9ος Ανδάνειος Αγώνας Δρόμου και Πολιτισμού

Ένας Αγώνας αθλητισμού και πολιτισμού όπου συνδέεται η πόλη της Αρχαίας Μεσσήνης με την έδρα του τέως Δήμου Ανδανίας, ο οποίος έχει την τιμή να φέρει το όνομα της πανάρχαιας, ιερής και πρώτης πρωτεύουσας των Μεσσηνίων, πόλης της Ανδανίας, της πόλης με τα Μυστήρια και τους Αγώνες, της πόλης πού «όρισε» με την «παρακαταθήκη του Αριστομένη» τη θέση της Αρχαίας Μεσσήνης για να αποτελέσει τη συνέχειά της στην ιστορία, της πόλης της Αρχαίας Ανδανίας που όλοι οι Μεσσήνιοι έχουμε καθήκον να εργαστούμε για να βρεθούν τα ίχνη της.

Ένα κάλεσμα αγώνα του Συλλόγου Ανδανιωτών Καλαμάτας, του ΣΔΥ Μεσσηνίας και του Δήμου Οιχαλίας, στο οποίο ανταποκρίθηκαν οι φίλοι δρομείς, με ιδιαίτερη συμμετοχή δρομέων από την Αθήνα με τον ΣΔΥΑ,  με επικεφαλής τη δραστήρια πρόεδρο του ΣΔΥΑ Ελένη Μπερτσάτου, δείγμα ότι το αεικίνητο κομμάτι των δρομέων δεν στηρίζει μόνο το αγωνιστικό μέρος, αλλά έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στις εκδηλώσεις όπου ο αθλητισμός και ο πολιτισμός ανταμώνουν στους πραγματικά δύσκολους καιρούς για να δώσουν το μήνυμα του «ευ αγωνίζεσθε».

Θα ήταν σκεφτήκαμε όχι μόνο αγωνιστική αλλά και πολιτιστική διαδρομή όπου αθλητισμός και πολιτισμός είναι δύο έννοιες αλληλένδετες και έχουν ουσιαστική συμμετοχή στο ευ αγωνίζεσθε και τις αξίες που καλλιεργεί το αγωνιστικό πνεύμα σε κάθε κοινωνία.

Φθάσαμε στην Αρκαδική Πύλη και με όλο το σεβασμό που αρμόζει σε ένα ιστορικό χώρο ετοιμαστήκαμε για την εκκίνηση, αντικρίζοντας όλη την άνω Μεσσηνιακή πεδιάδα και τα σημεία από όπου θα περνάγαμε. Ξεκινήσαμε με έντονο ρυθμό λόγω της κατηφόρας που υπήρχε μέχρι το 7ο χλμ (280μ. υψομετρική διαφορά). Αμέσως μετά μπήκαμε στο χωμάτινο παραποτάμιο δρόμο της Μαυροζούμενας διασχίζοντας την άνω Μεσσηνιακή πεδιάδα με όλη την ομορφιά που μπορεί να προσφέρει η φύση.

Μετά από 1800μ. χωμάτινου δρόμου βγήκαμε στο χωριό Μαγούλα και περνώντας από το Ζευγολατιό και το Κεντρικό με τους κατοίκους να χαρίζουν το χειροκρότημα και τις επευφημίες τους. Οι εθελοντές στους σταθμούς και κατά μήκος της διαδρομής μας εμψύχωναν και μας χάριζαν το χαμόγελό τους, επιβραβεύοντας και παροτρύνοντας την προσπάθεια μας. Έτσι, φθάσαμε στο Διαβολίτσι και στην πέτρινη πλατεία του χωριού όπου μας περίμεναν οι διοργανωτές: ο Σύλλογος Ανδανιωτών Καλαμάτας, η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ο Δήμος Οιχαλίας και μέλη του ΣΔΥ Μεσσηνίας.

Στον αγώνα 17000μ νικητές στους άνδρες ήταν οι Pearce Higgins (United Kingdom ) 1:03:36, Γεωργούλιας Αλέξης (Ανατολή Νέας Ιωνίας) 1:04:42, Εμιλιάνο Κάνο (ΣΔΥ Μεσσηνίας) 1:05:58, Πατεράκης Γιώργος (ΣΔΥ Μεσσηνίας) 1:06:30, Μπάκας Βαγγέλης (ΕΟΣ Καλαμάτας) 1:09:08, Κλάδης Θάνάσης (ΣΔΥ Μεσσηνίας) 1:11:29 και στις γυναίκες οι Ασημάκου Γιώτα (ΣΔΥ Μεσσηνίας) 1:18:43, Πουλάκη Ειρήνη (Marathon Club) 1:22:47, Ντεβετζή Αναστασία (ΣΔΥ Αθηνών) 1:25:48, Σελάμη Αργυρώ (ανεξάρτητη) 1:27:06, Αποστολοπόυλου Ζωή (Demokritos Running Team) 1:28:34, Πουλημένου Μάγδα (ΣΔΥ Αθηνών) 1:30:15. Στην τοπική κατηγορία, νικητές ήταν οι Τόλιας Ηλίας, Αθανασόπουλος Φώτης και Σουλαντίκας Παναγιώτης.

Έγινε ιδιαίτερη βραβεύση στο ΣΔΥ Αθηνών για την οργανωμένη συμμετοχή του στον αγώνα. Η βραδιά έκλεισε με προσφορά παραδοσιακού γεύματος σε όλους τους συμμετέχοντες και στους Εθελοντές, με την πολύτιμη βοήθεια του Συλλόγου Γυναικών του Δήμου Ανδανίας.

Previous ArticleNext Article

Όσοι τρέχουν ή προπονούνται με παρέα, γυμνάζονται περισσότερο

Μελέτη που πραγματοποίησαν ερευνητές από Πανεπιστήμιο της Σκωτίας, δείχνει πως τα άτομα που τρέχουν ή γυμνάζονται μαζί με κάποιο φίλο, γυμνάζονται περισσότερο και ειδικά όταν εκείνος τους παρέχει συναισθηματική υποστήριξη.

Για τους σκοπούς της μελέτης, που δημοσιεύεται στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό British Journal of Psychology, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε δύο ομάδες, ζητώντας από τα μέλη της πρώτης να βρουν ένα φίλο για να ασκούνται μαζί και από τα μέλη της δεύτερης να συνεχίσουν με το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθούσαν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, φάνηκε πως όσοι βρήκαν παρέα για το τρέξιμό τους ή την προπόνησή τους, γυμνάζονταν περισσότερο, συγκριτικά με εκείνους που συνέχισαν μόνοι τους. Επιπλέον, οι ερευνητές θέλησαν να εξετάσουν τι είδους χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένας καλός «φίλος για γυμναστική».

Συναισθηματική υποστήριξη…

Ειδικότερα, βρέθηκε πως τα άτομα που λάμβαναν συναισθηματική υποστήριξη και ενθάρρυνση γυμνάζονταν περισσότερο σε σχέση με όσους είχαν απλά πρακτική βοήθεια, όπως για παράδειγμα το να μη χάνουν καμία προπόνηση.

Όπως αναφέρει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι είναι βοηθητικό να ασκείται κανείς μαζί με κάποιο άτομο από το κοινωνικό του περιβάλλον, ενώ η αλληλοϋποστήριξη φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί πρέπει να ξεκινήσετε να τρέχετε μαζί με άλλους δρομείς

Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Και τώρα ετοιμαστείτε για την πιο προφανή διατροφολογική συμβουλή όλων των εποχών: οι δρομείς πρέπει να τρώνε πολλά τρόφιμα και σε πλούσιες ποσότητες. Το έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές και το θεωρείτε κλισέ. Αλλά είναι μια πολύ ουσιαστική συμβουλή.

Όταν τρέχουμε καίμε εκατοντάδες θερμίδες και πρέπει να ενισχυθούμε με τα αντίστοιχα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή απόδοση και αποκατάσταση.

Η ποικιλία στις τροφές που τρώμε είναι το κλειδί για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διατροφή με άφθονα θρεπτικά συστατικά.

Και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με αρκετούς συνδυασμούς. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές τροφές που ένας δρομέας καλό είναι να έχει πάντα στο ψυγείο του μιας και είναι εύκολες στην αποθήκευση και τη χρήση και του προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά

Ο καταψύκτης σας πρέπει να είναι πάντα εφοδιασμένος με ένα μείγμα μούρων και κάθε δυνατή ποικιλία κατεψυγμένων λαχανικών. Τα κατεψυγμένα προϊόντα έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα καθώς καταψύχονται αμέσως μόλις συλλεχθούν. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα να διατηρούν περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα. Ρίξτε τα μούρα στο γιαούρτι και τα δημητριακά και μαγειρέψτε τα λαχανικά μαζί με ρύζι. Τόσο απλά.

Πράσινο τσάι

Φτιάξτε μια μεγάλη κανάτα πράσινου τσαγιού και κρατήστε την στο ψυγείο σας. Το πράσινο τσάι έχει ατελείωτα οφέλη για την υγεία, από τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο έως την αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης καφεΐνης. Πείτε λίγο πριν βγείτε για τρέξιμο αλλά και γενικά όποια στιγμή της ημέρας θέλετε: είναι το τέλειο ενισχυτικό ενέργειας.

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές, έχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών: ένα φλιτζάνι παρέχει 15 γραμμάρια από διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι επίσης μια πολύ αποτελεσματική πηγή συστατικών που δύσκολα συναντάς αλλού. Ανακατεύοντας σε ένα μπολ, μαύρα φασόλια, καλαμπόκι και τόνο για παράδειγμα, έχετε ένα πλήρες γεύμα.

Στήθος κοτόπουλου

Το κοτόπουλο, όπως και όλα τα κρέατα, είναι μια πολύ αποτελεσματική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, και διάφορων άλλων μετάλλων. Να έχετε πάντα ένα πακέτο στήθους κοτόπουλου που μπορεί να μαγειρευτεί στην κατσαρόλα ή στο φούρνο για ένα εύκολο δείπνο για το βράδυ μαζί με ψητά λαχανικά.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

x
Send this to a friend