Τα καλύτερα ομαδικά προγράμματα στο γυμναστήριο για έναν δρομέα

Σου αρέσει το τρέξιμο αλλά αν κάνεις συνέχεια αυτό και τίποτε άλλο θα καταλήξεις με κάποιο τραυματισμό ή με υπερκόπωση προτού το καταλάβεις. «Οι δρομείς είναι γνωστό πως έχουν αδυναμίες και ανισορροπίες καθώς το τρέξιμο είναι μια διαρκής και επαναλαμβανόμενη κίνηση  σε ίδιο ρυθμό», τονίζει η Kourtney Thomas (γυμνάστρια και προπονήτρια δρομέων).

Η συμμετοχή σε ομαδικά μαθήματα είναι ένας καλός τρόπος για να βγουν από την καθημερινή τους ρουτίνα όσοι πάνε στο γυμναστήριο απλά και μόνο για να «καταπιούν» χιλιόμετρα, ενώ με τον τρόπο αυτό αυξάνεται παράλληλο ο κύκλος των επαφών τους, όπως τονίζει η Thomas.

Σε περίπτωση που για κάποιον λόγο δεν μπορεί κάποιος να ακολουθήσει ένα ομαδικό άθλημα στο γυμναστήριο, υπάρχουν τα ανάλογα DVD που μπορείτε να βρείτε σε επιλεγμένα μέρη, ώστε να κάνετε δουλειά από το σπίτι.

Ακολουθούν προτάσεις με ομαδικά προγράμματα που μπορούν να επιλέξουν οι δρομείς σε ένα γυμναστήριο και να ωφεληθούν άμεσα:

Μαθήματα CrossFit

Βοηθά στην ενδυνάμωση του συνόλου του σώματος και για τον λόγο αυτό μπορεί να βελτιώσει την απόδοση ενός επαγγελματία δρομέα και όχι μόνο. Τα μαθήματα αυτά θα σας βοηθήσουν να ενδυναμώσετε αρκετά τα άνω άκρα και αυτό με την σειρά του θα σας δώσει την δυνατότητα να διαχειρίζεστε καλύτερα το σώμα σας την ώρα ενός αγώνα.

Ασκήσεις που εκτελούνται στην μπάρα

Mια τάξη εμπνευσμένη από…. μπαλέτο, σας δίνει την δυνατότητα να γυμνάσετε τα κάτω άκρα, να ενισχύσετε την μυϊκή αντοχή αλλά και την σταθερότητα του κορμού. Κάποιοι καθηγητές αρέσκονται στο να χρησιμοποιούν μπάλες, ζώνες και βάρη ως βοηθητικά όργανα κατά την τέλεση των ασκήσεων.Οι ασκήσεις στην μπάρα θα σας βοηθήσουν επίσης να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα τραυματισμών και να ενδυναμώσετε γοφούς και αρθρώσεις.

Μαθήματα στον διάδρομο

Για τους νέους δρομείς μια καλή άσκηση αποτελεί το έντονο τρέξιμο στον διάδρομο για 30 λεπτά με διάλλειμα μισής ώρας όπου θα ασχοληθούν με ασκήσεις ενδυνάμωσης. Και όλα αυτά με την συνοδεία μουσικής που ανεβάζει την διάθεση.

Μαθήματα με ποδήλατο

Το μεγαλύτερο όφελος έχει να κάνει με το γεγονός πως το ποδήλατο στο γυμναστήριο είναι ένα χαμηλής έντασης όργανο. Το ποδήλατο απομακρύνει την ένταση από τις αρθρώσεις ενώ βοηθά στην ορθή καρδιακή λειτουργία.

Μαθήματα ΤRX

Oι ασκήσεις αυτές στοχεύουν στην ενδυνάμωση του κορμού και στην σταθερότητα ολόκληρου του σώματος. Αυτό έχει ζωτική σημασία για έναν δρομέα που θέλει να βαδίσει στον δρόμο των επιτυχιών. Το να μπορείς να ελέγξεις αποτελεσματικά την ισορροπία σου θα βοηθήσει πολύ την στιγμή που θα τρέχεις σε κάποιον αγών και θα νιώσεις την κόπωση να σε καταβάλει.

Μαθήματα Γιόγκα

Η γιόγκα δεν είναι μια ανταγωνιστική προπόνηση ούτε μια ευκαιρία για την απόλυτη χαλάρωση, όπως την βλέπουν πολλοί από εκείνους που ασχολούνται με τα τρέξιμο. Η γιόγκα θα πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά στην κυρίως προπόνηση ενός δρομέα. Αρκετοί από αυτούς υποφέρουν από σφίξιμο στους γλουτούς, θέματα στους δικέφαλους και τους τρικέφαλους. Δοκιμάστε την γιόγκα και δείτε τα αποτελέσματα στο σώμα σας.

Ασκήσεις Πιλάτες

Οι δρομείς συχνά ενδυναμώνουν σε μεγάλο βαθμό το μπροστά μέρος του σώματός τους σε βάρος της οπίσθιας αλυσίδας που παύει να βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Αυτή την ανισορροπία καλείται να αποκαταστήσει η συμμετοχή σε μια ομάδα στο γυμναστήριο που εκτελεί ασκήσεις Πιλάτες.Οι ασκήσεις αυτές που γίνονται σε ειδικό όργανο ή σε ένα απλό στρώμα, ενισχύουν την κινητικότητα και την ευελιξία, δύο στοιχεία απαραίτητα για έναν επιτυχημένο δρομέα.

Ασκήσεις στο κωπηλατικό μηχάνημα

Αν ο δρομέας κάνει σωστή δουλειά με αυτό το μηχάνημα καταρχήν αναπτύσσει ευελιξία στους δικέφαλους, ενδυναμώνει τα κάτω άκρα και βοηθά σε μια εκκριτική εκκίνηση την ώρα του αγώνα.

Πηγή: runnersworld.com

Σχόλια