Επτά πράγματα για την υγεία σας που μπορεί να αγνοεί ο γιατρός σας!

Επτά πράγματα για την υγεία σας που μπορεί να αγνοεί ο γιατρός σας!

Δεν είναι ότι ο προσωπικός σας γιατρός δεν δίνει σημασία αλλά με τόσους ασθενείς ενδεχομένως να του διαφύγουν κάποιες ενδείξεις που σχετίζονται με την υγεία σας η οποία δεν είναι αυτή που θα έπρεπε. Ωστόσο οι διατροφολόγοι και οι ειδικοί στην εναλλακτική ιατρική είναι συχνά σε θέση να εντοπίσουν κάποια πράγματα που μπορεί να μην είχαν προσεχθεί μέχρι πρότινος.

Υψηλή κατανάλωση πρωτεΐνης

Θέλετε να κρατήσετε το σώμα σας σε φόρμα, είστε αφοσιωμένοι στην γυμναστική και ακολουθείτε μια δίαιτα φιλική στις πρωτεΐνες. Δυστυχώς πολλοί άνδρες στρέφονται στα συμπληρώματα που δημιουργούν προβλήματα όταν καταναλώνονται για μεγάλο διάστημα.

Ο γιατρός μπορεί να ρωτήσει πόσο αλκοόλ πίνετε, ωστόσο μπορεί να μην σκεφτεί να ρωτήσει για την χρήση τέτοιων συμπληρωμάτων διατροφής που χτίζουν το μυϊκό σύστημα αλλά παράλληλα δημιουργούν επιπλοκές στα νεφρά και επηρεάζουν αρνητικά την υγεία σας.

Σεξουαλική ζωή

Το τελευταίο που θέλετε να συζητήσετε με τον γιατρό είναι το τι κάνετε στο κρεβάτι, ειδικά αν οι επιδόσεις σας είναι χαμηλές. Αν νομίζετε πως θα καταλήξετε με κάποιο χάπι για την στυτική δυσλειτουργία, απευθυνθείτε καλύτερα σε έναν σεξολόγο ή ουρολόγο. Αυτοί οι ειδικοί είναι σε θέση να βρουν την πραγματική αιτία του προβλήματος που συνήθως έχει να κάνει με το άγχος και όχι με κάποιο οργανικό θέμα.

Πρόβλημα ινομυαλγίας

Αν πονάτε παντού και νιώθετε εξαντλημένοι, ίσως πάσχετε από ινομυαλγία, κάτι που δεν μπορεί να διαγνωστεί εύκολα. Ως ινομυαλγία αναφέρεται μια μορφή ρευματισμού και πιο συγκεκριμένα εξωαρθρικού ρευματισμού καθώς αφορά πόνο στους μυς και όχι στις αρθρώσεις.

Τα συμπτώματα κυμαίνονται από τον κακό ύπνο και την απώλεια της μνήμης έως την κόπωση και τον πόνο. Συχνά, από τη στιγμή που διαγιγνώσκεται, η κατάσταση είναι σε μεταγενέστερα στάδια και η θεραπεία πιο δύσκολη. Απευθυνθείτε σε κάποιον φυσιοθεραπευτή που μπορεί να παρατηρήσει πιο προσεκτικά τις αντιδράσεις του σώματος και να σας επισημάνει που βρίσκεται το πρόβλημα.

Η αντίδραση του σώματος στα οιστρογόνα

Οσο μεγαλώνετε, τα οιστρογόνα παίρνουν την ανιούσα ενώ η τεστοστερόνη μειώνεται αισθητά. Ενας κοινός γιατρός μπορεί να προτείνει συμπληρώματα και ενέσεις για την εξισορρόπηση των ορμονών, ωστόσο υπάρχουν πιο απλές πρακτικές όπως η τακτική άσκηση, η μείωση του αλκοόλ και η αποφυγή γευμάτων με αρκετούς υδατάνθρακες.

Η διάθεση σας επηρεάζεται από το φαγητό

Όταν ένας άνδρας χάνει εύκολα την ψυχραιμία και του και γίνεται επιθετικός συνήθως ο γιατρός συστήνει κάποιο σκεύασμα που καταπολεμά το άγχος. Ωστόσο οι βελονιστές υποστηρίζουν πως η τροφή παίζει βασικό ρόλο. Συγκεκριμένα τρόφιμα προκαλούν συχνά άγχος και εκνευρισμό, ενώ κάποια άλλα όπως το σπανάκι και το σπαράγγι σας καλμάρουν.

Δεν αφιερώνετε αρκετό χρόνο στον εαυτό σας

Ο γιατρός δύσκολα θα ρωτήσει πόσο χρόνο αφιερώνετε στην οικογένεια, πόσες ώρες εργάζεστε και ποια η καθημερινότητά σας. Και όμως η υγεία σας μπορεί να βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό αν βελτιώσετε την ποιότητα της ζωής σας και προσέξετε περισσότερο τον εαυτό σας.

Η υγεία του προστάτη

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι προκειμένου να προλάβετε πιθανά θέματα που σχετίζονται με τον προστάτη. Η τακτική του διέγερση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης προστατίτιδας ενώ υπάρχουν ειδικοί τρόποι για να κάνετε μασάζ στην περιοχή.

Διαβάστε ακόμα: Οι εξι αριθμοί για την υγεία σας που οφείλετε να γνωρίζετε

Previous ArticleNext Article

ΓΓΑ για μαζικούς αγώνες: Όλα κρίνονται από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας

Τρεις τρόποι για να ξεκινήσεις το τρέξιμο σωστά

Στην υγειονομική επιτροπή της ΓΓΑ απηύθυνε ερώτημα για το μέλλον των αγώνων δρόμου και των multisport event το runnfun.gr μετά την έξαρση των κρουσμάτων του Covid-19 στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες.

Η απάντηση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ήταν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει απόφαση για αναβολή αθλητικών διοργανώσεων, ωστόσο, καθημερινά οι εξελίξεις κρίνονται από την από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής τους.

Το ερώτημα του runnfun.gr ήταν το εξής:

Υπάρχει κάποιο έκτακτο πλάνο ή σχετική οδηγία για  αναβολή των αγώνων μαζικού αθλητισμού ή μπορούν να πραγματοποιηθούν κανονικά με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο που ισχύει;

Η απάντηση της ΓΓΑ ανέφερε:

«Η πρόσφατη απόφαση αναστολής δημόσιων εκδηλώσεων με όρθιους συμμετέχοντες δεν αφορά σε αθλητικές εκδηλώσεις.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως για την υλοποίηση αθλητικών διοργανώσεων υποβάλλεται υγειονομικό αγωνιστικό πρωτόκολλο στην Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α. για παρατηρήσεις και έγκριση, που περιλαμβάνει τις προϋποθέσεις διεξαγωγής και τα μέτρα προστασίας.

Επιπλέον σε καμία αθλητική εκδήλωση δεν επιτρέπονται θεατές, απόφαση που έχει ληφθεί και ισχύει από την πρώτη φάση επανεκκίνησης του αθλητισμού ως σήμερα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε πως η διοργάνωση αντίστοιχων αγώνων θα κριθεί και από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής. Άλλωστε η αθλητική δραστηριότητα εξετάζεται βήμα-βήμα, αξιολογώντας τα δεδομένα σε κάθε φάση, επικαιροποιώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε συνεργασία πάντα με τους ειδικούς και λαμβάνοντας αποφάσεις που προτάσσουν πάνω από όλα τη δημόσια υγεία.  

Με εκτίμηση,

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α.»

Γιατί και πόσο ωφελεί τον εγκέφαλο η αερόβια άσκηση;

Οι αεροβικές ασκήσεις είναι καλύτερες σε σχέση με τις στατικές ασκήσεις για την υγεία του εγκεφάλου και τη λειτουργία του μυαλού, ιδίως σε άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Λόρα Μπέικερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ της Β.Καρολίνα, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής, πραγματοποίησαν μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη κλινική δοκιμή με 35 ενηλίκους.

Η έρευνα

Όλοι είχαν συμπτώματα ήπιας γνωσιακής (νοητικής) διαταραχής, η οποία συχνά θεωρείται πρώιμη ένδειξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: οι 16 με μέση ηλικία 63 ετών έκαναν αεροβικές ασκήσεις, όπως διάδρομο, στατικό ποδήλατο κ.α., τέσσερις φορές την εβδομάδα επί έξι μήνες. Η δεύτερη ομάδα 19 ατόμων με μέση ηλικία 67 ετών έκανε διατατικές ασκήσεις (στρέτσινγκ) με την ίδια συχνότητα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν με μαγνητική απεικόνιση τους εγκεφάλους των 35 συμμετεχόντων τόσο πριν όσο και μετά το εξάμηνο της άσκησης. Διαπιστώθηκε ότι και στις δύο ομάδες, τόσο η αερόβια όσο και η διατατική άσκηση, είχε αυξήσει τη φαιά ουσία του εγκεφάλου, μεταξύ άλλων σε περιοχές που σχετίζονται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Όμως στην αεροβική ομάδα υπήρχαν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ομάδα του στρέτσινγκ, τόσο στο συνολικό όγκο του εγκεφάλου όσο και ειδικότερα στον όγκο της φαιάς ουσίας. Επιπλέον στα άτομα που είχαν κάνει στρέτσινγκ, υπήρχαν ενδείξεις ατροφίας στη λευκή ουσία του εγκεφάλου τους.

Τα συμπεράσματα

Τα νοητικά τεστ που ακολούθησαν, επιβεβαίωσαν ότι η αεροβική ομάδα είχε εμφανίσει βελτίωση στις επιδόσεις της μετά από το εξάμηνο της άσκησης, ενώ δεν συνέβη το ίδιο με την ομάδα των ασκήσεων διάτασης.

«Ακόμη και μετά από μια σύντομη χρονική περίοδο, είδαμε ότι η αεροβική άσκηση οδήγησε σε αξιοσημείωτες αλλαγές στον εγκέφαλο», δήλωσε η Μπέικερ. Με άλλα λόγια, κάθε άσκηση είναι καλή, αλλά η αεροβική ακόμη καλύτερη.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι δεν χρειάζεται να φτάσεις στην τρίτη ηλικία προκειμένου να δώσεις… τροφή στον εγκέφαλό σου. Η ελαφριά άσκηση, όπως το περπάτημα, το τζόκινγκ και το τρέξιμο, μπορούν να σε βοηθήσουν από νωρίς.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο διαφορετικός είναι ο εγκέφαλος των δρομέων και γιατί;

x
Send this to a friend