37ος ΑΜΑ Δυναμική και ανανεωμένη φέτος η τελετή έναρξης

Αλλάζει πρόσωπο. Επιστρέφει στο ετήσιο ραντεβού της με την δρομική κοινότητα, με ένα νέο, δυναμικό και γεμάτο ένταση προφίλ. Με ολοκαίνουρια χορογραφία και σκηνοθεσία

της Αρτέμιδος Ιγνατίου, η οποία είχε και τη γενική σύλληψη της ιδέας, με νέα κοστούμια του Αλέξανδρου Κομπόγιωργα, όπως και πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Γιάννη Ψειμάδα. Και υπόσχεται να δώσει φρέσκια πνοή στον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο. Ο λόγος για την τελετή έναρξης, που όπως κάθε χρόνο με διοργανωτές τον ΣΕΓΑΣ και το Δήμο Μαραθώνα θα πραγματοποιηθεί την παραμονή του μεγάλου αγώνα, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019 στις 12:30 στον Μαραθώνα  και θα σημάνει επίσημα την έναρξη των εκδηλώσεων του 37ου Μαραθωνίου της Αθήνας όχι μόνο για τους 60.000 και πλέον δρομείς, αλλά και για τα αλλά και για τις 150.000 θεατών στη διαδρομή και το Παναθηναϊκό Στάδιο, καθώς και τα εκατομμύρια των τηλεθεατών που θα παρακολουθήσουν τους αγώνες, μέσω της ΕΡΤ στην Ελλάδα και το εξωτερικό,  το διήμερο της 9ης και 10ης Νοεμβρίου 2019.

Στην καρδιά του αρχαιολογικού χώρου του Τύμβου του Μαραθώνα, σε έναν τόπο όπου έχει γραφεί ένα σπουδαίο κεφάλαιο της παγκόσμιας Ιστορίας- η μάχη των Αθηναίων  ενάντια στους Πέρσες το 490 π.Χ. – θα λάβει χώρα φετινή τελετή. Πυρήνας της θα αποτελέσει η εξέλιξη ενός χοροθεατρικού δρώμενου στο οποίο συμμετέχουν 40 ηθοποιοί και χορευτές του Χοροθέατρου ART της Αρτέμιδος Ιγνατίου, το οποίο επιχειρεί την καλλιτεχνική αναπαράσταση της ιστορικής μάχης συνοδεία μελοποιημένων αποσπασμάτων χορικών από  τραγωδίες, οι οποίες  αναφέρονται  στις  μάχες των Περσών εναντίον των  Ελλήνων.

Μετά το πέρας της μάχης, οι Έλληνες μαχητές – νικητές και οι Ελληνίδες γυναίκες, θα αποτίσουν φόρο τιμής στους πεσόντες, εναποθέτοντας συμβολικά τις ασπίδες και τα ακόντια των νεκρών μπροστά στον Τύμβο. Εν συνεχεία θα εμφανιστεί ο Ημεροδρόμος, ο οποίος θα ξεκινήσει την πορεία του προς την Αθήνα, μεταφέροντας το μήνυμα  της νίκης αλλά και της υπέρβασης.

Τη στιγμή εκείνη 20 ηθοποιοί και χορευτές θα παραταχθούν σε δύο σειρές, δημιουργώντας έναν διάδρομο που συμβολίζει τους οικισμούς από τον Μαραθώνα έως την Αθήνα, από όπου πέρασε ο Ημεροδρόμος  – πηγή έμπνευσης του αγωνίσματος του Μαραθωνίου – αναφωνώντας στο πέρας της το θρυλικό “Νενικήκαμεν”.

Η τελετή έναρξης του Αυθεντικού Μαραθωνίου θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και της Περιφέρειας Αττικής, παρουσία εκπροσώπων της ελληνικής Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Διεθνούς Ένωσης Μαραθωνίων Δρόμων (AIMS), των συν-διοργανωτών του Μαραθωνίου Αθήνας, των Δήμων της μαραθώνιας διαδρομής και βέβαια πλήθος κόσμου από την τοπική κοινωνία.

Τη γεμάτη συμβολισμούς τελετή έναρξης του Αυθεντικού Μαραθωνίου ακολουθεί λαμπαδηδρομία η οποία καλύπτει την απόσταση των 5 χλμ. που χωρίζουν τον Τύμβο μέχρι την Ιστορική Αφετηρία του αγώνα. Εκεί, το άναμμα του Βωμού που βρίσκεται δίπλα στην αφετηρία ανατίθεται τιμητικά κάθε χρόνο σε προσωπικότητες που συνδέονται με την ιστορία του μαραθώνιου κινήματος, σε σπουδαίους αθλητές ή σε  ανώτατους εκπροσώπους διεθνών και εθνικών αθλητικών φορέων. Η φλόγα στον Βωμό θα καίει μέχρι το πέρας της εκκίνησης όλων των δρομέων του 37ου Μαραθωνίου Αθήνας, την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019.

Δεδομένου  ότι η Φλόγα του Μαραθωνίου έχει πλέον καθιερωθεί ως σύμβολο της ΑIMS, ταξιδεύει κάθε χρόνο στον κόσμο υπενθυμίζοντας τις αξίες του Μαραθώνιου κινήματος και για  αυτό παραδίδεται μετά το πέρας της τελετής στους Μαραθωνίους που την ζητούν κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα ως σήμερα μεταξύ άλλων να έχει ταξιδέψει από τη Βοστόνη και το Τορόντο ως τη Σαγκάη, τη Βομβάη και τον Νότιο Πόλο.

Φέτος η Φλόγα θα παραδοθεί στους Μαραθωνίους του Βουκουρεστίου (Ρουμανία), Ειρήνης του Κοσίτζε (Σλοβακία), Λάρνακας (Κύπρος) και Ντανζού (Κίνα).

Συντελεστές της τελετής έναρξης του 37ου  Αυθεντικού Μαραθωνίου 

Ιδέα- Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Άρτεμις Ιγνατίου

Μουσική Σύνθεση: Γιάννης Ψειμάδας

Ενδυματολόγος: Αλέξανδρος Κομπόγιωργας

Επιμέλεια Κειμένων: Kωνσταντίνα Βερυκίου

Αφήγηση: Αλέξανδρος Κομπόγιωργας

Βοηθός χορογράφου: Αφροδίτη Βερβενιώτη

Βοηθός Παραγωγής: Αλεξάνδρα Νικολοπούλου

Μake up artisτ: Δήμητρα Σιδέρη

Σανδάλια: ευγενική χορηγία Ancient Greek Sandals

Παρουσίαση εκδήλωσης: Αλέξης Κωστάλας

Previous ArticleNext Article

Υποψήφιος για την προεδρία της ΚΟΕ ο Σπύρος Γιαννιώτης

Υποψήφιος για την προεδρία της ΚΟΕ ο Σπύρος Γιαννιώτης
Ο ασημένιος μας Ολυμπιονίκης στο Ρίο στα 10 χιλιόμετρα ανοικτής θαλάσσης, Σπύρος Γιαννιώτης, ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του για την προεδρία της ΚΟΕ.
Ο Σπύρος Γιαννιώτης με μια ανακοίνωση άκρως συναισθηματική γνωστοποίησε ότι εκείνος και η ομάδα του θέλουν να είναι ενεργοί στο άθλημα της κολύμβησης και να αφοσιωθούν στις ανάγκες της Ομοσπονδίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Πριν από τρεις δεκαετίες ξεκίνησα ένα ταξίδι, με αφετηρία το νησί μου την Κέρκυρα και με σημαντικούς ενδιάμεσους σταθμούς τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τον Πειραιά και 5 Ολυμπιακές πόλεις. Ο πρώτος κύκλος του ταξιδιού μου αυτού ολοκληρώθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ριο, το 2016, με ένα ολυμπιακό μετάλλιο, έτσι όπως ονειρεύεται κάθε αθλητής.
Σήμερα ξεκινάω ένα δεύτερο ταξίδι, διεκδικώντας την προεδρία της Κολυμβητικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, ελπίζοντας ότι θα είναι το ίδιο μεγάλο και το ίδιο συναρπαστικό με αυτό που βίωσα ως αθλητής.
Συχνά λέω ότι όλοι οι αθλητές που δημιουργήσαμε με τα χρόνια μια δεύτερη οικογένεια, αυτή του αθλήματός μας, έχουμε μια υποχρέωση απέναντι της. Έχω ζήσει και ζω την πραγματικότητα του αθλητισμού στην Ελλάδα, με τις δυνατές στιγμές χαράς και τις απογοητεύσεις, με τα προβλήματα αλλά και τη δημιουργία.
Τη δύναμη που ένιωθα ως αθλητής για να ξεπεράσω τις δυσκολίες και τα εμπόδια, τη νιώθω και σήμερα για να βρίσκομαι παρών στη νέα πραγματικότητα του Υγρού Στίβου.
Η αφοσίωσή μου στην αθλητική μου οικογένεια και η γνώση μου θα συνδυαστεί με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για το σύνολο του Υγρού Στίβου καθώς και με την τεχνογνωσία της ομάδας που δημιουργούμε για να διεκδικήσουμε την ενεργή συμμετοχή μας στην επόμενη ημέρα της κολύμβησης,της υδατοσφαίρισης,της κολύμβησης ανοιχτής θάλασσας, της τεχνικής και της καλλιτεχνικης κολύμβησης, των καταδύσεων.
Το ταξίδι συνεχίζεται…….»

Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Της Μαρίας Δημητρίου (Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc)

Πόσες φορές έχετε χάσει και αυξήσει ξανά το βάρος σας; Πόσοι από εσάς έχετε ακολουθήσει μια στερητική δίαιτα και αισθάνεστε ικανοποιημένοι που μετά από 2-3 εβδομάδες έχετε χάσει τα 6-10kg που σας ταλαιπωρούσαν; Κι ενώ επιτέλους μπήκατε στα αγαπημένα σας ρούχα, πόσοι από εσάς βλέπετε τη ζυγαριά να φτάνει ξανά στα κιλά με τα οποία ξεκινήσατε ή ακόμη περισσότερα;

Πολλοί θα συμφωνήσετε ότι έχετε ζήσει το σενάριο αυτό που είναι γνωστό ως το φαινόμενο «yo-yo». Με τον όρο φαινόμενο «yo-yo» ή «ανακύκλωση βάρους» περιγράφονται τα επαναλαμβανόμενα επεισόδια απώλειας και επαναπρόσληψης σωματικού βάρους. Το φαινόμενο αφορά τόσο τα παχύσαρκα όσο τα υπέρβαρα και τα άτομα φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Τι προβλήματα υγείας προκαλεί; Επιβαρύνει την καρδιά;

Η ανακύκλωση βάρους τείνει να γίνει ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Το αν η ανακύκλωση βάρους προκαλεί μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία αποτελεί ζήτημα αμφιλεγόμενο. Η βιβλιογραφία δείχνει ότι τα άτομα που αυξομειώνουν το βάρος τους διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη τύπου ΙΙ σε σύγκριση με άτομα που διατηρούν σταθερό σωματικό βάρος ακόμη κι αν αυτό είναι αυξημένο.

Το ανησυχητικό είναι πως από μελέτες έχει φανεί ότι οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία (σε μεταβολικούς και παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου) είναι περισσότερο έκδηλες σε άτομα με φυσιολογικό σωματικό βάρος. Πληθυσμιακές μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου μετά από προσαρμογή για το παρόν βάρος και για προϋπάρχουσα ασθένεια.

Αντίθετα, ανασκοπήσεις έχουν εξάγει αντιφατικά αποτελέσματα οσόν αφορά τις επιπτώσεις της ανακύκλωσης βάρους στην υγεία πιθανόν λόγω των διαφορετικών ορισμών που έχουν δοθεί στο φαινόμενο αυτό και υποστηρίζουν πως τα δεδομένα για δυσμενή επίδραση είναι σποραδικά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με μεγάλες διακυμάνσεις στο σωματικό βάρος κατά την ενήλικη ζωή εμφανίζουν αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας, θνησιμότητας και καρδιαγγειακής νόσου

Τι στόχους πρέπει να βάζω πριν ξεκινήσω μια δίαιτα;

Αν είστε υπέρβαρος ή παχύσαρκος, το βέλτιστο για την υγεία σας είναι να φτάσετε σε ένα φυσιολογικό βάρος και να διατηρήσετε την απώλεια. Αν δυσκολεύεστε, μην απογοητεύεστε…εντείνετε την προσπάθεια και οργανώστε τη στρατηγική σας:

Απευθυνθείτε σε ειδικό!

Μην ακολουθείτε δίαιτες από μόνοι σας, συνεργαστείτε με έναν πτυχιούχο διαιτολόγο που μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Ακολουθείστε ισορροπημένη διατροφή!

Μην οδηγείστε σε ακρότητες..και μην αποκλείετε ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Εφαρμόστε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα. Σε κάθε γεύμα επιλέξτε πηγή υδατανθράκων (πχ.ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί), πηγή πρωτεϊνών (πχ. κοτόπουλο, τυρί, αυγό) και λαχανικά. Τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά πρέπει να περιλαμβάνονται στο καθημερινό διαιτολόγιο και μπορούν να αποτελέσουν ιδανικές λύσεις για το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα.

Πείτε «όχι» στις απαγορεύσεις!

Το μόνο που μπορείτε να καταφέρετε σε αντίθετη περίπτωση είναι να οδηγηθείτε σε στερήσεις που θα σας δημιουργήσουν αίσθημα απογοήτευσης. Μία στο τόσο (2-3 φορές/μήνα) ενδώστε στο αγαπημένο σας φαγητό ή γλυκό και επιστρέψτε στο διατροφικό σας πλάνο με ανανεωμένο ενδιαφέρον.

Στοχεύστε σε αργή απώλεια βάρους!

Οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή…μην ενθουσιάζεστε με δίαιτες που υπόσχονται ότι θα χάσετε πολλά κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το βέλτιστο είναι να χάνετε με σταθερό ρυθμό 0,5-1kg την εβδομάδα.

Πως η εξάντληση προκαλεί προβλήματα στην καρδιά

Ασκηθείτε!

Η άσκηση σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή ενισχύει την απώλεια βάρους και συμβάλλει στην διατήρηση του μυϊκού ιστού. Στοχεύστε λοιπόν στο να αθλείστε συστηματικά ξεκινώντας βήμα βήμα με ασκήσεις που ταιριάζουν καλύτερα σε σας. Μια πρακτική λύση είναι το γρήγορο βάδισμα για 30’ την ημέρα. Η άσκηση είναι ιδανική και για τη διατήρηση του απωλεσθέντος σωματικού βάρους.

Βρείτε υποστηρικτικό περιβάλλον!

Η οικογένεια ή οι φίλοι σας μπορούν να σας ενισχύσουν στην όλη προσπάθεια. Για παράδειγμα, κίνητρο μπορούν να αποτελέσουν τα οικογενειακά γεύματα ή η άθληση μαζί με κάποιο φίλο.

Ελέγχετε συχνά το σωματικό σας βάρος!

Να ζυγίζεστε 1 φορά την εβδομάδα ή να χρησιμοποιείτε κάποιο ρούχο σας ως μεζούρα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τον έλεγχο και αν ξεφύγετε θα μπορείτε άμεσα να ακολουθήσετε ένα πιο αυστηρό διατροφικό πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης: Έξι σημαντικοί αριθμοί για την υγεία της καρδιάς σας

Πηγή: www.mednutrition.gr

x
Send this to a friend