Και όμως: Η μπύρα μπορεί να γίνει… φάρμακο για τους δρομείς

Photo by rashid khreiss on Unsplash

Δεν είναι ασυνήθιστο να συναντάμε δρομείς που λατρεύουν τη μπύρα. Μάλιστα, αποδεικνύεται ότι η κατανάλωση μπύρας μπορεί να βοηθήσει τις αθλητικές τους επιδόσεις.

Σύμφωνα με μια μελέτη ερευνητών του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, οι ενώσεις που βρίσκονται στη μη αλκοολούχα μπύρα -αλλά και στην αλκοολούχα μπύρα- παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση και την πρόληψη ασθενειών στους αθλητές.

Η συγκεκριμένη μελέτη που έλαβε χώρα με επικεφαλής τον Δρ Γιοχάνες Σκερ παρακολούθησε 277 συμμετέχοντες σε μαραθώνιους τρεις εβδομάδες πριν και δύο εβδομάδες μετά τον Μαραθώνιο του Μονάχου. Η μελέτη επικεντρώθηκε στις επιδράσεις των πλούσιων και ποικίλων πολυφαινολών που βρίσκονται στην μπύρα σιταριού.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, τους λάτρεις της μπύρας και εκείνους που δεν πίνουν καν μπύρα. Οι πότες μπύρας έπιναν έως και 1,5 λίτρο της μη αλκοολούχου μπύρας σιταριού κάθε μέρα, ενώ οι μη πότες έπιναν την ίδια ποσότητα ενός ποτού που έμοιαζε υπερβολικά με μπύρα αλλά δεν ήταν. Για την ακρίβεια είχε τη γεύση της μπύρας σίτου, αλλά δεν διέθετε τις πολυφαινόλες που βρίσκονται στο πραγματικό μη αλκοολούχο ποτό.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι μαραθωνοδρόμοι βιώνουν μια φλεγμονώδη αντίδραση μετά τον μαραθώνιο. Αυτό οφείλεται στο αυξημένο στρες που ασκείται στο σώμα όταν διαγωνίζονται σε ένα τόσο επίπονο γεγονός.

Η φλεγμονώδης αντίδραση προκαλεί προσωρινή καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος, «στρώνοντας το χαλί» σε κρυολογήματα και άλλες ασθένειες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που έπιναν μπύρα παρουσίασαν λιγότερο έντονη ανοσολογική αντίδραση και, ως εκ τούτου, παρουσίασαν λιγότερες ασθένειες και λοιμώξεις από τους συμμετέχοντες που απείχαν από την κατανάλωση μπύρας.

Μαραθώνιος: Ο μύθος για βλάβη στα νεφρά των δρομέων και η αλήθεια

Συνολικά, τα ευρήματα έδειξαν ότι:

  • Οι συμμετέχοντες που έπιναν μπύρα βίωναν μεγαλύτερη υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Οι πότες μπύρας βίωσαν λιγότερα κρυολογήματα.
  • Οι πότες μπύρας που βίωσαν κρυολογήματα είχαν μικρότερες και πιο ήπιες λοιμώξεις

Το συμπέρασμα είναι σχετικά απλό: αν προπονείστε για ένα έντονο γεγονός ή αν υποβάλλετε τακτικά το σώμα σας σε επίπονες προπονήσεις, η μπύρα είναι ό,τι πρέπει για συστηματική κατανάλωση.

Απλά κρατήστε την κατανάλωσή σε μέτρια επίπεδα και αντιληφθείτε την ως εργαλείο προπόνησης. Αν δεν σας αρέσει η μπύρα, σκεφτείτε να δοκιμάσετε κρασί ή χυμό σταφυλιού αντ’ αυτού. Αυτά τα ποτά είναι επίσης γνωστά για τις υγιεινές πολυφαινόλες τους.

Διαβάστε επίσης: Τα οφέλη της μπύρας για τον οργανισμό!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι Γραμματείες παραλαβής του 7ο Veikou Trail

Η Οργανωτική Επιτροπή του 7ο Veikou Trail, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους δρομείς ότι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για την παραλαβή του πακέτου συμμετοχής τους από 5 διαφορετικά σημεία.

Η επιλογή γραμματείας παραλαβής του πακέτου συμμετοχής, πραγματοποιείται κατά την διαδικασία εγγραφής. Εκτός της δυνατότητας επιλογής γραμματείας ο δρομέας θα γνωρίζει και τις ώρες παραλαβής του πακέτου συμμετοχής.

Το πακέτο συμμετοχής θα παραλαμβάνεται από τους συμμετέχοντες δρομείς μόνο το Σάββατο 21/01, στα παρακάτω σημεία και ώρες:

  • Κεντρική είσοδος Άλσος Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι     – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Αργυροπούλου 4, Κηφισιά         – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Ταξιαρχών 57, Κορυδαλλός        – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα OUTRUN  | Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο – 10:00 – 17:00
  • Κατάστημα Top Cycles | Βασ. Αλεξάνδρου 72, Περιστέρι       – 10:00 – 15:00

Εξαίρεση: Θα παραλάβουν την ημέρα του αγώνα, όσοι ταξιδεύουν από μακριά και όσοι έχουν έρθει σε συνεννόηση με την διοργάνωση για ειδικούς λόγους.

Παρακαλούνται οι δρομείς να μην απευθύνονται στα καταστήματα, ούτε να προσέρχονται σε αυτά για παραλαβή του πακέτου συμμετοχής πριν τις ανακοινωμένες ημέρες και ώρες.

Οι εγγραφές για το 7ο Veikou Trail τρέχουν και θα είναι διαθέσιμες μέχρι και την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 24:00 ή μέχρι εξαντλήσεως των ανακοινωμένων θέσεων.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

Το 7ο Veikou Trail τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (Π.Σ.Α.Τ.).

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 7ο Veikou Trail παρέχεται:

Στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: https://veikoutrail.gr/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο facebook: https://www.facebook.com/veikoutrail/

Στην σελίδα της διοργάνωσης στο Instagram: https://www.instagram.com/veikoutrail/

Στις 22 Ιανουαρίου 2022 “Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Όσο πιο πολύ μπαίνει ο χειμώνας τόσο περισσότερο πιθανό είναι να κρυώσεις εξαιτίας του καιρού. Προφανώς, αυτό είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Για έναν δρομέα ωστόσο, ένα ερώτημα ηχεί στο μυαλό του όταν είναι κρυωμένος: πρέπει να ξεκουραστώ ή πρέπει να συνεχίσω τις προπονήσεις; Ειδικά όταν προετοιμάζεσαι για έναν αγώνα, δεν θες να αφήσεις ένα κρύωμα να σε πάει πίσω.

Τι πρέπει να κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Εξαρτάται από το είδος του κρυώματος που έχεις και από το πως αισθάνεσαι.

“Η ενέργεια του οργανισμού καταπολεμά το κρύωμα”

«Τα κρυολογήματα ή οι λοιμώξεις του αναπνευστικού που συνήθως προκαλούνται από ιογενή λοίμωξη και σχετίζονται με συμπτώματα όπως η ρινική καταρροή, ο πονόλαιμος και ο βήχας, έχουν ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος», εξηγεί η Κορντίλια Κάρτερ, διευθύντρια του Γυναικείου Κέντρου Αθλητικής Ιατρικής στο NYU-Langone στη Νέα Υόρκη.

«Η ενεργοποίηση αυτή κατευθύνει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος να μετακινηθούν στο σημείο της λοίμωξης, όπου και “στρατολογουν” ή παράγουν άλλα κύτταρα και πρωτεΐνες για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της μόλυνσης και να αποτρέψουν την επανεμφάνισή της στο μέλλον» τονίζει η Κάρτερ. Με άλλα λόγια, το σώμα σας χρησιμοποιεί ενέργεια για να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να καταπολεμηθεί το κρύωμα.

Η ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται το σώμα σας για να αντιμετωπιστεί μια λοίμωξη εξαρτάται από τον τύπο της λοίμωξης και το πόσο σοβαρή είναι. «Αν είστε άρρωστοι και το σώμα σας «φωνάζει» πως χρειάζεται ξεκούραση, τότε μάλλον πρέπει να το ακούσετε και να ξεκουραστείτε», λέει η Κάρτερ.

Οι δρομείς κάνουν το αντίθετο

Πολλοί δρομείς ωστόσο κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Νιώθουν ότι το τρέξιμο όταν είναι κρυωμένοι τους κάνει να αισθάνονται καλύτερα, τουλάχιστον σε προσωρινό επίπεδο.
Αν και κάτι τέτοιο δεν εξακριβώνεται επιστημονικά, μπορούμε να πούμε πως αυτό μπορεί να ισχύει καθώς η άσκηση απελευθερώνει από τον οργανισμό μια ουσία που λέγεται επινεφρίνη και η οποία είναι ένα φυσικό αποσυμφορητικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που μια προπόνηση μπορεί να «καθαρίσει» τα ρινικά περάσματα της μύτης. Αν αποφασίσετε ωστόσο να τρέξετε για να ξεπεράσετε το κρύωμα, κρατήστε τον ρυθμό σας χαμηλό και ακολουθήστε μικρές αποστάσεις.

“Μειώστε την ένταση”

Η Κάρτερ πάντως το ξεκαθαρίζει: «Για κάθε πρόσωπο, η λοίμωξη και το επίπεδο εκγύμνασης είναι μοναδικά και οι αποφάσεις πρέπει να εξατομικεύονται λαμβάνοντας υπόψη τους αντίστοιχους παράγοντες. Σε γενικές γραμμές, έχει νόημα να τρέχετε αν είστε κρυωμένοι αλλά πρέπει να μειώσετε την τυπική διάρκεια του τρεξίματος, τη συχνότητα και την έντασή του». Η Κάρτερ προσθέτει ότι εάν έχετε μια άλλη πάθηση που επηρεάζει τους πνεύμονές σας όπως το άσθμα και γνωρίζετε ότι το τρέξιμο μπορεί να το επιδεινώσει, τότε είναι αναγκαίο να εξετάσετε μια άσκηση χαμηλότερης έντασης από το τρέξιμο.

Η Κάρτερ επισημαίνει επίσης πως όσο θετικό μπορεί να είναι το τρέξιμο στην καταπολέμηση του κρυώματος, άλλο τόσο επιβλαβές μπορεί να είναι για όσους νιώθουν αδύναμοι εξαιτίας του κρυώματος. Άλλωστε, συμπτώματα όπως ο υψηλός πυρετός, ο συνεχόμενος βήχας, οι μυϊκοί πόνοι και τα γαστρεντερικά προβλήματα δεν είναι τυπικά ενός κοινού κρυολογήματος και δεν το τελευταίο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να τρέξετε αν σας παρουσιαστούν.

Η Κάρτερ επισημαίνει στο runnersworld πως πάντα πρέπει να οριοθετείτε τους στόχους σας και να τους επαναπροσαρμόζετε σε περίπτωση που το σώμα σας δεν μπορεί να τους κυνηγήσει λόγω κάποιας ασθένειας. «Το να παίρνετε χρόνο επιτρέπει στο σώμα σας να εστιάζει στην καταπολέμηση της λοίμωξης και όχι στην εξοικονόμηση ενέργειας αναφορικά με την άσκησή σας. Επιλέξτε τον δρόμο που θα οδηγήσει στην ταχύτερη ανάκαμψη, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα περάσετε όλη την ημέρα στον καναπέ», τονίζει.

Διαβάστε ακόμα: Αντιβιοτικά και τρέξιμο: Γιατί δεν πρέπει να συνδυάζονται;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend