Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τον 6ο Ημιμαραθώνιο Αθήνας

Δείτε το promo video του ημιμαραθωνίου της Αθήνας
Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για τη μεγάλη γιορτή της Ανοιξης, τον 6ο Ημιμαραθώνιο της Αθήνας στον οποίο αναμένεται να πάρουν μέρος περισσότεροι από 20.000 δρομείς, πλημμυρίζοντας το κέντρο της πρωτεύουσας με χαμόγελα, κέφι και διάθεση!
Χρόνο με το χρόνο, ο Ημιμαραθώνιος που φέτος έχει Μέγα Χορηγό την ERGO, μεγαλώνει και στόχος των διοργανωτών, δηλαδη του ΣΕΓΑΣ, του Δήμου Αθηναίων και της Περιφέρειας Αττικής είναι να μετατραπεί σε ένα μοναδικό αθλητικό γεγονός με έντονα πολιτιστικά, τουριστικά, ψυχαγωγικά και νεανικά χαρακτηριστικά, προσελκύοντας χιλιάδες ανθρώπους, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έναρξη τουριστικής σεζόν
Είναι η δεύτερη χρονιά που ο Ημιμαραθώνιος της Αθήνας διοργανώνεται τον Μάρτιο προκειμένου να δώσει νωρίτερα το σύνθημα για την έναρξη της τουριστικής σεζόν για την πρωτεύουσα αλλά και για να συμπίπτει και με το spring break των δυτικών Πανεπιστημίων, ενώ οι διαδρομές των αγώνων περνούν μπροστά από τα περισσότερα σημαντικά τουριστικά σημεία και μνημεία της πόλης.
Παράλληλα γιορτάζει τον ερχομό της Ανοιξης, προσδίδοντας έναν πανηγυρικό χαρακτήρα στην Αθηνα για εκείνη την ημέρα.
Παράλληλα με τους άλλους αγώνες διεξάγεται και το 8ο πανελλήνιο πρωτάθλημα ημιμαραθωνίου. Την προκήρυξη και τα έντυπα συμμετοχής μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ ενώ οι δηλώσεις συμμετοχής θα πρέπει να σταλούν στον ΣΕΓΑΣ το εργότερο μέχρι την Παρασκευή 3 Μαρτίου.  
Η εκκινηση και τερματισμός θα γίνει στην πλατεία Συντάγματος, μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Παράλληλα, στο κέντρο της Αθήνας και με τερματισμό πάντα την Πλατεία Συντάγματος, διοργανώνονται το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ημιμαραθωνίου Δρόμου, αγώνες 5 και 3 χιλιομέτρων καθώς και αγώνες 1000 μέτρων για παιδιά, ΑμεΑ και Special Olympics.
Το πρόγραμμα (Κυριακή 19 Μαρτίου)
ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Λεωφ. Αμαλίας)
09.00 Εκκίνηση Ημιμαραθωνίου Δρόμου
Λ. ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ (Σταθμός μετρό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ)
09.10 Εκκίνηση Αγώνα Δρόμου 3χλμ WIND
Λ. ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΣΟΦΙΑΣ (Οδός Ριζάρη)
09.35 Εκκίνηση Αγώνα για Παιδιά & Άτομα με Αναπηρία (1.000μ)
ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Οδός Όθωνος – Μητροπόλεως)
11.45 Εκκίνηση Αγώνα Δρόμου 5χλμ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
Το Κέντρο Εγγραφών της Διοργάνωσης από όπου όλοι οι εγγεγραμμένοι δρομείς θα πρέπει να παραλάβουν τον αριθμό συμμετοχής τους με το ενσωματωμένο chip χρονομέτρησης και το υλικό συμμετοχής θα φιλοξενηθεί στο Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO ΜΑΡΟΥΣΙ και θα είναι ανοικτό για το κοινό τις παρακάτω μέρες και ώρες:
Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017: 13.00 – 20.00
Παρασκευή 17 & Σάββατο 18 Μαρτίου 2017: 10.00 – 20.00

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Το 6ο Veikou Trail θα πραγματοποιηθεί στις 6 Φεβρουαρίου

Η Οργανωτική Επιτροπή του 6ου Veikou Trail, μετά και την απαραίτητη έγκριση του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, από την Αρμόδια Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ, ανακοινώνει την νέα ημερομηνία διεξαγωγής του 6ου Veikou Trail.

Έτσι λοιπόν η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 06 Φεβρουαρίου.

Οι εγγραφές θα ανοίξουν σύντομα. Οι εγγραφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι και το κλείσιμο, είναι ενεργές και όσοι δρομείς επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, μπορούν να προχωρήσουν στην πληρωμή του αντιτίμου συμμετοχής.

Οι εγγραφές θα κλείσουν την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου στις 12 το βράδυ.

Όσοι δρομείς έχουν ολοκληρώσει την εγγραφής τους και αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, θα λάβουν πίσω το αντίτιμο συμμετοχής. Θα πρέπει όμως απαραίτητα να επικοινωνήσουν με την διοργάνωση, στο [email protected], αποστέλλοντας τραπεζικό λογαριασμό Πειραιώς με το όνομα του δικαιούχου. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον αριθμό VT-…  της εγγραφής τους. Σε περίπτωση άλλης Τράπεζας, εκτός της συνεργαζόμενης, θα επιστρέφεται το ποσό της εγγραφής μείον της τραπεζικής προμήθειας.

Η ακύρωση της συμμετοχής είναι δυνατή μέχρι και το κλείσιμο των εγγραφών. Μετά το πέρας της ημερομηνίας και της ώρας που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης και επιστροφή του αντιτίμου συμμετοχής.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 6ο Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρέξιμο στον διάδρομο ή σε εξωτερικό χώρο;

Τρέξιμο στον διάδρομο ή σε εξωτερικό χώρο;

Οι περισσότεροι δρομείς έχουν αναγκαστεί στη ζωή τους, είτε εξαιτίας των κακών συνθηκών των προπονήσεών τους είτε λόγω διάφορων περιορισμών του χρόνου, να αντικαταστήσουν το τρέξιμο στο δρόμο με τρέξιμο στον διάδρομο.

Και κάπως έτσι, προκύπτουν διαρκώς ερωτήματα ανάμεσα στους δρομείς για το αν είναι καλύτερη η προπόνηση σε διάδρομο ή στον δρόμο.

Για να είναι εντελώς κατανοητή η διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη προπόνησης, έχει εφευρεθεί ο «κανόνας του 1%»: αν υψώσετε τον διάδρομο κατά 1% όσον αφορά την κλίση του, το τρέξιμο πάνω του αυτόματα θα αντικατοπτρίζει τη φυσική ανύψωση ενός επίπεδου δρόμου. Φυσικά, αυτό δεν αρκεί από μόνο του για να αναλυθεί η διαφορά ανάμεσα στα δυο είδη προπόνησης.

Σε μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Sports Medicine», επιστήμονες από την Αυστραλία προσπάθησαν να απαντήσουν στα βασικά ερωτήματα αναφορικά με το θέμα, διερευνώντας τις διαφορές στις επιδόσεις στο διάδρομο έναντι του πραγματικού εδάφους.

Τα δεδομένα

Για να συγκεντρώσουν αυτά τα δεδομένα, ανέλυσαν 34 μελέτες που συνέκριναν τις συνθήκες ανάμεσα στα δυο είδη προπόνησης. Δώδεκα από τις εν λόγω μελέτες ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να τρέξουν με κλίση 1% πιο υψωμένη στον διάδρομο, ενώ οι υπόλοιπες χρησιμοποίησαν υψηλότερες ή χαμηλότερες κλίσεις.

Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε τρία βασικά μέτρα σύγκρισης: τη φυσιολογία (το πόσο έντονα λειτουργούσαν τα όργανα των δρομέων για να διατηρήσουν το ρυθμό τους και να ολοκληρώσουν τις προπονήσεις τους), το επίπεδο αντίληψης των δρομέων και τις επιδόσεις τους.

Το ενδιαφέρον είναι ότι διαπιστώθηκε πως όταν οι δρομείς έτρεχαν σε υψηλή ένταση στο διάδρομο παρουσίαζαν υψηλότερους καρδιακούς ρυθμούς και υψηλότερα επίπεδα αντιληπτικής ικανότητας από ό,τι όταν έτρεχαν με την ίδια ταχύτητα σε εξωτερικούς χώρους, αν και είχαν χαμηλότερα επίπεδα γαλακτικού στους εσωτερικούς χώρους σε σύγκριση με τους εξωτερικούς χώρους.

Αλλά όταν οι δρομείς έριξαν την ταχύτητά τους στον διάδρομο, τα καρδιακά τους ποσοστά και τα επίπεδα αντίληψης ήταν χαμηλότερα από ό,τι όταν έτρεχαν με την ίδια ταχύτητα σε πραγματικό έδαφος.

«Θεωρώ ότι το υπαίθριο τρέξιμο πιο ευχάριστο και λιγότερο απαιτητικό διανοητικά σε σχέση με την ίδια προπόνηση σε ένα διάδρομο», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης, Τζόελ Φούλερ στο Runner’s World. «Για το λόγο αυτό, κάνω προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους», πρόσθεσε.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα ήταν οι δρομείς έδειχναν περισσότερη αντοχή, έτρεχαν δηλαδή με μεγαλύτερη ένταση και για περισσότερο χρόνο, στο έδαφος παρά στο διάδρομο.
Αυτό ήταν μια έκπληξη για τον Φούλερ καθώς με δεδομένο πως στον διάδρομο αποφεύγονται μια σειρά από αρνητικές συνθήκες, όπως ο άνεμος, το κακό κλίμα και η υπερβολική ανύψωση, φαίνεται ότι οι δρομείς θα απέδιδαν καλύτερα στους διαδρόμους. «Και όμως, όταν οι δρομείς καλούνται να τρέξουν έξω, φτάνουν γρηγορότερους χρόνους», τονίζει ο Φούλερ.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η έρευνα δείχνει ότι επειδή οι άνθρωποι όταν τρέχουν σε ένα διάδρομο νιώθουν ότι είναι σε ένα μηχάνημα που δεν μπορούν να ελέγξουν τόσο όσο οι εξωτερικές συνθήκες, τείνουν να επιλέγουν ταχύτητες που είναι πιο αργές σε σχέση με τις δυνατότητές τους.

Τελικά, υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση για το ποιο από τα δύο είδη προπονήσεων είναι πιο ωφέλιμο για έναν δρομέα; Πάντα παίζει ρόλο και ο ψυχολογικός τομέας. Αν ξεπεραστεί αυτός, τότε κάνοντας χρήση του «κανόνα του 1%», αυτόματα έχεις εξασφαλίσει καλύτερες συνθήκες και ταυτόχρονα, έχεις προσομοιάσει στο έπακρο την κατάσταση του εδάφους. Αν ο ψυχολογικός παράγοντας δεν ξεπεραστεί, τότε προφανώς η προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους είναι πιο ουσιώδης.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι μεγάλο λάθος να τρέχεις στο διάδρομο και να βλέπεις τηλεόραση;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend