5 τρόποι για να αυξηθεί η ψυχολογία ενός δρομέα

5 τρόποι για να αυξηθεί η ψυχολογία ενός δρομέα

Για να είναι καλός ένας δρομέας δεν αρκεί να έχει απλά γερά πόδια. Οι κορυφαίοι σε αυτό το άθλημα άλλωστε γνωρίζουν πως το τρέξιμο δεν είναι απλά μια σωματική πρόκληση αλλά ταυτόχρονα και διανοητική: οι καλύτεροι δρομείς του κόσμου είναι και απίστευτα ισχυρά μυαλά.

Όπως τονίζει και η πιστοποιημένη προπονήτρια Αμάντα Σάνον Βερέντζια: «Το τρέξιμο είναι μια συνεχής διαπραγμάτευση με τον εαυτό σου».

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας κούρσας νομίζουμε πως ακούμε μια φωνή μέσα μας να μας λέει να επιταχύνουμε ή να μειώσουμε την ταχύτητά μας.

Φυσικά, η φωνή αυτή ανήκει σε εμάς και μπορεί να μας να μας επηρεάσει με πολλούς τρόπους: μπορεί να μας ενθαρρύνει και μπορεί να γίνει πολύ σκληρή και επικριτική. Ακολουθούν ορισμένες τεχνικές που έχουν να κάνουν με τη ψυχολογία και μέσων των οποίων μπορεί να βελτιωθεί αισθητά η απόδοσή σας.

Φανταστείτε την επιτυχία σας

Όπως συμβουλεύει και η αθλητική ψυχολόγος και πρώην δρομέας, Δρ. Αριάν Ματσίν, πάρτε όσο χρόνο θέλετε προκειμένου να προετοιμαστείτε διανοητικά για μια κούρσα και μην υποτιμάτε ποτέ αυτή τη διαδικασία.

Πριν ξεκινήσει ο αγώνας κλείστε τα μάτια σας και προσπαθήστε να φανταστείτε κάθε δύσκολη στιγμή της διαδρομής. Κάντε εικόνα τον εαυτό σας να καταφέρνει να ξεπερνάει τις δυσκολίες της κούρσας. Φανταστείτε τους μύες σας να κάνει, την αναπνοή σας να πηγαίνει γρήγορο, τον δύσκολο και τον ανώμαλο έδαφος που έχετε να αντιμετωπίσετε, τον αέρα που φυσάει κόντρα και τη μυρωδιά του ιδρώτα. «Με την νοητική απεικόνιση της εμπειρίας μπορείτε να ενεργοποιήσετε τους ίδιους νευρώνες που θα τεθούν  σε λειτουργία στην πραγματική ζωή υπό αυτές τις συνθήκες και έτσι όταν όντως θα τις βιώσετε δεν θα είναι τόσο ξένες», εξηγεί η Ματσίν.

Nα ελέγξετε τον ρυθμό σας

Να έχετε πάντα μαζί σας έναν μετρητή ισχύoς, όσο πιο εξελιγμένο γίνεται. Ιδανικά θα πρέπει να σας δίνει ακριβείς μετρήσεις ρυθμού, απόστασης και καρδιακής συχνότητας. Και όσο πιο συχνά τον τσεκάρετε κατά τη διάρκεια της κούρσας, τόσο περισσότερο θα ανεβαίνει η αυτοπεποίθησή σας.

«Μπορεί να νιώθετε σκουπίδια έτσι όπως τρέχετε και να πιστεύετε πως τα πάτε χάλια αλλά αν δείτε την επίδοσή σας, αυτόματα θα υπάρξει μια στιγμιαία αύξηση ενέργειας μέσα σας», λέει η Δρ. Αριάν Ματσίν που τονίζει πως έχει αποδειχθεί ότι η συγκεκριμένη πρακτική λειτουργεί ως ένεση ηθικού και αυτοπεποίθησης για τους δρομείς.

Προσπαθήστε να δείτε υπό άλλο πρίσμα τον πόνο

Το τρέξιμο προκαλεί διαφόρων ειδών πόνους στο σώμα σας και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Συνήθως, ο τρόπος που προσεγγίζουμε την παρουσία του πόνου πάνω μας έπειτα από μια σκληρή προπόνηση είναι και ενδεικτικός της ψυχολογίας σας.

Αν κάθε πόνος που νιώθετε συνοδεύεται από σκέψεις όπως ότι είστε εντελώς εκτός φόρμας και άλλες παρόμοιες, τότε αυτόματα όχι μόνο δεν κάνετε καλό στη ψυχολογία σας αλλά μάλλον θα μοιάζουν γιγαντωμένοι και οι πόνοι. Όταν νιώθετε τους πνεύμονες σας να καίγονται από το τρέξιμο, τα πέλματά σας να πονάνε και το σώμα σας να φωνάζει πως έχει εξαντληθεί, τότε πρέπει να επαινείται τον εαυτό σας. Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή δουλεύετε τόσο σκληρά με αποφασιστικότητα και αυταπάρνηση, το ξέρετε και πρέπει να το λέτε.

Βρείτε ένα mantra

Το mantra είναι μια έκφραση που πολλοί άνθρωποι επαναλαμβάνουν στον εαυτό τους όταν βρίσκονται σε μια δύσκολη στιγμή και αυτή επιδρά θετικά στη ψυχολογία τους. Οι δρομείς, κατά τη διάρκεια αγώνων, έχουν συνήθως το δικό τους mantra, το οποίο είναι κάτι του τύπου «είμαι ο καλύτερος» ή «μπορείς να κάνεις τα πάντα» και άλλες αντίστοιχες φράσεις. Βρες μια λέξη ή μια φράση που θα είναι το δικό σου mantra και χρησιμοποίησε την. Η ψυχολογία σου θα ανέβει πριν το καταλάβεις.

Θυμηθείτε παρελθοντικά κατορθώματα

«Το να κοιτάζετε πίσω στις επιτυχίες του προσωπικού σας παρελθόντος, μπορεί να σας δώσει την ώθηση εμπιστοσύνης που χρειάζεστε για να συνεχίσετε», λέει η Βερέντζια. Είτε πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εξαντλητικό πρόγραμμα γυμναστικής που έχετε «βγάλει» στο παρελθόν είτε για μια δύσκολη κούρσα που ολοκληρώσατε, η Βερέντζια συμβουλεύει: «Κοιτάξτε τα πράγματα που έχετε πετύχει και θα καταλάβετε πως όποια δυσκολία και αν έχετε μπορείτε να την ξεπεράσετε».

Διαβάστε ακόμα: Πως η κακή ψυχολογία μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό!

Πηγή: www.runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Δωρεάν Συμμετοχές απο τον Xortiatis Trail Run για την Μέρα της Γυναίκας

Η διοργάνωση του αγώνα θέλοντας να τιμήσει την Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας  στις 08 Μαρτίου, θα προσφέρει 10 δωρεάν συμμετοχές για 10 τυχερές αθλήτριες,για τον μεγάλο αγώνα των 22 χιλιομέτρων.

Αρκεί οι αθλήτριες να στείλουν τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο,ημερομηνία γέννησης, email ,τηλέφωνο) ,στο email  της διοργάνωσης [email protected], μέχρι την Παρασκευή 28/02 το απόγευμα στις 18:00.

Την ίδια μέρα (Παρασκευή) θα γίνει η κλήρωση και οι τυχερές θα ενημερωθούν απο την διοργάνωση.

Για την διοργάνωση
Ο Τεχνικός Διευθυντής του αγώνα
Στυλιανός Καιάφας

Αυτό είναι το μυστικό των δρομέων ταχύτητας

Τι είναι αυτό που κάνει τους σπρίντερ να τρέχουν τόσο γρήγορα. Οι διαφορές σε σχέση με τους δρομείς μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων είναι τελικά ανατομικές.

Ερευνητές στις ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι το μυστικό πίσω από την ταχύτητα των σπρίντερ κρύβεται στη διαφορετική ανατομία των ποδιών τους σε σύγκριση με εκείνα των υπόλοιπων ανθρώπων.

Τρεις κύκλοι προπόνησης που ενισχύουν ταχύτητα, αντοχή και δύναμη

Αυτή η διαφορετικότητα στη σκελετική δομή τούς κάνει να τρέχουν πολύ γρήγορα. Η ανακάλυψη είναι πιθανό να οδηγήσει στην ανάπτυξη τεστ που θα δείχνουν αν κάποιος έχει τις δυνατότητες να γίνει ένας ανταγωνιστικός σπρίντερ.

Ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνιας χρησιμοποίησαν μαγνητική τομογραφία (MRI) για να μελετήσουν τα πόδια αθλητών που ασχολούνται με τα σπριντ.

Πέλματα και τένοντες

Διαπίστωσαν ότι τα οστά του πρόσθιου πέλματος των σπρίντερ είναι 6.2 φορές μεγαλύτερα από εκείνα των άλλων ανθρώπων. Επίσης οι αχίλλειοι τένοντες των δρομέων ταχύτητας είναι 12% πιο κοντοί από εκείνους των άλλων ανθρώπων.

4 αποτελεσματικές ασκήσεις Tabata για αντοχή και ταχύτητα!

Αυτή η ανατομική ιδιαιτερότητα δίνει την απαραίτητη ισχύ στα πόδια των «κατόχων» της ώστε να τρέχουν πολύ γρήγορα. Όπως όμως τονίζουν οι ερευνητές δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν αυτές οι ανατομικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν εκ γενετής στους σπρίντερ ή αν είναι προϊόν της προπόνησης που κάνουν.

Η έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Proceedings of the Royal Society B».

Διαβάστε επίσης: Έτσι θα βελτιώσεις άμεσα την ταχύτητά σου στο τρέξιμο

x

Send this to a friend