Οι προτάσεις του ΣΕΓΑΣ στον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη 684

Εξηγήσεις για το θέμα Μερούση έδωσε ο ΣΕΓΑΣ με ανακοίνωση

Τις θέσεις του ΣΕΓΑΣ για τις διατάξεις του Νομοσχεδίου που αφορούν στον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό αλλά και για άμεσες ενέργειες επίλυσης προβλημάτων, που αφορούν σε αθλητικές εγκαταστάσεις για την απρόσκοπτη Ολυμπιακή  προετοιμασία των αθλητών, διατυπώνει ο ΣΕΓΑΣ σε επιστολή που έστειλε στον Υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη.

Ολόκληρη η επιστολή του ΣΕΓΑΣ:

Προς τον

Υφυπουργό Αθλητισμού

κύριο Ελευθέριο Αυγενάκη

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

 Σε συνέχεια των μέχρι σήμερα συναντήσεων και συζητήσεων μας, αλλά και σύμφωνα  με την επιθυμία σας, όπως εκφράστηκε δημοσίως χθες, σας υποβάλλουμε:

α)  Τις θέσεις του ΣΕΓΑΣ για τις διατάξεις του Νομοσχεδίου που αφορούν ειδικότερα τον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό και

β) τις άμεσες ανάγκες αντιμετώπισης προβλημάτων, που πρέπει να επιλυθούν ή να δρομολογηθεί η επίλυση τους μέσα στις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να ξεκινήσει η Ολυμπιακή Προετοιμασία, των σημερινών και αυριανών Ολυμπιονικών, μέσα σε ικανοποιητικές συνθήκες.

Πιο συγκεκριμένα:

α)  ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

  1. Στο άρθρο 47, σχετικά με τον Κανονισμό Αθλημάτων, καταργείται η υποχρέωση του Υπουργού να εγκρίνει ή να αναπέμπει ένα Κανονισμό μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (ένα μήνα). Αυτό είναι λάθος, καθώς έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την αρχή η Διοίκηση να ανταποκρίνεται σε αιτήματα των Διοικουμένων εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, και να μη δημιουργείται ανασφάλεια Δικαίου. Πρέπει αυτή η υποχρέωση του Υπουργού να παραμείνει έστω και αν αυξηθεί το χρονικό διάστημα (π.χ. 45 ημέρες).

2. Στο άρθρο 49 παρ. 2, καθιερώνεται η αναδρομικότητα στις προβλέψεις του Νόμου για περιορισμένο αριθμό θητειών στους Προέδρους  και σε εκτελεστικά Μέλη Δ.Σ. των Αθλητικών Ομοσπονδιών.

Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στη λογική της αναδρομικότητας, όχι μόνο γιατί είναι Συνταγματικά και Νομικά έωλη, αλλά και γιατί  είναι άδικη και πρακτικά βλαπτική για τη λειτουργία των Αθλητικών Ομοσπονδιών, δεδομένου ότι επιδρά συνολικά και δραστικά και δεν δίνει τον χρόνο σταδιακής ανανέωσης, των κορυφαίων στελεχών του Αθλητισμού, όπως προέβλεπε ο Νόμος  4603/19.

Επί πλέον, επιφέρει αναταραχή και ρευστότητα στο εσωτερικό των Ομοσπονδιών, αχρείαστη,  ιδιαίτερα στην αρχή της Ολυμπιακής Χρονιάς.

β) ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Παρακαλούμε:

  1. Να προστεθεί στο Νομοσχέδιο η ρύθμιση για το ιδιοκτησιακό του κλειστού Σταδίου της Παιανίας, όπως συμφωνήθηκε στην σχετική συνάντηση στην Περιφέρεια Αττικής.
  1. Να μεριμνήσετε να μας δοθεί για χρήση το Σ.Ε.Φ. περισσότερο από 11/2 ημέρες που μας δίδεται τα τελευταία χρόνια, για να γίνει με στοιχειωδώς επαρκείς συνθήκες η χειμερινή Ολυμπιακή Προετοιμασία. Χρειάζονται τουλάχιστον ένα (1) διήμερο για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου, δύο ημερίδες και πέντε προπονητικές ημέρες, με πλήρη ανάπτυξη των εγκαταστάσεων, από τέλη Ιανουαρίου και μετά. Παρεμπιπτόντως η πρώτη συνάντηση μας με τη Διοίκηση του ΣΕΦ θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη 15/10/2019.
  1. Να διασφαλίσετε ότι δεν θα διακοπεί η λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά παρά μόνα αφού  κατασκευαστούν οι νέες, αντίστοιχες, στο Ελληνικό.
  1. Να προχωρήσουν οι επισκευές που απαιτούνται, ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του Κλειστού Προπονητηρίου του ΟΑΚΑ (αλλαγή μέρους του ελαστικού τάπητα, δίχτυ για ρίψεις κλπ) και να διασφαλιστεί η αποκλειστικότητα χρήσης του Κ1 από τις Εθνικές Ομάδες Στίβου. Παραλλήλως να εκκινήσει άμεσα η διαδικασία αντικατάστασης του ελαστικού τάπητα στο Κ1.
  1. Να κατασκευαστεί το προπονητήριο Ρίψεων στην έκταση της ΓΓΑ στους Θρακομακεδόνες.
  1. Να επιταχυνθούν οι απαραίτητες διαδικασίες από τη ΓΓΑ, ώστε να ολοκληρωθεί εγκαίρως η εργολαβία κατασκευής ελαστικού τάπητα στο Καυτανζόγλειο Στάδιο, για να αρχίσει και στο κέντρο Υψηλού Αθλητισμού Θεσσαλονίκης η Ολυμπιακή Προετοιμασία χωρίς προβλήματα.

Κύριε Υπουργέ,

Ελπίζουμε ότι θα επιληφθείτε όλων των παραπάνω θεμάτων και θα δώσετε τις πρέπουσες λύσεις.

Ο ΣΕΓΑΣ, όπως πάντα, είναι έτοιμος να επικροτήσει δημόσια κάθε θετική σας ενέργεια, διατηρώντας το δικαίωμα να ασκεί κριτική όπου διαφωνεί ή εκτιμά ότι θίγονται τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Αθλήματός μας, της αρχαιότερης Ομοσπονδίας της Χώρας και των Σωματείων μας, όπως άλλωστε έκανε με όλες, ανεξαιρέτως,  τις Κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΕΓΑΣ

Ο Πρόεδρος                                              Ο Γενικός Γραμματέας

Κώστας  Παναγόπουλος                                  Βασίλειος Σεβαστής

Previous ArticleNext Article

Τσιόδρας: Μένω σπίτι, αλλά δεν μένω… ξάπλα 8

Για το θέμα της σωματικής άσκησης, κυρίως των ηλικιωμένων ανθρώπων που παραμένουν στα σπίτια τους λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό, ρωτήθηκε ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν προκαλέσει πτώση των δεικτών υγείας το γεγονός ότι δεν βγαίνουν πλέον οι ευπαθείς ομάδες, ούτε για ένα μισάωρο περπατήματος, ο κ. Τσιόδρας απάντησε, πως μπορούν να γυμνάζονται και εντός του σπιτιού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύεται η σωματική άσκηση εκτός της οικείας.

«Φυσικά και με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να περάσει το μήνυμα ότι μένω στο σπίτι μου ξάπλα και δεν κάνω κάποια σωματική άσκηση, η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 λεπτά της ώρας. Υπάρχουν ένα σωρό προγράμματα τα οποία μπορεί να κάνει κανείς σπίτι. Φυσικά και από όσο γνωρίζω δεν απαγορεύεται και η άσκηση έξω, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η κοινωνική απομάκρυνση με μια απόσταση ασφαλείας, όπως την ονομάζουμε», είπε αρχικά.

Τσιόδρας: Το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός

Ο λοιμωξιολόγος στην διάρκεια της ενημέρωσης προς τον Τύπο, τόνισε πως το βασικό θέμα δεν είναι να μείνουν κλειδωμένοι στο σπίτι τους, αλλά να αποφεύγουν τον συνωστισμό που είναι και το βασικό ζητούμενο.

«Φυσικά και έξω ο κίνδυνος είναι και παραμένει μικρότερος. Το συνωστισμό προσπαθούμε να αποφύγουμε, όχι το να μην κάνουν οι άνθρωποι άσκηση. Φυσικά και θέλουμε να διατηρηθεί το επίπεδο υγείας του πληθυσμού σε ένα καλό επίπεδο και φυσικά και αυτό σταδιακά, όταν τα μέτρα σιγά-σιγά θα αίρονται, θα γίνεται και πράξη στην πραγματικότητα σε εξωτερικούς χώρους. Αυτή τη στιγμή, αυτό που μας απασχολεί και στους εξωτερικούς χώρους είναι ο συνωστισμός. Οχι το ότι θα περπατήσει μισή ώρα», ξεκαθάρισε και συμπλήρωσε: «Η μισή ώρα περπάτημα έξω, είναι μια τέλεια αεροβική δραστηριότητα η οποία προστατεύει την υγεία του ανθρώπου, βοηθάει την ευεξία του και φυσικά βοηθάει και ένα σωρό άλλα πράγματα. Την καρδιά του, το μεταβολισμό του, τη ρύθμιση του σακχάρου. Όλο το σύστημα του οργανισμού ενισχύεται με μια τέτοια δραστηριότητα, σαν αυτή που αναφέρετε. Φυσικά μπορεί κανείς να κάνει και ασκήσεις μέσα στο σπίτι με πάρα πολλούς τρόπους».

Χαρδαλιάς: Παράκληση να βγαίνουν έξω, αν γίνεται, μία φορά

Κάπου εκεί παρενέβη και ο Νίκος Χαρδαλιάς. Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, τόνισε πως σέβεται απόλυτα το δικαίωμα των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας να βγουν έξω και να περπατήσουν ή να κάνουν τα ψώνια τους, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να τα κάνουν όλα μαζί μία φορά και όχι να βγαίνουν συνεχώς και να είναι εκτεθειμένοι.

«Με απέραντο σεβασμό και στους συμπολίτες μας, οι οποίοι βρίσκονται σε αυτή τη δύσκολη – και ηλικιακά, αλλά και από πλευράς υποκείμενων νοσημάτων – κατάσταση ξέρουμε ότι έχουν την δυνατότητα και παραμένει η δυνατότητά τους και στο σούπερ μάρκετ να πάνε και στο φαρμακείο να πάνε και να περπατήσουν και να έχουν τη σχετική σωματική άσκηση. Η παράκληση, η σύσταση η δική μας είναι να εξετάσουν την περίπτωση να τα κάνουν όλα αυτά μαζί και μία φορά. Και αυτό δε γίνεται για κάποιον άλλο λόγο, αλλά έτσι νομίζω ότι προφυλάσσουμε και τους ίδιους και προφυλάσσουν και εκείνοι τους εαυτούς τους, από τις πιθανότητες μίας μεγαλύτερης έκθεσης στον κίνδυνο της νόσου», σημείωσε.

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς σωστά! 4329

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς!

Όλοι τον χρειαζόμαστε, αλλά δεν λαμβάνουμε αρκετό. Κοιμόμαστε τουλάχιστον μία ώρα λιγότερη από εκείνη που κοιμόμασταν πριν από 100 χρόνια και όσο το στρες αυξάνεται, διώχνει τον ύπνο μακριά.

Η έλλειψη καλού και ποιοτικού ύπνου μπορεί να μας προκαλέσει πλειάδα προβλημάτων, από αύξηση του σωματικού μας βάρους έως καρκίνο.Παράλληλα όταν δεν κοιμόμαστε σωστά, δεν έχουμε όρεξη για τίποτα και δεν μπορούμε να καθορίσουμε σωστά το πρόγραμμα της ημέρας.

Ωστόσο, υπάρχουν και συγκεκριμένες συνήθειες που μπορούν να… εμποδίσουν την έλευση του Μορφέα. Ποιες είναι αυτές και πώς θα τις αποφύγετε;

Να έχετε όλα τα φώτα αναμμένα

Τoυλάχιστον για μισή ώρα πριν από τον ύπνο αποφύγετε τα έντονα φώτα. Αποφύγετε, αν είναι δυνατόν, και τις συσκευές που εκπέμπουν φως, τα λάπτοπ, τα κινητά και τα τάμπλετ. Και κλείστε την τηλεόραση. Ακόμη και 5 λεπτά έκθεση στο λευκό φως μιας οθόνης μειώνουν τα επίπεδα της μελατονίνης κατά 50%, της λεγόμενης ορμόνης του ύπνου.

Να βλέπετε θρίλερ ή κάτι βίαιο στην τηλεόραση

Θα σας εμποδίσει να νυστάξετε αλλά και να κοιμηθείτε.

Άσκηση

Μην ασκείστε τουλάχιστον δύο ώρες πριν από την κατάκλιση, εκτός αν κάνετε γιόγκα. Ωστόσο, γενικά ο ύπνος ωφελεί τον ύπνο. Μελέτη του 2013 έδειξε πως οι άνθρωποι που γυμνάζονται κοιμούνται καλύτερα και αισθάνονται πιο ξεκούραστοι από εκείνους που δεν ασκούνται.

Kαφεΐνη

Μην πίνετε καφέ μετά τις 2 το μεσημέρι ή 8 ώρες πριν από τον ύπνο. Ερευνητές από το Νοσοκομείο Χένρι Φορντ του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκαν ότι η κατανάλωση καφέ έξι ώρες πριν από την κατάκλιση επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου.

Μην ξαγρυπνάτε

Υπάρχει ένα χρονικό σημείο -διαφορετικό για κάθε άνθρωπο- κατά το οποίο ο άνθρωπος αισθάνεται κουρασμένος και πρέπει να κοιμηθεί. Αν αυτό το χρονικό όριο ξεπεραστεί, ο οργανισμός εκκρίνει κορτιζόλη και ο οργανισμός προγραμματίζεται να μείνει ενεργός για τουλάχιστον ένα τρίωρο ακόμη. Αυτό για κάποιους ανθρώπους μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αποδοτικότητα και τη λειτουργικότητά τους. Πόσο πρέπει να κοιμάται κάποιος; Πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι το να κοιμάται κάποιος εννέα ώρες την ημέρα είναι εξίσου κακό με το να κοιμάται πέντε ή λιγότερες.

Από τι κινδυνεύουμε αν δεν κοιμόμαστε τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα;

Στρες

Ο πιο κοινός λόγος για τον οποίο κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να κοιμηθούν είναι επειδή δεν μπορούν να καθαρίσουν το μυαλό τους από όσα τους απασχολούν. Κάντε ασκήσεις αναπνοής, γιόγκα ή διαλογισμό. Θα κάνει θαύματα και θα βοηθήσει το μυαλό σας «να κατεβάσει ρολά», να ανασυνταχθεί και να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει την επόμενη ημέρα.

Το κινητό…

Αφήστε το κινητό στο σαλόνι. Πολλές φορές σας αποσπά την προσοχή ενώ θα μπείτε στον πειρασμό να κάνετε ένα τελευταίο σερφάρισμα στο facebook.

Διαβάστε ακόμα: Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

x
Send this to a friend