Μπλέκει σε νέες… ντόπινγκ περιπέτειες ο Τζάστιν Γκάτλιν!

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής των 100 μέτρων, Τζάστιν Γκάτλιν, δηλώνει «σοκαρισμένος και έκπληκτος» για τους ισχυρισμούς περί ντόπινγκ που έκανε εναντίον του ο προπονητής του, Ντένις Μίτσελ, αλλά, όπως είπε, έσπευσε να διακόψει το γρηγορότερο δυνατό τη συνεργασία μαζί του, όταν πληροφορήθηκε το θέμα.

Η βρετανική “Daily Telegraph” δημοσίευσε ότι ο Μίτσελ, παλιός Αμερικανός σπρίντερ, ο οποίος είχε τιμωρηθεί κατά το παρελθόν για παράβαση του κανονισμού ντόπινγκ, και ο μάνατζερ αθλητών στίβου, Ρόμπερτ Βάγκνερ, είχαν προσφερθεί να προμηθεύσουν με απαγορευμένες ουσίες δημοσιογράφους, οι οποίοι επρόκειτο δήθεν να γυρίσουν μια ταινία με αθλητή ντοπέ.

“Έμεινα έκπληκτος…”

Ο 35χρονος Γκάτλιν, ο οποίος τον Αύγουστο στο Λονδίνο νίκησε στα 100 μέτρα τον Γιουσέιν Μπολτ και κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο, παρά τις αποδοκιμασίες των Βρετανών θεατών στον τελικό, λόγω των περιπτώσεων ντόπινγκ που είχε κατηγορηθεί παλαιότερα, απάντησε μέσω δήλωσης στο Instagram, στην οποία ανέφερε: «Δεν χρησιμοποιώ και δεν έχω χρησιμοποιήσει ουσίες που βελτιώνουν την απόδοση. Έμεινα έκπληκτος και συγκλονίστηκα, όταν έμαθα ότι ο προπονητής μου είχε σχέση με αυτές τις κατηγορίες. Τον απομάκρυνα αμέσως, όταν πληροφορήθηκα το θέμα» τόνισε ο Αμερικανός σπρίντερ και κατέληξε: «Όλες οι νόμιμες επιλογές βρίσκονται στο τραπέζι, καθώς δεν θα επιτρέψω σε άλλους να ψεύδονται για μένα με τέτοιο τρόπο».

Η Ένωση για την Ακεραιότητα του Αθλητισμού και ο Οργανισμός Αντιντόπινγκ των ΗΠΑ (USADA) ανακοίνωσαν ότι διερευνούν την υπόθεση, ενώ η ΔΟΕ ανέφερε: «Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στον WADA ότι θα εξετάσει προσεκτικά το θέμα».

Σε δήλωσή του στην “Telegraph”, ο Μίτσελ, ο οποίος διέψευσε κατηγορηματικά ότι χρησιμοποίησε απαγορευμένες ουσίες κατά τη διάρκεια της καριέρας του, τόνισε ότι ποτέ δεν πρότεινε στους αθλητές που προπονεί τώρα να κάνουν χρήση ντόπινγκ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Previous ArticleNext Article

Πως σχετίζεται ο πονοκέφαλος με τον ύπνο;

Γράφει ο Μιχάλης Βικελής*

Ο ύπνος αποτελεί ουσιαστικό μέρος της καθημερινής μας ζωής και μία από τις πιο βασικές ανθρώπινες ανάγκες μας. Mια νύχτα καλού ύπνου βελτιώνει τη μάθηση και ενισχύει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, την προσοχή μας, τη λήψη αποφάσεων και τη δημιουργικότητα.

Για το σώμα, ο ύπνος σημαίνει ότι μπορεί να αναρρώσει από την προηγούμενη ημέρα, να διορθώσει και να φτιάξει τους μυς και τα κύτταρα των ιστών και να καθαρίσει όλες τις απορροφούμενες τοξίνες. Ένας καλός ύπνος το βράδυ μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στη συνολική ποιότητα ζωής μας.

Πόσο χρόνο όμως χρειάζεται να κοιμάμαι;

Ενώ όλοι χρειάζονται ελαφρώς μια διαφορετική ποσότητα ύπνου για να λειτουργήσουν σωστά, οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται περίπου 8 ώρες καλού ποιοτικού ύπνου την νύχτα.

Η έλλειψη ύπνου έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ικανότητα του εγκεφάλου μας να λειτουργήσει και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως πονοκέφαλο και κατάθλιψη.

Μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι κοιμούνται, κατά μέσο όρο, μόνο 6 ώρες τείνουν να έχουν συχνότερα σοβαρούς πονοκεφάλους από αυτούς που κοιμούνται περισσότερο.

Πονοκέφαλος μπορείς να προκληθεί ακόμα και από τις πολλές ώρες ύπνου. Παρόλο που ο λίγος ύπνος είναι γνωστό ότι προκαλεί πονοκεφάλους, ο πολύωρος ύπνος μπορεί επίσης να έχει κάποια επίδραση. Με το να κοιμηθούμε περισσότερες ώρες το Σαββατοκύριακο, μετά από μια στρεσογόνο εβδομάδα, μπορεί να προκληθεί μια ταχεία απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών, με αποτέλεσμα τα αιμοφόρα αγγεία μας είτε να συσταλούν είτε να διασταλούν και να εμφανιστεί πονοκέφαλος.

Επίσης, παθήσεις όπως η άπνοια ύπνου ή συνήθειες όπως το σφίξιμο ή το τρίξιμο των δοντιών κατά τη διάρκεια του ύπνου, συσχετίζονται με την δημιουργία ή με την επιδείνωση διαφόρων τύπων κεφαλαλγιών.

Ορισμένες συμβουλές για να απαλλαγείτε από τον πονοκέφαλο και να κοιμηθείτε καλύτερα είναι οι εξής:

Μειώστε τον χρόνο στην οθόνη των ηλεκτρονικών φορητών συσκευών: Ο χρόνος μπροστά από την οθόνη πριν τον ύπνο, με την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών φορητών συσκευών, από τους αναγνώστες που διαβάζουν ηλεκτρονικά μέχρι τα smartphones, κάνει όλο και ποιο δύσκολο το να κοιμηθούμε. Υπάρχουν ανησυχίες ότι το μπλε φως που εκπέμπουν αυτές οι συσκευές μπορούν να καταστείλουν τα επίπεδα μελατονίνης στο σώμα, μια ορμόνη που μας βοηθά να κοιμηθούμε.

Κοιτάζοντας επίσης την οθόνη του κινητού για ώρες, μπορεί να προκαλέσει πίεση στα μάτια, πόνο στον αυχένα και να προκαλέσει πονοκέφαλο. Μια καλή ιδέα είναι να προσπαθήσουμε να απενεργοποιήσουμε οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή μια ώρα πριν από τον ύπνο για να βοηθήσουμε τον εγκέφαλό μας να χαλαρώσει.

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο: Για να λειτουργήσει αυτή η τεχνική στο καλύτερο δυνατό, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι το μπάνιο είναι ζεστό και όχι καυτό ώστε να βοηθήσουμε το σώμα να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία για ανάπαυση. Αν το κάνουμε τακτικά, μπορεί αυτό να βοηθήσει το σώμα μας να αναγνωρίσει ότι έρχεται το τέλος της ημέρας και ότι ακολουθεί η ώρα για ύπνο.

Οργανώστε τις σκέψεις σας: Πιάστε ένα σημειωματάριο και γράψτε όλες τις ανησυχίες σας την ημέρα που πέρασε, οποιεσδήποτε άλλες σκέψεις και οτιδήποτε χρειάζεται να κάνετε την επόμενη. Έτσι μπορείτε να κοιμηθείτε με απόλυτα καθαρό μυαλό, γνωρίζοντας ότι όλα όσα σας απασχολούν είναι καταγεγραμμένα και έτοιμα να τα δουλέψετε το επόμενο πρωί.

Πιείτε ένα φλιτζάνι τσάι: Προφανώς πίνοντας ένα φλιτζάνι καφέ πριν τον ύπνο, θα σας κρατήσει ξύπνιο όλη νύχτα. Αντίθετα, ένα ζεστό φλιτζάνι τσαγιού χωρίς καφεΐνη μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε.

Αν δοκιμάσετε τις παραπάνω συμβουλές, ίσως σύντομα αρχίσετε να βλέπετε μια διαφορά στην ποιότητα του ύπνου σας, που θα έχει σαν αποτέλεσμα πολύ πιο παραγωγικές μέρες.

Εάν εξακολουθείτε να υποφέρετε από πονοκεφάλους, η ιβουπροφαίνη 400 mg (Nurofen 400 mg) βοηθά σημαντικά στην αποτελεσματική αντιμετώπιση τους, ενώ σύμφωνα και με τις Κατευθυντήριες Οδηγίες της Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας αποτελεί την πρώτη επιλογή στην αντιμετώπιση του πονοκέφαλου τάσης. Έρευνες έχουν δείξει ότι για να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, θα πρέπει να λάβετε το αναλγητικό με τα πρώτα συμπτώματα και στη χαμηλότερη αλλά συγχρόνως αποτελεσματικότερη δόση.

Πάντα να διαβάζετε τις οδηγίες χρήσης και εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή επιδεινώνονται, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο γιατρό σας ώστε να σας συμβουλέψει και να σας δώσει πιο εξειδικευμένες λύσεις για το πρόβλημά σας.

Διαβάστε επίσης: Πονοκέφαλοι μετά το τρέξιμο: Πως προκαλούνται και πως αντιμετωπίζονται

* Νευρολόγος, MSc in Headache Medicine, PhD www.headaches.gr

Το λίπος της κοιλιάς είναι πιο επικίνδυνο για τους αδύνατους!

Το λίπος στην κοιλιά αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τους αδύνατους. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος από αυτόν που ισχύει για τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Annals of Internal Medicine.

Ερευνητές με επικεφαλής τον Φρανσίσκο Λόπεζ-Χιμένεθ, καθηγητή Ιατρικής στην Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα, εξέτασαν δεδομένα που αφορούσαν περίπου 15.000 άτομα, τα οποία παρακολούθησαν για 14 χρόνια.

Οι γιατροί έλαβαν υπόψη τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και την αναλογία μέσης-ισχίων και συσχέτισαν αυτούς τους δείκτες με τους πρόωρους θανάτους.

Τα άτομα με φυσιολογικό βάρος που είχαν παραπανίσιο κοιλιακό λίπος είχαν την χειρότερη επιβίωση, ανεξάρτητα από το αν ο ΔΜΣ ήταν χαμηλός ή υψηλός. Μάλιστα εκείνοι που κινδύνευαν περισσότερο ήταν οι αδύνατοι άντρες με μεγάλη περίμετρο μέσης. Οι άνδρες αυτοί είχαν 87% περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους στη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης, κίνδυνος διπλάσιος από αυτόν που αφορούσε τους υπέρβαρους και τους παχύσαρκους συνομηλίκους τους.

Στις γυναίκες, η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά αύξανε 50% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου στις αδύνατες, σε σχέση με τις γυναίκες που είχαν ομοιογενή κατανομή λίπους στο σώμα τους. Ο κίνδυνος ήταν 32% αυξημένος όταν οι αδύνατες γυναίκες με αρκετό κοιλιακό λίπος συγκρίθηκαν με υπέρβαρες και παχύσαρκες συνομίληκες.

Το λίπος της κοιλιάς και ο ΔΜΣ

«Το λίπος στην κοιλιά είναι κακό λίπος», ανέφερε Πολ Πουάριερ από το Ίδρυμα Καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Λαβάλ, στο Κεμπέκ, ο οποίος σχολίασε τη μελέτη. «Έχει θετική συσχέτιση με την αυξημένη χοληστερίνη, τη φλεγμονή, την καρδιοπάθεια, το εγκεφαλικό και τον διαβήτη τύπου 2. Όταν κάποιος έχει λίπος στην κοιλιά, είναι πολύ χειρότερο απ’ ό,τι αν είχε λίπος στους γοφούς. Αν το σωματικό βάρος είναι φυσιολογικό αλλά η περίμετρος της μέσης ξεπερνάει τα 100 εκατοστά για τον άνδρα και τα 85 εκατοστά για τη γυναίκα, σημαίνει ότι στην πραγματικότητα υπάρχει παχυσαρκία. Με άλλα λόγια, μπορεί ένας άνθρωπος από πλευράς βάρους να είναι φυσιολογικός και από πλευράς περιμέτρου μέσης παχύσαρκος. Σε μια τέτοια περίπτωση η υγεία του κινδυνεύει περισσότερο».

Αξίζει να αναφερθεί ότι μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι ο Δείκτης Μάζας Σώματος αποτυγχάνει σε αρκετές περιπτώσεις να υποδείξει την παχυσαρκία κι έτσι είναι ουσιαστικά αναξιόπιστος. Όπως δείχνει και η παρούσα μελέτη, τη μέτρηση της περιμέτρου μέσης είναι ένας πολύ καλύτερος δείκτης της παχυσαρκίας.

Διαβάστε επίσης: Έτσι “έκαψε” το μισό σωματικό του λίπος σε 10 εβδομάδες!

x

Send this to a friend