Το Ναύπλιο γιόρτασε με τον 4ο Παλαμήδειο Άθλο!

Το Ναύπλιο γιόρτασε με τον 4ο Παλαμήδειο Άθλο!

Σε μία μεγάλη γιορτή για το Ναύπλιο και την Αργολίδα εξελίχθηκε ο 4ος Παλαμήδειος Άθλος – Nafplio Castle Run που έγινε την Κυριακή 25 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 2.000 δρομέων σε όλα τα αγωνίσματα.

Ο αγώνας συνδυάστηκε με τις εκδηλώσεις που έγιναν στο Ναύπλιο, για τον εορτασμό των 196 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης από τον τουρκικό ζυγό, γεγονός που έδωσε ένα ιδιαίτερο εορταστικό χρώμα στον αγώνα προσελκύοντας χιλιάδες επισκέπτες.

Κορυφαίο γεγονός ήταν  ο «Παλαμήδειος Αθλος» των 5 χλμ., με την εκκίνηση να δίνεται από το Δήμαρχο Ναυπλιέων Δημήτρη Κωστούρο και τους δρομείς να ανεβαίνουν στο Παλαμήδι από τα 999 σκαλοπάτια, να διασχίζουν το ιστορικό κάστρο και μετά να τρέχουν τα 4,15 κατηφορικά χιλιόμετρα, μέσω της ασφαλτοστρωμένης διαδρομής, ως τον τερματισμό στο κέντρο του Ναυπλίου. Επίσης, έγιναν αγώνες 10χλμ., 3 χλμ. και 1,5 χλμ. junior run.

Στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων από τα 196 χρόνια της απελευθέρωσης της πόλης του Ναυπλίου από τους Τούρκους, διεξάγεται στην πόλη ο αγώνας «Τρέχοντας στο Κάστρο του Ναυπλίου– Nafplio Castle Run» με ανάβαση των 999 σκαλιών του Παλαμηδίου, Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018. Ο Παλαμήδειος Άθλος ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη με τις συμμετοχές να ολοκληρώνονται στις 2.200. Το Σάββατο24 Νοεμβρίου με την συμμετοχή της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων διεξήχθη η δεύτερη Λαμπαδηδρομία του Παλαμηδείου Κάστρου. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με παραλαβή από το Δημαρχείο και μεταφορά στο φρούριο του Παλαμηδίου του πορτραίτου του πορθητή Στάϊκου Σταϊκόπουλου. Ακλούθησε επίσημη δοξολογία στον Ιερό ναό του φρουρίου τον Αγίο Ανδρέα και κατόπιν επιμνημόσυνη δέηση στον Ανδριάντα του πορθητή Στάϊκου Σταϊκόπουλου. Στους εορτασμούς συμμετείχε Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αναστάσιος Πετρόπουλος.

Στον «Παλαμήδειο Αθλο» την πρώτη θέση πήρε ο Γιώργος Βαλαβάνης με 20:21 και ακολούθησαν ο Ανδρέας Μακρής με 23:18 και ο Στέφανος Βαρότσης με 23:25. Στις γυναίκες πρώτευσε η Νεφέλη Παπαγεωργίου με 24:20 και πίσω της ήταν η Βασιλική Καντά με 25:39 και η Ελισάβετ Δήμου με 26:35.

Δείτε εδώ όλα τα αποτελέσματα:

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δεύτερη λαμπαδηδρομία στην ιστορία των 196 χρόνων από την άλωση του Παλαμηδίου και την απελευθέρωση του Ναυπλίου, στα πλαίσια του “Παλαμηδείου Άθλου” η οποία πέρασε μέσα από το κάστρο κάνοντας στάση στο άγαλμα του απελευθερωτή του Σταίκου Σταϊκόπουλου, Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018. Οι λαμπαδηδρόμοι που φέτος ήταν μαθητές από την Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, ξεκίνησαν από τον πολιτιστικό χώρο΄΄ ΦΟΥΓΑΡΟ” στο Ναύπλιο με την Μαραθώνια φλόγα και από εκεί με σημεία διαδρομής και συμβολισμού το Στρατόπεδο, το Λιοντάρι των Βαυαρών, το Νοσοκομείο Ναυπλίου, η φλόγα έφτασε στο άγαλμα του Σταϊκοπούλου από όπου ξεκίνησε η λαμπαδηδρομία με για την άνοδο στο κάστρο από τα 999 σκαλιά του. Όταν ο τελευταίος λαμπαδηδρόμος έφτασε στην κορυφή του κάστρου άναψε τον βωμό μαζί με τον Δήμαρχο της πόλης Δημήτρη Κωστούρο, τα φώτα του επιβλητικού κάστρου έσβησαν συμβολικά.

Το Σάββατο 24 Νοεμβρίου με την συμμετοχή της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων διεξήχθη η  Λαμπαδηδρομία του Παλαμηδείου Κάστρου. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με παραλαβή από το Δημαρχείο και μεταφορά στο φρούριο του Παλαμηδίου του πορτραίτου του πορθητή Στάϊκου Σταϊκόπουλου. Ακολούθησε επίσημη δοξολογία στον Ιερό Ναό του  φρουρίου, τον Άγιο Ανδρέα και κατόπιν επιμνημόσυνη δέηση στον Ανδριάντα του πορθητή Στάϊκου Σταϊκόπουλου.

Στις αγωνιστικές εκδηλώσεις παραβρέθηκαν ο Α’ Αντιπρόεδρος του ΣΕΓΑΣ Παναγιώτης Δημάκος, το μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΓΑΣ Γιάννης Μπόλλας και ο γιος του αείμνηστου Στέλιου Κυριακίδη, Δημήτρης.

Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου έγινε ημερίδαδημοσιογραφική διάσκεψη, υπό την αιγίδα του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου, για το Μάρκετινγκ της πόλης του Ναυπλίου με τίτλο «Media Day – Branding The City of Nafplio» στο «ΦΟΥΓΑΡΟ». Μεταξύ άλλων παρουσιάστηκε η πρόταση για το λογότυπο του Δήμου Ναυπλιέων με τίτλο: Ναύπλιο 365 μέρες τον χρόνο – ιδέα, λογική, το μήνυμα».

Previous ArticleNext Article

Πώς να τροφοδοτήσετε με ενέργεια τον οργανισμό σας πριν το πρωινό τρέξιμο

Πώς να τροφοδοτήσετε με ενέργεια τον οργανισμό σας πριν το πρωινό τρέξιμο

Γράφει η  Linzay Logan*

Κατευθυνόμενοι προς την εξώπορτα προκειμένου να ξεκινήσετε το τρέξιμό σας την ώρα που ήλιος ανατέλλει πρέπει να αναρωτηθείτε αν έχετε πάρει το σωστό πρωινό για να έχετε ενέργεια.

Βρίσκοντας την καλύτερη δυνατή στρατηγική ανατροφοδότησης του οργανισμού τις πρωινές ώρες είναι κάτι σαν την ανεύρεση ενός ακατέργαστου διαμαντιού, όπως υποστηρίζει η Claire Shorenstein η οποία είναι προπονήτρια  δρομέων, αλλά και φοιτήτρια κλινικής διατροφολογίας στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Και αυτό συμβαίνει διότι οι διατροφικές ανάγκες διαφέρουν από άτομο σε άτομο.

Τέσσερις τρόποι για να μην ξεμείνετε από ενέργεια

«Είναι κάτι πολύ προσωπικό», υπογραμμίζει η Shorenstein αναφερόμενη στις διατροφικές συνήθειες το πρωί. Ένα μάφιν μπορεί να αποτελέσει μια καλή πηγή υδατανθράκων για έναν δρομέα αλλά ενδεχομένως να έχει αρνητική επίδραση σε κάποιον άλλον.

Τι σας ταιριάζει…

Οι πειραματισμοί  με διαφορετικές επιλογές αναφορικά με την διατροφή σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να τελειοποιήσετε τον πρωινό σας «ανεφοδιασμό».

«Πριν ξεκινήσετε το πρωινό σας τρέξιμο σκεφτείτε πόσο μακριά θέλετε να φτάσετε, καθώς οι ανάγκες σας για “καύσιμα” αλλάζουν ανάλογα με την απόσταση και την ένταση», υποστηρίζει ο Eric Skelley, προπονητής δρομέων και ιδιοκτήτης του Rock Hard Runner στην Καλιφόρνια.

«Για μικρές διαδρομές η στρατηγική ανατροφοδότησης είναι σχετικά απλή», συμπληρώνει.

Ενεργειακό ξεκίνημα της ημέρας με ένα σύντομο πρόγραμμα γυμναστικής

Με την άποψη αυτή συμφωνεί η Shorenstein, προσθέτοντας πως είναι σε θέση να τρέξει 6 μίλια το πρωί χωρίς να την ανησυχούν θέματα σχετικά με την ενέργεια. Ωστόσο ο Skelley τονίζει πως υπάρχει ένας γενικός κανόνας που λειτουργεί για τους περισσότερους αθλητές, όχι όμως για όλους, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου.

«Οι φίλοι μου δεν τροφοδοτούνται με ενέργεια το πρωί, ενώ εγώ έχοντας συμπληρώσει μισή ώρα προπόνησης , αρχίζω να κόβω ρυθμό και οι παλμοί μου αυξάνονται», εξηγεί ο  Skelley. «Εχω μαζί μου ένα τζελ ή μισή μπανάνα για να με κρατήσουν τα πρώτα 45 λεπτά ή την μια ώρα».

Μεγάλες αποστάσεις

Αν έχετε στο πρόγραμμα να τρέξετε το πρωί καλύπτοντας μια μεγάλη απόσταση ή αν σκοπεύετε να ασκηθείτε εντατικά είναι απαραίτητο να τροφοδοτήσετε τον οργανισμό σας με μερικές εκατοντάδες θερμίδες, σε διαφορετική περίπτωση ενδεχομένως να νιώσετε κούραση και ναυτία κατά την διάρκεια της προπόνησης.

«Σίγουρα θα θέλετε να φάτε κάτι πριν από την σκληρή προπόνηση», υπογραμμίζει η Shorenstein. Ωστόσο το «κλειδί» είναι να επιλέξετε το είδος εκείνο του τροφίμου που θα σας δώσει την σωστή ποσότητα ενέργειας δίχως να δημιουργήσει πρόβλημα στο στομάχι σας.

«Επιλέξτε κάτι εύπεπτο», τονίζει ο Shorenstein. «Αποφύγετε τροφές με ίνες που χρειάζονται μεγαλύτερο διάστημα για να χωνευτούν».

Σπόροι Chia: Ενεργειακό μυστικό και τροφή του τρεξίματος

Καλές επιλογές θα μπορούσαν να ήταν ένα τοστ με φυστικοβούτυρο, μια μπανάνα, πλιγούρι βρώμης ή μια ενεργειακή μπάρα. Ανεξάρτητα από το ποιο θα επιλέξετε, καταναλώστε κάτι που θα είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και εύπεπτο.

Οι αθλητές με ευαίσθητο στομάχι συχνά καταφεύγουν σε τζελ και θερμίδες σε υγρή μορφή για να ενισχύσουν το σώμα τους εν μέσω μιας προπόνησης. «Προτιμώ το κανονικό φαγητό αλλά μου παίρνει 2,5 ώρες να το χωνέψω», υπογραμμίζει ο Shorenstein, προσθέτοντας ότι «για τον λόγο αυτό επιλέγω ενεργειακό ροφήματα, τζελ ή χυμούς».

Η εξεύρεση της κατάλληλης πηγής ενέργειας για τον δρομέα αποτελεί μια διαδικασία δοκιμής και λάθους, ωστόσο όταν βρεθεί η σωστή ισορροπία, θα αποτελέσει μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας όπως και το πρωινό τρέξιμο.

Διαβάστε ακόμα: Πως θα φτιάξετε τα δικά σας δρομικά ενεργειακά σνακ!

* H Linzay Logan είναι συνεργάτης του competitor.com

Σπριντ Κανελλόπουλου – Σκούταρη για τη νίκη στο Μαίναλο

Στα τελευταία μέτρα κρίθηκε η πρωτιά στον 2ο Μαινάλειο δρόμο, τον αγώνα των 14χλμ επί της δύσκολης κυκλικής διαδρομής στο οροπέδιο των Αραχαμιτών (υψόμετρο +700).

Δυο συνομήλικοι (γεν: 1982), ο Γιάννης Κανελλόπουλος των «Ικαρος» runners και ο Νίκος Σκούταρης του ΣΔ Βόλου κινήθηκαν σε όλο το μήκος βήμα το βήμα παρά τις επιθέσεις του καθενός και τελικά επιδόθηκαν σε ένα σπριντ που σπάνια συμβαίνει σε αγώνες της δρομικής κοινότητας…Υπερίσχυσε ο Κανελλόπουλος με μόλις δύο δεύτερα ως πλεονέκτημα (55:58 έναντι 56:00).

Ο Γιάννης Λουκάς του ΑΠΣ «Απόλλων» συμπλήρωσε την τριάδα σε 59:27. Αποστάσεις…ασφαλείας τηρήθηκαν στις γυναίκες. Νίκησε η 48χρονη Μαρία Χαραλαμποπούλου του ΣΔΥ Τρίπολης με 1ω04:51. Ακολούθησαν 2η η Εύη Ρόδη του ΑΠΣ «Αθηναίοι Δρομείς» με 1ω22:03 και 3η η Νίκη Παναγούλια του συλλόγου «Αρκάδες δρομείς» με 1ω23:38. Οι νικητές στις ηλικιακές κατηγορίες – Μ18: Χαρίλαος Ζαρκινός 1ω03:56, Μ40: Νίκος Δρούτσας ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω00:06, Μ+60: Χαράλαμπος Στεφανόπουλος ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω04:51, F18: Αγγελική Χατζούδη «Ξωτικά» 1ω26:12 και F+40: Αντωνία Κολοβού «Σπαρτιάτες» runners 1ω24:42.

Αγωνίστηκε ο Φινλανδός Bjorn Forsen, καθηγητής αρχαιολογίας, δ/ντής της ανασκαφής του ιερού της Λυκοάτιδας Αρτέμιδας. Τερμάτισαν συνολικά 110 δρομείς, 89 άνδρες+21 γυναίκες. Προέρχονται από την Αθήνα και την Πελοπόννησο. Την πολυπληθέστερη αποστολή παρουσίασε ο Σύλλογος Μαραθωνοδρόμων Αργολίδας με 15 δρομείς και επικεφαλής τον πρόεδρο Δημήτρη Βύρλα. Ακολούθησε ο ΑΠΣ «Αθηναίοι δρομείς» με 12 συμμετοχές. Εμφανίστηκαν με τουλάχιστον ένα δρομέα νέοι σύλλογοι, όπως «Οι τρελές από το Ασπρονήσι», οι «Δρομείς Γαιδουροκυλίστρας», κ.α. Υπό διερεύνηση ετέθη η προέλευσή τους!!!  Το σημείο εκκίνησης/τερματισμού ορίστηκε μπροστά στο προσκύνημα της Μεταμόρφωσης Σωτήρος, ένα υπέροχο χώρο όπου συνδυάζεται η λατρεία με την αναψυχή νότια και ολίγον έξω από τους Αραχαμίτες.

Οι δρομείς κινήθηκαν στο οροπέδιο/κοιλάδα του Ελισώνα επί της επαρχιακής οδού προς Ασέα, Αθήναιο, Κεραστάρι και Αραχαμίτες σε καταπράσινο τοπίο εντός δάσους από μηλιές, καστανιές, βελανιδιές, καρυδιές, κοκ. Την επιμέλεια της οργάνωσης ανέλαβαν οι σύλλογοι των Αραχαμιτιωτών  «Η  Μεταμόρφωση  του  Σωτήρος», των Φιλοπροόδων Ασέας, των Ασεατών Αθήνας,  ο  Σύνδεσμος  Αραχαμιτιωτών Αθήνας με την αρωγή των Απανταχού Αθηναιατών και του Suomen Institutti, δηλαδή της Αρχαιολογικής σχολής της Φινλανδίας στην Αθήνα. Παραδειγμάτισαν και έδειξαν τον τρόπο… Συνδύασαν την πληρότητα σε παροχές με την πρέπουσα λιτότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Αρκαδίτες. Το γενικό πρόσταγμα είχε ο Νίκος Κοτσίρος με τη βοήθεια της Μαρίας Φράγκου, κ.α. Την τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου εκκίνησης/τερματισμού φρόντισε ο Ηλίας Ζαχαρόγιαννης, καθηγητής ΣΕΦΑΑ και πρωταθλητής του παρελθόντος. Επίσης προσέφερε την ηλεκτρονική χρονομέτρηση (fitwaytiming).

Παραβρέθηκαν άρχοντες του τόπου, όπως ο Κώστας Τζιούμης δήμαρχος Τρίπολης, ο Γιώργος Λαγός αντιδήμαρχος, ο Ευάγγελος Γιαννακούρας περιφερειακός σύμβουλος, κ.α. Ο κος  Τζιούμης δήλωσε: «Από το χωριό Αραχαμίτες, εκπέμπουμε, για άλλη μία φορά, τη στήριξή μας σε όλα τα χωριά του Δήμου Τρίπολης. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε κάθε δράση που δίνει ζωή στις τοπικές μας κοινότητες. Αξίζουν συγχαρητήρια στους συλλόγους της περιοχής για τη διοργάνωση του αγώνα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά». Ο δήμος προσέφερε απλά την αιγίδα του.

Χορηγός επικοινωνίας ανέλαβε το δημοτικό ραδιόφωνο, το drt915.

Όλα τα αποτελέσματα εδώ:  https://ftt.gr/2os-mainalios-dromos-14km-18-10-2020/

x
Send this to a friend