Tι είναι η δίαιτα ζώνης, πώς εφαρμόζεται και τι αποτελέσματα έχει;

Tι είναι η δίαιτα ζώνης, πώς εφαρμόζεται και τι αποτελέσματα έχει;

Η δίαιτα ζώνης είναι ένα πρόγραμμα διατροφής που έχει να κάνει με το σωστό και απόλυτα αρμονικό συνδυασμό τροφών. Κάθε γεύμα θα πρέπει να αποτελείται από 30% άπαχες πρωτεΐνες, 30% λιπαρά και 40% υδατάνθρακες.

Ο συνολικός όγκος κάθε γεύματος δεν θα πρέπει να ξεπερνά το μέγεθος της παλάμης σας. Τα γεύματα πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα (το πολύ ανά 5 ώρες). Σκοπός της συγκεκριμένης δίαιτας είναι να διατηρεί την έκκριση της ινσουλίνης (της ορμόνης που εκκρίνεται από το πάγκρεας, η οποία επιτρέπει την απορρόφηση της γλυκόζης από τον οργανισμό) σε ένα επίπεδο που επιτρέπει την απώλεια βάρους. Αναπτύχθηκε το 1995, από τον Μπάρι Σίαρς, ερευνητή του M.I.T. και της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης.

Οι χειρότερες συμβουλές που θα ακούσεις πριν από μια δίαιτα!

Βασικές αρχές της δίαιτας ζώνης

• Διατηρείτε πάντα την αναλογία 40/30/30 με το φαγητό. Αυτό μεταφράζεται σε 40% υδατάνθρακες, 30% πρωτεΐνες και 30% υγιές λίπος σε κάθε γεύμα.

• Προσπαθήστε να κρατήσετε το φαγητό σας σε αναλογία 5/5. Αυτό μεταφράζεται σε πέντε γεύματα την ημέρα, όχι περισσότερο από πέντε ώρες το ένα από το άλλο (εκτός βέβαια από το διάστημα που μεσολαβεί για τον ύπνο).

• Καταναλώστε πρωτεΐνες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για να μπορέσετε να κρατήσετε την αναλογία τροφής και επιπέδων ινσουλίνης.

• Πίνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα.

• Ασκηθείτε σε τακτική βάση αλλά όχι φανατικά. Οι ασκήσεις θα πρέπει να διατηρούνται σε ένα λογικό επίπεδο ώστε να βελτιωθεί το σώμα σας και όχι να καταρρεύσετε.

Πώς λειτουργεί;

Σύμφωνα με τη δίαιτα, εφόσον οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες είναι τα θρεπτικά συστατικά που καθορίζουν την ορμόνική μας δραστηριότητα, η κατανάλωσή τους σε τέλειο συνδυασμό είναι το πιο σημαντικό συστατικό. Όπως και με άλλες δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων, η δίαιτα ακολουθεί μια μέση αναλογία 40-30-30: 40 τοις εκατό της θερμιδικής πρόσληψης είναι σύνθετοι υδατάνθρακες, 30 τοις εκατό πρόσληψη πρωτεϊνών και 30 τοις εκατό πρόσληψη λίπους.

Το πρόβλημα με την εν λόγω δίαιτα η οποία υπόσχεται περισσότερη ενέργεια, καλύτερη εστίαση και αυξημένη διάθεση, έχει να κάνει με την χαμηλή ημερήσια πρόσληψη σε θερμίδες. Αυτό σημαίνει πως δύσκολα μπορεί να ακολουθηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς δεν καλύπτει το αίσθημα της πείνας επαρκώς. Επίσης αρκετοί υποστηρίζουν πως μετά την διακοπή της δίαιτας, τα κιλά επανέρχονται σε σύντομο χρόνο.

Διαβάστε ακόμα: Τι είναι η δίαιτα paleo και ποιους κινδύνους κρύβει 

Previous ArticleNext Article

5 εξαιρετικές τροφές που τρώμε λάθος και χάνουμε τα οφέλη τους

Φρούτα, λαχανικά και σπόροι αποτελούν κάποια από τα συστατικά μιας σωστής διατροφής. Για να καταφέρουμε, ωστόσο, να απολαύσουμε τα οφέλη τους για τον οργανισμό και την υγεία μας, πρέπει να τα τρώμε και σωστά.

Πολλές φορές δεν το καταφέρνουμε, κυρίως γιατί δεν γνωρίζουμε και έτσι… απομυθοποιούμε τα τρόφιμα και τις ιδιότητές τους, θεωρώντας ότι δεν μας προσφέρουν τίποτα από αυτά που… υπόσχονται.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό, όχι μόνο να γνωρίζουμε ποιες είναι οι καλές τροφές, αλλά και τον τρόπο που πρέπει να τις καταναλώνουμε.

Δείτε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

Οικονομικά superfoods που βρίσκεις παντού

Λιναρόσπορος

Ο λιναρόσπορος είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, Ω-3 λιπαρά οξέα και λιγνάνες, όμως δεν πρέπει να καταναλώνεται ολόκληρος αφού έτσι ο οργανισμός δεν μπορεί να τον μεταβολίσει. Οπότε καλύτερα να το, τρίβεται σε smoothies, σαλάτες ή γιαούρτι.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο παρέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C, χλωροφύλλης και αντιοξειδωτικών, και ο καλύτερο τρόπος να αφομοιώσουμε όλα αυτά τα καλά συστατικά είναι να το μαγειρέψουμε στον ατμό και όχι να το βράσουμε.

Φράουλες

Αποφεύγετε να κόβετε τις φράουλες ή τουλάχιστον όχι πολλές φορές γιατί η βιταμίνη C που διαθέτουν είναι ευαίσθητη στο φως και το οξυγόνο.

Τι είναι το υγρό που βρίσκεται στην επιφάνεια του γιαουρτιού;

Γιαούρτι

Το υγρό που υπάρχει συνήθως στην επιφάνεια του γιαουρτιού όταν ανοίγετε το κεσεδάκι, μην το πετάτε αλλά ανακατέψτε το με το γιαούρτι. Αυτό το υγρό λέγεται ορό γάλακτος και περιέχει πρωτεΐνη και βιταμίνη Β12, καθώς και μέταλλα όπως το ασβέστιο και ο φώσφορος.

Ντομάτα

Η ντομάτα είναι πούσια σε λυκοπένιο, η φυτοχημική ουσία που προστατεύει από καρδιακά και καρκίνο, και για να την απορροφήσει ο οργανισμός μας θα πρέπει η ντομάτα να μαγειρεύεται σε μέτρια θερμοκρασία.

Διαβάστε επίσης: Η “κακή περουβιανή” που δίνει ενέργεια σε όσους αθλούνται

Τρία θαυματουργά βότανα για καλύτερη υγεία!

Στο BetterVita.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα / πρατήριο κορυφαίου παραγωγού φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής και καλλυντικών στην Ελλάδα της Amhes Astra Medical Hellas, συναντήσαμε το Immune’sTonic από την σειρά BioTonics.

Ένα φυσικό συμπλήρωμα διατροφής, με καινοτόμα σύνθεση από 3 θαυματουργά βότανα, Σαμπούκο, το Γανόδερμα (ή ρέισι) και  Εχινάκεια που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, προσφέρουν αντιοξειδωτική δράση και συνδράμουν την γενικότερη υγεία.

Immunes tonic, 3 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΒΟΤΑΝΑ

Το Immune’s Tonic  θα το βρείτε αποκλειστικά στο BetterVita.gr μόνο στα 7,90 € (30 κάψουλες) που με την μοναδική προσφορά 1+1 ΔΩΡΟ θα σας βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ιώσεων και της γρίπης τώρα που ο χειμώνας δείχνει τα δόντια του.

Eτσι ενισχύουμε την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού!

Σαμπούκος

Τα πολύτιμα συστατικά του

Είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, B, C, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, αμινοξέα και σε πλήθος φυτοχημικών ουσιών (βετουλίνη, φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες, γλυκοσίδια, τανίνες, κουερσετίνη, ρουτίνη και β-καροτίνη). Οι φυτοχημικές αυτές ουσίες βρίσκονται στα άνθη και στον καρπό του και έχουν αντιιική και αντιοξειδωτική δράση.

Πώς μας ωφελεί

Ανοσοποιητικό: Χάρη στις ανθοκυανίνες που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού. Επιπλέον, εμποδίζει τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, οι οποίες μεταξύ άλλων προκαλούν βλάβες στα κύτταρα, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων.

Αναπνευστικό / Καρδιά / Δέρμα / Μάτια / Κρυολογήματα

Ρέισι ή Γανόδερμα

Το Ganoderma lucidum ή Reishi ή Mannetake που σημαίνει μανιτάρι της αθανασίας.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Το Γανόδερμα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυσακχαρίτες, στεροειδή, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες / πεπτίδια και ιχνοστοιχεία και το ευρύ φάσμα των ενώσεων τριτερπενοειδή (γανοντερικό οξύ, λουσιντεμικό οξύ, μεθυλο-γανοντερικό οξύ).

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Αυτό συμβαίνει μέσω της ενίσχυσης των λευκών αιμοσφαιρίων. Ταυτόχρονα, αυξάνει το επίπεδο των αντιοξειδωτικών στο σώμα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Εχινάκεια

Τα πολύτιμα συστατικά της

Όπως και άλλα βότανα, τα οφέλη της προέρχονται από μία ποικιλία θρεπτικών ουσιών που περιέχει, τα οποία περιλαμβάνουν πολυσακχαρίτες, αλκυλαμίδια, φλαβονοειδή, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, σελήνιο και ψευδάργυρο.

Τα οφέλη;

#1: Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

#2: Μειώνει τις κοκκινίλες και το πρήξιμο

#3: Προωθεί την σωστή λειτουργία των κυττάρων

#4: Διευκολύνει τη μεταφορά του οξυγόνου

#5: Συμβάλλει στην άνω αναπνευστική λειτουργία

#6: Έχει αντιοξειδωτική δράση

Απολαύστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα επώνυμα, ποιοτικά, προσιτά και χρήσιμα για τον οργανισμό προϊόντα κατευθείαν από τον παραγωγό!

Αποκλειστικά στο www.bettervita.gr 

Τηλέφωνο:  211 012 3575, ωράριο 08:00 έως 16:00.

x
Send this to a friend