Οι προτάσεις του ΣΕΓΑΣ στον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη

Εξειδικευμένες οδηγίες προπόνησης αγωνισμάτων στίβου

Τις θέσεις του ΣΕΓΑΣ για τις διατάξεις του Νομοσχεδίου που αφορούν στον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό αλλά και για άμεσες ενέργειες επίλυσης προβλημάτων, που αφορούν σε αθλητικές εγκαταστάσεις για την απρόσκοπτη Ολυμπιακή  προετοιμασία των αθλητών, διατυπώνει ο ΣΕΓΑΣ σε επιστολή που έστειλε στον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη.

Ολόκληρη η επιστολή του ΣΕΓΑΣ:

Προς τον

Υφυπουργό Αθλητισμού

κύριο Ελευθέριο Αυγενάκη

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

 Σε συνέχεια των μέχρι σήμερα συναντήσεων και συζητήσεων μας, αλλά και σύμφωνα  με την επιθυμία σας, όπως εκφράστηκε δημοσίως χθες, σας υποβάλλουμε:

α)  Τις θέσεις του ΣΕΓΑΣ για τις διατάξεις του Νομοσχεδίου που αφορούν ειδικότερα τον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό και

β) τις άμεσες ανάγκες αντιμετώπισης προβλημάτων, που πρέπει να επιλυθούν ή να δρομολογηθεί η επίλυση τους μέσα στις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να ξεκινήσει η Ολυμπιακή Προετοιμασία, των σημερινών και αυριανών Ολυμπιονικών, μέσα σε ικανοποιητικές συνθήκες.

Πιο συγκεκριμένα:

α)  ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

  1. Στο άρθρο 47, σχετικά με τον Κανονισμό Αθλημάτων, καταργείται η υποχρέωση του Υπουργού να εγκρίνει ή να αναπέμπει ένα Κανονισμό μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (ένα μήνα). Αυτό είναι λάθος, καθώς έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την αρχή η Διοίκηση να ανταποκρίνεται σε αιτήματα των Διοικουμένων εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, και να μη δημιουργείται ανασφάλεια Δικαίου. Πρέπει αυτή η υποχρέωση του Υπουργού να παραμείνει έστω και αν αυξηθεί το χρονικό διάστημα (π.χ. 45 ημέρες).

2. Στο άρθρο 49 παρ. 2, καθιερώνεται η αναδρομικότητα στις προβλέψεις του Νόμου για περιορισμένο αριθμό θητειών στους Προέδρους  και σε εκτελεστικά Μέλη Δ.Σ. των Αθλητικών Ομοσπονδιών.

Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στη λογική της αναδρομικότητας, όχι μόνο γιατί είναι Συνταγματικά και Νομικά έωλη, αλλά και γιατί  είναι άδικη και πρακτικά βλαπτική για τη λειτουργία των Αθλητικών Ομοσπονδιών, δεδομένου ότι επιδρά συνολικά και δραστικά και δεν δίνει τον χρόνο σταδιακής ανανέωσης, των κορυφαίων στελεχών του Αθλητισμού, όπως προέβλεπε ο Νόμος  4603/19.

Επί πλέον, επιφέρει αναταραχή και ρευστότητα στο εσωτερικό των Ομοσπονδιών, αχρείαστη,  ιδιαίτερα στην αρχή της Ολυμπιακής Χρονιάς.

β) ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Παρακαλούμε:

  1. Να προστεθεί στο Νομοσχέδιο η ρύθμιση για το ιδιοκτησιακό του κλειστού Σταδίου της Παιανίας, όπως συμφωνήθηκε στην σχετική συνάντηση στην Περιφέρεια Αττικής.
  1. Να μεριμνήσετε να μας δοθεί για χρήση το Σ.Ε.Φ. περισσότερο από 11/2 ημέρες που μας δίδεται τα τελευταία χρόνια, για να γίνει με στοιχειωδώς επαρκείς συνθήκες η χειμερινή Ολυμπιακή Προετοιμασία. Χρειάζονται τουλάχιστον ένα (1) διήμερο για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου, δύο ημερίδες και πέντε προπονητικές ημέρες, με πλήρη ανάπτυξη των εγκαταστάσεων, από τέλη Ιανουαρίου και μετά. Παρεμπιπτόντως η πρώτη συνάντηση μας με τη Διοίκηση του ΣΕΦ θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη 15/10/2019.
  1. Να διασφαλίσετε ότι δεν θα διακοπεί η λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά παρά μόνα αφού  κατασκευαστούν οι νέες, αντίστοιχες, στο Ελληνικό.
  1. Να προχωρήσουν οι επισκευές που απαιτούνται, ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του Κλειστού Προπονητηρίου του ΟΑΚΑ (αλλαγή μέρους του ελαστικού τάπητα, δίχτυ για ρίψεις κλπ) και να διασφαλιστεί η αποκλειστικότητα χρήσης του Κ1 από τις Εθνικές Ομάδες Στίβου. Παραλλήλως να εκκινήσει άμεσα η διαδικασία αντικατάστασης του ελαστικού τάπητα στο Κ1.
  1. Να κατασκευαστεί το προπονητήριο Ρίψεων στην έκταση της ΓΓΑ στους Θρακομακεδόνες.
  1. Να επιταχυνθούν οι απαραίτητες διαδικασίες από τη ΓΓΑ, ώστε να ολοκληρωθεί εγκαίρως η εργολαβία κατασκευής ελαστικού τάπητα στο Καυτανζόγλειο Στάδιο, για να αρχίσει και στο κέντρο Υψηλού Αθλητισμού Θεσσαλονίκης η Ολυμπιακή Προετοιμασία χωρίς προβλήματα.

Κύριε Υπουργέ,

Ελπίζουμε ότι θα επιληφθείτε όλων των παραπάνω θεμάτων και θα δώσετε τις πρέπουσες λύσεις.

Ο ΣΕΓΑΣ, όπως πάντα, είναι έτοιμος να επικροτήσει δημόσια κάθε θετική σας ενέργεια, διατηρώντας το δικαίωμα να ασκεί κριτική όπου διαφωνεί ή εκτιμά ότι θίγονται τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Αθλήματός μας, της αρχαιότερης Ομοσπονδίας της Χώρας και των Σωματείων μας, όπως άλλωστε έκανε με όλες, ανεξαιρέτως,  τις Κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΕΓΑΣ

Ο Πρόεδρος                                              Ο Γενικός Γραμματέας

Κώστας  Παναγόπουλος                                  Βασίλειος Σεβαστής

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Πώς η τηλεόραση μας οδηγεί σε κακή διατροφή;

Έχετε σκεφτεί ποτέ πως η φαινομενικά «αθώα» συνήθεια να καταναλώνουμε ώρες μπροστά στη τηλεόραση, μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επιβλαβής ως προς τη διαμόρφωση των διατροφικών μας συνηθειών;

Η τηλεόραση στη ζωή μας

Τα τελευταία χρόνια, η τηλεόραση έχει διεισδύσει μόνιμα στη ζωή μας, εξουσιάζοντας ένα μεγάλο κομμάτι από τον ελεύθερο χρόνο μας. Βομβαρδιζόμαστε καθημερινά με πληθώρα πληροφοριών και μηνυμάτων, που αναπόφευκτα μας επηρεάζουν και μας κατευθύνουν.

Η τηλεόραση έχει ασφαλώς την θετική της συμβολή, γιατί διευρύνει τις γνώσεις μας, τον ορίζοντα μας, μας ψυχαγωγεί. Όμως, πάσχει από εγγενείς αδυναμίες με βλαπτικές επιπτώσεις. Ειδικά, όσον αφορά στις διατροφικές μας συνήθειες, ενοχοποιείται, μεταξύ άλλων, για τα αυξανόμενα ποσοστά παχυσαρκίας που παρατηρούμε γύρω μας.

Διατροφικές επιλογές και TV

Οι διατροφικές μας συνήθειες έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας και ο ελλιπής ελεύθερος χρόνος, μας έχουν οδηγήσει στην υιοθέτηση «δυτικών» συνηθειών, όπως το να τρώμε τα γεύματα μας μπροστά στην τηλεόραση, ενώ το οικογενειακό τραπέζι, ένας από τους πιο παλιούς και παραδοσιακούς θεσμούς της οικογένειας, τείνει πλέον να εκλείψει.

Έρευνες καταδεικνύουν, ότι έχει αυξηθεί δραματικά το ποσοστό των παιδιών και των ενηλίκων που τρώνε, τουλάχιστον το ένα τους γεύμα, με ανοιχτή τη τηλεόραση.

Μια συνήθεια που φαίνεται, να έχει σταδιακά αντικαταστήσει τα οικογενειακά γεύματα και την επικοινωνία μεταξύ των μελών.

Το αποτέλεσμα είναι να καταναλώνουμε συχνά αλόγιστα και εν τάχει μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από ό,τι θα καταναλώναμε αν τρώγαμε κανονικά στο τραπέζι, ενώ παράλληλα τσιμπολογάμε ασυναίσθητα παχυντικές τροφές πλούσιες σε λιπαρά και ζάχαρη.

Τι μπορείς να φας χωρίς ενοχές όταν βλέπεις μπάλα στην τηλεόραση

Πώς επιδρούν οι διαφημίσεις στο καταναλωτικό κοινό;

Η πιο έντονη, όμως, επιρροή της τηλεόρασης όσον αφορά στις διατροφικές μας συνήθειες, πραγματοποιείται μέσω των συνεχών διαφημίσεων, που προβάλλουν συχνά αντικρουόμενα μηνύματα, προκαλώντας σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό, ιδιαίτερα στη νεολαία.

Βομβαρδιζόμαστε από εκπομπές, διαφημίσεις και μηνύματα που προβάλλουν με ελκυστικό και θελκτικό τρόπο τροφές ιδιαίτερα ανθυγιεινές και παχυντικές, ενώ την ίδια στιγμή τονίζεται εμφατικά ως πρότυπο ομορφιάς το ιδιαίτερα λεπτό και συχνά ανορεξικό σώμα.

Ευθύνονται οι διαφημίσεις για την ανάπτυξη διαταραχών διατροφής;

Η διεισδυτικότητα των μηνυμάτων αυτών, συχνά οδηγεί σε παρεκκλίνουσες συμπεριφορές, όπως υπερφαγικά επεισόδια, βουλιμικές κρίσεις ή στερητικές δίαιτες, που συχνά αποτελούν το κατώφλι για την ανάπτυξη σοβαρών διαταραχών διατροφής όπως η ψυχογενής βουλιμία και η ανορεξία.

Διαβάστε επίσης: Γιατί δεν πρέπει να κοιμάσαι με ανοικτή την τηλεόραση

Πηγή: www.mednutrition.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γίνεται να μειωθεί τοπικά το κοιλιακό λίπος;

Ακόμα κι αν το βάρος μας είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, πολλοί από εμάς παραπονούμαστε για… «μαξιλαράκι» στην κοιλιά, τοπικό κοιλιακό λίπος το οποίο αρνείται να μας αποχωριστεί. Γίνεται να το διώξουμε μεμονωμένα;

Ο Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team* τονίζει:

Ο ανθρώπινος οργανισμός αποθηκεύει λίπος με δύο διαφορετικούς τρόπους, έναν φανερό και έναν… κρυφό.

Το λίπος που φαίνεται, είναι αυτό που συσσωρεύεται κάτω από το δέρμα μας και ονομάζεται υποδόριο. Τα κύρια σημεία εναπόθεσης είναι οι γοφοί, τα οπίσθια και η κοιλιά.

Το λίπος που δεν φαίνεται βρίσκεται εσωτερικά στην κοιλία, στην σπλαχνική περιοχή και ονομάζεται σπλαχνικό λίπος. Για αυτό ακριβώς το κοιλιακό λίπος γίνεται ο μεγάλος «ντόρος» στο χώρο του fitness, για το εάν και πως μπορεί να μειωθεί τοπικά.

Γιατί το λίπος γύρω από την κοιλιά “απειλεί” την καρδιά σας;

Ας δούμε λοιπόν τα δεδομένα:

Για χρόνια, γυμναστές και personal trainers έλεγαν στους ασκούμενους να σταματήσουν να κάνουν 100 ροκανίσματα τη μέρα και να αφιερώσουν το χρόνο και την ενέργειά τους σε διατροφή και αερόβια άσκηση, που καίει τις θερμίδες πιο αποτελεσματικά. Και καλά έλεγαν!

Κοιλιακό λίπος και άσκηση

Πιθανότατα, το ζήτημα είναι η ροή αίματος στην επίμαχη περιοχή. Έχει υποτεθεί, ότι η κινητοποίηση λίπους παρεμποδίζεται σε κάποιο βαθμό, όταν η αιμάτωση στον λιπώδη ιστό είναι κακή. Ομοίως, σε μελέτη έχει αποδειχθεί ότι η άσκηση στο σημείο του κοιλιακού λίπους, αυξάνει τη ροή του αίματος στο λιπώδη ιστό που βρίσκεται κοντά στους ασκούμενους μύες. Σαν συμπέρασμα, η άσκηση θα πρέπει να καίει περισσότερο λίπος στο σημείο σύσπασης των μυών σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα.

Ωστόσο, είναι πιθανό ο βασικός παράγοντας για την επίτευξη τοπικής απώλειας λίπους σε αυτή τη μελέτη να ήταν η αποδοτικότητα της χαμηλής έντασης αερόβιας άσκησης μετά την προπόνηση, που έκαιγε το λίπος που κινητοποιήθηκε με τα βάρη. Η αερόβια άσκηση χαμηλής έντασης χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο λίπος για καύσιμο. Αφού αυτά τα «ελεύθερα λιπαρά οξέα» αναπτύσσονται «τοπικά» στην κυκλοφορία του αίματος, χρησιμοποιούνται ως η ενέργεια που χρειάζεται η χαμηλής έντασης αερόβια άσκηση.

Φυσικά δε μπορούν να εξαχθούν ξεκάθαρα συμπεράσματα με μια και μόνο μελέτη, είναι όμως μια καλή σκέψη να δοκιμάσει κανείς το συγκεκριμένο συνδυασμό για ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Κοιλιακό λίπος και διατροφή

Βασικοί διατροφικοί πυλώνες για την απώλεια κοιλιακού λίπους παραμένουν η υποθερμιδική δίαιτα και η επαρκής πρόσληψη πρωτεΐνης. Για να χάσετε κοιλιακό λίπος χωρίς άσκηση, θα πρέπει να προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες απ’ ότι καίτε.  Οπότε, αποφεύγετε το junk food και τα λιπαρά τρόφιμα. Αντ ‘αυτού, τρώτε τροφές πλούσιες σε ίνες, που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για πέψη. Αυτό θα σας κρατήσει χορτασμένους και το μεταβολισμό σας σε τέλεια φόρμα.

Κοιλιακό λίπος και… άγχος

Το πολύ άγχος οδηγεί στην έκκριση κορτιζόλης, που οδηγεί σε συσσώρευση λίπους. Αυτό περιβάλλει τα όργανα στην κοιλιακή κοιλότητα. Οπότε, η μείωση ή η καλή διαχείριση του άγχους συμβάλλει και στη μείωση και του κοιλιακού λίπους.

Πως φεύγει το λίπος από τον οργανισμό μας όταν αδυνατίζουμε;

Ο παράγοντας «ύπνος»

Η στέρηση ύπνου μας κάνει να αισθανόμαστε υποτονικά, προκαλώντας μας να τρώμε περισσότερο. Έτσι, 7 – 8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ θα σας βοηθήσουν  να διατηρήσετε το βάρος σας μακροπρόθεσμα και άρα να μη συσσωρεύετε κοιλιακό λίπος.

Τελικά, το κοιλιακό λίπος γίνεται να μειωθεί μόνο τοπικά;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Τοπικό αδυνάτισμα δεν υφίσταται φυσιολογικά. Επομένως για να φανούν οι κοιλιακοί σας, θα πρέπει να χάσετε λίπος από όλο το σώμα, ακολουθώντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προπόνησης και μια χαμηλή σε θερμίδες διατροφή.

Η συμβουλή του Άκη

Οι κοιλιακοί φτιάχνονται και στην κουζίνα, όχι μόνο στο γυμναστήριο. Αυτό είναι το “ρητό” που θα πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας, αν θέλετε πραγματικά να δείτε αποτέλεσμα.

Διαβάστε επίσης: Το στρες στη δουλειά αυξάνει το βάρος;

* Ο Άκης (CT fiveprcent – Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook
: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend