Πως να φροντίζετε τα πόδια σας μετά τις προπονήσεις και τους αγώνες

Πως να φροντίζετε τα πόδια σας μετά τις προπονήσεις και τους αγώνες

Όπως είναι γνωστό σε όλους, το να ασχολείσαι με το τρέξιμο έχει ένα βασικό τίμημα: τα πόδια σου δεν βρίσκονται συχνά στην καλύτερη δυνατή τους φάση. Από φουσκάλες που βγαίνουν μέχρι νύχια που καταστρέφονται, το να αντιμετωπίζεις τέτοιου τύπου προβλήματα είναι κάτι πολύ σύνηθες.

Ο Μάθιου Φιτζπάτρικ, ειδικός σε τέτοιου τύπου ζητήματα και μόνιμος θαμώνας της διοργανωτικής επιτροπής του Μαραθωνίου του Λονδίνου, έγραψε στο βρετανικό site «runnersworld» δίνοντας ορισμένες συμβουλές στους δρομείς για το πως πρέπει να φροντίζουν τα πόδια τους μετά τις κούρσες και τις προπονήσεις.

Σε περίπτωση φουσκάλας

Καταρχάς, εξετάστε το μεγέθός της. Αν είναι μικρή και δεν προκαλεί πρόβλημα όταν φοράτε το παπούτσι τότε αρκεί απλά ένας μικρός επίδεσμος ή ένα χανζαπλάστ, για να προστατεύεται το επίμαχο σημείο και σύντομα θα θεραπευτείτε. Αν όμως είναι τόσο μεγάλη σε σημείο να μην μπορείτε να φορέσετε παπούτσια τότε καλύτερα να την τρυπήσετε πολύ προσεκτικά χωρίς όμως να αφαιρέσετε το συγκεκριμένο κομμάτι δέρματος. Καλύψτε το με έναν καθαρό και στεγνό επίδεσμο και παρακολουθείτε την πρόοδό της κάθε μέρα. Αλλάζετε επιδέσμους και πριν βάλετε καινούριους χρησιμοποιήστε αντιμικροβιακό. Οι περισσότερες φουσκάλες ποδιών διαρκούν από τρεις έως επτά ημέρες και μετά υποχωρούν αν αποφευχθεί η ταλαιπωρία του ποδιού.

Σε περίπτωση που χτυπήσετε στο νύχι σας

Καθαρίστε την έκταση που είναι χτυπημένη και σε περίπτωση που αυτό είναι εφικτό αφαιρέστε την προσεκτικά. Κατά προτίμηση δείτε έναν ειδικό για να το κάνει αντί για εσάς. Το «κλειδί» όπως και να έχει είναι να προστατεύσετε το συγκεκριμένο σημείο μέχρι την πλήρη ανάρρωση. Πολλές φορές το χτύπημα μπορεί να συνοδεύεται από μια κυψέλη αίματος κάτω ακριβώς από το νύχι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη μόλυνση και σε περίπτωση που ο πόνος είναι πολύ μεγάλος ζητήστε συμβουλές από έναν γιατρό ώστε να σας καθαρίσει το σημείο.

Μουλιάστε τα πόδια σας μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα

Το μούσκεμα των ποδιών σε μια λεκάνη με ζεστό νερό και γεμάτη αλάτι είναι μια τέλεια ιδέα ως διαδικασία μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα. Ωστόσο, πριν το κάνετε, βεβαιωθείτε πως δεν υπάρχουν ανοικτές πληγές που μπορεί να μολυνθούν. Κατά τα άλλα, πάρτε όσο χρόνο θέλετε για να χαλαρώσετε κατ’ αυτόν τον τρόπο: είναι απίστευτα αποτελεσματικός και μια σωστή ανάκαμψη είναι το Α και το Ω για έναν δρομέα.

Δώστε μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες

Τα υπερβολικά φουσκώματα και οι μώλωπες είναι δύο συμπτώματα που οι δρομείς πρέπει πάντα να προσέχουν καθώς σε αυτές τις λεπτομέρειες μπορεί να κρύβονται σπασίματα χωρίς αισθητό πόνο. Άλλωστε, κυριευόμαστε από την αδρεναλίνη δεν καταλαβαίνουμε τι σημασία ενός χτυπήματος. Εάν τα φουσκώματα στα πόδια σας δεν υποχωρούν ή όταν ένας μώλωπας αναπτύσσεται μέσα σε λίγες ημέρες, τότε ζητήστε συμβουλές από έναν γιατρό. Ειδικά αν οι τραυματισμοί στα πόδια σας δεν περνούν με φυσικό τρόπο και μέσα σε τρεις εβδομάδες, τότε επισκεφτείτε άμεσα έναν ορθοπεδικό.

Διαβάστε ακόμα: Tο νερό που βράζουν τα μακαρόνια είναι “βάλσαμο” για τα πόδια των δρομέων!

Previous ArticleNext Article

Εξηγήσεις για το θέμα Μερούση έδωσε ο ΣΕΓΑΣ με ανακοίνωση

Εξηγήσεις για το θέμα Μερούση έδωσε ο ΣΕΓΑΣ με ανακοίνωση

Ανακοίνωση σχετικά με την επιλογή των αθλητών στην ομάδα του μαραθωνίου, που θα συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Βερολίνου, εξέδωσε η ομοσπονδία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«1. Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις πρόκρισης είχαν συζητηθεί με όλους τους προπονητές των αθλητών που είχαν αγωνιστικό στόχο τον Μαραθώνιο -συμπεριλαμβανομένου και του προπονητή του Χριστόφορου Μερούση, Σταύρο Καρρέ-  πριν ανακοινωθούν από τον ΣΕΓΑΣ. Τα κριτήρια ανακοινώθηκαν στις 7/12/17 και είναι τα παρακάτω:

«Μόνο για την συμμετοχή στον Μαραθώνιο θα ισχύσουν και όρια Ημιμαραθωνίου τα οποία θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί έως 31/5/18 σε επίσημους και πιστοποιημένους αγώνες μετά από έγκριση της ΕΠΑΣ. Σε περίπτωση που κανένας αθλητής-τρια δεν επιτύχουν όρια συμμετοχής τότε θα συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα μόνο ο Νικητής και η Νικήτρια του Αυθεντικού Μαραθωνίου».

Άνδρες 2:19.00 (μαραθώνιος), 1:07.40 (ημιμαραθώνιο)
Γυναίκες 2:42.00 (μαραθώνιος),  1:14.40 (ημιμαραθώνιο)

2. Tα κριτήρια πέτυχαν στους Άνδρες οι ΠαναγιώτηςΚαραΐσκος, Δήμος  Μαγγίνας και στις Γυναίκες η Γκλόρια Πριβιλέτζιο.

3. Ο ΣΕΓΑΣ αναγνωρίζοντας την πρόοδο των δρόμων αντοχής και τις προσπάθειες των αθλητών και προπονητών αποφάσισε να στείλει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ομάδες αποτελούμενες από τρεις αθλητές και τρεις αθλήτριες. Στις ομάδες αυτές επελέγη ο Κώστας Γκελαούζος, νικητής του Μαραθωνίου Αθήνας, και οι αθλήτριες Ουρανία Ρεμπούλη, νικήτρια του Μαραθωνίου Αθήνας και Σόνια Τσεκίνη, που είχε την αμέσως επόμενη επίδοση στις Γυναίκες.

4. Η αγωνιστική παρουσία του Χριστόφορου Μερούση το 2018 είναι η παρακάτω:

Συμμετείχε σε δύο Ημιμαραθωνίους που πληρούσαν τις προϋποθέσεις που είχε θέσει ο ΣΕΓΑΣ για επίτευξη ορίων.

Στον πρώτο, τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας, κατέλαβε την τρίτη θέση με 1.09.49, εκεί όπου νικητής ήταν ο Κώστας Γκελαούζος με 1.08.30. Στον δεύτερο, τον Ημιμαραθώνιο του Αμβούργου κατέλαβε την τέταρτη θέση με 1.08.30 με πρώτο τον Παναγιώτη Καραΐσκο (1.06.53) και δεύτερο τον Δήμο Μαγγίνα (1.07.10).Επίσης στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα Μαραθωνίου, όπου επίσης έλαβε μέρος κατέλαβε την δεύτερη θέση με 2.28.19 με πρώτο τον Κώστα Γκελαούζο με 2.27.21.

Ο ΣΕΓΑΣ σέβεται την αγωνιστική σταδιοδρομία του Χριστόφορου Μερούση, ο οποίος έχει προσφέρει πολλά στους δρόμους μεγάλων αποστάσεων.

Θεωρεί, όμως, επίσης αυτονόητο ότι όλοι – και ο Χριστόφορος Μερούσης – σέβονται τις αγωνιστικές προσπάθειες των υπολοίπων αθλητών.

Όταν η απόφαση είναι οι ομάδες να απαρτίζονται από τρεις αθλητές και τρεις αθλήτριες  πιο καθαρή και δίκαιη επιλογή από αυτήν, που έγινε δεν μπορούσε να υπάρξει».

Οι Αθηναίοι Δρομείς στον ΑΓΩΝΑ ΔΡΟΜΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΙΑΣ- ΚΑΡΑΘΩΝΑ

Οι Αθηναίοι Δρομείς στον ΑΓΩΝΑ ΔΡΟΜΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΙΑΣ- ΚΑΡΑΘΩΝΑ

Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Σύλλογος ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΔΡΟΜΕΙΣ θα πραγματοποιήσει ημερήσια εκδρομή στις 1/7/2018 για συμμετοχή στον 1ο ΑΓΩΝΑ ΔΡΟΜΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΙΑΣ- ΚΑΡΑΘΩΝΑ 12,5 ΧΛΜ. στο Ναύπλιο. Ώρα αναχώρησης 06:00 π.μ. από την πλατεία Καραϊσκάκη, μπροστά από το ξενοδοχείο STANLEY, δίπλα στο μετρό «Μεταξουργείο.

Ο αγώνας ξεκινάει από την πλατεία Αρβανιτιάς συνεχίζει προς τον Καραθώνα και καταλήγει πάλι στην πλατεία της Αρβανιτιάς. Θα υπάρχει ηλεκτρονική χρονομέτρηση και σε όλους τους δρομείς που θα τερματίσουν θα δοθεί αναμνηστικό μετάλλιο.

Ο αγώνας πραγματοποιείται πρώτη φορά και είναι δωρεάν. Μετά τον τερματισμό και τις απονομές θα μεταβούμε στην παραλία του Καραθώνα για μπάνιο και φαγητό.

 Για συμμετοχές και για διαθεσιμότητα παρακαλούμε να επικοινωνείτε ηλεκτρονικά: [email protected] τηλεφωνικά κo Eυάγγελο Λεμπέση 6977212169 μέχρι 26-6-2018 το μεσημέρι 14:00.

Για την συμμετοχή σας θα πρέπει να δηλώσετε τα παρακάτω στοιχεία:

  • ΕΠΙΘΕΤΟ
  • ΟΝΟΜΑ
  • ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ
  • ΦΥΛΟ
  • EMAIL
  • ΤΗΛΕΦΩΝΟ
  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ

Για να θεωρείται έγκυρη η συμμετοχή σας πρέπει να έχουν κατατεθεί μέχρι την 26-6-2018 10€, για να καλυφθεί το κόστος μεταφοράς.

Η καταβολή μπορεί να γίνει με κατάθεση στους λογαριασμούς:

ΤΡΑΠΕZA EUROBANK

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ 0026-0604-74-0101580382

ΙΒΑΝ GR70 0260 6040 0007 4010 1580 382

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕZA

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ            721/322525-93

IBAN                GR50 0110 7210 0000 7213 2252 593

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ Γιώργος Διαμαντής και στις δύο περιπτώσεις.

Παράκληση, να αναγράφεται στις παρατηρήσεις το όνομα του συμμετέχοντα και τον αγωνα (πχ Παναγιώτης Βλάχος ΑΡΒΑΝΙΤΙΑ). Το καταθετήριο με email[email protected] Μόνο σε περίπτωση αδυναμίας με fax στο 2106420949. Σε περίπτωση που επιλέξετε ηλεκτρονική μεταφορά από άλλη τράπεζα θα πρεπει να επιβαρυνθείτε με όλα τα έξοδα μεταφοράς.

Αναχώρηση από την παραλία Καραθώνα για επιστροφή στην Αθήνα 16:30.

Η εκδρομή θα πραγματοποιηθεί εφ’ όσον συγκεντρωθούν 30 άτομα και άνω.

ΠΡΟΣΟΧΗ

Οι συμμετοχές θα κλείσουν την Τρίτη 26-6-2018. Την ίδια ημέρα, το αργότερο, παρακαλούμε να επικοινωνείτε για τυχόν ακυρώσεις

Γιορτή αθλητισμού και εθελοντισμού το KEA RUN

Γιορτή αθλητισμού και εθελοντισμού το KEA RUN

Με πλήθος συμμετοχών και με αφετηρία και τερματισμό το λιμάνι της Κορησσίας πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή (17/6) για 4η σερί χρονιά οι αγώνες δρόμου KEA RUΝ, στη μνήμη του Κείου δρομέα, Ανδρέα Παούρη.

Με αφορμή τους αγώνες, πλήθος κόσμου και μέλη αθλητικών συλλόγων επισκέφτηκαν την Κέα για να συμμετέχουν στην μοναδική αυτή διοργάνωση, να τρέξουν στις όμορφες παραθαλάσσιες διαδρομές, να συνεισφέρουν με τη συμμετοχή τους στη στήριξη του Περιφερειακού Πολυδύναμου Ιατρείου Κέας και να γνωρίσουν την Κέα.

Με τρεις διαδρομές

Η διοργάνωση Kea Run 2018 περιελάμβανε τρεις αγώνες δρόμου – των 10 χλμ, των 5 χλμ και των 600μ για παιδιά – με διαδρομές που ξεκινούσαν από το λιμάνι, διέσχιζαν το Γιαλισκάρι και το Βουρκάρι και έφταναν έως τον Οτζιά.

Στους αγώνες συμμετείχαν δρομείς όλων των ηλικιών καθώς και πολλοί εθελοντές. Δυναμικό παρόν έδωσε ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Δήμου Κέας. Οι αιμοδότες φορώντας μπλουζάκια με το λογότυπο του Συλλόγου συμμετείχαν στους αγώνες διαδίδοντας το μήνυμα του εθελοντισμού.

Πρώτος στην κατηγορία των 10 χλμ. αναδείχθηκε ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗΣ με χρόνο 00:43:23, στην κατηγορία των 5 χλμ. ο ΓΚΑΝΙΑΤΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ με χρόνο 00:19:33, ενώ στα παιδιά την πρώτη θέση κατέλαβε ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΣΠΑΤΗΣ.

Ο αγώνας έκλεισε με την απονομή των κυπέλλων και τη συμμετοχή των αθλητών, των εθελοντών, των κατοίκων και των επισκεπτών.

Κύπελλα, που ήταν ευγενική χορηγία της οικογένειας Παούρη, απονεμήθηκαν με σειρά κατάταξης στους:

KEA RUN 10 ΧΛΜ

Κατηγορία ανδρών: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΓΓΟΥΤΑΣ, ΣΑΜ ΝΑΜΙΑΣ
Κατηγορία γυναικών: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΠΙΤΖΕΛΕΡΗ, ΖΩΗ ΚΟΤΖΙΑ, ΜΑΡΙΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

Αγώνας για όλους 5 ΧΛΜ

Κατηγορία ανδρών: ΓΚΑΝΙΑΤΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΑΒΝΤΙ ΕΜΙΛΙΑΝΟ, ΚΑΒΑΛΙΕΡΟΣ ΝΙΚΟΣ
Κατηγορία γυναικών: ΚΑΤΣΑΒΟΥ ΒΟΥΛΑ, ΑΛΕΞΑΚΟΥ ΑΜΑΝΤΑ, ΚΟΜΝΗΜΟΥ ΕΛΕΑΝΝΑ

Αγώνας 600μ για παιδιά

Κατηγορία αγοριών: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΣΠΑΤΗΣ, ΜΑΡΤΣΕΛΟ ΣΤΟΗΛΟΒ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Κατηγορία κοριτσιών: ΔΑΝΑΗ ΡΑΖΗ, ΦΛΩΡΑ ΔΟΥΛΑΒΕΡΗ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ

Send this to a friend