτη με 4,55 μ. και χαμένες προσπάθειες στα 4,65 μέτρα.

Η Κυριακοπούλου, που για μία ακόμη φορά βρέθηκε ανάμεσα στις κορυφαίες αθλήτριες της Ευρώπης έχει μπροστά της το χρόνο να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα και να διεκδικήσει στο Ρίο μία ακόμη διάκριση. Το χάλκινο μετάλλιο πήγε στην Αντζέλικα Μπένγκστον με 4,65 μέτρα.

Πλέον από τη συλλογή της Στεφανίδη λείπει το ολυμπιακό μετάλλιο, το οποίο έχει δηλώσει από καιρό πως θα διεκδικήσει το Ρίο, αλλά και ένα σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανοιχτού. Η Στεφανίδη έχει στη συλλογή της μετάλλια από όλες τις μικρότερες ηλικιακά κατηγορίες και έχει τον χρόνο να επαναλάβει διακρίσεις σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις και φυσικά να πετύχει τον πολυπόθητο στόχο της ένα άλμα πάνω από τα 5,00 μέτρα.

Τα μετάλλια της Στεφανίδη σε επίπεδο γυναικών

1η Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αμστερνταμ 2016
3η Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κλειστού Πορτλαντ 2016
2η Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού Πράγα 2015
2η Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ανοιχτού Ζυρίχη 2014
Τα ελληνικά μετάλλια στη διοργάνωση

ΧΡΥΣΑ
Περικλής Ιακωβάκης 2006 Γκέτεμποργκ 400μ εμπ. (48.46)
Όλγα Βασδέκη 1998 Βουδαπέστη Τριπλούν (14,55 μ.)
Αννα Βερούλη 1982 Αθήνα Ακοντισμός (70,02 μ.)
Κώστας Κεντέρης 2002 Μόναχο 200 μ. (19.85)
Κατερίνα Θάνου 2002 Μόναχο 100 μ. (11.10)
Μιρέλα Μανιάνι 2002 Μόναχο Ακοντισμός (67.47μ)
Κατερίνα Βόγγολη 2002 Μόναχο Δισκοβολία (64.31μ)

ΑΣΗΜΕΝΙΑ
Λούης Τσάτουμας Ζυρίχη μήκος (8,15 μ.)
Κατερίνα Στεφανίδη Ζυρίχη επί κοντώ (4,60 μ.)
Φανή Χαλκιά 2006 Γκέτεμποργκ 400μ εμπ. (54.02)
Πηγή Δεβετζή 2006 Γκέτεμποργκ Τριπλούν (15,05 μ.)
Χρήστος Παπανικολάου 1966 Βουδαπέστη Επί κοντώ (5,05 μ.)

ΧΑΛΚΙΝΑ
Χρήστος Μάντικας 1934 Τορίνο 400μ εμπ. (54.9)
Βασίλης Παπαγεωργόπουλος 1971 Ελσίνκι 100 μ. (10.56)
Σοφία Σακοράφα 1982 Αθήνα Ακοντισμός(67,04 μ.)
Κώστας Κουκοδήμος 1994 Ελσίνκι Μήκος (8,01 μ.)
Χάρης Παπαδιάς 1998 Βουδαπέστη 100μ (10.17)
Κατερίνα Θάνου 1998 Βουδαπέστη 100μ (10.87)
Αναστασία Κελεσίδου 2002 Μόναχο Δισκοβολία (63,92 μ.)
Αλέξανδρος Παπαδημητρίου 2002 Μόναχο Σφυροβολία (80,21 μ.)
Νικόλ Κυριακοπούλου 2012 Ελσίνκι Επί κοντώ (4,60 μ.)

Στεφανίδη: με το 4,70 μ. ήμουν σίγουρη, αλλά ήθελα ρεκόρ

Στην πολύχρονη καριέρα της έχει μάθει να γίνεται αθλήτρια μέσα από τους αγώνες. Ο ανταγωνισμός, η πίεση, το άγχος και η επιθυμία για το κάτι καλύτερο όχι μόνο δεν την λυγίζουν αλλά της δίνουν επιπλέον ώθηση. Τα τελευταία χρόνια η Κατερίνα Στεφανίδη εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστικά απέκτησε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, σιγουριά και φυσικά την ικανότητα να αντιλαμβάνεται την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Στο Αμστερνταμ ήξερε πως μπορεί θα κατακτήσει το χρυσό μετάλλιο, αλλά και πως μπορεί να κυνηγήσει και ένα μεγάλο ρεκόρ. “Είμαι εκστασιασμένη που κατάφερα να κατακτήσω το χρυσό και να βελτιώσω το ρεκόρ διοργάνωσης της Ισιμπάγεβα. Νομίζω πως αυτό είναι κάτι σπουδαίο. Ημουν έτοιμη να πηδήσω ακόμη υψηλότερα όμως οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν καλές. Θεωρούσα πως το 4,45 μ. θα δώσει μετάλλιο και με το 4,70 μ. ήμουν σίγουρη πως θα κερδίσω, ωστόσο δεν μου έφτανε αυτό ήθελα και το ρεκόρ”, είπε η Στεφανίδη με το τέλος του αγώνα.
Με το χρυσό μετάλλιο της αθλήτρια της Φιλοθέης  η Ελλάδα έφτασε στα 21 μετάλλια εκ των οποίων τα οχτώ χρυσά.

Πηγή: ΣΕΓΑΣ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Παράξενα σημάδια που φανερώνουν πόσο αγχωμένος είσαι!

Αν αισθάνεστε συχνά κάποιο από τα σημάδια που θα διαβάσετε παρακάτω ίσως να πρέπει να σκεφτείτε να πάρετε μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά ή  να πάτε ένα περίπατο για να χαλαρώσετε ή απλά να κλείσετε το κινητό σας για μία μέρα.

Το άγχος είναι η μεγάλη “αρρώστια” της εποχής μας και φθείρει τον οργανισμό μας, ως εκ τούτου όσο και αν είναι πολύ δύσκολο πρέπει να βρούμε τρόπους να το αντιμετωπίσουμε.

Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Πονοκέφαλοι το σαββατοκύριακο

Αν ακόμα και το σαββατοκύριακο που χαλαρώνεις η πίεση της προηγούμενης εβδομάδας μετατρέπεται σε ημικρανίες και πόνους χρειάζεσαι μεγάλες δόσεις ύπνου και καλό φαγητό.

Μούδιασμα στο στόμα

Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καταφύγεις σε έναν οδοντίατρο να προμηθευτείς ένα μασελάκι για τον ύπνο ώστε να μην πιέζεις τα δόντια σου στον ύπνο σου και το πρωί σε πονάνε.

Περίεργα όνειρα

Τα όνειρα συνήθως λειτουργούν σαν παράγοντες θετικής ενέργειας στον άνθρωπο μιας και αν κάποιος έχει σωστές συνήθειες ύπνου και κοιμάται πάνω από 7 ώρες την ημέρα αλλά ακόμα αν αποφεύγει το αλκοόλ και την κακή διατροφή θα ξυπνάει σίγουρα με καλύτερη διάθεση. Σε αντίθετη περίπτωση κάτι από όλα αυτά δεν γίνεται σωστά.

Ματώνει το στόμα

Αν είσαι από τα άτομα που περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας στη δουλειά καλό θα ήταν να κρατάς πάντα μαζί σου μία οδοντόβουρτσα ώστε τα δόντια σου να μην μένουν πολλές ώρες χωρίς να είναι βουρτσισμένα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ακόμα και περιοδοντίτιδα στα δόντια.

Τρόποι για να καταπολεμήσετε το άγχος

Ακμή

Το άγχος συμβάλλει στην έκκριση σμιγματογόνου υγρού πράγμα που σημαίνει πως μπορείς να βγάλεις ακόμα και ακμή εκτός των φυσιολογικών ορίων ηλικίας και ακμή πολύ πιο έντονη απ ότι είχες βγάλει στην περίοδο της εφηβείας σου. Καλό θα ήταν να πλένεσαι με τα κατάλληλα σαμπουάν ώστε το σώμα να μπορεί να ισορροπεί το ph και να μην δημιουργούνται τέτοιου είδους προβλήματα στον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Τρόφιμα που μειώνουν το άγχος!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γρήγοροι, δυνατοί, αποδοτικοί: Είναι οι αθλητές σήμερα καλύτεροι από αυτούς του χθες;

Photo by Braden Collum on Unsplash

Σίγουρα θα έχετε διαφωνήσει με τον πατέρα σας, τον θείο σας ή κάποιον μεγαλύτερο για το αν ο Michael Jordan ήταν καλύτερος του Lebron James ή αν ο Μαραντόνα θα ήταν καλύτερος του Μέσι. Είναι λογικό να αναρωτιόμαστε αν οι θρύλοι του παρελθόντος θα καταφέρνανε να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο σήμερα. Για τον λόγο αυτό θα δούμε παρακάτω, αν όντως οι αθλητές του σήμερα (και του αύριο) γίνονται όντως πιο γρήγοροι, πιο δυνατοί, και πιο αποδοτικοί.

Καλύτερη παρακολούθηση της απόδοσης των αθλητών

Σίγουρα θα έχετε δει πολλούς ποδοσφαιριστές να φορούν ένα ‘μπουστάκι’ κατά τη διάρκεια του ματς. Αυτό συμβαίνει και σε άλλα αθλήματα (και με άλλους τρόπους) και πρόκειται για συσκευές που μετρούν βιομετρικά δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάλυση των παιχνιδιών και της προπόνησης. Για παράδειγμα στο ποδόσφαιρο, μπορεί να δει το τεχνικό team αν ο επιθετικός έτρεξε αρκετά στους χώρους, ή αν οι ακραίοι μπακ έχουν πέσει σε απόδοση στο τελικό σπριντ. Αυτά τα δεδομένα όμως, πολλές φορές είναι χρήσιμα και σε αυτούς που παίζουν αθλητικό στοίχημα, για να δουν τη συνολική απόδοση μιας ομάδας, ειδικά αν τα αστέρια της έχουν πτώση απόδοσης ή αν είναι σε φόρμα (περισσότερα τρεξίματα, πιο αθλητική ομάδα, καλύτερα αποτελέσματα). Οι παίκτες του σήμερα (και του αύριο) δεν μπορούν πλέον να ΄κρυφτούν’ μέσα στη συνολική καλή απόδοση μιας ομάδας, αλλά θα πρέπει να δίνουν κάθε φορά το 100%, διαφορετικά αυτό θα φανεί από την ανάλυση δεδομένων.

Ζωή σαν μοναχός

Παίκτες του ποδοσφαίρου όπως ο Μαραντόνα, ο Τζορτζ Μπεστ και ο Αντριάνο ήταν γνωστοί για τη ξέφρενη ζωή τους, η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση υπόδειγμα για έναν νέο αθλητή του σήμερα. Οι περισσότεροι αθλητές που έχουν βλέψεις πρωταθλητισμού ζουν με αυστηρό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει πολλή δουλειά, αυστηρό πρόγραμμα διατροφής, και ακόμα περισσότερη ξεκούραση. Προπονούνται 2 ή 3 φορές την ημέρα, σχεδόν ποτέ δεν βγαίνουν σε πάρτι ή τρώνε γρήγορο φαγητό, απλά κάθονται σπίτι και ξεκουράζονται είτε βλέποντας τηλεόραση, παίζοντας NetBet φρουτάκια είτε απλώς αποκοιμιούνται (οι περισσότεροι αθλητές κοιμούνται περισσότερο από τον μέσο άνθρωπο).

Άρα καταλαβαίνετε γιατί ο Κριστιάνο Ρονάλντο συνεχίζει να παίζει σε τοπ επίπεδο σε ηλικία που άλλοι θρύλοι (π.χ. Ροναλντίνιο) έχουν σταματήσει το ποδόσφαιρο προ πολλού. Όλα οφείλονται στον τρόπο ζωής που θυμίζει μοναχό.


Unsplash

Περισσότερα χρήματα στον αθλητισμό

Είναι απολύτως φυσιολογικό να υπάρχει περισσότερη ανάπτυξη στον επαγγελματικό αθλητισμό και κατ’ επέκταση περισσότερη προσοχή στην καλύτερη απόδοση των αθλητών. Πλέον, τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τα έσοδα από το στοίχημα, ακόμα και τα χρήματα που επενδύουν οι μεγαλοϊδιοκτήτες ομάδων, έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη που δεν υπήρχαν ούτε σαν ιδέα στο παρελθόν. Είναι φυσιολογικό αθλητές του παρελθόντος να μην έφταναν στο επίπεδο των σημερινών πρωταθλητών, από την στιγμή που δεν είχαν επαγγελματίες διατροφολόγους, φροντιστές, ψυχολόγους καθώς και συμβόλαια εκατομμυρίων για να ζήσουν μέχρι και τα δισέγγονά τους. Πώς να μπορέσει (ή να θέλει) να φτάσει ένας ποδοσφαιριστής του 60’ στο υπέρτατο των επιδόσεων του, από την στιγμή που θα συνεχίσει να βγάζει απλά έναν τίμιο μισθό;

Τι επιφυλάσσει το μέλλον;

Αυτά που είπαμε προηγουμένως, και ακόμα παραπάνω. Οι αθλητές θα μπορούν να εκμεταλλευτούν εξελιγμένες τεχνολογίες (εικονική πραγματικότητα, γενετική, βιοτεχνολογία), για να φτάσουν ακόμα πιο ψηλά. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η κατάρριψη πολλών ‘στοιχειωμένων’ ρεκόρ, καθώς και η δημιουργία ‘υπερομάδων’ που θα καταφέρνουν απίστευτα, για τα τωρινά δεδομένα, πράγματα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend