Οι εξι αριθμοί για την υγεία σας που οφείλετε να γνωρίζετε

Πάρτε τον έλεγχο της υγείας στα χέρια σας με την εκμάθηση των 6 αριθμών που ακολουθούν. Αυτοί θα σας βοηθήσουν από το να χάσετε πιο γρήγορα τα περιττά κιλά, μέχρι να προστατέψετε την καρδιά σας από ανεπιθύμητα προβλήματα.

1. Η ημερήσια ανάγκη για θερμίδες

Από τεχνικής άποψης δεν αποτελεί μέτρηση, ωστόσο μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην υγεία σας. Οι περισσότερες γυναίκες χρειάζονται 2.000 θερμίδες την ημέρα ώστε να βρίσκονται σε μια καλή κατάσταση και οι άνδρες γύρω στις 2.250.

Προκειμένου να υπολογίσετε την ημερήσια ανάγκη σας για θερμίδες, πολλαπλασιάστε το βάρος σας σε κιλά με 13 ή 15, ανάλογα με το πόσο δραστήριοι είστε. Κατά μέσο όρο θα πρέπει να χρειάζεστε 300-400 θερμίδες από το πρωινό, 600 θερμίδες από το μεσημεριανό και 600-700 από το δείπνο.  Αν επιθυμείτε να χάσετε βάρος, αφαιρέστε 500 θερμίδες.

2. Το μέγεθος της μέσης

Το μέγεθος της περιφέρειας είναι ένας καλός τρόπος για να διαπιστώσετε αν το βάρος σας επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία. Το λίπος δεν είναι μόνο αποθηκευτικός χώρος έξτρα θερμίδων. Όταν το λίπος συσσωρεύεται γύρω από την κοιλιακή χώρα, τα κύτταρά του απελευθερώνουν φλεγμονώδεις χημικές ουσίες και αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Επίσης επηρεάζεται αρνητικά ο μεταβολισμός του οργανισμού αλλά και τα επίπεδα ινσουλίνης.

Για την γυναίκα τα προβλήματα αρχίζουν όταν η περιφέρεια είναι μεγαλύτερη από 35 ίντσες, ενώ για τους άνδρες όταν ξεπερνούν τις 40. Πάρτε ένα μέτρο και βάλτε το γύρω από την μέση χωρίς να ρουφάτε το στομάχι προς τα μέσα, αν θέλετε να έχετε ακριβή αποτελέσματα.

3. Tα επίπεδα LDL και HDL

Είναι σημαντικό να μετράτε τα επίπεδα της συνολικής χοληστερόλης αλλά και την λεγόμενης «κακής» χοληστερόλης  (LDL) και της «καλής» (HDL) στο αίμα σας. Η συνολική θα πρέπει να έχει τιμή < 5.2 mmol/l και η LDL θα πρέπει να είναι <3.5 mmol/l.

4. H αρτηριακή πίεση

H πίεση είναι λογικό να ανεβαίνει και να κατεβαίνει μέσα στην ίδια ημέρα. Όταν παραμένει σε επίπεδα υψηλά, τότε έχετε υπέρταση και αυτό μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε εγκεφαλικό επεισόδιο ή έμφραγμα.

Ο προσωπικός σας γιατρός θα πρέπει να ελέγχει την αρτηριακή σας πίεση σε κάθε επίσκεψη, ωστόσο υπάρχουν και τα πιεσόμετρα που βοηθούν να το κάνετε μόνοι σας στο σπίτι. Το πόσο συχνά θα ελέγχετε την πίεσή σας εξαρτάται από την κατάσταση της υγείας σας και τις συμβουλές του γιατρού. Μπορείτε να το κάνετε μια φορά την ημέρα, με το πηγαίνετε στο γραφείο σας.

5. Τα τριγλυκερίδια

Παρασκευάζονται από τα λίπη και τους υδατάνθρακες που καταναλώνετε ημερησίως και τα οποία αποθηκεύονται σε τροποποιημένη μορφή στα λιποκύτταρα. Επίσης τα τριγλυκερίδια απελευθερώνονται από τον λιπώδη ιστό όταν το σώμα χρειάζεται έξτρα ενέργεια μεταξύ των γευμάτων.

Τα υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων μπορούν να οδηγήσουν σε στεφανιαία νόσο, ειδικά στις γυναίκες. Μια νορμάλ τιμή είναι < 1.7 mmol/l.

6. Oι καρδιακοί σας παλμοί το πρωί

Ο σφυγμός είναι ο αριθμός που των φορών που η καρδιά σας χτυπά το λεπτό. Η τακτική παρακολούθηση των παλμών σας σε κατάσταση ηρεμίας το πρωί, σας βοηθά να καταλάβετε αν οι προπονήσεις έχουν θετικό αντίκτυπο στην καρδιακή σας λειτουργία. Μια φυσιολογική τιμή είναι 60 εως 90 παλμοί ανά λεπτό.

Τα άτομα που είναι πιο δραστήρια, τείνουν να έχουν χαμηλότερους παλμούς ηρεμίας, καθώς η καρδιά τους βρίσκεται σε καλή κατάσταση.  Ωστόσο αν δεν ασκήστε αρκετά και οι παλμοί σας είναι χαμηλότεροι του κανονικού, μιλήστε άμεσα με τον γιατρό σας.

Θα χρειαστείτε ένα ρολόι για να μετρήσετε τους παλμούς σας. Καλύτερα στον καρπό ή τον λαιμό όπου οι αρτηρίες τρέχουν κοντά στην επιφάνεια του δέρματος. Για να μετρήσετε το σφυγμό στον καρπό, τοποθετήστε τον δείκτη και το μεσαίο δάκτυλο στην κάτω πλευρά απέναντι από τον καρπό. Πιέστε απαλά μέχρι να νιώσετε τον παλμό με τα δάχτυλά σας.

Μετρήστε τους παλμούς σας τουλάχιστον μια φορά τον μήνα πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί. Για να ελέγξετε αν το πρόγραμμα άσκησης αποδίδει, μετρήστε τους παλμούς αμέσως μετά την γυμναστική και υπολογίστε πόσος χρόνος χρειάζεται για να επιστρέψουν σε φυσιολογικά επίπεδα ηρεμίας. Ο χρόνος θα πρέπει να μειώνεται όσο βελτιώνεται η φόρμα σας.

Με πληροφορίες από το: Reader’s Digest
Επιμέλεια: Runnfun.gr

Σχολιάστε