Running Out of Time: Αντίστροφη μέτρηση για την παγκόσμια σκυταλοδρομία για το κλίμα

Η Running Out of Time, η μαζικότερη σκυταλοδρομία που έχει επιχειρηθεί ποτέ, από τη Γλασκόβη της Σκωτίας έως το Sharm el-Sheikh, της Αιγύπτου ξεκινά την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, και οι διοργανωτές αποκάλυψαν τη σκυτάλη.

Ο σχεδιασμός μιας εμβληματικής σκυτάλης που θα μεταφέρει το περιβαλλοντικό μήνυμα από τη νέα γενιά στους παγκόσμιους ηγέτες στη Σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, COP27 ήταν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση. Το γεγονός ότι αυτή η σκυτάλη θα μεταφερθεί αδιάκοπα, χέρι με χέρι από χιλιάδες δρομείς, ποδηλάτες και ιστιοπλόους, σε μια μοναδική διαδρομή 7.767 χλμ. που θα διασχίσει 18 χώρες, έκανε την πρόκληση ακόμη μεγαλύτερη.

Ζητούμενο ήταν η δημιουργία ενός εντυπωσιακού διεθνούς συμβόλου, ενός παγκόσμιου συνδετικού κρίκου, μιας πηγής έμπνευσης για ατομική δράση. Πολλά τα σχέδια και οι μορφές  που εξετάστηκαν, αλλά μόνο ένα ήταν το «σωστό» από τη στιγμή της σύλληψής του.

Η εμβληματική σκυτάλη έχει σχεδιασθεί από τη βραβευμένη εταιρία 4c Design, με έδρα τη Γλασκόβη, της οποίας οι περγαμηνές περιλαμβάνουν τη Σκυτάλη της Βασίλισσας για τους Αγώνες της Κοινοπολιτείας στη Γλασκόβη το 2014. Αποτελείται από 18 μέρη, ένα για κάθε χώρα της διαδρομής, κάθε ένα φαινομενικά εύθραυστο αλλά στο σύνολό τους ισχυρά καθώς αλλάζει χέρια η σκυτάλη. Η σπειροειδής μορφή της σκυτάλης αντιπροσωπεύει τα τέσσερα βασικά επίπεδα κλιματικής δράσης στα οποία μπορούμε να έχουμε αποτέλεσμα – διεθνές, εθνικό, τοπικό και ατομικό.

Το ηχηρό περιβαλλοντικό μήνυμα προς τους ηγέτες στην COP27 συντάχθηκε από το διεθνές Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE) σε συνεργασία με το δημοτικό σχολείο Sunnyside της Γλασκόβης. Γραμμένο στα Αγγλικά και τα Αραβικά θα σφραγισθεί στη σκυτάλη κατά την εναρκτήρια τελετή στη Γλασκόβη στις 30 Σεπτεμβρίου. Λέει:

Ο χρόνος τελειώνει.

Η ποιοτική εκπαίδευση για το κλίμα είναι ζωτικής σημασίας εάν θέλουμε να εξοπλίσουμε τους πολίτες όλων των ηλικιών με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να οικοδομήσουμε ένα μέλλον στο οποίο όλοι μπορούν να ευημερήσουν.

Οι νέοι πρέπει να αναγνωριστούν ως ηγέτες, να τεθούν στην πρώτη γραμμή της συζήτησης για την κλιματική αλλαγή και να ενδυναμωθούν μέσω της εκπαίδευσης.

Καλούμε τους παγκόσμιους ηγέτες να μας παράσχουν τις δεξιότητες και την εκπαίδευση για να οικοδομήσουμε έναν βιώσιμο κόσμο.

Ο κόσμος μας θερμαίνεται και για να συγκρατήσουμε την αύξηση στον 1,5 βαθμό χρειαζόμαστε μακρόπνοη σκέψη, συνεπείς πολιτικές και χρηματοδότηση που θα μας βοηθήσουν να φθάσουμε στις Καθαρές Μηδενικές Εκπομπές.

Δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε στην οικοδόμηση ενός μέλλοντος χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμου για όλους.

Δείξτε με τις πράξεις σας, όχι μόνο με λόγια, ότι δεσμεύεστε κι εσείς.

Βοηθήστε μας να φθάσουμε εκεί!

Ο κος Νίκος Πέτρου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, που συντονίζει το ελληνικό τμήμα της σκυταλοδρομίας, και Αντιπρόεδρος του FEE  τονίζει:

«Η σκυταλοδρομία αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία να κινητοποιηθούμε. Ενώστε τη φωνή σας με εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες όλου του κόσμου για να απαιτήσουμε ποιοτική εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή, που θα δώσει σε όλους μας τις γνώσεις και δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να αντιμετωπίσουμε την περιβαλλοντική κρίση και να παλέψουμε για μια βιώσιμη Γη.

Εγγραφείτε για να τρέξετε σε κάποιο από τα τμήματα της ελληνικής διαδρομής!

Διαβάστε, διαδώστε και υποστηρίξτε το μήνυμά μας ώστε να γίνει εκκωφαντικό!

Ενώστε τη φωνή σας με μας, γιατί μόνο μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε!»

Για συμμετοχές στο ελληνικό τμήμα της διαδρομής: Greece Stage Map | Running Out of Time (running-out-of-time.com)

Διαβάστε και υποστηρίξτε το μήνυμα εδώ: https://running-out-of-time.com/message/

Ανακαλύψτε τη διαδρομή, παρακολουθήστε τη σκυτάλη: Route Map | Running Out of Time (running-out-of-time.com)

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι Γραμματείες παραλαβής του 7ο Veikou Trail

Η Οργανωτική Επιτροπή του 7ο Veikou Trail, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους δρομείς ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για την παραλαβή του πακέτου συμμετοχής τους από 5 διαφορετικά σημεία.

Η επιλογή γραμματείας παραλαβής του πακέτου συμμετοχής, πραγματοποιείται κατά την διαδικασία εγγραφής. Εκτός της δυνατότητας επιλογής γραμματείας ο δρομέας θα γνωρίζει και τις ώρες παραλαβής του πακέτου συμμετοχής.

Το πακέτο συμμετοχής θα παραλαμβάνεται από τους συμμετέχοντες δρομείς μόνο το Σάββατο 21/01, στα παρακάτω σημεία και ώρες:

  • Κεντρική είσοδος Άλσος Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι     – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Αργυροπούλου 4, Κηφισιά         – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Ταξιαρχών 57, Κορυδαλλός        – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα OUTRUN  | Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Top Cycles | Βασ. Αλεξάνδρου 72, Περιστέρι       – 10:00 – 15:00

Εξαίρεση: Θα παραλάβουν την ημέρα του αγώνα, όσοι ταξιδεύουν από μακριά και όσοι έχουν έρθει σε συνεννόηση με την διοργάνωση για ειδικούς λόγους.

Παρακαλούνται οι δρομείς να μην απευθύνονται στα καταστήματα, ούτε να προσέρχονται σε αυτά για παραλαβή του πακέτου συμμετοχής πριν τις ανακοινωμένες ημέρες και ώρες.

Οι εγγραφές για το 7ο Veikou Trail τρέχουν και θα είναι διαθέσιμες μέχρι και την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 24:00 ή μέχρι εξαντλήσεως των ανακοινωμένων θέσεων.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Το 7ο Veikou Trail τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.).

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 7ο Veikou Trail παρέχεται:

Στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: https://veikoutrail.gr/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο facebook: https://www.facebook.com/veikoutrail/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο Instagram: https://www.instagram.com/veikoutrail/

Στις 22 Ιανουαρίου 2022 “Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Όσο πιο πολύ μπαίνει ο χειμώνας τόσο περισσότερο πιθανό είναι να κρυώσεις εξαιτίας του καιρού. Προφανώς, αυτό είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Για έναν δρομέα ωστόσο, ένα ερώτημα ηχεί στο μυαλό του όταν είναι κρυωμένος: πρέπει να ξεκουραστώ ή πρέπει να συνεχίσω τις προπονήσεις; Ειδικά όταν προετοιμάζεσαι για έναν αγώνα, δεν θες να αφήσεις ένα κρύωμα να σε πάει πίσω.

Τι πρέπει να κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Εξαρτάται από το είδος του κρυώματος που έχεις και από το πως αισθάνεσαι.

“Η ενέργεια του οργανισμού καταπολεμά το κρύωμα”

«Τα κρυολογήματα ή οι λοιμώξεις του αναπνευστικού που συνήθως προκαλούνται από ιογενή λοίμωξη και σχετίζονται με συμπτώματα όπως η ρινική καταρροή, ο πονόλαιμος και ο βήχας, έχουν ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος», εξηγεί η Κορντίλια Κάρτερ, διευθύντρια του Γυναικείου Κέντρου Αθλητικής Ιατρικής στο NYU-Langone στη Νέα Υόρκη.

«Η ενεργοποίηση αυτή κατευθύνει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος να μετακινηθούν στο σημείο της λοίμωξης, όπου και “στρατολογουν” ή παράγουν άλλα κύτταρα και πρωτεΐνες για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της μόλυνσης και να αποτρέψουν την επανεμφάνισή της στο μέλλον» τονίζει η Κάρτερ. Με άλλα λόγια, το σώμα σας χρησιμοποιεί ενέργεια για να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να καταπολεμηθεί το κρύωμα.

Η ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται το σώμα σας για να αντιμετωπιστεί μια λοίμωξη εξαρτάται από τον τύπο της λοίμωξης και το πόσο σοβαρή είναι. «Αν είστε άρρωστοι και το σώμα σας «φωνάζει» πως χρειάζεται ξεκούραση, τότε μάλλον πρέπει να το ακούσετε και να ξεκουραστείτε», λέει η Κάρτερ.

Οι δρομείς κάνουν το αντίθετο

Πολλοί δρομείς ωστόσο κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Νιώθουν ότι το τρέξιμο όταν είναι κρυωμένοι τους κάνει να αισθάνονται καλύτερα, τουλάχιστον σε προσωρινό επίπεδο.
Αν και κάτι τέτοιο δεν εξακριβώνεται επιστημονικά, μπορούμε να πούμε πως αυτό μπορεί να ισχύει καθώς η άσκηση απελευθερώνει από τον οργανισμό μια ουσία που λέγεται επινεφρίνη και η οποία είναι ένα φυσικό αποσυμφορητικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που μια προπόνηση μπορεί να «καθαρίσει» τα ρινικά περάσματα της μύτης. Αν αποφασίσετε ωστόσο να τρέξετε για να ξεπεράσετε το κρύωμα, κρατήστε τον ρυθμό σας χαμηλό και ακολουθήστε μικρές αποστάσεις.

“Μειώστε την ένταση”

Η Κάρτερ πάντως το ξεκαθαρίζει: «Για κάθε πρόσωπο, η λοίμωξη και το επίπεδο εκγύμνασης είναι μοναδικά και οι αποφάσεις πρέπει να εξατομικεύονται λαμβάνοντας υπόψη τους αντίστοιχους παράγοντες. Σε γενικές γραμμές, έχει νόημα να τρέχετε αν είστε κρυωμένοι αλλά πρέπει να μειώσετε την τυπική διάρκεια του τρεξίματος, τη συχνότητα και την έντασή του». Η Κάρτερ προσθέτει ότι εάν έχετε μια άλλη πάθηση που επηρεάζει τους πνεύμονές σας όπως το άσθμα και γνωρίζετε ότι το τρέξιμο μπορεί να το επιδεινώσει, τότε είναι αναγκαίο να εξετάσετε μια άσκηση χαμηλότερης έντασης από το τρέξιμο.

Η Κάρτερ επισημαίνει επίσης πως όσο θετικό μπορεί να είναι το τρέξιμο στην καταπολέμηση του κρυώματος, άλλο τόσο επιβλαβές μπορεί να είναι για όσους νιώθουν αδύναμοι εξαιτίας του κρυώματος. Άλλωστε, συμπτώματα όπως ο υψηλός πυρετός, ο συνεχόμενος βήχας, οι μυϊκοί πόνοι και τα γαστρεντερικά προβλήματα δεν είναι τυπικά ενός κοινού κρυολογήματος και δεν το τελευταίο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να τρέξετε αν σας παρουσιαστούν.

Η Κάρτερ επισημαίνει στο runnersworld πως πάντα πρέπει να οριοθετείτε τους στόχους σας και να τους επαναπροσαρμόζετε σε περίπτωση που το σώμα σας δεν μπορεί να τους κυνηγήσει λόγω κάποιας ασθένειας. «Το να παίρνετε χρόνο επιτρέπει στο σώμα σας να εστιάζει στην καταπολέμηση της λοίμωξης και όχι στην εξοικονόμηση ενέργειας αναφορικά με την άσκησή σας. Επιλέξτε τον δρόμο που θα οδηγήσει στην ταχύτερη ανάκαμψη, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα περάσετε όλη την ημέρα στον καναπέ», τονίζει.

Διαβάστε ακόμα: Αντιβιοτικά και τρέξιμο: Γιατί δεν πρέπει να συνδυάζονται;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend