Γιατί θα πρέπει να μειώσετε την κατανάλωση αλκοόλ και καφέ

Οτιδήποτε σε υπερβολική ποσότητα δεν κάνει καλό στην υγεία σας, ωστόσο τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμη χειρότερα στις περιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ και καφέ.
Τόσο τα αλκοολούχα ποτά όσο και ο καφές δεν έχουν συγκεκριμένη περίοδο. Οι άνθρωποι τα προτιμούν το καλοκαίρι για να δροσιστούν αλλά και τους κρύους μήνες για να νιώσουν πιο ζεστά.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ αυξήθηκε κατά 17.2% στις ΗΠΑ από το 2005 μέχρι το 2012 με αυξητική τάση μέχρι τις ημέρες μας και το ίδιο και στην Ευρώπη.
Κανείς δεν παραγνωρίζει πως το αλκοόλ σε λογικές ποσότητες συμβάλει στην αποφυγή καρδιακών προβλημάτων, εγκεφαλικού επεισοδίου και άνοιας. Ωστόσο η κατανάλωση σε μεγάλες ποσότητες μόνο κακό κάνει στον ανθρώπινο οργανισμό.

Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, τα άτομα που καταναλώνουν περισσότερα από 4 ποτά την νύχτα για περισσότερες από 8 εβδομάδες, είναι αυτά που ξεπερνούν το επιτρεπτό όριο.

Γνωστά είναι και τα οφέλη του καφέ, καθώς σε λογικές δόσεις σας ξυπνά και σας διατηρεί σε εγρήγορση. Το πρόβλημα είναι όταν τα άτομα πίνουν περισσότερο από 4 φλιτζάνια την ημέρα, ενώ η λογική ποσότητα για έναν ενήλικα είναι 300-400 γρ. ημερησίως.

Η κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας μπορεί να οδηγήσει σε αρρυθμίες, πόνο στο στήθος, ακόμη και θάνατο.

Δείτε παρακάτω τους λόγους για τους οποίους δεν συνίσταται η υπερβολική κατανάλωση καφέ και αλκοόλ:

Λιπώδες ήπαρ

Σύμφωνα με έρευνες το αλκοόλ καταστρέφει τα κύτταρα στο συκώτι. Η δουλειά του οργάνου αυτού είναι να επεξεργάζεται όσα τρώμε και πίνουμε αλλά σε περίπτωση που πίνουμε περισσότερο αλκοόλ από τις ποσότητες που αντέχει το ήπαρ, το όργανο μπορεί να υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες.

Υγιής οδοντοστοιχία

Μόνο καλό δεν κάνει στα δόντια σας η υπερβολική κατανάλωση καφέ. Εχει παρατηρηθεί πως προκαλούνται λεκέδες στην επιφάνεια, ενώ φθείρεται παράλληλα το σμάλτο λόγω της έκθεσης στα οξέα της καφεΐνης.

Αρρυθμία

H κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ έχει συνδεθεί με την εμφάνιση κολπικής μαρμαρυγής (αρρυθμία) που αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Αυτό οφείλεται το γεγονός ότι τα αλκοόλ εμποδίζει το συκώτι από το να παρασκευάσει τα κατάλληλα υλικά που βοηθούν στην πήξη του αίματος.

Μεταβολικό σύνδρομο

Είναι ένας συνδυασμός παραγόντων που αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αυξημένη αρτηριακή πίεση, θρόμβους στο αίμα και αυξημένο λίπος στην περιφέρεια.

Διαβήτης

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ οδηγείς σε χρόνια φλεγμονή στο πάγκρεας με αποτέλεσμα αυτό να μην μπορεί να εκκρίνει ινσουλίνη και να εμφανίζεται ο διαβήτης.

Αφυδάτωση

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ οδηγεί σε αφυδάτωση της επιδερμίδας σας. Παράλληλα μειώνει τα επίπεδα της αντι-διουρητικής ορμόνης, η οποία χρησιμοποιείται από το σώμα για να απορροφηθεί το νερό.  Αυτό στην ουσία οδηγεί στην απώλεια περισσότερων υγρών από το κανονικό.

Καλύτερος ύπνος

Η καφεΐνη επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τις συνήθειες του ύπνου. Παραμένει στον οργανισμό για πάνω από 7 ώρες και ακόμη και όταν είστε σε θέση να κοιμηθείτε δεν μπορείτε να περάσετε στην φάση του βαθύτερου ύπνου όπου ο εγκέφαλος ξεκουράζεται πραγματικά.

Καρκίνος

Μελέτες έχουν συνδέσει την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ με την εμφάνιση καρκίνου του ήπατος, του παχέος εντέρου, του μαστού και του οισοφάγου. Παράλληλα έχει ειπωθεί πως ο καφές μειώνει τα επίπεδα του ph του σώματος και τα καρκινικά κύτταρα αναπτύσσονται ευκολότερα σε όξινο περιβάλλον.

Καρδιακά προβλήματα

Οι μύες της καρδιάς αδυνατίζουν με την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν η καρδιά δυσκολεύεται με τον καιρό να αντλήσει τις επαρκείς ποσότητες αίματος. Η έλλειψη σωστής ροής αίματος οδηγεί σε βλάβες στους ιστούς και στα κύτταρα της καρδιάς.

Υπέρταση

Οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ στον οργανισμό οδηγούν στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι ηλικιωμένοι και οι γυναίκες.

Αίσθημα καούρας

Η καούρα μετά από μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ συμβαίνει γιατί έχει επίδραση στις λειτουργίες του σώματος καθώς και στις χημικές αντιδράσεις που συντελούνται στο στομάχι.

Εξοικονόμηση χρημάτων

Φανταστείτε πόσα χρήματα εξοικονομείτε αν αποφύγετε τα 3 ευρώ ημερησίως για τον καφέ που συνηθίζετε να πίνετε ή τα χρήματα που δαπανάτε για τα κοκτέιλ που καταναλώνετε στις βραδινές εξόδους κάθε εβδομάδα.

Διαβάστε ακόμα: Αλκοόλ και τρέξιμο: Τι λένε οι ειδικοί;

Πηγή: theactivetimes.com
Μετάφραση-επεξεργασία: Runnfun.gr

Previous ArticleNext Article

Τροφές που δεν ξέρατε ότι πρέπει να αποφεύγετε όταν κάνει ζέστη

Έχουμε μιλήσει για τις τροφές που μπορούμε να καταναλώσουμε το καλοκαίρι για να νοιώθουμε πιο ευχάριστα.

Γνωρίζουμε επίσης, έστω και αν δεν μας αρέσει καθόλου, ότι το αλκοόλ το καλοκαίρι, μπορεί να συμβάλλει στην αφυδάτωση, ειδικά σε ακραίες θερμοκρασίες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, προκαλώντας σας να ουρείτε περισσότερο, κάτι που σημαίνει ότι θα αφυδατωθείτε γρηγορότερα.

Υπάρχουν, ωστόσο και φαγητά που για διαφορετικούς λόγους πρέπει να αποφεύγουμε, αφού ο οργανισμός μας το καλοκαίρι και σε συνθήκες ζέστης λειτουργεί διαφορετικά.

Καλοκαιρινά γεύματα για επίπεδη κοιλιά!

Μάνγκο

Όπως το αλκοόλ, τα μάνγκο δρουν ως διουρητικά, οπότε θα πρέπει να αποφεύγονται. Είναι καλύτερα να μείνετε μακριά και  από τον μάραθο, τις αγκινάρες και τα σπαράγγια για τον ίδιο λόγο.

Κρέας

Για πολλούς από εμάς, καλοκαίρι και ζέστες είναι συνυφασμένα με το μπάρμπεκιου, αλλά κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα πρέπει να το αποφύγετε. Η πέψη της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο κρέας απαιτεί πολλή ενέργεια, δημιουργώντας μια θερμική διαδικασία που ονομάζεται «θερμογένεση». Το itrofi.gr συμβουλεύει να προτιμήσετε τρόφιμα ελαφριά σε πρωτεΐνες: Μπορεί να χρειαστείτε από 50% έως 100% περισσότερη ενέργεια για να διασπάσει ο οργανισμός σας την πρωτεΐνη σε σύγκριση με τους υδατάνθρακες.. Άρα, κρέας με μέτρο!

Γλειφιτζούρια, καραμέλες, γρανίτες, παγωτά

Προϊόντα με περίσσεια ζάχαρης δεν συνιστώνται. Ακόμη και τα παγωμένα όπως είναι τα παγωτά και οι γρανίτες του εμπορίου μπορεί να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη τους προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας επειδή το σώμα υπερβαίνει την αντιστάθμιση της γρήγορης  ψύξης που προκαλείται από τα κρύα τρόφιμα.

Διαβάστε επίσης: Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Πέντε κατηγορίες τροφίμων είναι το μυστικό για να αισθάνεστε πιο ανάλαφροι φέτος το καλοκαίρι στην παραλία. Άλλωστε το καλοκαίρι οι επιλογές είναι αρκετές και εμείς σας προτείνουμε μερικές που θα σας βοηθήσουν και να μην πάρετε extra περιττές θερμίδες αλλά και να μη νιώθετε πεινασμένοι.

Το καλοκαίρι, μας προμηθεύει με λαχταριστά φρούτα και λαχανικά. Εκτός από το ότι περιέχουν λίγες θερμίδες, μας τονώνουν με τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους.

Πώς θα βρείτε τη χρυσή τομή στην διατροφή σας το καλοκαίρι

Κρύες σούπες

Οι κρύες σούπες προτείνονται ως φαγητό με λίγες θερμίδες. Σύμφωνα με έρευνες μια σούπα με λίγες θερμίδες στην αρχή του γεύματος φέρνει το αίσθημα του κορεσμού με αποτέλεσμα στη συνέχεια να τρώμε λιγότερο.

Καρπούζι

Σε ποιόν δεν αρέσει να «πέφτει με τα μούτρα» σε μια φέτα δροσερού καρπουζιού όταν κάνει ζέστη; Το μισό του καρπουζιού αποτελείται από νερό. Είναι ένας όμορφος τρόπος να ξεδιψάσουμε, τρώγοντας παράλληλα κάτι γλυκό.

Ψητά λαχανικά

Σύμφωνα με τους διαιτολόγους ένα πιάτο με ψητά λαχανικά είναι μια πολύ καλή επιλογή για το καλοκαίρι. Μπορούν να συνδυαστούν με τυρί κότατζ ή να χρησιμοποιηθούν σε πίτες λαχανικών.

Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Σαλάτες

Οι σαλάτες αποτελούν ένα γρήγορο και υγιεινό γεύμα, που δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη συνταγή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν λαχανικά με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, λίγα καρύδια και ελαφριά βινεγκρέτ. Στο λεπτό έχετε ένα χορταστικό γεύμα ενώ αν πρόκειται να προσθέσετε ψάρι ή κρέας στη σαλάτα, να το θεωρείτε σαν συνοδευτικό στα λαχανικά.

Ροφήματα με λίγες ή καθόλου θερμίδες

Γλυκός καφές και αναψυκτικά καταναλώνονται εύκολα το καλοκαίρι, αλλά μας γεμίζουν θερμίδες. Τα αναψυκτικά αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γιατί χρειαζόμαστε πολλά υγρά για να διατηρούμαστε δροσεροί. Αντί για αναψυκτικά προτιμήστε φρέσκους χυμούς φρούτων ή τσάι.

Διαβάστε επίσης: Πως θα προστατευτείτε από τις τροφικές δηλητηριάσεις το καλοκαίρι

x
Send this to a friend