Αγγίζετε το πρόσωπό σας 20 φορές την ώρα! Δείτε πως θα σταματήσετε

Το κάνουμε όλοι. Κάθε μέρα αγγίζουμε το πρόσωπό μας. Ξύνουμε  τη μύτη μας, τρίβουμε τα μάτια μας, σκουπίζουμε το στόμα μας, τρώμε τα νύχια μας και όλα αυτά χωρίς δεύτερη σκέψη.

Ωστόσο, η επαφή με το πρόσωπό σας μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο μόλυνσης από γρίπη, διάφορους ιούς, αλλά ειδικά τον νέο κορωνοϊό.

Το στόμα και τα μάτια σας είναι περιοχές όπου οι ιοί μπορούν να εισέλθουν στο σώμα πιο εύκολα και το μόνο που χρειάζεται είναι να τους αγγίξετε με ένα δάχτυλο που ήδη φέρει τη μόλυνση.

Οι τρόποι για τη μετάδοση μιας λοίμωξης

Σύμφωνα με τους ειδικούς όλου του πλανήτη, ο νέος κορωνοϊός μεταδίδεται από άτομο σε άτομο με σταγονίδια, όπως και πολλές άλλες λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος.

Αυτό περιλαμβάνει τα σταγονίδια αναπνοής που παράγονται όταν κάποιος βήχει, φτερνίζεται, είτε με την εισπνοή, είτε αγγίζοντας με τα χέρια μια επιφάνεια που έχει ήδη μολυνθεί.

Παρόλο που μπορούμε να αποφύγουμε να είμαστε γύρω από κάποιον που είναι προφανώς άρρωστος ή να πάρουμε προφυλάξεις εναντίον αερομεταφερόμενων σταγονιδίων χρησιμοποιώντας μια μάσκα, το να αποφύγουμε ιό όταν είναι σε μια επιφάνεια είναι δύσκολο.

Ο καναπές του σπιτιού έχει περισσότερα μικρόβια από την τουαλέτα!

Ακόμα ακουμπάμε τα πρόσωπά μας

Οι επιστήμονες έχουν παρατηρήσει  ότι οι άνθρωποι αγγίζουν συνεχώς τα πρόσωπά τους και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα σε πανδημίες που μεταδίδονται με αυτόν τον τρόπο, κυρίως γιατί οι περισσότερες κινήσεις των ανθρώπων είναι ενστικτώδεις.

Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες οι άνθρωποι αγγίζουν το πρόσωπό τους κατά μ.ο 20 φορές την ώρα!

Σχεδόν το μισό των επαφών των χεριών με το πρόσωπο αφορά το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια, τα οποία είναι τα ευκολότερα μονοπάτια για να εισέλθουν ιοί και βακτήρια στο σώμα μας.

Ακόμα και οι επαγγελματίες του ιατρικού τομέα, που θα έπρεπε να προσέχουν περισσότερο, βρέθηκαν να αγγίζουν τα πρόσωπά τους κατά μέσο όρο 19 φορές σε 2 ώρες!

Όταν εργάζονται οι άνθρωποι ασυναίσθητα κάνουν κινήσεις που δεν θυμούνται μετά. Χαϊδεύουν τα μαλλιά τους, ξύνουν το κεφάλι τους, αγγίζουν το πρόσωπό τους, τρίβουν τη μύτη και τα μάτια τους.

Και ο μόνος τρόπος να το συνειδητοποιήσουν είναι να παρατηρήσουν τον εαυτό τους.

Μόλις καταγράψουν τις ώρες που το φαινόμενο βρίσκεται σε έξαρση, πρέπει να φροντίζουν να αλλάξουν τις συνήθειες τους.

Μύθοι και αλήθειες για το πως πρέπει να πλένεις τα χέρια σου

Η λύση του να πλένουμε τα χέρια μας ή να τα καθαρίζουμε με κάποιο απολυμαντικό υγρό βοηθάει, αλλά είναι προσωρινή. Και αυτό διότι δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε πότε είστε φορέας ενός μικροβίου στα χέρια σας και φυσικά δεν είναι δυνατό να καθαρίζετε κατά μ.ο. τα χέρια σας 20 φορές την ώρα.

Έτσι οι πιθανότητες αναμόλυνσης των χεριών μας μεταξύ των πλύσεων είναι εξαιρετικά υψηλές. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αγγίζετε ένα πόμολο, το πληκτρολόγιο ή μια παρόμοια επιφάνεια.

Με ποιο τρόπο θα καταφέρετε να κόψετε την κακή συνήθεια;

Ένας τρόπος είναι να φοράτε ένα δαχτυλίδι, ένα ελαστικό βραχιόλι στον καρπό, κάτι που θα σας κάνει να «νιώθετε» περισσότερο τα χέρια σας και άρα να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας να μην τα ακουμπάτε στο πρόσωπό σας.

Το να έχετε υπενθυμίσεις μπροστά στα μάτια σας στον εργασιακό σας χώρο ή στο χώρο που εργάζεστε στο σπίτι, είναι μια ακόμα λύση.

Μια υπενθύμιση με ένα Post-it  είναι μια λύση.

Επίσης, ένα αρωματικό απολυμαντικό, ενεργοποιεί την όσφρησή σας και αυτή η μυρωδιά  μπορεί να σας αποτρέψει από το να αγγίξετε το πρόσωπό σας, όταν το χέρι σας φτάσει κοντά στο πρόσωπό σας.

Αν βρίσκεστε σε μια συνεδρίαση ή παρακολουθείτε κάτι με προσοχή, σταυρώστε τα χέρια σας.

Επίσης τα γάντια, αν τα φοράτε, δεν θα σας επιτρέψουν τόσο εύκολα να αγγίξετε το πρόσωπό σας. Είναι δύσκολο να φοράτε γάντια σε κάθε δραστηριότητα στο σπίτι, αλλά αν δεν μπορείτε να «νικήσετε» τη συνήθειά σας αλλιώς, ίσως αξίζει να το δοκιμάσετε.

Διαβάστε επίσης: Επιστημονικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των δρομέων για τον Κορωνοϊό 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

 Σεμνή η παρουσίαση του βιβλίου «Μαραθώνιος & Μαραθώνας»

Σε μια σεμνή και μεστή εκδήλωση παρουσιάστηκε το βιβλίο «Μαραθώνιος & Μαραθώνας: η πλήρης διατριβή επί της κλασικής διαδρομής» του Ηρακλή Αθανασόπουλου, ΠΕ1 στο 2ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης, δημότη και κατοίκου Μαραθώνα.

Αυτή (η εκδήλωση) φιλοξενήθηκε σε τμήμα της πλατείας νέας Μάκρης, δλδ ήταν υπαίθρια ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες συνθήκες μη διασποράς του covid-19. Παράλληλα αυτός ο χώρος στο κέντρο της πόλης επανήλθε σε παρόμοιες χρήσεις ύστερα από πολλούς – πολλούς μήνες. Σημειώθηκε αθρόα προσέλευση…

Αναπτύχθηκε συζήτηση περί του επίπονου αγωνίσματος των 42195μ και περί της ευρύτερης περιοχής. Ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο κορυφαίος αθλητικογράφος και πρόεδρος του ΠΣΑΤ, ανάμεσα στα άλλα τόνισε: «Το βιβλίο είναι μοναδικό, δύσκολα θα ξεπεραστεί… Διακρίνεται για την ακρίβεια και το σεβασμό στη λεπτομέρεια. Αυτό καταδεικνύει ότι ο συγγραφέας ασχολήθηκε σχολαστικά με όλα τα θέματα, απαιτούμενο στοιχείο σε τέτοιου περιεχομένου εργασίες…».

Ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο καλύτερος δρομέας αποστάσεων των τελευταίων 35 ετών με αξεπέραστες επιδόσεις και επιτυχίες, αναφέρθηκε στην κοινωνική, πολιτιστική, τουριστική και οικονομική διάσταση του δρομικού γεγονότος. Ο Σταύρος Τζιωρτζής, δάσκαλος της προπονητικής επί πολλά χρόνια στο ΤΕΦΑΑΑ και 6ος στα 400μ εμπ των ΟΑ «Μόναχο 1972», στο σύντομο χαιρετισμό του αποκάλυψε την αγάπη του για τις μεγάλες αποστάσεις. Είπε: «Αν δεν διακρινόμουν στα εμπόδια θα ανέβαινα στο μαραθώνιο!!! Υπήρχε προπαίδεια γιατί κάθε χειμώνα μετείχα σε αγώνες ανωμάλου δρόμου…».

Ο Αντώνης Λαζαρής, βιολόγος στο ΓΕΛ Ραφήνας και ακτιβιστής υπέρ περιβάλλοντος περιοχής παρουσίασε την «περιπέτεια» μέχρι την καταστροφή ενός από τα παμπάλαια παραδοσιακά οδόσημα της λεωφ Μαραθώνος όταν βρέθηκε έξω από το ΕΠΑΛ, δλδ στο 17ο χλμ της κλασικής διαδρομής. Πρότεινε την τοποθέτηση όσων οδόσημων διασώζονται και αντιγράφων τους σε αντικατάσταση των «καφέ» πινακίδων που προσδιορίζουν κάθε χλμ. Παραβρέθηκαν ο Στέλιος Γεραμάνης, ο Νίκος Ζουμπουρλής, δημοτικοί σύμβουλοι, ο Κώστας Λάσκος, πρόεδρος ΔΕ Μαραθώνα, ο Σταύρος Τσόνιας συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕ11 5ου ΠΕΚΕΣ ανατ Αττικής, ο Θανάσης Κατσιγιάννης, εντεταλμένος σύμβουλος Περιφέρειας, ο Γιώργος Μάλλιαρης, πρωταθλητής δεκαετιών ’80 – ’90, εκπρόσωποι του ΑΣ «Φειδιππίδη» με επικεφαλής την πρόεδρο Εύα Ζορμπά, ο Θάνος Ανθούσης ιδρυτής του ΑΣ, ο Βλάσης Καραβασίλης, πρόεδρος του ΑΠΣ «Τελμησσός» πλαισιωμένος από την Ελευθερία Δημαντώνη γεν γραμματέα και τους δρομείς – μέλη Θανάση Σαρρή, Γιώργο Γαβρά, Χάρη Γκανάτσιο, Ανδρέα Πανούτσο, εκπρόσωποι του Εξωραιστικού συλλόγου Κάτω Σουλίου «Αύρα» με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Σέργη, ο Γιώργος Δεβετζίδης, κοινωνιολόγος, εγγονός του Γιώργου Μανωλάση, πρωταθλητή δεκαετιών ’10 και ΄20 του περασμένου αιώνα, ο Στέλιος Πλακίτσης «πρεσβευτής» ιστορίας Μαραθώνα, κ.α.

Διακρίνονται στο στιγμιότυπο μετά την εκδήλωση από αριστερά ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο Θεόδωρος Αθανασόπουλος προπονητής ποδοσφαίρου και ο Σταύρος Τζιωρτζής.

Το βιβλίο διακινείται χέρι με χέρι από τον συγγραφέα Ηρακλή Αθανασόπουλο, τηλ: 6946949289 και ηλεκ ταχυδρομείο: [email protected]

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρόποι για να ρίξετε τη θερμοκρασία σας στον καύσωνα!

Τρόποι για να μην ανεβάσετε θερμοκρασία στον καύσωνα! Photo by Maciej Serafinowicz on Unsplash

Με τη θερμοκρασία συνεχώς να ανεβαίνει και τον καύσωνα να έχει χτυπήσει την πόρτα μας, πρέπει να βρούμε τρόπους να παραμείνουμε δροσεροί.

Αν δεν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα η θερμοκρασία του σώματός μας, είναι περίπου 37 βαθμοί. Όταν η ατμοσφαιρική θερμοκρασία ξεπερνά τους 37 βαθμούς Κελσίου, τότε αρχίζουν για έμας τα προβλήματα.

Το νευρικό μας σύστημα βιώνει μια κατάσταση που ονόμαζεται θερμικό στρες και έχει να κάνει τόσο με τη θερμοκρασία, όσο και με τη διατροφή μας.

Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να προστατευτούμε:

Κρύο ποδόλουτρο

Το να βάλεις τα πόδια σου σε κρύο νερό, δροσίζει τα πόδια ενώ σου επιτρέπει να ξεκουραστείς και να χαλαρώσεις. Πρόσθεσε κρύο νερό και παγάκια σε έναν κουβά, βύθισε τα πόδια σου και μείνε εκεί για 20 λεπτά.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι ένας καλός τρόπος να φρεσκάρεις και να αναζωογονήσεις το σώμα σου. Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και οι ηλεκτρολύτες σε ενυδατώνουν και δίνουν ενέργεια στο σώμα σου μετά από το θερμικό στρες.

Μέντα

Περιέχει μενθόλη, που έχει δροσιστικές ιδιότητες. Μπορείς να φτιάξεις τσάι με μέντα και να το απολαύσεις όλη την ημέρα. Ακόμη και τα ζεστά ροφήματα μπορούν να βοηθήσουν, καθώς ιδρώνεις και μειώνεις την θερμοκρασία του σώματός σου.

Τροφές που ενυδατώνουν

Μπορείς να φας τροφές που είναι πλούσιες σε νερό. Καρπούζι, φράουλες, σέλινο, αγγούρι και κουνουπίδι είναι μερικές από αυτές. Πρόσθεσε πάγο ή γιαούρτι για να φτιάξεις ένα υπέροχο και δροσερό smoothie.

Aloe Vera

Τα φύλλα αλλά και το gel του θεραπευτικού αυτού φυτού μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματος. Μπορείς να την βάλεις στο δέρμα σου αλλά και να την καταναλώσεις ως ρόφημα μαζί με νερό.

Τσίλι

Μπορεί οι πικάντικες, καυτερές τροφές να μας ζεσταίνουν, ωστόσο μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματός μας. Και αυτό συμβαίνει γιατί η καψαϊκίνη στέλνει σήμα στον εγκέφαλο ότι το σώμα έχει υπερθερμανθεί. Αυτό σε κάνει να ιδρώνεις περισσότερο από το κανονικό και προκαλεί ένα αίσθημα ψύξης.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend