Χειμερινή κόπωση: Πως θα την ξεπεράσετε

Μήπως δυσκολεύεστε να σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί; Εάν σας καταβάλει η χειμερινή κόπωση ανακαλύψτε πώς θα την ξεπεράσετε.

Όσο οι μέρες παραμένουν μικές γνωρίζουμε όλοι πόσο δύσκολο είναι να ενεργοποιηθεί ο οργανισμός μας το πρωί, ειδικά όταν ανοίγουμε τις κουρτίνες και διαπιστώνουμε ότι είναι ακόμα σκοτάδι.

Αν αντιμετωπίζετε λοιπόν το πρόβλημα της χειμερινής κόπωσης σας προτείνουμε ορισμένες συμβουλές για να αυξήσετε την ενέργειά σας.

Βγείτε στο φως

Η απώλεια του ηλιακού φωτός τον χειμώνα μπορεί να διαταράξει τις ισορροπίες του κιρκαδιανού ρυθμού σας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τον ύπνο και τους κύκλους εγρήγορσης του οργανισμού μέσα στη μέρα. Για όσο διάστημα υπάρχει σκοτάδι ο οργανισμός παράγει μελατονίνη, την ορμόνη που συνδέεται με την πρόκληση νύστας στον άνθρωπο.

Επομένως κατά τη διάρκεια της μέρας προσπαθήστε να βγαίνετε έξω στο φυσικό φως όσο το δυνατόν πιο συχνά. Ακόμα και ένας γρήγορος μεσημεριανός περίπατος μπορεί να σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε και να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση.

Δημιουργήστε συνθήκες για «καθαρό» και «υγιή» ύπνο

Το κρύο και το σκοτάδι δημιουργούν δελεαστικές συνθήκες για ύπνο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει και να κοιμηθείτε! Προσπαθήστε να δημιουργήσετε σταθερή ρουτίνα στον ύπνο σας και υιοθετήστε ορισμένες υγιείς συνήθειες.

Προσπαθήστε να πηγαίνετε στο κρεβάτι και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα και βάλτε στόχο να κοιμάστε οκτώ ώρες κάθε βράδυ – το μυστικό είναι να ξυπνάτε ξεκούραστοι. Για να το πετύχετε αυτό κάντε το υπνοδωμάτιό σας ένα φιλόξενο μέρος για ύπνο αποφεύγοντας την έκθεση σε οθόνες περίπου μία ώρα πριν τον ύπνο και αποφύγετε τη λήψη καφεΐνης τα βράδια.

Ξεκινήστε γυμναστήριο

Όταν νιώθετε να μην έχετε ενέργεια το τελευταίο πράγμα που θα να σκεφτείτε να κάνετε είναι να πάτε στο γυμναστήριο. Κι όμως η πρωινή άσκηση μπορεί να απελευθερώσει μεγάλες ποσότητες ενδορφινών που θα σας κάνουν να νιώσετε πολύ καλύτερα. Αν παλεύετε για να μην αποκοιμηθείτε πάνω στον καναπέ με το που φτάσετε σπίτι από τη δουλειά, τότε δοκιμάστε την ήπια απογευματινή γυμναστική.

Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί η κούραση νωρίς το βράδυ ενώ θα επιδράσει θετικά και στον ύπνο σας. Αν κάνει πολύ κρύο έξω ή δεν σας αρέσει το τρέξιμο στο σκοτάδι προσπαθήστε να δοκιμάσετε τις αντοχές σας σε ένα τοπικό γυμναστήριο ή αθλητικό κέντρο και βάλτε στόχο να ασκείστε τουλάχιστον 150 λεπτά ανά βδομάδα.

Κάντε ένα δώρο ζωής στον εαυτό σας: Ξεκινήστε γυμναστική ΤΩΡΑ!

Αλλάξτε τη διατροφή σας

Αντί να πιείτε καφέ προσπαθήστε να ενισχύσετε την ενέργειά σας με θρεπτικά τρόφιμα και αποφύγετε τα επιβλαβή.
Η κατανάλωση βρώμης το πρωί συμπληρώνει τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β και αποτελεί πολύτιμη πηγή υδατανθράκων ώστε να αισθάνεστε αίσθημα κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Από την άλλη μεριά, μια μερίδα σολομού το μεσημέρι μπορεί να προσφέρει αντιφλεγμονώδη ω-3 και να κρατήσει ενεργό τον εγκέφαλο για περισσότερο χρόνο. Όσο για σνακ επιλέξτε μια χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα όπως σταφίδες ή γκότζι μπέρι τα οποία παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και σας τροφοδοτούν με την απαραίτητη ενέργεια ώστε να αντιμετωπίσετε την απογευματινή κόπωση.

Εν κατακλείδι, η χειμερινή κόπωση είναι ένα σύνηθες φαινόμενο το οποίο όμως στις πλείστες περιπτώσεις δεν είναι κάτι σοβαρό. Ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να προκληθεί εποχική συναισθηματική διαταραχή, σύνδρομο χρόνιας κόπωσης και αναιμία.

Εάν δείτε ότι η κούραση είναι συνεχής, επίμονη και επηρεάζει την καθημερινή σας ζωή και δραστηριότητες θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

Διαβάστε επίσης: Να γιατί κρυώνεις περισσότερο από τους άλλους

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Παράξενα σημάδια που φανερώνουν πόσο αγχωμένος είσαι!

Αν αισθάνεστε συχνά κάποιο από τα σημάδια που θα διαβάσετε παρακάτω ίσως να πρέπει να σκεφτείτε να πάρετε μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά ή  να πάτε ένα περίπατο για να χαλαρώσετε ή απλά να κλείσετε το κινητό σας για μία μέρα.

Το άγχος είναι η μεγάλη “αρρώστια” της εποχής μας και φθείρει τον οργανισμό μας, ως εκ τούτου όσο και αν είναι πολύ δύσκολο πρέπει να βρούμε τρόπους να το αντιμετωπίσουμε.

Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Πονοκέφαλοι το σαββατοκύριακο

Αν ακόμα και το σαββατοκύριακο που χαλαρώνεις η πίεση της προηγούμενης εβδομάδας μετατρέπεται σε ημικρανίες και πόνους χρειάζεσαι μεγάλες δόσεις ύπνου και καλό φαγητό.

Μούδιασμα στο στόμα

Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καταφύγεις σε έναν οδοντίατρο να προμηθευτείς ένα μασελάκι για τον ύπνο ώστε να μην πιέζεις τα δόντια σου στον ύπνο σου και το πρωί σε πονάνε.

Περίεργα όνειρα

Τα όνειρα συνήθως λειτουργούν σαν παράγοντες θετικής ενέργειας στον άνθρωπο μιας και αν κάποιος έχει σωστές συνήθειες ύπνου και κοιμάται πάνω από 7 ώρες την ημέρα αλλά ακόμα αν αποφεύγει το αλκοόλ και την κακή διατροφή θα ξυπνάει σίγουρα με καλύτερη διάθεση. Σε αντίθετη περίπτωση κάτι από όλα αυτά δεν γίνεται σωστά.

Ματώνει το στόμα

Αν είσαι από τα άτομα που περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας στη δουλειά καλό θα ήταν να κρατάς πάντα μαζί σου μία οδοντόβουρτσα ώστε τα δόντια σου να μην μένουν πολλές ώρες χωρίς να είναι βουρτσισμένα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ακόμα και περιοδοντίτιδα στα δόντια.

Τρόποι για να καταπολεμήσετε το άγχος

Ακμή

Το άγχος συμβάλλει στην έκκριση σμιγματογόνου υγρού πράγμα που σημαίνει πως μπορείς να βγάλεις ακόμα και ακμή εκτός των φυσιολογικών ορίων ηλικίας και ακμή πολύ πιο έντονη απ ότι είχες βγάλει στην περίοδο της εφηβείας σου. Καλό θα ήταν να πλένεσαι με τα κατάλληλα σαμπουάν ώστε το σώμα να μπορεί να ισορροπεί το ph και να μην δημιουργούνται τέτοιου είδους προβλήματα στον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Τρόφιμα που μειώνουν το άγχος!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γρήγοροι, δυνατοί, αποδοτικοί: Είναι οι αθλητές σήμερα καλύτεροι από αυτούς του χθες;

Photo by Braden Collum on Unsplash

Σίγουρα θα έχετε διαφωνήσει με τον πατέρα σας, τον θείο σας ή κάποιον μεγαλύτερο για το αν ο Michael Jordan ήταν καλύτερος του Lebron James ή αν ο Μαραντόνα θα ήταν καλύτερος του Μέσι. Είναι λογικό να αναρωτιόμαστε αν οι θρύλοι του παρελθόντος θα καταφέρνανε να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο σήμερα. Για τον λόγο αυτό θα δούμε παρακάτω, αν όντως οι αθλητές του σήμερα (και του αύριο) γίνονται όντως πιο γρήγοροι, πιο δυνατοί, και πιο αποδοτικοί.

Καλύτερη παρακολούθηση της απόδοσης των αθλητών

Σίγουρα θα έχετε δει πολλούς ποδοσφαιριστές να φορούν ένα ‘μπουστάκι’ κατά τη διάρκεια του ματς. Αυτό συμβαίνει και σε άλλα αθλήματα (και με άλλους τρόπους) και πρόκειται για συσκευές που μετρούν βιομετρικά δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάλυση των παιχνιδιών και της προπόνησης. Για παράδειγμα στο ποδόσφαιρο, μπορεί να δει το τεχνικό team αν ο επιθετικός έτρεξε αρκετά στους χώρους, ή αν οι ακραίοι μπακ έχουν πέσει σε απόδοση στο τελικό σπριντ. Αυτά τα δεδομένα όμως, πολλές φορές είναι χρήσιμα και σε αυτούς που παίζουν αθλητικό στοίχημα, για να δουν τη συνολική απόδοση μιας ομάδας, ειδικά αν τα αστέρια της έχουν πτώση απόδοσης ή αν είναι σε φόρμα (περισσότερα τρεξίματα, πιο αθλητική ομάδα, καλύτερα αποτελέσματα). Οι παίκτες του σήμερα (και του αύριο) δεν μπορούν πλέον να ΄κρυφτούν’ μέσα στη συνολική καλή απόδοση μιας ομάδας, αλλά θα πρέπει να δίνουν κάθε φορά το 100%, διαφορετικά αυτό θα φανεί από την ανάλυση δεδομένων.

Ζωή σαν μοναχός

Παίκτες του ποδοσφαίρου όπως ο Μαραντόνα, ο Τζορτζ Μπεστ και ο Αντριάνο ήταν γνωστοί για τη ξέφρενη ζωή τους, η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση υπόδειγμα για έναν νέο αθλητή του σήμερα. Οι περισσότεροι αθλητές που έχουν βλέψεις πρωταθλητισμού ζουν με αυστηρό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει πολλή δουλειά, αυστηρό πρόγραμμα διατροφής, και ακόμα περισσότερη ξεκούραση. Προπονούνται 2 ή 3 φορές την ημέρα, σχεδόν ποτέ δεν βγαίνουν σε πάρτι ή τρώνε γρήγορο φαγητό, απλά κάθονται σπίτι και ξεκουράζονται είτε βλέποντας τηλεόραση, παίζοντας NetBet φρουτάκια είτε απλώς αποκοιμιούνται (οι περισσότεροι αθλητές κοιμούνται περισσότερο από τον μέσο άνθρωπο).

Άρα καταλαβαίνετε γιατί ο Κριστιάνο Ρονάλντο συνεχίζει να παίζει σε τοπ επίπεδο σε ηλικία που άλλοι θρύλοι (π.χ. Ροναλντίνιο) έχουν σταματήσει το ποδόσφαιρο προ πολλού. Όλα οφείλονται στον τρόπο ζωής που θυμίζει μοναχό.


Unsplash

Περισσότερα χρήματα στον αθλητισμό

Είναι απολύτως φυσιολογικό να υπάρχει περισσότερη ανάπτυξη στον επαγγελματικό αθλητισμό και κατ’ επέκταση περισσότερη προσοχή στην καλύτερη απόδοση των αθλητών. Πλέον, τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τα έσοδα από το στοίχημα, ακόμα και τα χρήματα που επενδύουν οι μεγαλοϊδιοκτήτες ομάδων, έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη που δεν υπήρχαν ούτε σαν ιδέα στο παρελθόν. Είναι φυσιολογικό αθλητές του παρελθόντος να μην έφταναν στο επίπεδο των σημερινών πρωταθλητών, από την στιγμή που δεν είχαν επαγγελματίες διατροφολόγους, φροντιστές, ψυχολόγους καθώς και συμβόλαια εκατομμυρίων για να ζήσουν μέχρι και τα δισέγγονά τους. Πώς να μπορέσει (ή να θέλει) να φτάσει ένας ποδοσφαιριστής του 60’ στο υπέρτατο των επιδόσεων του, από την στιγμή που θα συνεχίσει να βγάζει απλά έναν τίμιο μισθό;

Τι επιφυλάσσει το μέλλον;

Αυτά που είπαμε προηγουμένως, και ακόμα παραπάνω. Οι αθλητές θα μπορούν να εκμεταλλευτούν εξελιγμένες τεχνολογίες (εικονική πραγματικότητα, γενετική, βιοτεχνολογία), για να φτάσουν ακόμα πιο ψηλά. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η κατάρριψη πολλών ‘στοιχειωμένων’ ρεκόρ, καθώς και η δημιουργία ‘υπερομάδων’ που θα καταφέρνουν απίστευτα, για τα τωρινά δεδομένα, πράγματα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend