Πόνος στα γόνατα: Πόσο βοηθάει το περπάτημα;

Γράφει ο Παύλος Κοθωνίδης (Γυμναστής, Καβάλα)*

Τελικά βοηθάει το περπάτημα και πόσο, αν πάσχουμε απο οστεοαρθρίτιδα και έχουμε πόνους στα γόνατα;

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Arthritis & Rheumatology με επικεφαλής ερευνητές στο Baylor College of Medicine αποκαλύπτει ότι το περπάτημα ως κομμάτι της προγραμματισμένης φυσικής δραστηριότητας μέσα στην ημέρα (άσκηση) μπορεί να μειώσει τους νέους συχνούς πόνους στο γόνατο σε άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω που έχουν διαγνωστεί με οστεοαρθρίτιδα γόνατος, την πιο κοινή μορφή αρθρίτιδας.

Επιπλέον, τα ευρήματα από τη μελέτη δείχνουν ότι το περπάτημα ως άσκηση μπορεί να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος για την επιβράδυνση της βλάβης που εμφανίζεται στην άρθρωση των γονάτων.

Περπάτημα: Πριν ή μετά το φαγητό για μεγαλύτερα οφέλη

«Μέχρι αυτό το εύρημα, υπήρχε έλλειψη αξιόπιστων θεραπειών που παρέχουν οφέλη τόσο στον περιορισμό της βλάβης όσο και στον πόνο στην οστεοαρθρίτιδα», δήλωσε η Δρ Grace Hsiao-Wei Lo, επίκουρη καθηγήτρια ανοσολογίας, αλλεργίας και ρευματολογίας στο Baylor, επικεφαλής ρευματολογίας στο το Ιατρικό Κέντρο Michael E. DeBakey VA και πρώτη συγγραφέας της εργασίας.

Τι έδειξε η έρευνα;

Οι ερευνητές εξέτασαν τα αποτελέσματα της ένταξης του περπατήματος στην καθημερινότητα ατόμων με Οστεοαρθρίτιδα, σε μια πολυετή μελέτη παρατήρησης όπου οι συμμετέχοντες ανέφεραν μόνοι τους τον χρόνο και τη συχνότητα που περπατούσαν για άσκηση.

Οι συμμετέχοντες που ανέφεραν ότι χρησιμοποιούσαν το περπάτημα ως άσκηση από την ηλικία των 50 ετών ή αργότερα ταξινομήθηκαν ως «περπατούντες» και όσοι ανέφεραν ότι δεν το κάνουν συχνά ή καθόλου, ταξινομήθηκαν ως «μη περπατούντες».

Εκείνοι που ανέφεραν ότι περπατούσαν για άσκηση είχαν 40% μειωμένες πιθανότητες για νέο συχνό πόνο στο γόνατο σε σύγκριση με τους μη περπατούντες.

«Αυτά τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για άτομα που έχουν ακτινογραφικά στοιχεία οστεοαρθρίτιδας αλλά δεν πονούν καθημερινά στα γόνατά τους», δήλωσε ο Lo, ο οποίος είναι επίσης ερευνητής στο Κέντρο Καινοτομιών στην Ποιότητα, την Αποτελεσματικότητα και την Ασφάλεια στο Baylor και το VA. “Αυτή η μελέτη υποστηρίζει την πιθανότητα ότι το περπάτημα ως άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εμφάνισης καθημερινού πόνου στο γόνατο.

“Μπορεί επίσης να επιβραδύνει την επιδείνωση της βλάβης στο εσωτερικό της άρθρωσης από την οστεοαρθρίτιδα.”

Τα οφέλη απο το περπάτημα

Το περπάτημα και τα υποτιμημένα πλεονεκτήματά του

Ο Λο, είπε ότι το περπάτημα ως άσκηση έχει πρόσθετα οφέλη για την υγεία, όπως βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία και μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας, διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου, τους βασικούς δηλαδή λόγους για τους οποίους οι συστάσεις του Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων και της Αθλητιατρικής Αμερικάνικης Εταιρείας και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστούν την Άσκηση.

«Τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο πρέπει να περπατούν για άσκηση, ιδιαίτερα αν δεν έχουν καθημερινό πόνο στο γόνατο», συμβουλεύει ο Lo. Σε κάθε περίπτωση χρησιμοποιούμε την άσκηση ως εργαλείο αντιμετώπισης και πρόληψης νοσημάτων και συμβουλευόμαστε ανάλογα την περίπτωση τον Γιατρό, τον Φυσικοθεραπευτή ή τον Γυμναστή μας.

Διαβάστε επίσης: Δυναμικό περπάτημα: 30 λεπτά την ημέρα για να λιώσει το λίπος

Πηγή: www.fmh.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ο μοναδικός τρόπος για να… πέσει η κοιλίτσα

Christopher Campbell on Unsplash

Για να απαλλαχθείτε από το κοιλιακό λίπος δεν υπάρχει μαγικός τρόπος. Θα πρέπει να κάνετε στοχευμένες ασκήσεις στη γυμναστική και να επιλέξετε συγκεκριμένη διατροφή. Και κυρίως το δεύτερο.

Οι κοιλιακοί μπορεί να ενισχύσουν τον πυρήνα σου, αλλά δεν θα κάψουν το λίπος – και γι ‘αυτό το μυστικό κρύβεται στη διατροφή.

Κατανάλωνε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φασόλια, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και άπαχη πρωτεΐνη, όπως πουλερικά και αυγά καθώς και ψάρια τα οποία περιέχουν και τα απαραίτητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Πώς το λίπος γύρω από την κοιλιά επηρεάζει την καρδιά σας;

Κόψε τη ζάχαρη!

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν έχεις μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και με ελεγχόμενες θερμίδες μπορείς να εξαφανίσεις το λίπος της κοιλιάς.

Ωστόσο πρέπει να παρακολουθείς τις μερίδες σου. Είναι πολλοί εκείνοι που κάνουν το λάθος να τρώνε μεν υγιεινές τροφές αλλά οι μερίδες τους να είναι πάρα πολύ μεγάλες.

Αν κάνεις έξυπνες επιλογές στις τροφές και περιορίσεις την θερμιδική πρόσληψη θα αρχίσεις να χάνεις σωματικό λίπος.

Τι θα σου συμβεί αν κόψεις τη ζάχαρη για 9 μέρες;

Ωστόσο να ξέρεις ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εξαφανιστεί τελείως η κοιλιά σου. Μπορεί να χάσεις λίπος στο πρόσωπο, τους γοφούς, τους γλουτούς και στο στήθος. Αλλά το τελευταίο λίπος που θα χαθεί θα είναι από την κοιλιά.

Ευτυχώς, η άσκηση μπορεί να συμβάλλει τα δέοντα όταν πρόκειται για το ενοχλητικό λίπος.

Το σπλαγχνικό λίπος ανταποκρίνεται καλά όταν ξεκινάς άσκηση σε συνδυασμό με ειδική διατροφή. Και ενώ τα ατελείωτα ροκανίσματα δεν είναι το εισιτήριό σου για μία επίπεδη κοιλιά, είναι ωστόσο σημαντικό να γυμνάσεις τον μέσο κορμό σου.

Η σανίδα είναι μια εξαιρετική άσκηση και γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε όλο το κόσμο επειδή είναι τόσο αποτελεσματική. Εστιάζει στην εξάσκηση των κοιλιακών σας μυών, αλλά δουλεύει και άλλες μυϊκές ομάδες του σώματος, κάτι που την καθιστά ιδανική για απώλεια βάρους.

Διαβάστε επίσης: Να τρέχω γρήγορα ή αργά για να χάσω περισσότερο λίπος;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πως θα αγαπήσετε βήμα – βήμα το σώμα σας!

Πως θα αλλάξετε βήμα - βήμα το σώμα σας

Της Κωνσταντίνας Υφαντή*

Η εικόνα του σώματος είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται κάποιος το σχήμα και το μέγεθος του σώματός του. Αποτελεί βασική πτυχή του εαυτού μας και παράγοντας που ασκεί καθοριστική παρέμβαση στη ψυχική υγεία του ατόμου.

Ο βαθμός στον οποίο τα άτομα νιώθουν ικανοποιημένα με την εικόνα τους, επηρεάζει σημαντικά την αυτοεκτίμησή τους.

Δυστυχώς, η αρνητική εικόνα του σώματος αποτελεί πλέον, ένα πρόβλημα που επηρεάζει τόσο τις γυναίκες όσο και τους άνδρες. Πολλοί άνθρωποι (είτε αντιμετωπίζουν κάποια διατροφική διαταραχή είτε όχι) πάσχουν από μια αρνητική εικόνα του σώματος.

Αν και ως διαδικασία μπορεί να είναι δύσκολη και χρονοβόρα, ο τρόπος που σκέφτεστε για τον εαυτό σας, μπορεί να αλλάξει.

Συμβουλές για να αποκτήσετε μια πιο θετική εικόνα σώματος

Κοιτάξτε πέρα από τη ζυγαριά

Πολύ συχνά, οι άνθρωποι κρεμιούνται από το νούμερο στη ζυγαριά, αντί να δίνουν προσοχή στο πώς αισθάνονται με το σώμα σας. Αντί να επικεντρώνεστε σε έναν αριθμό, δώστε προσοχή στο πώς αισθάνεστε το πρωί όταν ξυπνάτε ή όταν τρέχετε να προλάβετε το λεωφορείο. Επίσης, ελέγξτε για όλους τους άλλους αριθμούς της υγείας σας,το σάκχαρο, τη χοληστερόλη και την αρτηριακή σας πίεση. Αυτοί οι αριθμοί μπορεί να δώσουν μια καλύτερη εικόνα της υγείας σας από ότι το βάρος σας από μόνο του.

Μηνύματα στον καθρέφτη

Σταθείτε μπροστά από τον καθρέφτη και φωνάξτε «Είσαι υπέροχος-η». Στόχος είναι να επαν-εκπαιδεύσετε το μυαλό σας να σκέφτεται θετικά για το σώμα σας. Για να επιταχύνετε τη διαδικασία βάλτε σημειώματα με θετικά μηνύματα στον καθρέφτη σας για να υπενθυμίσετε στον εαυτό σας τα καλά σας χαρακτηριστικά είτε αυτά αφορούν στην εμφάνισή σας, είτε στον χαρακτήρα σας.

Υπερασπιστείτε το σώμα σας

Συμπεριφερθείτε στον εαυτό σας όπως θα συμπεριφερόσασταν στους άλλους και θα δείτε τις αρνητικές σας σκέψεις να μειώνονται με την πάροδο του χρόνου. Απαλλαγείτε από τα πράγματα στη ζωή σας που σας κάνουν να αισθάνεστε κατώτεροι, όπως τους φίλους που σας κρίνουν αρνητικά, τα περιοδικά μόδας και τις τηλεοπτικές εκπομπές με τα supermodels. Αν ένα μέλος της οικογένειας ή κάποιος φίλος σας κάνει να αισθάνεστε άσχημα για τον τρόπο που δείχνετε, μιλήστε του.

Ασκηθείτε

Είναι πολύ ωραία η αίσθηση που έχουμε για το σώμα μας, όταν ασκούμαστε. Πολλοί άνθρωποι όταν σκέφτονται την άσκηση, το μυαλό τους πάει στο γυμναστήριο ή στο τρέξιμο. Ωστόσο, η άσκηση όμως μπορεί να περιλαμβάνει και πιο απλά πράγματα, όπως το περπάτημα ή τον χορό. Μπορείτε επίσης να κάνετε ομαδικά προγράμματα, όπως γιόγκα ή αερόμπικ.

Χαλαρώστε

Ξεχάστε τους άκαμπτους κανόνες. Ακόμη κι αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, δεν πειράζει να ξεφύγετε μία φορά. Αν δε φάτε το κομμάτι τούρτας στο πάρτι, είναι πιο πιθανό να το παρακάνετε κάποια στιγμή αργότερα. Μην χαρακτηρίζετε τις τροφές ως «κακές» ή «καλές». Θα αισθανθείτε χειρότερα για τον εαυτό σας και το σώμα σας αν φάτε κάτι που δεν είναι στο δικό σας ορισμό της «καλής τροφής».

Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους

Ο καθένας έχει κάτι που εύχεται να μπορούσε να αλλάξει στο σώμα του. Επιθυμώντας να είχατε τους μηρούς κάποιου άλλου σας κάνει να χάνετε τη μοναδικότητά σας. Η ανάδειξη των χαρακτηριστικών που σας αρέσουν, θα ενισχύσει το ηθικό σας και θα ελαχιστοποιήσει τα πράγματα που δεν σας αρέσουν.

Διαβάστε ακόμα: Διατροφή ή γυμναστική: Τι βοηθά περισσότερο στην απώλεια βάρους;


*H Κωνσταντίνα-Χριστίνα Υφαντή, είναι Διαιτολόγος –Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση(M.Sc. – MMedSci) στην δημόσια υγεία και διατροφή, καθώς και μετεκπαιδευτικά σεμινάρια στο Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών (ΚΕΨΕΦ): “Πέρα από τα όρια της Δίαιτας” και “Δεξιότητες επικοινωνίας και συμβουλευτικής για διαιτολόγους”. Άρθρα της θα βρείτε στο www.mednutrition.gr 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News