Υπερενυδάτωση: Γιατί όσοι αθλούνται δεν πρέπει να το παρακάνουν με το νερό;

Η ισορροπία του νερού στο σώμα ενός αθλητή ή αλλιώς η καλή ενυδάτωση είναι καθοριστικός παράγοντας για την απόδοση του. Παράλληλα η ενυδάτωση συμβάλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού καθώς και στην απώλεια των περιττών κιλών.

Συνέπειες της υπερενυδάτωσης

Ωστόσο οι αθλητές που πίνουν μεγάλες ποσότητες υγρών ακόμη και όταν δεν διψούν θα πρέπει να προσέχουν ώστε να μην φτάσουν στο άλλο άκρο. Η υπερενυδάτωση μπορεί να οδηγήσει στην αραίωση του νατρίου στο αίμα και στην συνέχεια τα κύτταρα με την σειρά τους απορροφούν υπερβολικό νερό, που μπορεί να προκαλέσει μέχρι και πρήξιμο του εγκεφάλου. Η υπερενυδάτωση μπορεί να προκαλέσει, κράμπες, ναυτία, εμετό, σπασμούς και λιποθυμίες.

Αθλητές μεγάλων αποστάσεων

Το φαινόμενο της οξείας πρόσληψης υγρών παρατηρείται συχνά σε αθλητές μεγάλων αποστάσεων, οι οποίοι μπορεί να αντιλαμβάνονται λανθασμένα μηνύματα δίψας, πίνοντας έτσι μεγάλες ποσότητες νερού οι οποίες στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται. Ο συνδυασμός του τελευταίου μαζί με την αυξημένη απώλεια ηλεκτρολυτών μέσω της εφίδρωσης οδηγεί σε υπονατριναιμία (μειωμένα επίπεδα νατρίου), με αρνητικές συνέπειες.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ακόμη και στην περίπτωση του νερού και της ενυδάτωσης χρειάζεται μέτρο. Τα φαινόμενα της αφυδάτωσης και της υπερενυδάτωσης μπορεί να μην είναι και τόσο συχνά, δεν παύουν όμως να υφίστανται.

Διαβάστε ακόμα: Ναι ή όχι στο νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση;

Σχόλια